راهنمای جامع اسباب بازی فکری، آموزشی و سرگرمی

راهنمای جامع اسباب بازی فکری، آموزشی و سرگرمی

آیا معنای دقیق اصطلاح Game-based learning را می‌دانید؟ یادگیری مبتنی بر بازی موضوعی است که سال‌های اخیر در بین مشاوران، روان‌شناسان کودک و کارشناسان حوزه رشد، رواج زیادی پیدا کرده است. یادگیری مبتنی بر بازی به زبانی ساده به معنای تسهیل فرایند یادگیری به کمک انواع بازی‌هاست، از بازی‌های رومیزی گرفته تا بازی‌های کامپیوتری!

یادگیری با کمک بازی فرایند یادگیری را تسهیل می کند

تصور اکثر افراد این است که یادگیری مبتنی بر بازی فقط به حوزه آموزش کودکان و مدارس منتهی می‌شود؛ اما این‌طور نیست Game-based learning مربوط به تمام رده‌های سنی است، تمام مراحل زندگی را شامل می‌شود. اسباب‌بازی‌های فکری، آموزشی و سرگرمی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای انتقال مفاهیم مختلف، آموزش مهارت‌های متنوع و اطلاعات عمومی به افراد هستند. در اینجا ما راهنمایی جامعی جهت خرید بهترین اسباب‌بازی‌های فکری، آموزشی و سرگرمی؛ برای والدین ارائه می‌دهیم، والدین عزیز با مطالعه این متن راهنما قادر به انتخاب و خرید آگاهانه بهترین محصول کمک آموزشی خواهند بود.

دلیل اهمیت بازی‌ فکری آموزشی و سرگرمی

اهمیت و لزوم اسباب بازی‌های فکری، آموزشی و سرگرمی بر همه آشکار است. امروزه بازی‌های فکری یکی از اقلام ضروری اتاق فرزندان، مهدکودک‌ها، مدارس، کافی‌شاپ‌ها، مراکز بازی و حتی شرکت‌ها و سازمان‌هاست. بله بخش منابع انسانی سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به این نتیجه رسیدند که از انواع بازی‌های فکری و رومیزی برای زمان استراحت و کاهش استرس نیروی کار بهره گیرند. حتی از برخی از بازی‌های آموزشی خاص برای تربیت مدیران رده بالای سازمانی استفاده می‌شود. اهمیت بازی‌های کمک آموزشی نیز در تقویت مهارت‌های مختلف دانش‌آموزان بر کسی پوشیده نیست. از آموزش دروسی مثل ریاضی، فیزیک تا آموزش الفبا و دیگر مهارت‌ها و دروس مهم.

برای تقویت مهارتهای ذهنی و فکری فرزندان خود باید سراغ بهترین اسباب بازی های فکری بروید

اسباب‌ بازی‌های آموزشی اگرچه از نظر ظاهری ممکن است به اندازه برخی دیگر از اسباب بازی‌ها پر زرق و برق و جذاب به نظر نرسند، اما آنها حاوی بار آموزشی زیادی هستند. به صورتی که برای هر نیاز آموزشی خاصی می‌توان بازی مناسب آن را پیدا کرد. در ادامه لینک مقاله اسباب بازی های فکری محبوب را برای شما آورده ایم:

محبوب ترین اسباب بازی های فکری و آموزشی کدامند؟

توجه به اسباب بازی‌‌های فکری، آموزشی سرگرمی از جنبه‌های مختلفی اهمیت دارد. اول اینکه فرزندان شما ساعت‌ها درگیر آن بازی می‌شوند. این موضوع برای پر کردن اوقات فراغت آنها بسیار مهم است. اگر فرزندان شما در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه بهانه‌گیری و بی‌قراری می‌کنند و معمولاً حوصله‌شان سر می‌رود، به کمک بردگیم‌های گروهی آنها را سرگرم می‌کنید.

یادگیری همراه با بازی

برخی کودکان در مقابل یادگیری دروس مدرسه مقاومت بالایی دارند، والدین در چنین مواقعی می‌توانند از طریق محصولات کمک آموزشی به صورت غیر مستقیم مفاهیم مختلف درسی را به آنها آموزش دهند. اتفاقاً یادگیری از طریق بازی شیرین‌تر و مؤثرتر از آموزش‌های رسمی است.

