محبوب ترین اسباب بازی های فکری و آموزشی کدامند؟

محبوب ترین اسباب بازی های فکری و آموزشی کدامند؟
منظور از وسایل بازی آموزشی و فکری؛ محصولاتی است که می‌تواند ذهن کودکان را به چالش کشیده و به نحوی آنها را به تفکر وا دارد.

امروزه تقویت ذهنی و فکری کودک بیش از هر چیز به دغدغه اصلی والدین تبدیل شده است از این رو والدین به دنبال راهکارهایی هستن که هوش و استعداد کودک خود را ارتقا داده و فرزند خود را یک سرو گردن از بقه کودکان بالاتر نگه دارند. به‌کارگیری وسایل بازی آموزشی یا همان اسباب بازی آموزشی کودک را می‌توان مهم‌ترین و البته شاخص‌ترین راهکاری دانست که می‌تواند موجب تقویت توانایی‌های موردنظر در کودکان شود.

اسباب بازی های فکری آموزشی موجب تقویت توانایی کودک می شود

همین عامل باعث شده که میزان تقاضا برای خرید اسباب بازی های فکری و آموزشی افزایش یابد. بدنبال آن تولید کنندگان و عرضه کنندگان اسباب بازی جهت برآورده کردن این نیاز اقدام به تولید انواع مختلفی از اسباب بازی های فکری و آموزشی کرده اند.

در حقیقت منظور از وسایل بازی آموزشی و فکری؛ محصولاتی است که می‌تواند ذهن کودکان را به چالش کشیده و به نحوی آنها را به تفکر وا دارد.

مزیت منحصر به فرد اسباب بازی های فکری و آموزشی باعث شده است که مورد استقبال زیاد والدین و کودکان قرار بگیرد.اسباب بازی های فکری و آموزشی علاوه بر سرگرم کردن کودک موجب بهبود توانایی‌های ذهنی، پرورش خلاقیت، بهبود استعداد، افزایش هوش منطقی، درک بهتر تصاویر و… شوند.

اسباب بازی فکری آموزشی در پرورش خلاقیت کودک موثر است

این موضوع باعث شده تا خرید این دسته از اسباب بازی‌ها، به نحوی یک تیر و دو نشان باشد؛ چراکه ضمن سرگرم شدن کودک ، می‌توان طیف زیادی از توانایی‌های ذهنی و جسمی بی‌نظیر را هم در او نهادینه کرد که یقیناً تأثیر مثبتی در زندگی‌اش خواهد داشت.

در ادامه به معرفی تعدادی از اسباب بازی های فکری و آموزشی خواهیم پرداخت شما عزیزان می توانید انواع اسباب بازی های فکری و آموزشی را از فروشگاه اینترنتی کودک پلاس تهیه کنید.همکاران ما در فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس در اسرع وقت سفارش شما را از طریق پست بدستتان خواهند رسانید.

راهنمای جامع خرید اسباب بازی فکری، آموزشی و سرگرمی

بازی فکری مدل جامائیکا

بازی فکری مدل جامائیکا؛ این محصول از برند زینگو است که تعداد بازیکنان در آن بین 2 تا 6 نفر می‌تواند متغیر باشد در بازی جامائیکا؛ صفحه‌ی بازی نشان دهنده‌ی جزیره و مسیری است که باید در آن حرکت کنید. روی صفحه جاهایی هم برای قرار دادن تاس‌ها، کارت‌های گنج و چیزهای دیگر است اقلامی در این محصول وجود دارد که عبارتند از: 66 کارت بازی با 6 رنگ مختلف که هرکدوم نشان‌دهنده‌ی یک کشتی و یک کاپیتان هست.

بازی فکری مدل جامائیکا مفید برای تقویت قدرت تفکر

گوشه‌ی هر کارت یه علامت هست: علامت حرکت به جلو، حرکت به عقب، توکن غذا، توکن مهمات، توکن طلا. با استفاده از این علامت‌ها در طول بازی می‌توانید غذا، مهمات و طلا جمع کنید و کشتی خود را حرکت بدهید. یه قطب‌نما دارید که هر دور در اختیار کسی که نوبتش است قرار می‌گیرد.

