راهنمای جامع اسباب بازی دخترانه

راهنمای جامع اسباب بازی دخترانه

یکی از کارهای جالب برای والدین، خرید اسباب بازی برای فرزندانشان است. اسباب بازی ها نه تنها اوقات شاد و سرگرم کننده ای برای کودکان فراهم می کنند، بلکه نقش مهمی هم در پرورش کودکان ایفا می کنند و نکات مهمی را به آنها می آموزند.

کودکان در زمان بازی با اسباب بازی ها تجربه های تازه ای کسب می کنند و به همین دلیل است که نتایج انتخاب اسباب بازی مناسب برای بچه ها را می توان به وضوح در رفتار و گفتار آنها دید. کارشناسان بر این نکته تأکید می کنند که والدین باید دقت زیادی صرف خرید بهترین اسباب بازی دخترانه و پسرانه کنند، زیرا بازی با اسباب بازی های استاندارد باعث رشد و شکوفایی استعدادها و توانایی های فرزندان شما در سنین خردسالی و کودکی می شود.

با توجه به این توضیحات، قصد داریم در این مقاله راهنمای جامعی برای خرید اسباب بازی دخترانه؛ به شما ارائه دهیم تا شما والدین عزیز و مراقبان کودک، بتوانید در تصمیم گیری برای خرید بهترین اسباب بازی دخترانه آگاهانه تصمیم بگیرید.

پیش از هر چیز بهتر است به اهمیت خرید اسباب بازی دخترانه در پرورش هوش کودک بپردازیم.

 اهمیت خرید اسباب بازی دخترانه در پرورش هوش کودک

همانطور که می دانید، اسباب بازی ها یکی از مؤثرترین عوامل رشد هوش و توانایی های کودکان هستند. آن دسته از کودکانی که به اسباب بازی های استاندارد و متنوع دسترسی دارند، از لحاظ فکری بهتر پرورش پیدا می کنند.

اسباب بازی های فکری تاثیر بسزایی در پرورش هوش کودکان دارند

بر اساس نظر برخی متخصصان، اسباب بازی ها مناسب ترین روش برای تحریک مغز کودکان در حال رشد هستند. هنگامی که کودک با اسباب بازی خود سرگرم بازی می شود، فرآیند یادگیری رخ می دهد و استدلال، توانایی حل مسئله و خلاقیت کودک را تقویت می کند.(عکس بالا یعنی همین مکعب های ساده رنگی تاثیر بسیار زیادی در پرورش هوش دختر بچه ها دارند)

دوره 2 تا 7 سالگی، یکی از مهم ترین دوران رشد است و دختربچه ها در این بازه زمانی می توانند با کمک اسباب بازی های استاندارد، علاوه بر بازی و تفریح، مهارت های فردی و اجتماعی را یاد بگیرند. جای امیدواری و خوشحالی است که با افزایش آگاهی خانواده ها و بهبود شرایط فرهنگی جامعه در مقایسه با دهه های قبل، دختران خردسال و کودک ما دسترسی بیشتری به اسباب بازی های متنوع و با کیفیت دارند.

موارد با اهمیت دیگری هم هستند که جزو تأثیرات خرید اسباب بازی دخترانه به شمار می آیند که در ادامه مطلب به بررسی آنها پرداخته ایم:

 تأثیر خرید اسباب بازی بر همدلی و هوش هیجانی دختران

یکی از کارهای ساده ای که همدلی دختران را در سنین خردسالی و کودکی تقویت می کند، عروسک بازی است. شاید عروسک بازی به عنوان یک بازی دخترانه جا افتاده باشد، اما احساسات و عواطف هر دو گروه دختران و پسران را افزایش می دهد و مهارت های پردازش اطلاعات اجتماعی را در آنها بهبود خواهد داد.

هر چه کودک همدلی بالاتری داشته باشد، ناسازگاری و خشونت و دیگر رفتارهای مخرب در او کمتر خواهد شد. علاوه بر این، تعامل دختران با عروسک به شکلی است که مهارت های اجتماعی و برقراری ارتباط را به آنها می آموزد.