اسباب بازی فکری_آموزشی برای تقویت درس ریاضی

یکی از مشکلات رایج همه دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی، یادگیری درس ریاضی است. ریاضی برای اکثر افراد چالش برانگیز است و این یک موضوع طبیعی است؛ بنابراین والدین آگاه نگرانی خاصی برای مشکل در یادگیری ریاضی فرزندان ندارند؛ بلکه با راهکارهایی هوشمندانه و مؤثر راه یادگیری ریاضی برای فرزندان خود هموار می‌کنند. آنها به کمک اسباب بازی‌های کمک آموزشی مختلف، مفاهیم دشوار ریاضی را به کودکان خود آموزش می‌دهند.

آموزش ریاضی و اعداد به کمک اسباب بازی

اسباب بازی های مناسب برای آموزشی اعداد و حروف را در لینک پایین ببینید:

آموزش اعداد و کلمات بوسیله اسباب بازی

بازی‌های ریاضی آموزشی اهمیت بالایی دارند. مثلاً به دانش‌آموزان فرصت می‌دهند تا مفاهیم اساسی ریاضی مثل اعداد، دنباله شمارش، تناظر یک به یک و استراتژی‌های محاسباتی را یاد بگیرند. همچنین راهی برای آموزش سریع ترکیب‌ اعداد، ارزش مکانی، الگوها و سایر مفاهیم مهم ریاضی هستند. علاوه بر این، چنین بازی‌هایی فرصت‌هایی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند تا درک و استدلال ریاضی خود را عمیق‌تر کنند.

اسباب بازی فکری_آموزشی برای تقویت زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از مهارت‌های مهمی است که فراگیری آن برای همه لازم است. امروزه کمتر کسی است که از اهمیت این زبان بین‌المللی در تحصیل، کار و حتی زندگی روزمره آگاه نباشد. از آنجایی که نقش زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه‌های ایران روز به روز کم‌رنگ‌تر می‌شود، والدین باید به دنبال تقویت زبان فرزندان خود از طریق روش‌هایی دیگر باشند.

یادگیری حروف انگلیسی به کمک اسباب بازی

یکی از بهترین راهکارها برای تقویت زبان کودکان و نوجوانان، فراهم کردن شرایطی برای سرگرم کردن آنها با بازی‌های تقویت زبان انگلیسی است. خوشبختانه در کشور ما برندهای مختلف تولید کننده اسباب‌بازی‌های کمک آموزشی اقدام به تولید محصولات متنوعی برای این مهارت کرده‌اند. از بازی‌های آموزش الفبای انگلیسی گرفته تا بازی‌هایی برای یادگیری کلمات و جملات انگلیسی!

اسباب بازی فکری_آموزشی مناسب تقویت هوش

اسباب بازی‌های فکری و بردگیم‌های زیادی برای تقویت هوش و توانایی‌های مختلف ذهنی تولید شده‌اند. ضریب هوشی کودکان سیال است؛ یعنی با گذشت زمان ممکن است بالا یا پایین رود. محققان سن 0 تا 5 سالگی را حیاتی‌ترین دوران زندگی انسان می‌دانند. زیرا ذهن، شخصیت اصلی، روحیات، توانایی‌های ذهنی و مهارت‌های اصلی زندگی یک انسان در 5 سال اول زندگی شکل می‌گیرد. در این سال‌ها که کودک بسته به محیط و قرار گرفتن در معرض اسباب‌بازی‌های آموزشی، تقریباً پتانسیل نامحدودی دارد.

اسباب بازی های فکری باعث تقویت هوش کودک می شوند

برخی از اسباب بازی هایی که مناسب برای تقویت هوش و خلاقیت خردسالان هستند را میتوانید در لینک پایین ببینید:

نقش اسباب بازی فکری جای گذاری اشکال، در تقویت ذهن کودکان

بازی‌‌های فکری، آموزشی سرگرمی مختلفی برای کودکان زیر 5 سال تولید شده‌اند که هر کدام مهارت‌های خاصی را تقویت می‌کنند. البته بازی‌های فکری فقط محدود به این گروه سنی نمی‌شوند؛ بلکه برای هر رده سنی از نونهالان گرفته تا کودک، نوجوان، بزرگسال، میان‌سال و حتی سالمندان بازی فکری و آموزشی تولید شده است. در ادامه به معرفی هرکدام از این بازی‌ها اشاره می‌کنیم.

