همه آنچه که باید در مورد اسباب بازی های گروهی و سرگرمی بدانید

همه آنچه که باید در مورد اسباب بازی های گروهی و سرگرمی بدانید
اسباب بازی های گروهی و سرگرمی نقش بسیار پر رنگی در افزایش خلاقیت و اعتماد به نفس کودکان دارد از سوی دیگر، بازی های گروهی و سرگرمی در محیط خانواده باعث افزایش صمیمیت و مستحکم تر شدن ارتباط والدین و کودکان می شود

انسان ها در زمان هایی که به دور هم جمع می شدند چه در گذشته و چه در زمان حال به دنبال راهی برای بازی و سرگرمی بودند.با نگاهی به تاریخچه بازی های بومی محلی شاهد انواع بازی های گروهی و جمعی می شویم که افراد برای سرگرم شدن ابداع کرده اند. این بازی ها که بیشتر با تحرک همراه بود وسیله ای بود برای سرگرم شدن و سپری کردن ساعاتی خوش در کنار یکدیگر.با گذشت زمان و فراگیر شدن موبایل های هوشمند بازی های جمعی و گروهی جای خود را به بازی های مجازی و تک نفره داد که بیش از هر چیز باعث انزا واز بین رفتن شور و نشاط های جمعی از محیط خانواده و جامعه شد.

بازی های گروهی و سرگرمی باعث خنده و نشاط جمعی در خانواده می شود

با تولید و عرضه انواع اسباب بازی های گروهی و سرگرمی بار دیگر شاهد سرگرمی های گروهی و دوستانه در سطح جامعه هستیم و به طبع آن شاهد شور و نشاط و خنده جمعی در محیط خانواده و اجتماع هستیم .

راهنمای جامع خرید اسباب بازی فکری، آموزشی و سرگرمی

شاید در نگاه اول سرگرمی تنها ویژگی بازی های گروهی عنوان شود، اما آنچه مسلم است بازی های گروهی و سرگرمی باعث نهادینه شدن مهارتهای اجتماعی در کودکان و همچنین مستحکم تر شدن محیط های دوستانه و خانوادگی می شود. ما در این مطلب قصد داریم تا علاوه بر معرفی بازی های گروهی و سرگرمی شما را با فواید بازی های گروهی و سرگرمی بیشتر آشنا کنیم

 

نقش بازی های گروهی و سرگرمی در تربیت فرزند

مسئولیت پذیری، نقش آفرینی ، توانایی ارتباط برقرار کردن، پیدا کردن دوست، همکاری و ایجاد تعامل از جمله فوایدی است که در بازی با اسباب بازی های گروهی بدان می توان اشاره کرد.

بازی های گروهی در میان اعضای خانواده باعث مستحکم تر شدن ارتباط اعضای خانواده شده و دراین میان فرصتی فراهم می شود تا والدین راحت تر با فرزند خود ارتباط بر قرار کرده و شناخت بیشتری از کودکان خود بدست آورد که این خود باعث درک بهتر در میان اعضای خانواده  می شود.

با کمک بازی­های گروهی این امکان فراهم می­شود تا کودکان با دیگران ارتباط اجتماعی برقرار کرده و در نتیجه نکات و مطالب جدیدی را یاد بگیرند که می­ توانند با کمک آن چالش­های پیچیده زندگی را به‌راحتی پشت سر بگذارند

بازی های گروهی موجب تعامل بهتر افراد می شود

مزیت های اسباب بازی های گروهی و سرگرمی کدامند؟

اگر بخواهیم به صورت تیتر وار به مزیت هایی که بازی های گروهی و سرگرمی برای کودکان دارند ، اشاره کنیم به 8 مزیت می رسیم که در ادامه به بیان این 8 مزیت خواهیم پرداخت:

باعث رشد تدریجی برخی مهارت های اجتماعی در افراد می شوند

شخصیت کودکان با آنها شکل می گیرد

با بازی کردن کودک و والدین امکان اصلاح کردن رفتار اشتباه را فراهم می آوریم

اعتماد به نفس کودک را بالا می بریم

کودکان به انجام فعالیت های بدنی تشویق می شوند

از تخیل و خلاقیت کودک حمایت می شود

کودک با دنیای واقعی تعامل بیشتری پیدا می کنند

تمرینی است برای موقعیت های واقعی زندگی

 