تأثیر خرید اسباب بازی بر جهت دهی به گفتگوی درونی دختران

گفتگوی درونی، یکی از اصلی ترین جنبه های شناختی مغز است که بر روی شخصیت، اعتماد به نفس و رفتار فرد اثر مستقیم دارد. در گفتگوهای درونی، ممکن است خود را تشویق کنیم، به خود دستور دهیم و به دستورمان عمل کنیم، از رفتاری که کرده ایم عصبانی شویم و غیره.

در حقیقت، شکل گیری گفتگوی درونی زیربنای تفکرات هر شخص را تشکیل می دهد و از دوران کودکی شکل می گیرد. بازی با اسباب بازی های مناسب به ویژه محصولاتی مانند پازل و لگو و غیره، دختربچه ها را وادار می کند تا سؤالات بیشتری بپرسند. لگو کالسکه و اسب جی استار مدل 20517، یکی از بهترین لگوهای دخترانه ای است که می توانید برای دختران خود خریداری کنید(همین عکس).

لگو ها جزو معروف ترین اسباب بازی های ساختنی می باشند

 این پرسش ها به شکل گفتگوی درونی رخ می دهد و درست است که ما چیزی از این گفتگو نمی شنویم، اما وظیفه والدین است که به دختر کوچولوی خود کمک کنند علاوه بر پاسخ دادن به چگونه ها، در مورد چرایی موضوعات هم فکر کند. این شکل از گفتگو و تفکر درونی، چشم اندازهای واضح تری از موضوعات گوناگون را در اختیار کودک قرار می دهد و به پرورش بنیان های فلسفی و منطقی او کمک شایانی می کند.

 تأثیر خرید اسباب بازی بر افزایش توانمندی های ذهنی دختران

مطالعه ساختار مغزی نشان می دهد که اندازه و توالی رشد بخش های مغز دختران و پسران با هم متفاوت است. جریان خون در مغز زنان بیشتر می باشد و همین موضوع یادگیری یکپارچه را در آنها آسانتر می کند. همچنین، یادگیری کلامی و حافظه حسی در دختران عملکرد بهتری دارد.

در مقابل، پسران نمادها را بهتر درک می کنند و تفکر انتزاعی قوی تری دارند و به مباحث ریاضی و فیزیک علاقه بیشتری نشان می دهند. این اطلاعات به والدین کمک می کند تا بدانند دخترانشان در کدام رشته ها تواناترند و بتوانند آنها را در مسیر درست هدایت کنند. به علاوه، به این شکل با نقاط ضعف فرزندان خود آشنا می شوید و راهنمایی بیشتری به آنها ارائه می دهید تا در آن زمینه ها هم رشد کنند.

 تأثیر خرید اسباب بازی بر الگوپذیری دختران

همه کودکان برای انجام بهتر کارهای خود به الگو و سرمشق مناسب احتیاج دارند. تأثیرپذیری از این الگوها به شفافیت ذهنی و سازماندهی رفتار کودک کمک می کند و به آنها یاد می دهد چه رفتاری درست و چه رفتاری نادرست می باشد. دختربچه ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و با انتخاب الگو می توانند تنوع بیشتری در زندگی خود ایجاد کنند و از مهارت های خود به شکل مفیدتری استفاده نمایند.

درست به همین خاطر است که دختران پیش از هر کس مادران خود را به عنوان الگو انتخاب می کنند. اما در مرحله بعد به سراغ شخصیت های کارتونی دخترانه و قهرمانان قصه ها می روند و آنها را سرمشق خود قرار می دهند.

در اینجا شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که اسباب بازی ها چطور می توانند الگوهای خوبی برای دختربچه ها باشند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که در واقع به نظر می رسد اسباب بازی های گوناگون ایده آل ترین گزینه برای الگوسازی دختران به شمار می روند. برای مثال، تولیدکنندگان عروسک های باربی این محصول را در شغل های متنوع مثل فضانورد، پرستار یا ورزشکار به بازار عرضه می کنند تا به این صورت به دختران یاد بدهند که می توانند نقش مهمی در جامعه امروزی به عهده داشته باشند. لازم به ذکر است که مدل های متنوع عروسک باربی موجود در کودک پلاس را می توانید از این لینک ببینید( در تصویر پایین نمونه ای از عروسک باربی را می بینید که بسیار پر طرفدار است).

