محبوبترین انیمیشن های مناسب کودکان

محبوبترین انیمیشن های مناسب کودکان
تولید و پخش روز افزون انیمیشن های کودکان همراه با علاقه و استقبال کودکان از این انمیمشن ها نگرانی هایی را برای والدین بوجود اورده است. اینکه چه انیمیشی مناسب کودکان است و باید چه ویژگیهایی داشته باشد از جمله مطالبی است که در مقاله بدان خواهیم پرداخت

انیمیشن یا کارتون؛ یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های کودکان است. جذابیت انیمیشن کودکان تا حدی است که در بسیاری از موارد بزرگسالان هم ترغیب می‌شوند تا به دیدن جدیدترین انیمیشن کودکان بنشینند. مرد عنکبوتی، باربی، باب اسفنجی و بتمن، تعدادی از محبوبترین کارتون کودکان است. زمانی که تصمیم دارید یک کارتون خوب برای بچه ها ‌انتخاب کنید، نباید به آن فقط به‌عنوان یک سرگرمی کوتاه‌مدت نگاه کنید. می‌توان گفت که انیمیشن‌ها شبیه به کلاس‌هایی درس برای کودکان‌اند که به آن‌ها درس‌های زندگی‌ را می‌آموزند، بنابراین نیاز به نظارت بیشتری از سمت والدین دارند. ملاک‌های متعددی در انتخاب بهترین انیمیشن کودکان تأثیرگذارند که والدین باید به آن‌ها توجه کافی داشته باشند. همراه با ما با انیمیشن مناسب کودکان آشنا شوید.

انیمیشن یا کارتون چیست؟

انیمیشن (Animation)؛ دنیای رنگارنگ و پر از شگفتی است که خالقان آن تصاویری ثابت را با سرعت بالا، پشت سر هم قرار می‌دهند، طوری که انگار این تصویرها جان داشته و در حال حرکت‌اند. تماشای انیمیشن کودکان برای بزرگسالان هم لذت‌بخش است؛ بسیاری از انیمیشن های قدیمی برای بزرگسالان یادآور دوران خوش کودکی است. در حال حاضر تنوع انیمیشن کودکان نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است.

امروزه دنیای انیمیشن ها دارای تنوع بیشتری نسبت به گذشته است

انیمیشن مناسب کودکان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یکی از مهم‌ترین وظایف والدین با وجود تنوع زیاد در انیمیشن کودکان، انتخاب انیمیشنی است که مناسب کودکان باشد. در ادامه مطلب به نکات مهمی که والدین در انتخاب انیمیشن مناسب کودکان باید به آن توجه داشته باشند، می‌پردازیم.

  • توجه به رده سنی کودک و نوجوان:

می‌توان گفت توجه به رده سنی در انتخاب انیمیشن کودکان از اولین و مهم‌ترین مواردی است که والدین باید به آن توجه کنند. به‌طور مثال انیمیشن کودکان مناسب برای رده سنی 12+ صرفا مناسب همین رده سنی است، چراکه این قبیل انیمیشن‌ها ممکن است صحنه‌‌های همراه با خشونت داشته باشند یا در آن‌ها از واژه‌ها و عباراتی استفاده شود که مناسب رده سنی پایین‌تر نیست.

  • توجه به زمان فیلم، آموزنده بودن و جاذبه تصویری

چرا توجه به زمان فیلم در انتخاب انیمیشن کودکان ضروری است؟ پاسخ به این سوال ساده است، چون کودکان از کارتون‌های طولانی و کسل‌کننده استقبال نمی‌کنند و زود خسته می‌شوند. انیمیشن کودکان باید آموزنده هم باشد تا در کنار سرگرمی با محتوای آموزشی بتوانن تأثیر مثبتی بر زندگی کودک نیز بگذارد. کیفیت نور، تصویر، صدابرداری و دوبله انیمیشن از موارد دیگری است که کودک را به دیدن کارتون ترغیب می‌کند.

  • در نظر گرفتن علاقه و استقبال کودک

بررسی نظر کودکانی با رده سنی مشابه که انیمیشن را دیده‌اند و توجه به واکنش کودک هنگام دیدن کارتون به شما کمک می‌کند تا به علاقه‌مندی کودک خود پی ببرید.

  • انتخاب انیمیشنی با زبان مادری

  • هنگام انتخاب انیمیشن کودکان می‌بینیم که برخی والدین برای یادگیری زبان دوم از انیمیشن‌هایی با زبان متفاوت استفاده می‌کنند. روان‌شناسان معتقدند که تا قبل از سن یادگیری زبان و هنگامی که کودک در حال یادگیری زبان مادری است، والدین نباید از کارتون‌هایی با زبان دیگر استفاده کنند، چراکه مشکلات زبانی و ارتباطی را در پی خواهد داشت. انتخاب انیمیشن بی‌کلام و کم دیالوگ برای خردسالان و کارتون‌هایی با دوبله فارسی برای کودکان 5 تا 6 سال مناسب است

محبوبترین انیمیشن های مناسب کودکان کدامند؟

با توجه به رشد چشم‌گیر کارتون‌های متنوع، هرساله شاهد تولید طیف وسیعی از انیمیشن‌ها هستیم. برخی از این کارتون‌ها در میان کودکان محبوبیت بیشتری دارند که درادامه به تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • ثور افسانه آزکارد

این انیمیشن درباره جوان جنگجو و مغروری به نام ثور است که با برادر خود ماموریت خطرناکی را آغاز می‌کند. هدف ثور در این ماموریت پیدا کردن شمشیری افسانه‌ای و بازگرداندن آن به سرزمینش است.

