نقش تکنولوژی در تولید اسباب بازی های مدرن و هوشمند

نقش تکنولوژی در تولید اسباب بازی های مدرن و هوشمند
پیشرفت تکنولوژی، همه جنبه های زندگی از جمله اسباب بازی ها را تحت تأثیر قرار داده است. امروزه شاهد تولید اسباب بازی های هوشمند هستیم و این دسته از اسباب بازی ها جذابیت زیادی برای کودکان نسل امروز دارند.

در سال های قبل، تنها اسباب بازی بچه ‌ها عروسک های دست ساز و ماشین های پلاستیکی ساده بود. یا بچه ها با تیله های رنگارنگ و کارت های فوتبال و ظروف و لوازم پلاستیکی آشپزخانه بازی می کردند. اما رفته رفته، دنیای اسباب بازی ها تغییرات زیادی کرد و مدل های متنوعی از انواع اسباب بازی در دسترس خانواده ها و فرزندانشان قرار گرفت. به طوری که خانواده‌ ها قبل از به دنیا آمدن فرزندشان، اتاقی پر از انواع عروسک ‌های کوچک و بزرگ، ماشین اسباب بازی ‌های کنترلی و شارژی که حتی کودکان می ‌توانند در آن بنشینند، لگوهای رنگارنگ و بسیاری وسایل دیگر را برای دختربچه ها و پسربچه ها آماده می کنند.

پازل موجب تقویت مهارت حل مسئله می گردد

اما امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، در همه جنبه های زندگی از جمله اسباب بازی ها شاهد تحولات چشمگیری بوده ایم. در این مقاله، به آخرین تکنولوژی های به کار رفته در اسباب بازی ها می پردازیم، اسباب بازی های مدرن را به شما معرفی می کنیم و با اسباب بازی های دوستدار محیط زیست آشنا خواهیم شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسباب بازی های دخترانه و پسرانه مقاللاتی با عنوان "راهنمای جامع اسباب بازی پسرانه" و "راهنمای جامع اسباب بازی دخترانه" تهیه کردیم که میتوانید مطالعه کنید

معرفی اسباب بازی های مدرن

این روزها بچه ها با وجود گوشی موبایل و تبلت و کامپیوتر و لپ تاپ، تمایل زیادی به بازی و سرگرمی با اسباب بازی ها ندارند. اما استفاده از گوشی ‌های تلفن همراه و تبلت ها به عنوان ابزار بازی و سرگرمی، باعث نگرانی بزرگ ترین کمپانی های تولید اسباب بازی در سراسر دنیا شده و آنها نگران هستند مبادا اسباب بازی های سنتی، محبوبیت خود را از دست بدهند.

 گوشی تلفن و تبلت هوشمند اسباب بازی باعث می شود کودک از نمونه های واقعی دورتر بماند

به هر حال باید بپذیریم کودکان نسل جدید استفاده از وسایل دیجیتال یا اسباب بازی ‌هایی که با انواع تکنولوژی همراه باشند یا به اینترنت متصل شوند را بیشتر ترجیح می دهند. پس ضروری است که در طراحی اسباب بازی، از آخرین تکنولوژی های روز استفاده شود.

اکنون که بچه‌ ها به تکنولوژی علاقمندند، بهتر است از وسایل و لوازمی استفاده کنند که با سنشان تناسب داشته باشد و مهارت های مفیدی را به آنها آموزش بدهد. به عنوان مثال، یکی از بهترین راه ها برای برای ایجاد حس مسئولیت پذیری و افزایش اعتماد به نفس در کودکان، مراقبت از حیوانات خانگی است. اما شاید همه خانواده ها شرایط نگهداری حیوان خانگی را نداشته باشند. در این صورت، می توان به سراغ اسباب بازی های هوشمند رفت و یک حیوان روباتیک را خریداری کرد. حیوانات روباتیک هم یاد می گیرد و شاید با شما حرف هم بزند.

