نقد کارتون سگ های نگهبان؛ زندگی فانتزی بین آدم‎ها و سگ‎ها

نقد کارتون سگ های نگهبان؛ زندگی فانتزی بین آدم‎ها و سگ‎ها
انیمیشن سگهای نگهبان محصول شرکت پارامونت و نیکلودئون است که با استقبال زیاد کودکان مواجه شده است.این کارتون محبوب، داستان چند سگ ماهر و باهوش را روایت میکند که آماده انجام ماموریت های هیجان انگیز و خطرناک هستد.در نقد و بررسی کارتون سگ های نگهبان با ما با

نقش و اهمیت کارتون بر روی کودکان بر هیچ کس پوشیده نیست، مخصوصا کارتون هایی مانند سگ های نگهبان که بواسطه هیجان موجود در داستان ،محبوبیت زیادی در میان کودکان دارد.کارتون ها و شخصیت کارتونی نقش زیادی بر روح و روان کودکان دارد. کارتون باعث یادگیری، آرامش، صحبت کردن بهتر، شکوفایی استعداد، احترام به والدین، همراد پنداری و ... می شود. کودکان از شخصیت های کارتونی الهام گرفته و با شخصیت های کاتونی همزاد پنداری می کنند.این امر در حدی است که باعث شده کودکان علاقه زیادی به خرید اسباب بازی شخصیت های کارتونی داشته باشند

برای آشنایی بیشتر با اسباب بازی شخصیت های کارتونی مقالاتی با عنوان های : "اسباب بازی های شخصیت های کارتونی محبوب پسرانه" و "اسباب بازی شخصیت های کارتونی محبوب دخترانه" آماده کردیم که می توانید مطالعه کنید

نقدو بررسی کارتون سگهای نگهبان

انیمیشن Paw Patrol: The Movie یا همان سگ‌های نگهبان یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین انیمیشن‎ های روز دنیا است که در سال 2021 منتشر شده و در سایت روتن تومیتوز نمره 80 درصد را کسب کرده است. علاوه بر این، کارتون سگ‎های نگهبان نمره 6.1 را نیز در سایت مردمی IMDB دریافت کرده است. در این مطلب همراه ما باشید تا به نقد کارتون سگ های نگهبان بپردازیم.

انیمیشن سگ‌های نگهبان یک انیمیشن محبوب ساخت کمپانی پارامونت و نیکلودئون است

انیمیشن سگ‌های نگهبان؛ یکی از محصولات سال گذشته شرکت پارامونت و نیکلودئون است که از این شرکت شاید انیمیشن‎ ماشین‌های هیولا را مشاهده کرده باشید. کارتون سگ‌های نگهبان با یک افتتاحیه 12 میلیون دلاری توانسته است رکوردی خوب در سال 2021 از خود به جای بگذارد و به بینندگان انیمیشن‎ ها یک دلیل منطقی برای دیدن این کارتون بدهد.

خلاصه انیمیشن سگ‌های نگهبان

پیش از نقد کارتون سگ های نگهبان بهتر است خلاصه داستان این انیمیشن را مرور کنیم تا اگر این انیمیشن را دیده‌اید، روند داستانی آن را بهتر به یاد بیاورید؛ اگر آن را تماشا نکرده‎اید هم این خلاصه را بخوانید و نگران نباشید؛ زیرا داستان آن لو نمی‎رود. اما در بخش‎های بعدی مطلب، بخشی از داستان سگ‌های نگهبان فاش می‎شود.

داستان سگ های نگهبان در مورد چند سگ باهوش با ماموریت های مختلف است مختلف ایت

همان‌طور که از نام کارتون مشخص است، داستان درباره چند سگ‎ ماهر و باهوش است که آماده ماموریت‎های هیجان‌انگیز و خطرناک هستند. اما در شهری که این سگ‌ها زندگی می‌کنند، شهرداری به نام هومدینگر وجود دارد که از اساس مخالف وجود سگ‌ها در شهر است و می‎خواهد کاری انجام دهد که سگ‎ها نتوانند در ماموریت‎ها شرکت کنند.

کارل بانکر سازنده سگ‌های نگهبان است که از او پیش از این انیمیشن‎ های دیگری مانند Escape from Planet Earth و The Nut Job 2 را مشاهده کرده بودیم. در حقیقت تمامی آثار کارل بانکر آثاری میان‌رده‎ هستند که ضعف‌های خود را دارند اما دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

معرفی کاراکترها و شخصیت های کارتون سگهای نگهبان

در این قسمت از مطلب نقد کارتون سگ های نگهبان، بهتر است ابتدا با رایدر آشنا شویم که پسر 10 ساله داستان ما و یک قهرمان به‌تمام‌معنا است. رایدر به همراه سگ‌های نگهبان سعی می‌کند در ماموریت‎های موردنیاز شهر شرکت کند.

دومین شخصیتی که می‎خواهیم به شما معرفی کنیم، چیس است. او پلیس مهربان شهر و بسیار زرنگ و باهوش است. خلاصه که این سگ نگهبان که پلیس شهر داستان ماست، قرار است خیلی به سگ‎های دیگر کمک کند.