نقش اسباب بازی های گروهی و سرگرمی در شکل گیری شخصیت و مهارت اجتماعی کودک

کودکان برای پیوستن به اجتماع و نشان دادن رفتار اجتماعی  واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند بعضی از آنها کودکانی ذاتا اجتماعی هستند و خیلی زود با افراد ارتباط بر قرار می کنند ولی برخی دیرتر. بازی ها و اسباب بازی های گروهی و سرگرمی یکی از ابزارهایی است که به کودک کمک می کند تا در جمع قرار گرفته و از این طریق مهارت های اجتماعی را زودتر یاد بگیرد

بازی های گروهی روابط افراد خانواده را بیشتر میکند

شکل گیری شخصیت کودکان تا حد زیاد بسته به خانواده و محیط خانوادگی دارد.والدین در محیط خانواده مسئولیت رشد شخصیت کودک را بر عهده دارند، آنها بایستی شرایط را به گونه ای فراهم نمایند که کودکان بتوانند در محیط اجتماع به خوبی ارتباط برقرار کنند.

بازی های گروهی و سرگرمی بخصوص اگر در محیط های خانواده انجام شو باعث رابطه دوستانه و صمیمانه با اعضای خانواده می شود و از سوی دیگر رشد عاطفی و اجتماعی کودک را سبب می شود. از این رو خرید اسباب بازی های گروهی بهترین گزینه برای سرگرمی در دورهمی های خانوادگی و دوستانه است.

  

نقش اسباب بازی های گروهی و سرگرمی در خلاقیت و اعتماد به نفس کودک

خلاقیت و اعتماد به نفس در کودکان یکی از ارکانی است که در شغل و جایگاه اجتماعی کودک می تواند نقش بسزایی داشته باشد کودکی که از همان ابتدا از برقرای ارتباط  با افراد اجتماع عاجر است و اعتماد به نفس لازم برای برقرای ارتباط را ندارد، نمی تواند جایگاه ویژه ای در اجتماع و محیط کاری خود داشته باشد.

وظیفه اصلی والدین کودک این است که شرایطی را برای ایجاد یا افزایش اعتماد به نفس کودک فراهم کنند. استفاده از بازی های گروهی یکی از راهکارهایی که والدین می توانند بکار گیرند کودکشان اعتماد به نفس کافی را فرا بگیرد، چرا که کودک در بازی های گروهی تمام توان خود را می گذارد تا در بازی پیروز باشد یا اینکه نقش تعیین کننده ای در بازی داشته باشد که این خود باعث بدست آوردن تجربه جدید استقلال در تصمیم گیری و در نهایت باعث افزایش اعتماد به نفس در کودک می شود.

بازی های گروهی نقش بسیاری در افزایش خلاقیت دارند

در برخی از بازی های گروهی که همراه با تحرک و هیجان همراه است باعث تقویت سیستم ایمنی، رشد مناسب و تناسب اندام می شود. اسباب بازی هایی گروهی که همراه فعالیت جسمی همراه است کودک را به سمت بازی های گروهی و ورزشی سوق می دهد چرا که کودک طعم و لذت بازی های گروهی را چشیده و با همبازی شدن با دیگران هیجان نی را تجربه می کند که باعث تمایل و رغبت بیشتر گرودک به ورزش و فعالیت بدنی می شود.

 

رده سنی بازی گروهی و سرگرمی

بازی های گروهی و سرگرمی تقریبا برای همه رده های سنی مناسب مب باشد شما میتوانید با توجه به رده سنی که بر روی اسباب بازی درج شده است اسباب بازی گروهی مد نظر خود و فرزندانتان را تهیه و لذت یک بازی گروهی را به خانواده هدیه دهید.

 

تعداد نفرات در بازی های گروهی و سرگرمی

اسباب بازی های گروهی و سرگرمی از جهت تعداد افراد شرکت کننده در بازی به انواع مختلفی تقسیم میشود والدین می توانند در انتخاب اسباب بازی گروهی و سرگرمی با توجه تعداد افراد اماده بازی، اسباب بازی مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

بازی های گروهی و سرگمی برای خانواد ها مناسب است

در صورتی که در خانه‌ای 4 نفر حضور داشته باشند، باید بازی با قابلیت‌ 3 تا 5 بازیکن را تهیه کرد. همچنین بازی‌های 2 نفره برای خانواده‌های 2 نفره کاربرد دارند.

