معرفی بیست بازی سرگرم کننده و جذاب بچه گانه

معرفی بیست بازی سرگرم کننده و جذاب بچه گانه
در این مقاله به معرفی بیست بازی جذاب بچه گانه می پردازیم که کودکان می توانند ساعت ها در منزل،بیرون و مدرسه سرگرم شوند.

معرفی بازی های جذاب بچه گانه در منزل، بیرون و مدرسه

بچه‌ها به بازی و سرگرمی علاقه‌مند هستند و هر چقدر از زمان خود را صرف بازی کنند باز هم برای آنها کم است. بنابراین در هر کجا که باشند، انتظار دارند وسایل و شرایط بازی برای آنها فراهم باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین بازی های سرگرم کننده بچه گانه آشنا کنیم و بیست ایده خلاقانه برای بازی با بچه ها مختلف در شرایط و مکان‌های مختلف را با شما در میان بگذاریم.

والدین باید این نکته را در نظر داشته باشند که بازی و سرگرمی می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر یادگیری و هوش کودک داشته باشد؛ پس در هیچ شرایطی نباید از آن غافل باشید. همچنین توجه داشته باشید که کودکان از انرژی سرشارند و اگر بتوانند به واسطه بازی‌های مناسب این انرژی را تخلیه کنند، علاوه بر اینکه هوش و استعداد آنها، رشد مضاعف دارد، تمرکز،اعتماد به نفس و خواب شب در آن‌ها بهبود می‌یابد و همچنین کمتر از گوشی همراه و تبلت استفاده می‌کنند.

بهترین بازی های سرگرم کننده بچه گانه باعث ایجاد اعتماد به نفس می شوند

بیست بازی سرگرم کننده و جذاب بچه گانه

برای اینکه بتوانید کودکان خود را در زمانی که در منزل هستند و نمی‌دانند انرژی خود را چگونه تخلیه کنند، سرگرم کنید، از بازی‌های فکری، آموزشی و سرگرمی استفاده کنید. در اینجا بیست ایده خلاقانه برای بازی با بچه ها داریم و به معرفی بهترین بازی های سرگرم کننده بچه گانه می‌پردازیم تا بتوانید از طریق آنها کودکان خود را ساعت‌ها سرگرم کنید.

بهترین بازی های فکری بچه گانه که به شما معرفی می‌کنیم عبارتند از:

1-     بازی گروهی دومینو

دومینو یک نمونه بازی فکری و آموزشی است که در آن ذهن کودک به طور کامل درگیر می‌شود. در این بازی که در لیست بازی های جذاب کودکانه قرار دارد، علاوه بر اینکه کودک شما به واسطه آن ساعت‌ها سرگرم بازی است، توانایی حل مساله در او تقویت شده و به‌واسطه گروهی بودن بازی و حضور او در جمع، حس اعتماد به نفس نیز درون کودک رشد می‌کند.

بازی گروهی دومینو باعث تقویت توانایی حل مسئله می شود

2-     کارت بازی

کارت بازی برای کودکان جذابیت خاصی دارد و قوانین خاص خود را دارد، اما یادگیری آن بسیار راحت و آسان است. کارت بازی در لیست بازی های کودکانه 4 تا 8 سال قرار دارد و برای این رده سنی بسیار جذاب است. در این بازی موفقیت هر بازیکن به استراتژی و سبک بازی او بستگی دارد.

 

3-     برج نمدی

برج نمدی یک نوع بازی فکری و آموزشی است که در آن بازیکن باید بتواند قطعات برج را که هر کدام شکل خاصی دارند و در شکل و نوع با یکدیگر متفاوت هستند، بر روی هم قرار دهد و به وسیله آنها یک برج بسازد. بازی برج نمدی به صورت تک نفره، دو نفره و حتی سه نفره نیز انجام می‌شود.

4-     منچ و مار و پله

منچ و مار و پله طرفدارهای بسیار زیادی در بین کودکان و بزرگترها دارد. این بازی هیجان‌انگیز، به صورت گروهی بین دو تا چهار نفره انجام می‌گیرد. در این بازی، کودک ضمن اینکه هیجان زیادی را تجربه می‌‎کند، یاد می‌گیرد برای رسیدن به هدفش، تلاش کند و ناامید نشود.

5-      روبیک

روبیک یکی دیگر از بهترین بازی های سرگرم کننده بچه گانه است که علاوه بر سرگرمی، قدرت خلاقیت و تفکر را در کودکان افزایش می‌دهد و در رشد ذهنی او تاثیر مستقیم دارد.

بازی با روبیک می تواند باعث تقویت تفکر فرزند شما شود

6-     فیجت ضد استرس

فیجت ضد استرس از بازی‌های مورد علاقه کودکان است که کیفیت تولید بسیار خوبی دارد و با استفاده از آن می‌توانید انرژی‌های منفی، استرس و اضطراب را از کودک دور کنید.

7-     کلبه جنگلی اسباب بازی

همانطور که می‌دانید لگو در میان کودکان و نوجوانان طرفدارهای بسیار زیادی دارد. کلبه جنگلی اسباب بازی یکی از جذاب‌ترین لگوها است که 92 قطعه دارد و کودک با سوار کردن این قطعات بر روی هم یاد می‌گیرد که یک خانه جنگلی بسیار زیبا بسازد.