رایدر یکی از محبوب ترین شخصیت های کارتون سگ های نگهبان است

راکی، یکی دیگر از سگ‌های باهوش این داستان، شش سال دارد، اما پر است از ایده‎های خلاقانه. یک جورهایی می‎توان گفت که این سگ عقل کل داستان ما است. یکی از ویژگی‎های راکی این است که از خیس شدن بدش می‎آید.

چهارمین کاراکتر این انیمیشن، سگ پلیس مارشال است. او خیلی شجاع و پرشور و شوق است و به خاطر همین می تواند حسابی در عملیات‎های سگهای نگهبان به آن‎ها کمک کند.          

زوما برعکس راکی عاشق آب‎تنی کردن است. او که 5 سال سن دارد حسابی قهرمانانه در همه نقاط ماموریت‎ها حاضر می‎شود. در کنار این جنب و جوش، خیلی خوب هم می تواند باعث خنده سگ‌های نگهبان بشود.

سگ‌های دیگر نیز اسکای، رابل، هاپو رباتی، رکس و ترکر نام دارند که بهتر است با دیدن انیمیشن با آن‎ها آشنا شوید. در ادامه به سراغ نقد کارتون سگ های نگهبان می‌رویم.

نقد و بررسی کارتون سگ های نگهبان

برای نقد کارتون سگ‌های نگهبان بهتر است با بررسی ایده انیمیشن شروع کنیم. فرض کنید شهری وجود دارد که شهردار آن و هرکسی که پست و مسئولیتی دارد فاسد هستند. می‌توانیم بگوییم انسان‎هایی که در این شهر به مقامی رسیده‏اند، به درد نمی‎خورند، پس باید از سگ‌های نگهبان استقبال کنیم و به آن‎ها دل ببندیم.

کارتون سگ های نگهبان هیچ ویژگی بدی را در انسان ها برجسته نمی کند

یکی از نکات مثبت فیلم این است که انسان‎ها را در برابر سگ‎ها قرار نمی‎دهد. بنابراین حتما باید در نقد کارتون سگ های نگهبان ذکر کنیم که این فیلم هیچ بدی را در انسان‎ها برجسته نمی‎کند. این نکته از آنجایی که یک راننده کامیون برای زیر نگرفتن لاکپشتی، سعی می‎کند از او عبور کند اما چپ می‎کند، مشخص است.

ایده‌ گربه ‎ها چه شد؟

یکی از نکاتی که باید در نقد کارتون سگهای نگهبان ذکر شود این است که شهردار به گربه ها علاقه‎مند است که تا حدودی می‎تواند دلیل علاقه نداشتن به سگ‎ها را توجیه کند. اما این ایده به جایی نمی‎رسد. یعنی زمانی که گربه ‎ها می‎توانند بر اساس علاقه شهردار در مقابل سگ‎های نگهبان قرار بگیرند و تنشی را ایجاد کنند، اصلا نقشی در داستان ندارند.

در قسمتی از انیمیشن که شهردار دستگاه مدرن را از یک دانشمند می‎گیرد تا بتواند اختیار کامل آن را داشته باشد، به دخالت سیاستمدارها در امور علمی اشاره می‌شود. به‌عنوان مثال در قسمتی از انیمیشن شهردار سعی می‎کند با ازبین‌بردن ابرها، هوای بارانی را از شهر حذف کند.

کارتون سگهای نگهبان یکی از محبوب ترین کارتون های کودکان است

در ادامه نقد کارتون سگ های نگهبان باید ذکر کنیم که در داستان این فیلم، ما بیشتر به شخصیت چیس نزدیک می‎شویم. یکی از نقاط ضعف داستان همین است که ما با سگ‎های دیگر به‌خوبی آشنا نمی‎شویم و تنها در بخش‌هایی از انیمیشن، کارهای قهرمانانه از آن‎ها مشاهده می‎کنیم.

همچنین بهتر بود دو قطب خوب و بد در این انیمیشن کمی متعادل‌تر باشند تا واقعی‌تر به‌نظر بیایند.

در جمع‌بندی فیلم و صحنه پایانی نیز باز هم به توقعات بیننده توجهی نمی‎شود و دستگاه ابرگیر توسط اسکای از بین می‎رود. در حالی که انتظار یا تمایل داشتیم این کار را چیس انجام دهد.

جمع‌بندی

در پایان نقد کارتون سگهای نگهبان باید بگوییم که اگر در ساخت این انیمیشن توجه بیشتری به شخصیت‌پردازی و منطق اتفاقات می‎شد تا ما چیزی بیشتر از تجهیزات پیشرفته ببینیم، می‎توانست به انیمیشن بهتری تبدیل شود. با این وجود، این کارتون برای کودکان زیر 12 سال مناسب است و می‎تواند برای یک ساعت و نیم آن‎ها را سرگرم نگه دارد.  

 

 

 

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)