 

چند پیشنهاد جذاب برای خرید اسباب بازی گروهی و دورهمی:

انواع دومینو

دومینو نوعی بازی فکری- آموزشی است که مبدا آن کشور چین است و شکل مدرن آن در ایتالیا شکل گرفته است. دومینو از تعدادی  مهره مستطیلی سرامیکی (سنگی) تشکیل شده که هرکدام شامل دو مربع کنار هم هستند و روی هر مربع ۰، ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ نقطه رنگی (6 رنگ متفاوت) وجود دارد.

بازی دومینو با یک دومینو (مهره مستطیلی) شروع می‌شود و در ادامه برای اضافه کردن یک دومینو جدید باید یکی از مربع‌های آن را با مربعی در یکی از دو انتهای زنجیر موجود جفت کنید، یعنی هر دو مربع تعداد یکسانی نقطه داشته باشند.

دومینو سرامیکی باعث تقویت تمرکز می گردد

بازی فکری دومینو باعث افزایش قدرت تمرکز و سرعت می شود و با توجه به کوچک بودن قطعات، مناسب رده سنی کمتر از 6 سال نمی باشد.علاوه بر این، دومینو باعث هماهنگی چشم و دست می شود و قدرت تصمیم گیری را تقویت می کند.

یکی از محبوبترین دو مینو های موجود در فروشگاه کودک پلاس دومینو سرامیکی رنگی است که از 28 عدد مهره تشکیل شده است ابعاد جعبه فلزی دومینو 35*115*190 میلی متر وزن آن 700 گرم می باشد. اسباب بازی دومینو سرامیکی رنگی؛ نقش بسزایی در آموزش و خلاقیت کودکان دارد و توانایی حل مساله را در آن ها افزایش می دهد

 

انواع بازی های کارتی

یکی از معروف ترین و محبوب ترین نوع اسباب بازی های فکری و آموزشی، بازی های فکری کارتی است.بازی فکری و آموزشیِ کارتی از جمله اسباب بازی هایی است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان کاربرد دارد. در این بازی تعدادی کارت وجود دارد که با استفاده از کارت‌ها چند نفر برای پیروز شدن به رقابت می‌پردازند. بازی فکری با کارت یکی از اسباب بازی‌های گروهی محسوب می‌شود که جایگزین خوبی برای بازی‌های موبایلی در جمع‌های دوستانه است

بازی های گروهی موجب تقویت مهارت ارتباط با دیگران می ود

بازی فکری کارتی مزایایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

افراد با استفاده از بازی فکری کارتی با یکدیگر تعامل بیشتری برقرار می‌کنند و منجر به افزایش صمیمیت و لحظات مفرح می‌شود.

بازی فکری کارتی محدودیت سنی ندارد و همه افراد با هر رده سنی می‌توانند در آن شرکت کنند.

در این بازی امکان بازی کردن همه افراد با توانایی‌ها و استعدادهای گوناگون وجود دارد.

به وسیله بازی کارتی قدرت حافظه و تمرکز بازیکنان افزایش می‌یابد و باعث تصمیم‌گیری سریع می‌شود.

یکی از محبوب ترین اسباب بازی های کارتی که به صورت گروهی انجام می شود بازی‌ گروهی شتر سواری است . این محصول از برند بازیمن است که تعداد بازیکنان در آن بین 2 تا 8 نفر می‌تواند متغیر باشد بازی فکری شتر سواری، نسخه ایرانی بازی جذاب و هیجان انگیز camel up است، مسابقه بزرگ شتر سواری روی صفحه‌ی صحرای آفریقا با حس ششم و قدرت پیش بینی خود روی برنده و بازنده ی بازی شرط‌بندی کنید. ۵ شتر برای قهرمانی مسابقه می‌دهند و بازیکنان باید سعی کنند پیش‌ از پایان مسابقه و پیش‌ از رُقبای خود، حدس بزنند و بر اساسِ حدسِ درست‌شان امتیاز بگیرند. در هر نوبت از این بازی، بازیکنان، امکانات مختلفی را پیشِ رو دارند: می‌توانند تاس بریزند و شترها را روی صفحه (در مسیر مسابقه) به جلو حرکت دهند. می‌توانند با استفاده از کاشی‌های ویژه‌ی «1+» یا «1-» شترها را یک خانه به جلو یا یک خانه به عقب بفرستند. نحوه‌ی نشستن تاس‌ها (که حرکت شترها را تعیین می‌کنند) هیجان بازی را بالا و پایین می‌کند: یک تاس خوب می‌تواند سرنوشت یک شتر را تغییر بدهد و او را ناگهانی به مقام قهرمانی برساند!

