معرفی و بررسی ده تا از بهترین اسباب بازی های آموزشی دنیا

معرفی و بررسی ده تا از بهترین اسباب بازی های آموزشی دنیا
در این مقاله ضمن بیان مزایای بازیهای آموزشی برای کودکان، به معرفی ده مورد از بهترین بازیهای آموزشی مناسب کودکان می پردازیم.

کودکان در رده‌های سنی مختلف به بازی و سرگرمی علاقه‌مند هستند و بیشتر وقت خود را صرف بازی می‌کنند؛ از این رو، تهیه اسباب بازی‌ آموزشی می‌تواند در کنار اینکه نیاز به سرگرمی و بازی کودکان را برطرف کند، به بهبود رشد و عملکرد مغز آنها کمک کند و باعث تقویت قدرت ذهنی و فکری آنها شود.

به طور کلی، استفاده از اسباب بازی‌ های آموزشی، یکی از بهترین و ارزشمندترین راه‌ها برای یادگیری و تقویت حافظه کودکان به شمار می‌رود. در این محتوا می‌خواهیم در مورد ویژگی‌ و مزیت‌ بازی های آموزشی، اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم و در نهایت ده‌تا از بهترین بهترین بازی آموزشی برای کودک 1 ساله را به شما معرفی کنیم.پ

راهنمای جامع خرید اسباب بازی فکری، آموزشی و سرگرمی

بازی های آموزشی برای کودکان 1 ساله باید به بهبود عملکرد مغز آن ها کمک کند

مزایایی که بازی‌های آموزشی برای کودکان دارند

بازی‌های آموزشی، مزیت‌های بسیار زیادی برای کودکان دارند که در زیر به مواردی از آنها اشاره کرده‌ایم:

  • آشنایی با دنیای علم و یادگیری و میل به آن

تهیه بازی ‌های آموزشی برای کودکان، یک روش بسیار مناسب برای سنجیدن میزان استعداد و هوش آنهاست. وقتی کودکان با این نوع بازی‌ها سرگرم می‌شوند، به طور ناخودآگاه، با مباحث علمی گوناگونی مواجه می‌شوند و به این ترتیب، به دنیای علم و آگاهی علاقه‌مند می‌شوند.

  • آشنایی بهتر با دنیای اطراف

این نوع اسباب بازی‌ها، شرایطی را برای کودک فراهم می‌کنند  تا با جزئیات دنیای اطراف خود، بهتر آشنا شود.

  • بهبود مهارت‌های تحصیلی در کودک

استفاده از اسباب بازی‌ های آموزشی، قدرت ذهنی کودک را تقویت می‌کند و می‌تواند باعث موفقیت تحصیلی او در آینده ‌شود.

· آموزش راه و روش حل مسائل

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از اسباب بازی‌ های آموزشی این است که به کودک کمک می‌کند تا از قوه تخیل خود بیشتر کمک بگیرد و به این ترتیب می‌تواند یاد بگیرد که چگونه مسائل مختلف را حل کند.

· بهبود هماهنگی بین فکر و اعضای بدن

بعضی از این بازی‌ها، باعث ایجاد هماهنگی بین ذهن و اعضای بدن می‌شوند؛ به گونه‌ای که کودک در طول انجام این بازی‌ها، یاد می‌گیرد که به بعضی از حرکات، به صورت سریع واکنش نشان دهد و به این ترتیب یاد می‌گیرد که فکر و حرکت اعضای بدن خود را هماهنگ کند.

·  افزایش و پرورش قدرت تحلیل در کودک

بعضی از اسباب بازی های آموزشی، بر اساس داستان‌های معمایی ساخته شده‌اند که حس کنجکاوی را در کودک چندبرابر می‌کنند و ذهن او را به تحلیل وامی‌دارند. این بازی‌ها به کودکان یاد می‌دهند که چطور کارهای خود را بر پایه برنامه‌ریزی انجام دهند.

·  افزایش صبر و حفظ آرامش اعصاب در کودکان

بازی‌های آموزشی باعث می‌شوند کودک صبر و بردباری را یاد بگیرد، استرس و اضطراب از وجودش تخلیه شود و جای خود را به آرامش و نشاط بدهد.

انواع بازی‌های آموزشی برای کودکان

دنیای ‌بازی‌های آموزشی برای کودکان بسیار گسترده است. این ابزارهای آموزشی، اسباب‌بازی‌های ساده تا پیشرفته را شامل می‌شوند. با توجه به مزایای بازی‌های آموزشی که در بخش قبلی بیان کردیم، می‌توان اسباب‌بازی‌های آموزشی را به گروه‌های زیر تقسیم کرد:

  • اسباب بازی های ورزشی مثل: حلقه بسکتبال، فوتبال دستی، دارت، ست گلف، ست بیلیارد، ست بولینگ و ...
  • اسباب بازی های فکری مثل: بازی‌های کارتی، دومینو، بازی‌های رومیزی، بازی‌های تست هوش و ...
  • لگو و اسباب بازی‌های ساختنی مثل: انواع پازل، انواع خانه سازی، انواع بازی‌های جای‌گذاری اعداد و اشکال و مواردی از این قبیل

 

میکروسکوپ ها یکی از بهترین اسباب بازی های آموزشی دنیا هستند

 ده نمونه از بهترین بازی های فکری و هوشی در بین خردسالان

از بهترین محبوب ترین بازی های فکری در بین کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- حلقه‌ هوش

حلقه هوش در لیست بهترین اسباب بازی های آموزشی دنیا قرار دارد که کودک با استفاده از آن، می‌تواند رنگ‌ها را از یکدیگر تشخیص دهد و از طریق بازی با این وسیله، مهارت‌های فکری و حرکتی او پرورش می‌یابد و نیز هماهنگی بین چشم و دست کودک بهبود می‌یابد.