یکی از این محصولات که در وبسایت کودک پلاس هم موجود است، سگ رباتیک کنترلی و سنسور دار مدل 18011 می باشد. این اسباب بازی دارای یک ریموت کنترل می باشد، که فرزند شما می تواند با استفاده از آن، سگ هوشمند را هدایت کند. به علاوه، این اسباب بازی از طریق LEDهای موجود در چشم های خود، می تواند احساسات متفاوتی را نمایش دهد.

سگ رباتیک کنترلی و سنسور دار مدل 18011 توانایی های مختلفی دارد

یکی از انتقادهایی که به اسباب بازی های جدید و هوشمند امروزی وارد می شود، تأثیر نامطلوب آنها روی مقدار تحرک و فعالیت بدنی کودکان است. اما باید گفت که بسیاری از شرکت های تولید کننده اسباب بازی این موضوع را هم مد نظر داشته اند و محصولاتی تولید کرده اند تا کودکان امروزی بتوانند داخل خانه و موقع بازی هم تحرک داشته باشند و ورزش کنند.

از جمله محصولاتی که می تواند تحرک فرزندان شما را بیشتر کند و آنها را به خوبی سرگرم کند، انواع ماشین های کنترلی است. یکی از بهترین مدل های ماشین کنترلی، ماشین آفرود کنترلی سرعتی 36 کیلومتر مدل Xinlehong-9137 است که می توانید آن را با بهترین قیمت از فروشگاه کودک پلاس تهیه کنید.

 ماشین آفرود کنترلی سرعتی 36 کیلومتر مدل Xinlehong-9137  دارای کمک فنر است

یکی از اتفاقات جالبی که اخیراً در صنعت تولید اسباب بازی دیده می شود، استفاده از فناوری سلول‌های خورشیدی در تولید آنهاست. به نظر می رسد که قرار است کم کم باتری ها از دنیای اسباب بازی ها حذف شوند. به این ترتیب که مجموعه ای از سلول های خورشیدی روی بدنه اسباب بازی کار گذاشته می شود، و انرژی حرکتی مورد نیاز آنها از طریق نور خورشید و یا نور لامپ های داخل خانه تأمین خواهد شد.  

 

مزایای بازی با اسباب بازی های مدرن و هوشمند

بیشتر برندهای اسباب بازی، محصولات هوشمند خود را برای کودکان 2 تا 12 تولید می کنند. اسباب بازی های هوشمند مثل عروسک های رباتی که با کنترل های لمسی و قابلیت برنامه ریزی ساخته شده اند، تجربه بازی فیزیکی را به کودک ارائه می دهند و به او اجازه می‌دهند تا مهارت ‌های اجتماعی مانند مکالمه را تمرین کرده و یاد بگیرند.

 اسباب بازی های هوشمند بر اساس مهارت کودکان طراحی می گردد

به هر صورت، بازی با اسباب بازی های مدرن و هوشمند که در تولید آنها از تکنولوژی های جدید استفاده شده، مزایای زیادی به دنبال دارد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر است:

- فرآیندهای شناختی را تقویت کرده و مهارت های حل مسئله را پرورش می دهند.

- مهارت های اجتماعی را توسعه می دهند، زیرا رفتار آنها بازخورد فوری دریافت می‌ کند.

- باعث می شوند کودکان خلاقانه فکر کنند و از تخیل خود استفاده کنند، زیرا این اسباب بازی ها، کاوش و کنجکاوی کودک را تحریک می‌ کنند.

 

معرفی اسباب بازی های دوستدار محیط زیست

یکی از معضلاتی که اسباب بازی های پلاستیکی به همراه دارند، آسیبی است که به محیط زیست وارد می کنند. متأسفانه بسیاری از انواع پلاستیک تا سال های طولانی تجزیه نمی شوند و در طبیعت باقی می مانند. اما تولیدکنندگان اسباب بازی در سال های اخیر تلاش کرده اند راه حلی برای این مسئله پیدا کنند. به همین دلیل، محصولاتی تولید می کنند که با محیط زیست سازگاری داشته باشد. در حقیقت، اگر بخواهیم فرزندانی تربیت کنیم که نسبت به محیط زیست خود احساس مسئولیت کنند، باید از کودکی آنها را با این موضوع آشنا کنیم.