بازی های آموزش خودآگاهی به کودکان

خودآگاهی به معنای این است که احساسات خود را بشناسیم و این موضوع اولین قدم برای کنترل و مدیریت احساساتمان است. شناخت احساسات بدین معنی است که اگر در وهله اول قادر به تشخیص آن احساسات در خود نباشیم، چگونه می‌توانیم اضطراب، خشم یا غم خود را کنترل کنیم؟ در مرحله بعد باید محرک‌های آن احساسات را شناسایی کنیم.

اسباب بازی توپ احساسات راهی عالی برای تقویت هوش هیجانی کودکان است

این کار به ما کمک می‌کند که دفعه بعد نحوه واکنش بهتر در برابر آن محرک‌ها را برنامه‌ریزی کنیم و در مورد رفتار و احساساتمان تصمیمات مسئولانه‌تری بگیریم. در پایان نیز قادر هستیم که با دیگران همدلی کنیم و دیدگاه‌های مخالف با دیدگاه‌ خود را تحمل کنیم که این موضوع به ما کمک می‌کند تا تعارضات را حل کنیم و روابط مثبتی ایجاد کنیم.

بازی‌های فکری زیادی در زمینه آموزش خودآگاهی به کودکان تولید شده‌اند. چنین محصولات آموزشی‌ای به تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس، بهبود هوش هیجانی و هوش اجتماعی کمک شایانی می‌کنند. بازی‌هایی مثل توپ آموزش احساسات و بازی هدبند از بازی‌های مناسب برای تقویت خودآگاهی هستند.

اسباب بازی فکری تقویت حافظه

حافظه قوی یکی از توانایی‌های ذهنی مهمی است که همه ما در تمام مراحل زندگی به آن نیاز داریم. عملاً بدون داشتن این توانایی، آموزش و تحصیل غیر ممکن خواهد بود. بدون شک ادامه زندگی بدون این توانایی امکان‌پذیر نیست. حافظه کودکان باید قبل از ورود به مدرسه و شروع تحصیل تقویت شود پس در این راستا انواع مختلف بازی فکری تقویت حافظه طراحی و تولید شده‌اند. تنوع این محصولات بسیار بالا است و کودکان را به خود جذب می‌کنند.

برای هر سنی شما میتوانید اسباب بازی فکری مناسب جهت تقویت حافظه را پیدا کنید

از آنجایی که توانایی‌های ذهنی مخصوصاً حافظه با افزایش سن رو به زوال می‌روند، می‌بایست به کمک راهکارهای مختلفی از بروز این مشکل جلوگیری کرد و یا روند آن را کاهش داد. یکی از بهترین روش‌های مؤثر برای تقویت حافظه، گنجاندن انواع بازی تقویت حافظه بزرگسال، بازی تقویت حافظه کوتاه مدت و یا حتی بازی تقویت حافظه تصویری در برنامه هفتگی خانواده است.

اسباب بازی های فکری برای افزایش تمرکز

تمرکز رمز موفقیت در هر کاری است، همه ما در دوران تحصیل افرادی را مشاهده کردیم که علی رغم اینکه تلاش و مطالعه چندانی نداشتند؛ اما در امتحانات بیشترین نمره را می‌گرفتند. رمز موفقیت آنها تمرکز بالا بود. بله اهمیت تمرکز بر کسی پوشیده نیست و برای بالا بردن قدرت دقت و تمرکز راهکارهای مختلفی ارائه شده است. بازی های فکری برای افزایش تمرکز یکی از راهکارهای آسان و کم هزینه هستند. این بازی‌ها دارای طیف گسترده‌ای و برای تمامی رده‌های سنی تولید شده‌اند. از بازی‌های رومیزی گروهی گرفته تا اسباب بازی‌های کمک آموزشی.