عروسک های باربی طرفداران زیادی در بین دختر بچه های بالای 3 سال دارند

 به طور کلی، دختران پس از دیدن یک شخصیت قوی و قابل توجه در قصه هایی که می خوانند و یا فیلم هایی که می بینند، در قالب آن نقش فرو می روند و آنقدر آن را تکرار می کنند تا ملکه ذهنشان شود و به این شکل پای آنها را به دنیای واقعی باز می کنند. بنابراین، بهتر است دختران خود را با شخصیت های کودکانه مناسب آشنا کنید و از این راه رفتارها و اخلاق های مناسب را به آنها بیاموزید.

 تأثیر خرید اسباب بازی بر قابلیت های ذهنی دختران

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بسیاری از زنان موفق در رشته های مهندسی، در سال های خردسالی و کودکی خود غیر از بازی های مرسوم دخترانه با اسباب بازی هایی مثل پازل، لگو، ماشین های اسباب بازی و غیره بازی می کردند و این بازی ها تأثیر بسزایی در آینده شغلی آنها گذاشته است.

مطالعات نشان می دهد که سرگرم شدن با اسباب بازی های ساختنی، پازل ها و لگوهای پیچیده که نیازمند تفکر هندسی و فضایی هستند، تفکر انتزاعی دختران را پرورش داده و آنها را آماده ورود به رشته های مهندسی و طراحی می کند.

به علاوه، یکی دیگر از راه های تقویت توانایی های ذهنی دختران انجام بازی هایی است که بر اساس ارتباطات کلامی هستند. والدین و مربیان کودک باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا آگاهی دختران کم سن و سال را ارتقا داده و به آنها آموزش بدهند که نباید توانایی های خود را محدود نمایند.

یکی از راههای علاقه مند کردن دختر بچه ها به شغل های مناسب آنها، خرید اسباب بازی های مرطبت با آن شغل و حرفه ها می باشد. به طور مثال شغل پزشکی و پرستاری یکی از شغل های مورد علاقه دختر بچه های می باشد و والدین می توانند با خرید اسباب بازی های دخترانه پزشکی، دختر بچه ها را از همانسنین کودکی با این شغل و وسایل و ابزار آلات آن آشنا کنند.

 تأثیر خرید اسباب بازی بر پرورش ذهن پیشرو دختران

توصیه ما این است که حتماً گاهی دختربچه های خود را در بازی با اسباب بازی هایشان آزاد بگذارید تا بتوانند آنها را با هم ترکیب کنند و بازی تازه ای انجام دهند. به این ترتیب، خلاقیت کودک پرورش یافته و تلاش و تحرک آنها که لازمه ساخت و شکل گیری ذهن پیشرو است، افزایش می یابد.

در نتیجه، در دسترس قرار دادن اسباب بازی های دخترانه استاندارد و القای حس استقلال به آنها، درک درستی از قابلیت هایشان به آنها می دهد و دختران را برای مدیریت خانواده و شرکت مؤثر در جامعه مهیا خواهد کرد. 

 علاوه بر مواردی که به آنها اشاره کردیم، خرید اسباب بازی دخترانه فواید دیگری هم دارد که از جمله مهم ترین آنها باید به افزایش سرعت عمل، تقویت عضلات و ماهیچه های بدن، بهبود تمرکز، بهبود مهارت های اجتماعی و غیره اشاره کرد.

در ادامه مقاله، راهنمای جامع خرید اسباب بازی دخترانه را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید برای خرید آگاهانه عمل کرده و بهترین خرید اسباب بازی را انجام بدهید.

 راهنمای جامع خرید اسباب بازی دخترانه

هر چقدر بیشتر برای خرید اسباب بازی های مناسب برای دختران خود وقت بگذارید، به همان اندازه کودکانی باهوش خواهید داشت. باید توجه کنید که همه اسباب بازی ها برای بازی و سرگرمی کودک شما مناسب نیستند و بهتر است محصولات مورد نظرتان را از برندهای شناخته شده و استاندارد تهیه کنید.