بازی های چوبی حس بهتری را به کودک منتقل می کند

امروزه والدین بیشتر از گذشته موقع خرید اسباب ‌بازی به مواد اولیه‌ تشکیل دهنده آنها توجه می کنند و بعضی اسباب ‌بازی ‌ها را به دلیل سمی بودن مواد اولیه و مضراتی که دارند، انتخاب نمی‌کنند.

یکی از انواع اسباب بازی های دوستدار محیط زیست، اسباب بازی های چوبی است که محبوبیت زیادی هم بین کودکان دارد. اسباب بازی های چوبی معمولاً از مواد ارگانیک و طبیعی ساخته شده اند، بنابراین بازیافت آنها به راحتی انجام می شود. همچنین، اسباب بازی های چوبی کاملاً ایمن و بهداشتی هستند و مهارت های مختلفی مثل حل مسئله و قوه تفکر را در دختران و پسران خردسال و کودک پرورش می دهند.

اسباب بازی چوبی اسباب بازی دوستدار محیط زیست

از جمله بهترین اسباب بازی های چوبی که می توانید برای فرزندان دلبند خود تهیه کنید، اسباب بازی بریکس چوبی کیفی40 قطعه برند Domesky است که در سایت کودک پلاس موجود می باشد. این بازی فکری بلوک رنگی چوبی، علاوه بر افزایش خلاقیت باعث تقویت هوش فضایی کودکان می شود. مهارت های حل مسئله را در آنها افزایش می دهد و همچنین باعث تقویت مهارت های ظریف حرکتی دست خردسالان می شود.

 

جمع بندی

جای تعجب نیست که کودکان نسل جدید به دنبال اسباب بازی های هوشمند، مجهز به هوش مصنوعی و با قابلیت اتصال به اینترنت باشند. باید بپذیریم که بیشتر بچه های امروزی عاشق تکنولوژی هستند و این نوع اسباب بازی های مدرن جذابیت بیشتری برای آنها دارند. با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله متوجه شدیم که مدل های متنوع و مناسبی از اسباب بازی های هوشمند وجود دارد که می تواند برای کودکان مفید و آموزنده باشد و موضوعات گوناگونی را به آنها یاد بدهد.  

ماشین های شارژی بچه سوار قابلیت استفاده در محیط های آزاد را دارد

علاوه بر این، در هنگام خرید اسباب بازی مناسب است که به سراغ اسباب بازی های دوستدار محیط زیست، مانند اسباب بازی های چوبی، که با طبیعت سازگاری دارند بروید. اسباب بازی های پلاستیکی ممکن است حاوی رنگ های غیر بهداشتی باشند و سلامت کودک شما را به خطر بیندازند. همچنین، پلاستیک های به کار رفته در این نوع اسباب بازی ها به سختی بازیافت می شود. شما والدین عزیز، با خرید اسباب بازی های مناسب می توانید نقش مهمی در حفظ زمین و محیط زیست داشته باشید.

اسباب بازی های دوستدار طبیعت به چه اسباب بازی هایی گفته می شود؟

اسباب بازی های که جنس آن قابل بازیافت باشد، مواد اولیه آن از مواد سمی تشکیل نشده باشد باشد را اسباب بازی دوستدار طبیعت گویند

بهترین نمونه اسباب بازی دوستدار طبیعت چیست؟

اسباب بازی های چوبی بهترین نمونه از اسباب بازی های دوستدار طبیعت هستند

مهمترین مزیت اسباب بازی های هوشمند و مدرن چیست؟

 اسباب بازی های هوشمند باعث می شوند کودکان خلاقانه فکر کنند و از تخیل خود استفاده کنند، زیرا این اسباب بازی ها، کاوش و کنجکاوی کودک را تحریک می‌ کنند.

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)