عروسک های مفصلی و تاثیرات اعجاب انگیز آن ها بر کودکان

عروسک های مفصلی و تاثیرات اعجاب انگیز آن ها بر کودکان
عروسک های مفصلی نمونه ای از عروسک ها هستند که تواناایی حرکت دارند و موجب می شود نظر کودکان به میزان زیادی به آن ها جلب شود. در این مقاله به بررسی این عروسک ها و تاثیراتی که بر کودکان دارند می پردازیم.

تاریخچه عروسک های مفصلی 

عروسک ها از جمله محصولات آموزشی و سرگرم کننده هستند که از دیرباز مورد استقبال قرار گرفته اند. عروسک های مفصلی، نیز در طول زمان تکامل یافته و به شکل های مختلفی طراحی و در بازار ارائه شده است. ریشه قدیمی ترین عروسک های مفصلی در مصر باستان به چشم می خورد. در آثار مصر باستان، عروسک هایی با مفصل های قابل حرکت به عنوان اسباب بازی یا اشیاء تزیینی کشف شده است که در واقع نمادی از خلق حیات بوده اند.

عروسک مفصلی کلاهدار با قیمت مناسب

در سده 17، در کشورهای اروپایی از عروسک های مفصلی از جنس چوب و فلز برای نشان دادن شخصیت های تاریخی و اساطیر در نمایش ها و تئاتر ها استفاده می شده است. به تدریج با پیشرفت فناوری در اوایل قرن 20، عروسک های مفصلی با استفاده از پلاستیک و فیبر گلاس و با جزییات زیاد ساخته شده اند.

عروسک های مفصلی چه کاربردهایی دارند؟

عروسک های مفصلی به دلیل قابلیت هایی که دارند، در زمینه های مختلفی مانند تئاتر و سینما، هنر و نمایشگاه ها، تحقیقات علمی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. ضمن اینکه، کودکان با استفاده از آن ها می توانند ساعت ها سرگرم شوند و با حرکات اجزای بدن آشنا شوند.

مزیت بازی با عروسک های مفصلی

در کل انواع عروسک از جمله عروسک های مفصلی را در دسته اسباب بازی دخترانه تقسیم بندی میکنند اما این بان معنا نیست که تنها دختر بچه ها می توانن از عروسک به عنوان اسباب بازی استفاده کنند .بازی با عروسک های مفصلی و حرکتی، مزیت های زیر را به همراه دارد:

توسعه مهارت های حرکتی

این عروسک ها باعث می شوند که کودکان با چرخش مفصل ها آشنا شوند و بر مهارت هایی مانند انعطاف پذیری، چرخش دست و انگشتان آشنایی پیدا کنند و مهارت های حرکتی دست و انگشت او بهبود پیدا کند.

تقویت هوش کودک

با توجه به اینکه عروسک ها مفصلی، در جهت های مختلف حرکت می کنند، کودک می تواند درک بهتری از مکان و فضا پیدا کند و همین باعث می شود که کودک در حین بازی با عروسک های مفصلی، هوش و قوه ادراکش افزایش یابد.

عروسک مفصلی با کیفیت برای 3 سال به بالا

بنابراین با خرید عروسک های مفصلی، نه تنها به سرگرم شدن کودک خود کمک می کنید بلکه، به تقویت هوش او نیز کمک زیادی می کنید. عروسک باربی مفصلی، نمونه ای از محصولات موجود در کودک پلاس است که از محبوبیت زیادی برخوردار هست.

توسعه خلاقیت و قوه تخیل

عروسک های مفصلی این امکان را به کودک می دهند که او با تغییر شکل و وضعیت مفصل های عروسک، حالت های مختلفی ایجاد کند و در ذهن خود به خلق داستان های مختلف بپردازد. از این طریق، قوه تخیل و خلاقیت کودک افزایش می یابد.

ایجاد آرامش و مقابله با استرس

تحقیقات نشان داده است که کودکان در اثر بازی با عروسک های مفصلی، احساس آرامش بیش تری را تجربه می کنند و از این طریق استرس و نگرانی شان کاهش می یابد. بنابراین، عروسک های مفصلی، می توانند نقش زیادی در سلامت روان و آرامش کودکان داشته باشند. عروسک کره ای مفصل دار، نمونه دیگری از این محصولات است که فروش بسیار زیادی دارد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)