به هر حال در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه توضیح می دهیم، می تواند راهنمای جامعی برای خرید بهترین اسباب بازی دخترانه باشد.

توجه به علایق، مهارت ها و توانایی های فرزندتان

زمان خرید اسباب بازی برای دختر کوچک خود باید به علاقه ها، مهارت ها و توانایی های او توجه کنید تا بتوانید بهترین اسباب بازی را برای او انتخاب کنید. هماهنگ بودن اسباب بازی با ویژگی های کودک به رشد و تقویت استعدادهایش کمک می کند. اسباب بازی بسیار ساده و آسان ممکن است برای کودک خسته کننده باشد، در عین حال اسباب بازی بیش از حد مشکل هم می تواند او را نا امید کند.

مطالعه برچسب های موجود روی اسباب بازی ها راه مناسبی برای خرید اسباب بازی ایده آل است. علاوه بر این، باید اسباب بازی هایی انتخاب کنید که هم سرگرم کننده باشند و هم جنبه آموزشی داشته باشند. اگر بازی پیچیده ای بخرید که فراتر از مهارت های کودک باشد، علاقه او به بازی کردن را از بین می برید. پیشنهاد می شود محصولاتی را برای بازی کودک خریداری کنید که او را از نظر فیزیکی و ذهنی به چالش می کشند.

بنابراین، اسباب بازی هایی که مهارت حل مسئله را به کودک یاد می دهند، درباره موضوعات مختلف به او می آموزند و یا خلاقیت و تخیل را پرورش می دهند، گزینه های بسیار خوبی برای دختران شما در سنین خردسالی و کودکی خواهند بود.

یکی از محصولات ایده آل برای به چالش کشیدن ذهن کودک، اسباب بازی بریکس چوبی برند Domesky است.

 توجه به آموزنده بودن اسباب بازی ها

از آنجا که اسباب بازی ها ابزار فوق العاده ای برای پرورش رشد فکری و ذهنی کودکان هستند، توصیه می شود به دنبال مدل هایی باشید که با تمرکز بر حل مسئله و تربیت تفکر منطقی طراحی شده اند. از جمله این محصولات می توان به پازل ها، مجموعه های ساخت و ساز، دومینو، کتاب های آموزشی و غیره اشاره کرد. با کمک این اسباب بازی ها هماهنگی بین چشم و دست کودک تقویت می شود و مفاهیم اصلی ریاضی، علوم و زبان را یاد خواهد گرفت. بازی های گروهی مثل تصویری که در ادامه می آید سبب رشد هوش اجتماعی کودکان می شود.

اسباب بازی هایی که همراه با آموزش و یادگیری هستند مناسب ترند

از طرف دیگر، خمیرهای بازی و خاک رس برای مدل سازی و ساخت اشیای گوناگون عالی هستند و علاوه بر سرگرم کننده بودن، تخیل کودک را هم رشد می دهند.

به طور کلی باید گفت که اگر قصد خرید اسباب بازی آموزشی برای کودکان در سنین پایین تر را دارید، مدل هایی را انتخاب کنید که آنها را با بافت ها، اشکال و رنگ های گوناگون آشنا کند. اما برای سنین بالاتر به سراغ مدل هایی مانند بازی های رومیزی یا پازل ها بروید که ذهن آنها را به چالش بکشد. حتی محصولاتی مانند کیت های آموزشی رباتیک یا آزمایش های علمی هم می تواند مهارت های تازه و مفیدی را به آنها یاد بدهد.

انتخاب مدل های مناسب تقویت تخیل و تعامل کودک

پیشنهاد می کنیم اسباب بازی هایی را خریداری کنید که کودک را به تعامل تشویق می کند. اسباب بازی های فکری چوبی که امکان انجام آنها به صورت گروهی وجود دارد به کودک اجازه می دهد تا موقعیت های گوناگون را تجربه کند و از بازی با دوستان و اعضای خانواده لذت ببرد. بازی های گروهی موجب بهبود مهارت های زبانی و توانایی استدلال دختر شما شده و تخیل او را به خوبی پرورش می دهد.

