ده بازی سرگرم کننده فکری برای کودکان

ده بازی سرگرم کننده فکری برای کودکان
در این مقاله ضمن برشمردن انواع بازی های فکری، به ده مورد از بهترین بازیهای فکری- گروهی کودکان اشاره می کنیم

بازی کردن یکی از مهم‌ترین کارها برای رشد و تکامل کودکان است. بچه‌ها در رده‌های سنی مختلف، با بازی و تحرک، یادگیری خود را افزایش می‌دهند. بازی‌های فکری گروهی باعث می‌شوند که کودک، مهارت‌های هوشی و ارتباطی بهتری کسب کند و بتواند ارتباط خود را با اطرافیان بهبود ببخشد. در این محتوا قصد داریم شما را با بهترین بازی های فکری گروهی کودکان آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

بازی‌ فکری از سری سرگرمی‌هایی است که ذهن و فکر بچه‌ها را درگیر می‌کند و به چالش می‌کشاند و باعث رشد مغزی و تقویت هوش آنها می‌شود.

بازی های فکری مناسب برای کودکان باید بتواند ذهن و فکر آن ها را به چالش بکشید

بازی فکری و انواع مختلف آن

یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که بیشتر والدین، به‌خصوص آپارتمان‌نشین‌ها، در خصوص کودکان خود دارند، بازی کردن آنها و تخلیه انرژی مضاعف از بدنشان است. این والدین در حقیقت نمی‌دانند چه بازی و سرگرمی برای آنها تهیه کنند که علاوه بر سرگرم کردن و تقویت هوش و ذکاوت آنها، از ایجاد صدا و مزاحمت برای دیگران خودداری شود. یکی از راه‌های کنترل کودکان در منزل، بخصوص در آپارتمان، استفاده از بازی‌های فکری است

 بازی‌ فکری از سری سرگرمی‌هایی است که ذهن و فکر بچه‌ها را درگیر می‌کند و به چالش می‌کشاند و باعث رشد مغزی و تقویت هوش آنها می‌شود.

راهنمای جامع خرید اسباب بازی فکری، آموزشی و سرگرمی

بازی‌های فکری انواع مختلف و متنوعی دارند که می‌توانید با توجه به ذوق و سلیقه کودکان خود انتخاب کنید. این سری بازی‌ها در دسته‌بندی زیر قرار می‌گیرند:

  • بازی‌های جنگا
  • بازی فکری رومیزی ( شطرنج، تخته نرد، منچ و ...)
  • بازی‌های معمایی
  • بازی‌های آموزشی
  • بازی کارتی
  • بازی تست هوش
  • بازی تقویت حافظه
  • بازی تخته‌ای

معرفی ده بازی سرگرم کننده فکری برای کودکان

 بازی‌های فکری انواع بسیار زیادی دارند که ما در اینجا به معرفی ده نمونه از این بازی‌ها برای سرگرمی کودکان می‌پردازیم:

1-      بازی سازه‌ای

یکی از انواع بازی های فکری کودک، بازی سازه‌ای است که در آن کودک به ساختن یک معماری مشغول می‌شود و می‌تواند ذهن خود را به طرف ایده‌های خلاقانه در معماری هدایت کند.

بازی سازه‌ای یکی از بهترین بازی های فکری گروهی کودکان است

2-     روبیک

 روبیک، نقش بسیار موثری در تقویت هوش و رشد ذهن کودک دارد و باعث باعث شکوفایی قوه خلاقیت در افراد می‌شود.

3-     اسباب بازی های جنگی و پلیسی

اسباب بازی های جنگی و پلیسی مثل موتور پلیس، تفنگ و ... از محبوب ترین بازی های فکری گروهی در بین پسر بچه ها است که می‌توانند با استفاده از آنها به صورت گروهی  به نمایش برنامه دزد و پلیس بپردازند و به این ترتیب حافظه و شم خود را تقویت کنند.