بهترین اسباب بازی‌ها برای کودکان بیش فعال کدام‌اند؟

اسباب بازی‌های افزایش سرعت عمل

سرعت عمل بالا نیز یکی از معیارهای حیاتی برای رسیدن به موفقیت و نیل به اهداف است. این مهارت در تمامی مراحل زندگی مورد نیاز همه ماست. زیرا سرعت عمل در هر کاری مهم است. از درس خواندن، کار کردن، کار منزل، کار بیرون از خانه و هر کار دیگری که تصورش را کنیم. برای تقویت سرعت عمل از گذشته‌های دور تاکنون راهکارهای متفاوتی ارائه شده است.

انتخاب و خرید انواع روبیک اسباب بازی با دنبال کردن لینک زیر:

انواع روبیک و جامع ترین نکات آن

یکی از این راهکارها بازی‌های گروهی و رقابتی است. در صورتی که فرزندان شما در درس خواندن، انجام تکالیف و سایر امور روزانه خود کند عمل می‌کنند، می‌توانید به کمک بازی‌های فکری رقابتی این مشکل را در آنها برطرف کنید.

بازی های رومیزی استراتژیک

تفکر استراتژیک یکی دیگر از توانایی‌های مهمی است که داشتن آن برای افراد مزیت محسوب می‌شود. به کمک بازی های رومیزی استراتژیک می‌توان تفکر استراتژیک و برنامه‌ریزی استراتژیک را به شکل مؤثری بالا برد. حتی شرکت‌های بزرگ برای مدیران رده بالا و مدیران استراتژیک خود انواع بازی‌ها و سرگرمی‌های استراتژیک فراهم می‌کنند. از بازی‌های رومیزی و گروهی گرفته تا بازی‌های کامپیوتری و آنلاین. بردگیم‌هایی مثل بازی فکری جالیز و یا بازی فکری مونوپولی برای تقویت این مهارت‌ها تولید شده‌اند.

بازی های رومیزی و استراتژیک و انواع برد گیم مناسب برای جمع های دوستانه و خانوادگی:

10 تا از مشهورترین و بهترین بازی‌های کارتی دنیا در سال 2023

بازی های رومیزی ایرانی

با پیشرفت تکنولوژی و رشد جهانی شدن، فرهنگ‌های بومی کشورها رو به فراموشی می‌روند. فرهنگ‌های سنتی، تفریحات نوستالژیک، مشاغل سنتی و امثال آن. کم رنگ شدن آداب و رسوم ایرانی باعث شده تا کودکان و نوجوانان آشنایی کمی از فرهنگ اصیل کشور خود داشته باشند. از آنجایی که آداب و رسوم هر کشور جزئی از شناسنامه ملی آن کشور است، واجب است که نسل جوان آن سرزمین از فرهنگ کشور خود باخبر باشند. یکی از راه‌های مؤثر برای آشنا کردن کودکان با فرهنگ اصیل ایرانی، بهره‌گیری از بازی های رومیزی ایرانی است. مثل بردگیم‌هایی بازار تبریز، سفالگر و شاهراه.

بازی های فکری و خلاقانه برای کودکان

یکی از دغدغه‌های اصلی والدین، پرورش و تقویت خلاقیت کودکان و نوجوانان است. زیرا نیروی کار خلاق یکی از عوامل اصلی موفقیت شرکت‌هاست. امروزه دلیل اصلی توسعه یافتگی کشورها، توجه به نیروی کار متخصص و حرفه‌ای است. نیروی کار خلاق دلیل اصلی کارآفرینی و نوآوری و تسریع امور در سازمان‌هاست.

لگوها بهترین ابزار آموزشی برای تقویت خلاقیت هستند

در همین راستا انواع مختلف اسباب بازی فکری برای پرورش خلاقیت افراد در تمام گروه‌های سنی تولید شده است. بازی‌هایی مثل انواع لگو، بازی‌های خانه‌سازی، پازل و جورچین از جمله بازی‌های پایان باز هستند. در چنین بازی‌هایی کودکان فارغ از قوانین و چارچوب خاصی، آنچه در ذهن دارند را درست می‌کنند.