 توجه به ایمنی اسباب بازی

در هنگام خرید اسباب بازی دخترانه دقت کنید که محصول دارای لبه های تیز و برنده نباشد. همچنین، اگر برای کودک خردسال خود خرید می کنید، از انتخاب مدل هایی که قطعات ریز و کوچک دارند خودداری نمایید. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که در ساخت اسباب بازی از رنگ های سمی و مواد غیربهداشتی استفاده نشده باشد.

 مشخص کنید که هدفتان از خرید اسباب بازی چیست

 قبل از خرید اسباب بازی باید مشخص کنید که هدفتان از خرید آن چیست. آیا می خواهید با استفاده از اسباب بازی نیروی تخیل دختربچه خود را پرورش دهید؟ آیا می خواهید او را تشویق به تحرک و فعالیت بدنی کنید؟ یا می خواهید مهارت خاصی را به او آموزش بدهید؟ ظاهر جذاب اسباب بازی به تنهایی کافی نیست و باید قبل از خرید به همه این موارد فکر کنید و بعد از آن تصمیم بگیرید.

 ایجاد فضای کشف و خلاقیت برای دختران

اسباب بازی هایی مثل لوازم هنری، انواع لگو یا حتی عروسک ها، محصولاتی هستند که هدف نهایی مشخصی ندارند اما فضای خوبی برای کشف و خلاقیت دختران ایجاد می کنند. با استفاده از این بازی ها کودک می تواند ایده های جدیدی داشته باشد و مهارت های خود را تقویت کند.  

استمپر ناخن یکی از این محصولات است که علاوه بر جنبه هنری، خلاقیت و مهارت های دیگر دختران را بهبود می دهد. مجموعه کودک پلاس مدل های متنوعی از این محصول را در اختیار شما قرار می دهد.

 تحقیق قبل از خرید اسباب بازی

قبل از مراجعه به فروشگاه و خرید اسباب بازی برای دختر خود، حتماً درباره اسباب بازی تحقیق کنید. شرکت تولید کننده، رده سنی درج شده روی محصول، رتبه بندی ایمنی، هشدارهای احتمالی و غیره نکاتی هستند که باید درباره آنها اطلاعات لازم را داشته باشید.

 علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، باید استانداردهای ایمنی اسباب بازی را هم در نظر بگیرید که در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم:

 استانداردهای ایمنی اسباب بازی

درست است که اسباب بازی ها مزایای بی شماری در فرآیند رشد و تربیت کودکان دارند، اما باید هنگام خرید و استفاده از آنها به استاندارد بودن و ایمنی محصولات هم توجه زیادی کرد. متأسفانه سالانه کودکان زیادی به دلیل آسیب های ناشی از بازی با اسباب بازی های غیر ایمن در معرض خطر قرار می گیرند. به ویژه این که خردسالان علاقه دارند اشیاء را در دهان خود بگذارند و گاهی قورت بدهند. اسباب بازی های نشکن(عکس زیر) از برند های معروفی مثل هولی تویز ایمن بوده و مناسب خردسالان هستند.

در خرید اسباب بازی برای خردسالان به کیفیت و مواد اولیه آن توجه شود

 بنابراین، توجه به ایمنی اسباب بازی اهمیت بسیار زیادی دارد و شما والدین عزیز در زمان خرید اسباب بازی برای دختر کوچکتان باید به رده سنی قید شده روی بسته بندی محصول توجه کنید تا احتمال صدمه دیدن کودک را به حداقل برسانید. علاوه بر این، اگر دستورالعمل یا هشداری روی بسته بندی درج شده، آن را رعایت کنید. نکات مهم دیگری هم هستند که با در نظر گرفتن آنها می توانید به خوبی از کودک خود مراقبت کرده و بازی و تفریح را برای او لذت بخش تر کنید. در ادامه به این موارد اشاره می کنیم:

 - به هیچ وجه اسباب بازی هایی که قطعات کوچک دارند را در اختیار کودکان زیر سه سال قرار ندهید. این کار ممکن است کودک را دچار خفگی کند.  

- از خرید اسباب بازی های سنگین خودداری کنید. احتمال افتادن چنین محصولاتی روی کودک و صدمه زدن به او در حین بازی وجود دارد.