  • مرد آهنی و کاپیتان امریکا

مرد آهنی و کاپیتان آمریکا از قهرمانان این انیمیشن‌اند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا با دشمنان مبارزه کرده و دنیا را از نقشه‌های که آن‌ها برای نابودی جهان در سر دارند نجات دهند.

کاپیتان امریکا با مبارزه های خود از نابودی جهان جلوگیری می کند

  • دختر کفشدوزکی

انیمیشن کودکان دختر کفشدوزکی در چندین فصل‌ ساخته شده است. این سریال داستان دو ابرقهرمان به نام «آدریان» و «مرینت» است. این دختر و پسر می‌توانند با قدرت‌های خود به «دختر کفشدوزکی» و «پسر گربه‌ای» تغییر شکل دهند، اما کسی از این قابلیت آن‌ها مطلع نیست.

  • مرد عنکبوتی

انیمیشن مرد عنکبوتی یا اسپایدر من؛ که داستانی ابرقهرمانی دارد. مرد عنکبوتی داستان پسر نوجوانی به‌نام مایز را روایت می‌کند که یک عنکبوت رادیواکتیوی او را نیش می‌زند. پس از این اتفاق مایز قدرت‌های خارق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

  • بتمن

انیمیشن بتمن؛در زمان گذشته اتفاق می‌افتد در این انیمیشن کودکان، شهری به نام گاتهام در حال ورود به عصر جدیدی است و شوالیه تاریکی سعی دارد تا یکی از شخصیت‌های شرور شهر را دستگیر کند.

بتمن شخصیت ابرقهرمانی شهر گاتهام است

  • بن تن

انیمیشن بن تن؛ درباره پسر بچه ۱۰ ساله‌ای به نام بنجامین تنیسون است. بنجامین می‌توانید به موجودات فضایی تبدیل شود او این توانایی را از ساعتی که موجودات فضایی به زمین پرت کرده‌اند به‌دست آورده است.

  • کیتی

کیتی داستان‌هایی است که شخصیت تخیلی آن در شکل یک گربه ظاهر می‌شود و اتفاق‌های گوناگونی را روایت می‌کند.

  • ال و ال

داستان این انیمیشن کودکان درباره ملکه‌ای است که در حال ساخت یک فیلم با خواهرش است. ملکه باید این فیلم را هر چه زودتر آماده کند اما باید ببینیم که موفق می‌شود یا خیر؟!

  • باربی

باربی؛ نقش اصلی این انیمیشن، هر بار در قالب یک شخصیت متفاوت ظاهر می‌شود؛ از اسب سوار و پری دریایی تا شاهزاده خانم و موارد دیگر. باربی از جذاب‌ترین کارتون‌ها برای دختران است که در قسمت‌های متنوع و با داستان‌های گوناگون تولید شده است.عروسک باربی از جمله محبوبترین اسباب بازی های دختر بچه های می باشد

انیمیشن های باربی در بین دختر بچه ها طرفداران زیادی دارند

  • باب اسفنجی

این کارتون حول ماجراهای شخصیت باب اسفنجی و دوستان آبزی اوست که در شهری خیالی به‌نام  بیکینی باتم زیر آب زندگی می‌کنند. پاتریک دوست صمیمی باب اسفنجی و اختاپوس، صندوق‌دار رستوران خرچنگ، از دیگر شخصیت‌های این سریال کارتونی جذاب هستند.

  • مینیون

مینیون‌ها موجودات کوچولوی زردرنگ و بامزه‌ای هستند؛ مینیون‌ها موجوداتی عجیب و غریب‌اند که از گذشته‌های دور در زمین وجود داشته‌اند؛ آن‌ها دنبال یک ارباب شرور برای خود می‌گردند.

  • سگ نگهبان

این انیمیشن کودکان درباره یک گروه از سگ‌های نگهبان است؛ این سگ‌ها در عملیات‌های مختلف به مردم شهر کمک می‌کنند و سعی دارند تا شهر را از مشکلات نجات دهند.

  • هالک

انیمیشن هالک کارتونی هیجانی است که در آن هیولایی عظیم‌الجثه و سبزرنگ را نشان می‌دهد. هالک کیست؟ هالک هیولایی جهش‌یافته است؛ در واقع دکتر رابرت بروس، همان هالک است که به‌صورت اتفاقی در معرض اشعه‌های بمب گامایی که خودش آن را اختراع کرده، قرار گرفته و حالا به این غول سبزرنگ تبدیل شده است. هر وقت دکتر خشمگین شود یا زندگی‌اش در خطر باشد، به هالک تبدیل می‌شود.

سخن پایانی

هر انیمیشن به‌مثابه یک کلاس درس جذاب برای کودکان است. انیمیشن یا کارتون‌ها دری را به‌سمت دنیای ناشناخته‌های زندگی برای کودکان باز می‌کنند؛ کودک می‌تواند با شخصیت‌ها هم‌ذات‌پنداری کند و از آن‌ها چیزهای متفاوتی یاد بگیرد. بنابراین با انتخاب مناسب انیمیشن کودکان می‌توانیم به آن‌ها در این راه کمک کنیم.

در انتخاب انیمیشن مناسب برای کودکانمان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

رده سنی
مدت زمان فیلم یا کارتون
علاقه کودک
زبان انیمیشن یا کارتون

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)