بازی های فکری و گروهی

کودکان امروز در مقایسه با کودکان دهه 60 و 70 فرصت کمتری برای برقراری ارتباط دارند. در گذشته همه ما بخش زیادی از اوقات فراغت خود را در کوچه‌ها با کودکان هم‌سن خود بازی می‌کردیم. در آن دوران ارتباط خانوادگی بیشتر بود و اکثر شب‌ها را در مهمانی‌های خانوادگی و شلوغ می‌گذراندیم. اما در چند سال اخیر به دلیل مشغله‌های فراوان، قرنطینه‌های پی در پی ناشی از پاندمی کرونا ارتباطات اجتماعی نسبت به گذشته کمرنگ‌تر شده است.

همه آنچه که باید در مورد اسباب بازی های گروهی و سرگرمی بدانید

این موضوع باعث شده تا روند اجتماعی شدن کودکان تحت تأثیر قرار گیرد و کند شود. از آنجایی که مهارت‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز برای ورود به مدرسه و اجتماع است، باید آن را تقویت کرد. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تقویت مهارت‌های اجتماعی، سرگرم کردن آنها در بازی‌های رومیزی گروهی است. در چنین بازی‌هایی کودکان یاد می‌گیرند تا چگونه به صورت صلح‌آمیز با رقبای خود بازی کنند، هوش هیجانی و احساسات مختلف خود را مدیریت کنند و چگونه یک بازی جمعی را تجربه کنند.

بازی های رومیزی هیجانی

تصور عموم مردم از بازی‌ فکری، آموزشی سرگرمی کمی اشتباه است. اکثر ما تصور می‌کنیم که این بازی‌ها بیشتر جنبه آموزشی دارند و جذابیت خاصی برای کودکان ندارند. بازی های رومیزی هیجانی اغلب به دلیل ماهیت جمعی و موضوعات بامزه‌ای که دارند تمام افراد در هر سلیقه و هر رده سنی‌ای را به خود جذب می‌کنند. این بازی‌ها نقش مهمی در افزایش روحیه، تقویت ارتباطات و بهبود روابط ایفا می‌کنند.

انواع بردگیم های کارتی را در لینک پایین ببینید:

معرفی 6 تا اسباب بازی فکری و آموزشیِ کارتی

اگر به دنبال رهایی از کسالت ناشی از اوقات خسته کننده آخر هفته خود هستید، بازی‌های رومیزی گروهی مهیج را در برنامه آخر هفته خود بگنجانید. بازی‌های مهیجی مثل بازی استوژیت، بازی کاپوچین و راز جنگل جز بهترین بازی‌های گروهی شاد و جذاب ایرانی است.

الزامات ایمنی انتخاب بازی‌ فکری، آموزشی سرگرمی

اگر به دنبال خرید اسباب بازی‌های فکری، آموزشی سرگرمی هستید، قبل از خرید بهتر است به یک سری الزامات ایمنی و استاندارها توجه کنید. یکی از معیارهایی که اغلب باید در مورد بازی‌ها و اسباب بازی‌های رومیزی و فکری به آن توجه کنید، این است که آن محصول قبل از ورود به بازار برای کودکان آزمایش شده باشد و تمامی الزامات ایمنی برای تولید آن رعایت شده باشد.

رعایت الزامات ایمنی برای تولید اسباب بازی های فکری الزامی است

اسباب بازی های چوبی جزو ایمن ترین و با کیفیت ترین اسباب بازی های فکری آموزشی هستند و مناسب برای خردسالان و کودکان زیر 5 سال می باشند:

راهنمای خرید اسباب بازی های چوبی فکری

در واقع برای هر اسباب بازی‌ای که مناسب رده سنی 3+ یا 8+ یا هر محصولی که برای گروه سنی کمتر از 14 سال باشد، باید تست ایمنی کودک را بگذراند. در ادامه به یک سری الزامات ایمینی ضروری در انتخاب اسباب بازی‌های مختلف اشاره خواهیم کرد.