 - گوشه های اسباب بازی را بررسی کنید تا هیچ نوک و لبه تیزی در آن وجود نداشته باشد.

 - مراقب باشید فرزندتان با اسباب بازی که طناب یا نخی با طول بیشتر از۳۰ سانتی متر دارد بازی نکند. نخ می تواند دور گردن کودک بیفتد و باعث خفگی او بشود.

 - اطمینان حاصل کنید که از رنگ های حاوی مواد سمی در تولید اسباب بازی استفاده نشده باشد. رنگ اسباب بازی نباید حاوی سرب باشد و یا در دهان کودک خردسال شما حل بشود.

 -شکاف عروسک های توپُر که با مواد گوناگون پر شده، باید کاملاً دوخته شده باشد و تکه های بدن عروسک به شکل محکم به بدن متصل شده باشند. بهتر است برای سنین پایین از خریدن عروسک هایی که دارای دکمه، روبان، چشم مصنوعی و غیره هستند خودداری کنید تا کودک نتواند آنها را بکند و داخل دهانش کند.

 خرید اسباب بازی فارغ از جنسیت

هنگامی که به اسباب بازی فروشی ها می روید، محصولاتی را می بینید که به طور خاص برای دختربچه ها و یا پسربچه ها تولید شده اند. تا مدتی پیش، تولیدکنندگان در تولید اسباب بازی رنگ صورتی را برای دختران و رنگ آبی را برای پسران در نظر می گرفتند؛ یا طراحی های پرنسسی برای دختربچه ها بود و اکشن فیگورها فقط مخصوص بازی پسربچه ها.

در واقع تا مدتی پیش اینطور رایج بود که اسباب بازی های دخترانه روی زیبایی و مراقبت از دیگران تمرکز داشتند، و این باور را از کودکی به دختران القا می کردند که منفعل باشند و برای زیبا بودن تلاش کنند. در مقابل، پسرها هم از سنین پایین به فعال بودن و حتی گاهی پرخاشگر بودن تشویق می شدند تا آنچه را می خواهند به دست بیاورند.

اما خوشبختانه امروزه با ارائه جنسیت زده اسباب بازی های کودکان مخالفت می شود، زیرا تقسیم بندی اسباب بازی برای دختران و پسران کار درستی نیست. اما باید پذیرفت که دخترها و پسرها علایق منحصر به خود را دارند و این علاقه مندی ها از سنین خردسالی با آنهاست.

آشنایی با اسباب بازی های محبوب دختران

درست است که تقسیم بندی اسباب بازی ها به دو گروه دخترانه و پسرانه کار چندان درستی نیست، اما گروه زیادی از دختران به اسباب بازی های خاصی علاقه نشان می دهند که اگر با آنها آشنا باشید، خرید اسباب بازی را با آگاهی و اطمینان بیشتری انجام خواهید داد. اسباب بازی های زیر را می توان در گروه محبوب ترین اسباب بازی های دخترانه قرار داد:

 عروسک

از آنجا که دختربچه ها علاقه دارند بزرگ ترها را الگوی خود قرار بدهند و مثل آنها رفتار کنند، بیشتر به اسباب بازی هایی تمایل نشان می دهند که به واسطه آن بتوانند نقش مادر را بازی کنند.(عروسک های گوشتی مثل عکس زیر با دوام ترین عروسک هایی هستند که می توان برای دختر خود خرید)

عروسک پر طرفدار ترین اسباب بازی دخترانه دنیا است

بنابراین، عروسک جزو محبوب ترین اسباب بازی های دخترانه است و می توانید با خرید انواع عروسک برای دختران آنها را خوشحال کنید.

 اسباب بازی ‌های ساختنی

اسباب بازی های ساختنی به محصولاتی مانند لگوها گفته می شود که هم جذابیت زیادی برای دختران دارند و هم توانایی های ذهنی و جسمی آنها را به خوبی پرورش می دهند. با خرید اسباب بازی های ساختنی که با روحیات دختران سازگار است می توانید آنها را غافلگیر کنید.