 2 تا تاس عدد برای حرکت کردن روی نقشه و 1 تاس مبارزه برای جنگیدن با کشتی‌های رقیب هم هست که سر جاشون روی زمینه‌ی بازی قرار می‌گیرند. برای هر 6 کاپیتان، 6 کشتی با رنگ‌های مختلف وجود دارد که نقش مهره‌های هر بازیکن رو بازی می‌کنند. هر بازیکن یه صفحه‌ی انبار کشتی هم داره (مجموعاً شش صفحه‌ی انبار) که وسایل مختلفش را در آن نگهداری می‌کند. توی بازی مجموعا 80 توکن طلا، 45 توکن غذا، 45 توکن مهمات ، 9 توکن گنج و 12 تا کارت گنج هم وجود دارد. 

 

بازی فکری تاکتیک زینگو

بازی فکری تاکتیک زینگو؛ بازی تاکتیک در گروه بازی هایی قرار می گیرد که تفکر استراتژیک در آن شاخصه اصلی محسوب می شود. بازی استراتژیک محصولی از برند زینگو است که توصیه شده برای گروه سنی 13 سال به بالا بوده و دارای ۲۰ مهره، زمینه‌ی بازی دو رو، ۲ کاشی منطقه‌ی ممنوعه و راهنمای بازی می باشد

بازی فکری تاکتیک زینگو موجب تقویت استدلال منطقی می گردد

این بازی دو نفره در مدت زمان کمتر از یک ساعت انجام می پذیرد که فرد با توجه به نقشه بازی و مهره های خود باید استراتژی های متفاوتی را طرح ریزی کند تا بتواند حریف را مغلوب کند مهارت تصمیم گیری، رفتار استراتژیک و برنامه ریزی از جمله توانایی های لازم برای انجام بازی تاکتیک است درجه سختی این بازی متوسط است اما بخاطر قدرت مهره ها هر مرتبه که این بازی انجام می شود تجربه جدید خواهد بود. در بازی تاکتیک زیکو کسی برنده است که سریع تر 5 نیروی خود را در یکی از خانه های پایگاه حریف قرار دهد.

 

بازی فکری آموزش الفبای فارسی دانی لند

بازی فکری آموزش الفبای فارسی دانی لند؛ بازی فکری دانی لند مدل الفبای فارسی با بهره گیری از فلش کارت و بلوک های خانه سازی بصورت غیر مستقیم کودک را با حروف و کلمات فارسی آشنا می کند.

بازی فکری دانی لند مدل آموزش الفبای فارسی دارای 32 فلش کارت و 65 عدد قطعه بلوک است که در تهیه آنها از مواد اولیه مرغوب استفاده شده است

بازی فکری آموزش الفبای فارسی دانی لند یک محصول کمک آموزشی مربوط به خواند

اسباب بازی های فکری و آموزشی از جمله ملزومات رشد مطلوب کودکان هستند زیرا یکی از بهترین روش های آموزش؛ بازی می باشد در بازی بصورت تدریجی و عمیق، مهارت ها فرا گرفته می شود بازی فکری دانی لند که مدل های مختلفی (الفبای فارسی و انگلیسی و اعداد ریاضی) دارد یکی از همین بازی های فکری است.

 

بازی فکری بلاک آس 4 نفره پرشیان پارس مدیا

بازی فکری بلاک آس 4 نفره پرشیان پارس مدیا؛ بازی ها نقش زیادی در رشد و پرورش فکر و ذهن کودکان دارند و با استفاده از آن ها نه تنها ساعت ها سرگرم می شوند بلکه موجب آموزش آ ن ها نیز می شود. بلاک آس یک بازی استراتژیک است که قدرت تجسم و تفکر خلاق بازیکن را تقویت می کند. این بازی مفتخر است با دریافت بیشترین تعداد جوایز در دهه اخیر، عنوان برترین بازی قرن 21 را به خود اختصاص دهد.

مهره های رنگی رکن اصلی بلاک آس 4 نفره است

این بازی را به صورت دو نفره می توان انجام داد و موجب هماهنگی چشم و دست کودکان می شود. بازی فکری آپ وردز، از دیگر محصولات موجود در فروشگاه کودک پلاس هست که محصول برند ایرانی پرشیان پارس مدیا هست.