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع اسباب بازی های فکریِ کارتی اینجا کلیک کنید

بازی های فکری و آموزشی

منظور از وسایل بازی آموزشی و فکری؛ محصولاتی است که می‌تواند ذهن کودکان را به چالش کشیده و به نحوی آنها را به تفکر وا دارد. امروزه تقویت ذهنی و فکری کودک بیش از هر چیز به دغدغه اصلی والدین تبدیل شده است از این رو والدین به دنبال راهکارهایی هستن که هوش و استعداد کودک خود را ارتقا داده و فرزند خود را یک سرو گردن از بقه کودکان بالاتر نگه دارند. به‌کارگیری وسایل بازی آموزشی یا همان اسباب بازی آموزشی کودک را می‌توان مهم‌ترین و البته شاخص‌ترین راهکاری دانست که می‌تواند موجب تقویت توانایی‌های موردنظر در کودکان شود.

همین عامل باعث شده که میزان تقاضا برای خرید اسباب بازی های فکری و آموزشی افزایش یابد. بدنبال آن تولید کنندگان و عرضه کنندگان اسباب بازی جهت برآورده کردن این نیاز اقدام به تولید انواع مختلفی از اسباب بازی های فکری و آموزشی کرده اند.

بازی های آموزشی در زمینه رشد فکری اثر گذار هستند

یکی از بهترین اسباب بازی های فکری و آموزشی می توان به بازی فکری جامائیکا اشاره کرد ین محصول از برند زینگو است که تعداد بازیکنان در آن بین 2 تا 6 نفر می‌تواند متغیر باشد در بازی جامائیکا؛ صفحه‌ی بازی نشان دهنده‌ی جزیره و مسیری است که باید در آن حرکت کنید. روی صفحه جاهایی هم برای قرار دادن تاس‌ها، کارت‌های گنج و چیزهای دیگر است اقلامی در این محصول وجود دارد که عبارتند از: 66 کارت بازی با 6 رنگ مختلف که هرکدوم نشان‌دهنده‌ی یک کشتی و یک کاپیتان هست.

گوشه‌ی هر کارت یه علامت هست: علامت حرکت به جلو، حرکت به عقب، توکن غذا، توکن مهمات، توکن طلا. با استفاده از این علامت‌ها در طول بازی می‌توانید غذا، مهمات و طلا جمع کنید و کشتی خود را حرکت بدهید. یه قطب‌نما دارید که هر دور در اختیار کسی که نوبتش است قرار می‌گیرد.

 2 تا تاس عدد برای حرکت کردن روی نقشه و 1 تاس مبارزه برای جنگیدن با کشتی‌های رقیب هم هست که سر جاشون روی زمینه‌ی بازی قرار می‌گیرند. برای هر 6 کاپیتان، 6 کشتی با رنگ‌های مختلف وجود دارد که نقش مهره‌های هر بازیکن رو بازی می‌کنند. هر بازیکن یه صفحه‌ی انبار کشتی هم داره (مجموعاً شش صفحه‌ی انبار) که وسایل مختلفش را در آن نگهداری می‌کند. توی بازی مجموعا 80 توکن طلا، 45 توکن غذا، 45 توکن مهمات ، 9 توکن گنج و 12 تا کارت گنج هم وجود دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اسباب بازی های فکری و آموزشی مقاله "محبوب ترین اسباب بازی های فکری آوموزش کدامند؟ " را بخوانید 

کلام اخر

کودک پلاس جایی است که می‌توانید با اطمینان محصولات موردنظرتان را پیدا کنید و برای کودکان عزیزتان بخرید. بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، امکانی است که کودک پلاس برای شما فراهم کرده است. در این‌جا شما به‌راحتی می‌توانید قیمت بازی‌های گروهی را با هم مقایسه کرده و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. همکاران ما در فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس در کنار شما هستند تا بهترین اسباب بازی مناسب فرزندتان را انتخاب کنید شما عزیزان می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی اسباب بازی کودک پلاس اسباب بازی مورد نظر خود را سفارش داده و در اسرع وقت از طریق پست درب منزل تحویل بگیرید

 

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)