جنبه‌های ایمنی مربوط به ویژگی‌های فیزیکی

جنبه‌های ایمنی مربوط به خواص مکانیکی و فیزیکی انواع بازی‌ فکری، آموزشی سرگرمی باید شامل این موارد باشند.  بسیاری از تست‌های استاندارد خواص فیزیکی مانند قطعات کوچک، خطر خفگی برای کودکان زیر 36 ماه، لبه ها، نقاط، برجستگی‌ها و غیره نیز وجود دارد. پس هنگام خرید چنین محصولاتی باید به این الزامات توجه شود. از آنجایی که بیشتر بازی‌های رومیزی شامل مهره‌ها، تاس و کارت است، از خرید چنین محصولاتی برای کودکان زیر سه سال اکیداً خودداری کنید. زیرا قطعات ریز آنها برای کودکان این رده سنی خطر جانی دارد!

معرفی انواع اسباب بازی های چوبی-آموزشی

مواد اولیه مرغوب، رنگ استاندارد و قطعات ایمن. طبیعتاً یکی از موادی که باید به آن توجه شود، اهمیت مواد اولیه بکار رفته در قطعات بازی‌هاست. اسباب بازی‌های فکری و آموزشی که قیمت بسیار پایینی دارند، احتمالاً از مواد اولیه غیر استانداری مثل مواد پلاستیکی بازیافتی یا مواد شیمیایی تولید شده‌اند.

رنگ‌های استاندارد نیز یکی از معیارهای مهم در انتخاب اسباب بازی‌های فکری آموزشی است. بحث مقاومت بالا و دوام نیز یکی از معیارهای مربوط به خرید این محصولات است. طبیعتاً آنها می‌بایست از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشند. صفحه بازی در برابر تابش نور خورشید و رطوبت مقاوم باشد و یا اینکه کارتهای بازی سریع پاره یا پوسیده نشوند.

توجه به جنبه‌های زیست محیطی

امروزه بحث توجه و احترام به محیط زیست نسبت به گذشته اهمیت بیشتری دارد. یکی از نکاتی که قبل از خرید انواع بازی‌ فکری، آموزشی سرگرمی باید به آن توجه کنید، بحث الزامات زیست محیطی است. برای مثال اسباب بازی‌هایی را خریداری کنید که در تولید آنها آسیب کمتری به محیط زیست وارد شده است. اسباب بازی‌های قابل بازیافت نسبت به دیگر محصولات ارجح‌تر هستند. اسباب بازی چوبی مونته سوری یکی از بهترین محصولات کمک آموزشی از جنبه زیست محیطی است.

قیمت بازی های فکری

یکی از نکاتی که اکثر افراد هنگام خرید بازی‌ فکری، آموزشی سرگرمی به آن توجه می‌کنند قیمت این محصولات است. خوشبختانه محصولات فکری و کمک آموزشی در طیف قیمتی گسترده و متنوعی تولید می‌شوند. شما با هر میزان بودجه‌ای که در اختیار داشته باشید می‌توانید بازی مورد علاقه خود را تهیه کنید. البته لازم به ذکر است که علت اینکه برخی از بردگیم‌های برندهای مشهور گران‌تر از بقیه هستند این است که آنها تحت لیسانس بازی‌های روز دنیا تولید شده‌اند.

ارزانترین اسباب بازی های گروهی و سرگرمی کدامند؟

از نظر ظاهری، کیفیت، اقلام همراه و بسته بندی پکیج نیز یک پله از دیگر محصولات بازار بالاترند. در کل شما می‌توانید انواع بازی های فکری در خانه را با بهترین قیمت خریداری کنید. محصولات فکری آموزشی علی رغم اینکه قیمت کمتری نسبت به دیگر اسباب بازی‌ها دارند، توانایی‌ها و مهارت‌های بی‌شماری را به افراد در گروه‌های سنی مختلف منتقل خواهند کرد.

خرید بازی‌ فکری، آموزشی سرگرمی

برای خرید بازی های فکری و آموزشی می‌بایست به یک سری نکات توجه کنید. اولین نکته، توجه به الزامات ایمنی و استانداردهاست. طبیعتاً باید از بازی‌هایی که از مواد خطرناک و رنگ‌های غیراستاندارد تولید شده‌اند پرهیز کنید. همچنین بازی‌هایی که لبه‌هایی تیز و برنده دارند. از خرید لگوهای ریز و بازی‌هایی با قطعات کوچک برای کودکان زیر 3 سال به‌شدت خودداری کنید.