 اسباب بازی ‌های مرتبط با خانه و آشپزخانه

اکثر دختربچه ها دوست دارند دنیای واقعی را وارد دنیای بازی های خیالی خود بکنند. اسباب بازی های مرتبط با خانه و آشپزخانه، به دختر شما اجازه می دهد یک زندگی کودکانه را مدیریت کرده و علاوه بر بازی و سرگرمی، مهارت های مختلفی را یاد بگیرد که در آینده به کارش خواهد آمد.

ما در فروشگاه کودک پلاس نمونه های بسیار متنوعی از اسباب بازی های مرتبط با خانه و آشپزخانه را به شما ارائه می دهیم که می توانید از لینکی که در بالا برای شما آورده ایم برای خرید آنها اقدام کنید.

 اسباب بازی ‌های هنری

هنر و کارهای دستی یکی از تفریحات محبوب دختربچه هاست که می تواند زمینه را برای شکوفایی استعدادهای هنری آنها به خوبی مهیا کند. از طرف دیگر، دختران از این راه خلاقیت خود را به چالش می کشند. دختران علاقه زیادی دارند تا با دوستان همسن و سال خود یک جا بنشینند و زیورآلات یا وسایل کاربردی درست کنند.

علاوه بر این، بازی های دیگری مثل خمیربازی، سفالگری با چرخ سفال اسباب بازی، یا حتی کارهای آرایشی مثل طراحی روی ناخن یا ست های آرایشی اسباب بازی که در فروشگاه های اسباب بازی وجود دارد، جزو سرگرمی های پرطرفدار دختران در سنین کودکی به شمار می روند.

ماشین و اسباب بازی کنترلی دخترانه

هیچ قانون نوشته شده ای درباره اینکه فقط پسربچه ها می توانند با ماشین های اسباب بازی سرگرم شوند وجود ندارد. در خرید ماشین اسباب بازی برای دختر بچه ها شک نکنید، زیرا بازی با ماشین ها در سنین پایین تاثیر بسزایی در رانندگی آنها در بزرگسالی خواهد داشت.

در بین اسباب بازی هاکنترلی مدل های بسیاری هستند که برای دختر بچه ها طراحی شده اند

خیلی از دختربچه ها به اسباب بازی های کنترلی و ماشین بازی علاقه دارند و اگر شما از این علاقه دختر کوچک خود خبر دارید، پس برای خرید ماشین های اسباب بازی برای او مردد نباشید.

 اسباب بازی‌ های مناسب فضای باز

همه کارشناسان اتفاق نظر دارند که باید کودکان را از سنین پایین به تحرک و فعالیت بدنی تشویق کرد و ورزش و تحرک را به عنوان یک عادت مفید و سالم به زندگی آنها اضافه نمود. اسباب بازی های متنوعی در بازار وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید دختران را از نشستن زیاد منع کرده و تشویق به تحرک کنید. از محبوب ترین اسباب بازی هایی که برای فضای باز مناسب هستند باید به دوچرخه، اسکوتر و تیر و کمان اشاره کرد.

 اسباب بازی ‌های الکترونیکی

شاید اگر یک اسباب بازی باتری خور و الکترونیکی برای دختربچه خود بخرید، دیگر تمایلی به بازی کردن با دوست خیالی خود نداشته باشد و از تنهایی در بیاید. شما می توانید اسباب بازی های موزیکال باتری خور را برای کودکتان خریداری کنید و او را به مدت طولانی سرگرم نمایید.

 اسباب بازی ‌های رومیزی

این دسته از اسباب بازی ها هم مورد علاقه دختران و حتی خانواده ها هستند. این مدل بازی ها تنوع بسیار زیادی دارند و در رده اسباب بازی های فکری قرار می گیرند. اسباب بازی های رومیزی توانایی های مختلف دختران را به چالش می کشند و باعث رشد ذهن و فکر آنها می شوند.

علاوه بر این، می توان این بازی را به صورت گروهی و با دوستان یا اعضای خانواده انجام داد. به این ترتیب، روابط کودک هم گسترده تر شده و مهارت های برقراری ارتباط را آموزش خواهد دید.