 

بازی فکری دالون

بازی فکری دالون؛ بازی های فکری و آموزشی که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند مزایای مختلف دارند مانند تکراری نشدن، کمک به تقویت یک یا چند مهارت، کم هزینه بودن، ماندگاری بالا و....یکی از نمونه های کامل این بازی ها، بازی فکری دالون است که در عین طراحی ساده و اجزای کمی که دارد یک بازی استراتژیک معروف است.

در بازی فکری دالون تفکر استراتژیک مهم است

اجزای همراه دالون؛ یک صفحه بازی و تعدادی مهره و مانع است که سن توصیه شده برای انجام آن شش سال به بالا می باشد لازم به ذکر است که این بازی بین دو تا چهار نفر قابل انجام می باشد.

در بازی دالون شرکت کننده دو ابزار یعنی آدمک و مانع را در اختیار دارد. بازی دالون به صورت نوبتی انجام می شود و در هر نوبت؛ شرکت کننده می تواند یک حرکت انجام دهد یعنی یا مهره و یا مانع را حرکت دهد. در این بازی برنده کسی است که زودتر آدمک خود را به آن طرف زمین بازی برساند هر کدام از بازیکنان از یک طرف زمین شروع می کنند شرکت کننده ها می توانند با استفاده از موانع خود؛ مسیر حرکتی حریف را سد کنند نکته مهم در اینجا این است نباید مسیر حریف بطور کامل مسدود شود و می بایست حداقل یک راه برای حرکت مهره خود داشته باشد رشد تفکر استراتژیک و بهبود مهارت تصمیم گیری و حل مسئله از مزایای انجام بازی دالون است بازی پنتاگو یکی یگر از بازی های فکری استراتژیک است که دارای مهره های دو طرف رنگی و صفات چرخشی می باشد.

 

بازی فکری فتح پرچم

بازی فکری فتح پرچم؛ بازی های فکری و آموزشی که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند مزایای مختلف دارند مانند تکراری نشدن، کمک به تقویت یک یا چند مهارت، کم هزینه بودن، ماندگاری بالا و....یکی از نمونه های کامل این بازی ها، بازی فکری فتح پرچم است که یک محصول دو نفره می باشد لازم به ذکر است که تفکر منطقی و استراتژیک از مهم ترین ابزار های مورد نیاز این بازی هستند.

فتح پرچم از جمه بازی های جذاب استراتژیک است

بازی استراتژیک فتح پرچم دارای یک صفحه بازی، دفترچه راهنما، صفحه محافظ، دو سری 41 عددی قطعه بازی است و هر کدام از بازیکنان 2 عدد دیدبان، 1 عدد جاسوس، 2 عدد تخریبچی، 1 عدد سرتیپ، 1 عدد ارتشبد، 2 عدد بمب و 1 عدد پرچم دارند.

فتح پرچم نفوذی، فتح پرچم اصیل و فتح پرچم دوئل سه نوع بازی هستند که می توان با این محصول انجام داد. در فتح پرچم دوئل تنها با ده مهره بازی می کنید، در فتح پرچم اصیل از تمام مهره ها غیر از عامل نفوذی استفاده می کنید و در فتح پرچم نفوذی با یک دیده بان کمتر انجام می شود.

اصول کلی فتح پرچم عبارتند از:صفحه بازی باید طوری قرار داده شود که دو تا آرم فتح پرچم رو به روی یکدیگر باشند.

مهره ها طوری چیدمان شوند که حریف از درجه مهره هایتان مطلع نگردد.اگر یک مهره با درجه بالاتر به یک مهره بادرجه پایین تر برخورد کند، مهره با درجه بالاتر برنده می شود.

پرچم می تواند با هر یک از مهره های دشمن که توانایی جابجایی دارند، فتح گردد و به نوع درجه ارتباطی ندارد.

دو دریاچه در صفحه بازی وجود دارد که منطقه ممنوعه هستند و هیچ مهره ای حق ندارد به داخل آن برود یا از روی آن بپرد.

در فتح پرچم برنده کسی است که پرچم طرف مقابل را پیدا کند یا همه‌ی مهره‌های قابل حرکت حریف را از بازی خارج کند. بازی پنتاگو یکی دیگر از محصولات استراتژیک ارائه شده در فروشگاه آنلاین کودک پلاس است که به صورت دو نفره یا چهر نفره قابل انجام است

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)