4-     انواع پازل‌‌های مختلف و جورچین

پازل‌ها، حکم مواد خوراکی برای مغز را دارند و نباید از آنها غافل شد. با این بازی می‌توانید تمام مغز کودک را درگیر کنید و باعث تقویت هوش او شوید. همچنین باعث می‌شود که بین حرکات دست‌ها و چشم‌ها هماهنگی ایجاد شود و همچنین قدرت استدلال در کودک رشد پیدا کند و در نهایت باعث تقویت اعتمادبه‌نفس کودک شود.

انواع پازل و جورچین جز محبوب ترین بازی های فکری گروهی در بین دختر بچه ها هستد

5-     بازی‌های تخته‌ای

بازی‌های تخته‌ای از جذاب ترین بازی های فکری گروهی در بین کودکان است که بزرگترها نیز به آنها علاقمند هستند. این سری اسباب بازی‌ها شامل بازی‌هایی مثل شطرنج، منچ، مار و پله و مواردی از این قبیل می‌شود که قدرت صبر و شکیبایی کودک را تقویت می‌کنند و همچنین باعث می‌شوند مهارت‌های اجتماعی او بهبود یابد. بچه‌ها می‌توانند به صورت دو نفره و در بعضی از بازی‌ها به صورت سه نفره یا چهار نفره به بازی بپردازند.

بازی منچ و مار و پله از بهترین بازی فکری های 4 نفره کودکانه است که باعث می‌شود حس اعتماد به نفس در کودک رشد کند و تلاش او برای رسیدن به هدف را چند برابر می‌کند.

بازی های تخته ای از جمله بهترین بازی های فکری 4 نفره کودکان هستند

6- بازی با کارت‌ها

بازی با کارت‌ها از بهترین بازی های فکری گروهی کودکان است که می‌تواند استعداد کودک شما را از همان ابتدای زندگی، شکوفا کند. در این بازی، می‌توانید به وسیله کارت‌های اسباب‌بازی که بر روی آنها، حروف الفبا نوشته شده است، کلماتی بسازید و بعد از کودکان بخواهید که کلمه ساخته شده را از بین کارت‌ها پیدا کنند.

7- کیت آموزشی ربات خورشیدی

یکی دیگر از جذاب ترین بازی های فکری گروهی برای کودکان کیت آموزشی ربات خورشیدی است. این محصول آموزنده و فکری به کودک یاد می‌دهد که چطور قطعات و چرخ دنده‌ها را به طور مناسب بر روی یکدیگر سوار کند و از آنها، وسیله‌ای بسازد که بتواند حرکت کند.

8- بازی بال بالانس

بازی فکری بال بالانس از محبوب ترین بازی های فکری گروهی در بین دختر بچه ها و پسر بچه‌ها است که کمک می‌کند قدرت خلاقیت، قدرت تمرکز، سرعت عمل در کارها و اعتمادبه‌نفس در کودک افزایش یابد.

9- بازی دومینو

بازی دومینو از بهترین بازی های فکری گروهی کودکان است که علاوه بر اینکه برای کودکان، جنبه سرگرمی دارد می‌تواند قدرت توانایی حل مساله را در آن‌ها افزایش دهد.

10- اسباب‌بازی برش میوه

در ادامه‌ی معرفی بازی های گروهی ارزان از لیست ده بازی سرگرم کننده فکری برای کودکان، پیشنهاد ما، خرید اسباب‌بازی‌ برش میوه است که یکی از محبوب ترین بازی های فکری گروهی در بین دختر بچه ها محسوب می‌شود. بازی با این وسایل به بچه‌ها کمک می‌کند تا علاوه بر سرگرمی، کار با چاقو و چنگال را به خوبی یاد بگیرند

خرید آنلاین انواع بازی های فکری کودک از فروشگاه اینترنتی کودک پلاس

اگر به فکر خرید انواع بازی های فکری کودک هستید که بتوانید علاوه بر اینکه کودکان خود را ساعت‌ها سرگرم بازی کنید، به تقویت هوش و استعداد او نیز بپردازید، پیشنهاد ما مجموعه کودک پلاس است که یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی عرضه انواع بازی های فکری کودک محسوب می‌شود. این مجموعه، لیست کاملی از انواع بازی ‌های فکری مناسب کودکان در سنین مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید از بین آنها، انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)