 اسباب بازی‌ های هوشمند

در سال های اخیر تولید اسباب بازی های هوشمند و انواع گجت ها رشد زیادی داشته است. اما باید در انتخاب بهترین محصول هوشمند برای دختربچه ها دقت زیادی به خرج بدهید، زیرا این محصولات نگرش کودک به جهان را شکل می دهند. پیشنهاد ما این است به سراغ اسباب بازی هایی بروید که آنها را با مفاهیم ریاضی، مهندسی و علوم آشنا کند. انواع تبلت های هوشمند، وسایل ساخت و اختراع، کیت های فناوری، دوربین های مخصوص کودکان و غیره از این نمونه ها هستند.

 در نظر گرفتن کیفیت اسباب بازی دخترانه

اگر قصد خرید اسباب بازی ایده آل برای دختربچه های خود را دارید، باید بدانید که کیفیت اسباب بازی فاکتور مهمی است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. شاید بتوان در برخی خریدها کیفیت محصول را دست کم گرفت، اما اسباب بازی از آن محصولاتی است که کیفیت آن رابطه مستقیمی با سلامت و امنیت فرزند دلبندتان دارد.

اسباب بازی های فضای باز مثل اسکوتر مناسب برای افزایش هوش اجتماعی کودک است

دقت داشته باشید که مواد اولیه و رنگ های مورد استفاده در تولید اسباب بازی باید استاندارد و بهداشتی باشند تا تأثیر مخربی بر سلامت کودک نگذارند. همچنین، ساخته شدن اسباب بازی از متریال نشکن مانند پلاستیک ABS(مانند تصویر اسکوتری که در بالا برای شما آوردیم) هم می تواند خیال شما را از جانب شکستن و آسیب رسیدن به کودک راحت کند.

 پیشنهاداتی برای خرید اسباب‌ بازی با قیمت مناسب و کیفیت خوب

واضح است که برای خرید اسباب بازی های با کیفیت و استاندارد باید به فروشگاه های مجاز و معتبر مراجعه کنید. خرید برندهای مرغوب در زمینه اسباب بازی و بقیه تجهیزات مربوط به کودک اهمیت بسیار زیادی دارد و والدین باید به این موضوع توجه کنند.

برای خرید بهترین اسباب بازی دخترانه می توانید از طریق فروشگاه های اینترنتی شناخته شده و قابل اعتماد اقدام کنید. وبسایت کودک پلاس افتخار دارد مجموعه متنوعی از انواع اسباب بازی های دخترانه برای سنین مختلف را در دسترس خانواده های عزیز قرار بدهد. این فروشگاه در تلاش است تا استانداردترین اسباب بازی ها را با قیمت مناسب ارائه بدهد. برای دریافت مشاوره در انتخاب اسباب بازی برای دختران خود با مجموعه کودک پلاس در تماس باشید.

جمع بندی

دنیای اسباب بازی ها، فقط منحصر به سرگرمی نیست و امروزه کمپانی های بزرگ تولید اسباب بازی دنیا همه تخصص و دقت خود را به کار می گیرند تا محصولاتی ایمن و استاندارد را در اختیار خانواده ها بگذارند. همانطور که در این مقاله برایتان شرح دادیم، اسباب بازی های دخترانه؛ نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت دختران در سال های کودکی دارند و توانایی های فردی و اجتماعی او را پرورش داده و قوه تخیل را تقویت می کنند. به همین دلیل است که آگاهی از خرید بهترین اسباب بازی برای دختران در زندگی امروز اهمیت زیادی دارد.

اطمینان حاصل کنید که اسباب بازی متناسب با علایق و ویژگی های شخصیتی کودک را می خرید، تا بتواند به رشد جسمی و ذهنی و شکوفا کردن استعدادهای او کمک کند. همچنین، پیشنهاد می کنیم نگاهی هم به لیست محبوب ترین اسباب بازی های دخترانه که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، بیندازید. انواع مدل های محصولات موجود در این دسته بندی را می توانید از فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس خریداری نمایید.

در نهایت باید گفت که تلاش کردیم در این مطلب راهنمای جامع خرید اسباب بازی دخترانه را به شما والدین عزیز ارائه بدهیم تا بتوانید این کار را آگاهانه انجام داده و انتخاب مناسبی داشته باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)