حلقه هوش بهترین بازی برای آموزش رنگ ها و اشکال به کودکان است و با استفاده از آن، کودکان به راحتی با دنیای رنگ‌ها آشنا می‌شوند.

حلقه هوش یکی از بهترین بازی ها برای آموزش رنگ ها و اشکال به کودکان است

2-اسباب بازی‌های آلات موسیقی

اسباب بازی ‌های آلات موسیقی؛ انواع مختلفی دارند که برای بالا بردن هوش موسیقیایی کودک بسیار مفید هستند. با خرید این وسایل می‌توانید استعداد کودک خود را در موسیقی کشف و شکوفا کنید.

3- پازل کتابی

پازل کتابی؛ بهترین بازی آموزشی برای کودک 1 ساله محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید سرعت عمل و تمرکز کودک را افزایش دهید و نیز قوه تخیل و خلاقیت او را بهبود ببخشید.

4-پازل آموزش حروف و اعداد انگلیسی

امروزه آموزش اعداد و حروف انگلیسی به کودکان، از مهم‌ترین آموزش‌های لازم برای آنها محسوب می‌شود که تمامی ویژگی های بهترین بازی های فکری در دنیا را دارد. اسباب بازی مناسب آموزش حروف انگلیسی به کودک در یادگیری اعداد و الفبای لاتین به آنها کمک می‌کند و سطح یادگیری زبان انگلیسی را در کودکان بهبود می‌بخشد.

5-بازی آموزشی اعداد همراه با چوب خط

این سری اسباب بازی، بهترین بازی آموزش اعداد و ریاضی به کودکان است که برای درک و یادگیری بهتر و بهینه اعداد برای آنها طراحی شده است.

6-اسباب بازی آموزش برش میوه کودک

در تولید این اسباب بازی از رنگ‌های طبیعی و غیر شیمیایی استفاده شده است، بنابراین زمانی که کودک از آنها استفاده می‌کند، هیچ نگرانی از بابت سلامت جسمی او نداشته باشید. این سری اسباب بازی‌ها، مهارت کار با چاقو وچنگال را به کودک آموزش می‌دهند و همچنین بازی با آنها باعث رشد خلاقیت در کودک و نیز افزایش هوش و ذکاوت و اعتمادبه‌نفس او می‌شود.

بازی با اسباب بازی آموزش برش میوه کودک باعث تقویت خلاقیت کودک می شود

7- پازل حروف و اعداد

پازل حروف و اعداد؛ از بهترین اسباب بازی برای آموزش حروف فارسی به کودک است که با استفاده از آن می‌توانید پیش زمینه یادگیری حروف الفبا را در کودک تقویت و فعال کنید و از همان ماه‌های اول زندگی، او را با کلمات و حروف آشنا کنید.

 8- کلبه جاگذاری (موزیکال+باطری خور)

این بازی جذاب یکی دیگر از اسباب بازی‌هایی است که از بهترین بازی های فکری و هوشی در بین خردسالان محسوب می‌شود. به کمک این محصول، تمامی حواس پنجگانه کودک درگیر می‌شود و باعث رشد فکری و بهبود عملکرد مغز او می‌شود.

9- ست آشپزخانه کودک

ست اسباب بازی آشپزخانه ؛یکی دیگر از بازی‌های آموزشی است که معمولا دختربچه‌ها علاقه خاصی به آن دارند. این ست، در اشکال و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و به کودک در آموزش رنگ‌ها، تطبیق و شمارش کمک می‌کند.

10- بازی میله و مهره کودک

بازی میله و مهره کودک؛ یکی از بهترین بازی آموزشی برای کودک 1 ساله است. شاید فکر کنید که این بازی با پیچ و خم‌هایی که بر روی آن در نظر گرفته شده است، برای کودک یک ساله سخت باشد، اما باید بدانید که این پیچ و خم مهره‌های رنگارنگ، کمک می‌کنند که ذهن کودک به طور کامل درگیر شود و فعالیت آن چندبرابر شود.

خرید اینترنتی بهترین بازی ‌های فکری و هوشی در بین خردسالان

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کودک پلاس محبوب ترین بازی های فکری در بین کودکان را به صورت آنلاین و با قیمت و کیفیت بسیار مناسب خریداری کنید. در این فروشگاه، ابتدا مشخصات و قیمت محصول مورد نظر خود را مشاهده کرده و بعد نسبت به ثبت خرید آن اقدام کنید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)