8-     پازل

پازل از قدیم مورد علاقه کودکان بوده است. این بازی آموزشی، بسیار جذاب و سرگرم کننده بوده، برای تمامی سنین بالای 4 سال مناسب است و می‌تواند ساعت‌ها ذهن و فکر کودک را درگیر کند و همچنین تاثیر بسزایی بر روی رشد مهارت‌های ذهنی و بینایی کودک شما دارد و قدرت تحلیل را در او افزایش می‌دهد.

پازل ها در مدل های متنوعی تولید می شوند که برای بعد از 4 سالگی مناسب هستند

9-     بازی فکری مدل مافیا

بازی دورهمی مافیا یک بازی هیجانی و جذاب گروهی است که می‌توان آن را با یک گروه هفت نفره و بیشتر انجام داد. این بازی برای تمامی سنین مختلف جذابیت دارد و باعث تقویت هوش و ذکاوت کودک، اعتماد به نفس و قدرت  دفاع فرد از خود می‌شود.

10- شطرنج آهنربایی بزرگ

بازی شطرنج یکی از بهترین بازی‌های فکری و آموزشی است که هم برای کودکان و هم بزرگترها از جذابیت خاصی برخوردار است.می‌توانید برای سرگرم کردن کودکان خود، بازی شطرنج را در رنگ‌بندی و اشکال مختلف و متنوع تهیه کنید.

11- مونوپولی کارت خوان

مونوپولی کارت خوان یک بازی گروهی است که در نمونه‌های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شود. این بازی جذاب، مفاهیم خرید، فروش، اجاره، قرض، ثروت و دیگر مفهوم‌های اقتصادی را به بچه‌ها یاد می‌دهد.

12- ابزار شعبده بازی

ابزار شعبده بازی، یکی دیگر از محصولاتی است که در لیست بازی های جذاب کودکانه قرار دارد و می‌توانید آن را برای کودکان بین 4 تا 8 سال خود تهیه کنید تا ضمن تجربه شادی و هیجان، قدرت تخیلشان نیز تقویت شود.

13- هاور هاکی

هاور هاکی از بازی‌های جدیدی است که به تازگی وارد ایران شده است و در بین کودکان و بزرگترها، طرفدارهای زیادی دارد.

هاور هاکی در سال های اخیر در ایران معروف شده است

14- بازی آموزشی قلاب ماهیگیری باتری خور

اسباب بازی ماهیگیری، یکی از اسباب بازی‌های پرطرفدار است که در تمامی فروشگاه‌ها می‌توانید نمونه‌ای از آن را پیدا کنید.

بازی آموزشی قلاب ماهیگیری باتری خور هم به صورت تکی و هم به صورتی گروهی قابل بازی است

این بازی هم به صورت تک نفره قابل استفاده است و هم به صورت گروهی.

15- بازی آموزشی دستچین

این بازی جذاب به صورت فکری و آموزشی طراحی شده است و از سری بازی های کودکانه 4 تا 8 سال است که در آن کودکان می‌توانند به صورت گروهی بازی کنند. این بازی اعتماد به نفس کودکان را افزایش می‌دهد و هوش هیجانی را در آنها تقویت می‌کند.

16-پازل کتابی اسباب بازی

پازل کتابی اسباب بازی یک محصول سرگرم کننده و آموزشی است که ذوق و خلاقیت را در کودک رشد داده و باعث تقویت قوه تخیل، تمرکز و سرعت عمل در کودک می‌شود.

17-کلبه هوش جایگذاری اشکال و اعداد

بازی فکری آموزشی کلبه هوش جای‌گذاری اعداد و اشکال از بهترین بازی های کودکانه 4 تا 8 سال است که  به کودکان یاد می‌دهد بتوانند یک کلبه بسازند.

کلبه هوش جایگذاری اشکال و اعداد برای 4 تا 8 سال مناسب است

همچنین اشکال هندسی و اعداد را به کودک آموزش می‌دهد که در آینده بتواند راحت‌تر با درس ریاضی ارتباط برقرار کند.

18- بازی فکری بال بالانس

بازی فکری بال بالانس یک بازی گروهی است که خلاقیت، تمرکز، سرعت عمل و اعتماد به نفس را در کودک افزایش می‌دهد.

بازی فکری بال بالانس باعث تقویت سرعت عمل فرزند شما می شود

19- خانه سازی

بلوک‌های خانه‌سازی همیشه مورد علاقه کودکان بوده و ساعت‌ها با آن سرگرم می‌شوند. این بازی، خلاقیت و تفکر را در کودک رشد می‌دهد و به او یاد می‌دهد که چگونه یک سازه‌ی زیبا بسازد.

20- کیت آموزشی ربات خورشیدی

آخرین مورد از بیست ایده خلاقانه برای بازی بچه ها که به شما معرفی می‌کنیم، کیت آموزشی ربات خورشیدی است، محصولی سرگرم کننده و آموزنده که از قطعات پلاستیکی و چرخ‌دنده‌ها تشکیل شده است و کودک بعد از سرهم کردن قطعات می‌تواند آن را به حرکت درآورد.

بهترین بازی های سرگرم کننده بچه گانه را از کجا تهیه کنیم

برای خرید بهترین بازی های فکری بچه گانه با قیمت فوق‌العاده مناسب و کیفیت بالا می‌توانید از طریق سایت کودک پلاس با این مجموعه در ارتباط باشید و بهترین محصولات را از این مجموعه خریداری کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)