برای هر سن، سبک و سلیقه‌ای شما می‌توانید بهترین بازی فکری و آموزشی را پیدا کنید

یکی از نکات مهم در خرید بازی‌ فکری، آموزشی سرگرمی، توجه به سن کودکان و نیازهای آموزشی مناسب آن رده سنی است. پس قبل از خرید به دفترچه راهنمای محصول رجوع کنید و به رده سنی مخاطب آن بازی، مهارت‌ها و توانایی‌هایی که به دنبال دارد و درجه سختی بازی توجه کنید.

معرفی و بررسی ده تا از بهترین اسباب بازی های آموزشی دنیا

اگر جز آن دسته افرادی هستید که مایل به خرید اینترنتی اسباب بازی فکری هستند؛ پس قبل از خرید قسمت نظرات و انتقادات محصول را بخوانید تا از تجربه دیگران از خرید آن بازی مطلع شوید. والدین موفق کسانی هستند که اسباب بازی‌های مشهور جهانی‌ای را که به فارسی برگردان شده‌اند را خریداری می‌کنند. بازی‌هایی نظیر بازی فکری اونو، بازی اتللو، مونوپولی، تانگو و انواع لگوها در سطح جهان طرف‌داران زیادی به خود جذب کرده‌اند. بسیاری از آنها چند سال متوالی برنده جوایز بین‌المللی مختلفی شده‌اند و تأییدیه‌های مختلفی دریافت کردند.

مزایای بازی‌‌های فکری، آموزشی سرگرمی

انواع بازی‌ فکری، آموزشی سرگرمی و بردگیم‌ها هیچ محدودیتی ندارند. تمامی رده‌های سنی می‌توانند با این بازی‌ها سرگرم شوند. بردگیم‌ها حتی می‌توانند نسل‌های مختلف را با هم پیوند دهند. به صورتی که در یک جمع خانوادگی کودکان همراه با خواهر و برادرها، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌های خود می‌توانند یک بازی گروهی سرگرم‌ کننده را تجربه کنند. این بازی‌ها فرصتی ایجاد می‌کنند تا افراد به علایق و سلایق مشترک خود با دیگر اعضای خانواده پی ببرند، روابط بین فردی بهبود یابد و حتی خلق و خوی بهتری را تجربه کنند.

برای دروس مهم مدرسه بازی‌های کمک آموزشی مختلفی تولید شده است. درس‌هایی مثل ریاضی، فارسی، دیکته، انشا، انگلیسی و علوم. جایگاه چنین محصولاتی به‌قدری است که از آنها به عنوان ابزارهای کمک آموزشی در مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی برای تسهیل یادگیری استفاده می‌شود.

یکی از مزایای بازی های رومیزی فکری، تقویت روابط خانوادگی است

مزیت اصلی محصولات کمک آموزشی در این است که کودکان به صورت ناخودآگاه و غیر ارادی در حال تمرین و یادگیری مفاهیم درسی هستند. یادگیری و اثربخشی این روش فراتر از روش‌های دیگر آموزشی است. کودکان از طریق بازی‌های گروهی اجتماعی می‌شوند. به جرئت می‌توان گفت که اولین تجربیات حضور در جمع و فعالیت گروهی از طریق شرکت در بردگیم‌ها ایجاد می‌شود.

جمع‌بندی

در این متن متوجه شدید که برای هر مهارت و توانایی، اسباب بازی آموزشی مخصوصی تولید شده است. در صورتی که فرزند شما در مهارت و یا توانایی خاصی مشکل دارد، می‌توانید از اسباب بازی‌های کمک آموزشی جهت تقویت و بهبود آن مهارت بهره بگیرید. برای داشتن سلامت روان و سبک زندگی سالم، گنجاندن بازی‌های رومیزی گروهی در برنامه هفتگی مخصوصاً آخر هفته‌ها، برای هر کسی ضروری است. لازم به ذکر است که بازی‌های گروهی فقط محدود به نوجوانان و کودکان نیستند. علم امروز ثابت کرده است که این بازی‌ها برای سالمندان نیز مواهب زیادی دارند، به صورتی که از روند زوال عقل جلوگیری می‌کنند.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)