معرفی 10 انیمیشن برتر سال 2023

معرفی 10 انیمیشن برتر سال 2023
همه ساله با نزدیک شدن به پایان سال نو میلادی و شروع سال جدید، فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‎‌های کارتونی محبوب سالی که گذشت معرفی می‌شوند. آثاری که علاوه بر هیجان و زیبایی، جنبه‌های روانشناسی زیادی نیز دارند.

کودکان حدود 6 ساعت در روز را صرف تماشای تلویزیون و یا سرگرم شدن با موبایل و تبلت می‌کنند. در سنین پایین‎تر کارتون‌ها و انیمیشن‌ها تنها منبع سرگرمی برای آنها هستند. به علاوه تماشای تلویزیون راهی عالی برای ترغیب کودکان به پایان وعده‌های غذایی است. پدر و مادرها اغلب با خرسندی کنار فرزند خود می‌نشینند و برنامه‌های مورد علاقه‌شان را با آنها تماشا می‌کنند. کودکان در سنین پایین صداها، اشکال، زبان‌ها و رنگ‌های جدید را با کمک کارتون یاد می‌گیرند. این موضوع به شکل موثری به توانایی‌های شناختی آنها کمک می‌کند. آنها در دنیایی که در کارتون‌ها به تصویر کشیده شده است غوطه‌ور می‌شوند. از آنجایی که بیشتر این انیمیشن‌ها، قهرمان‌هایی را به نمایش می‌گذارند، مغز کودکان درگیر این می‌شود که قهرمانان داستانی چگونه همیشه راهی را برای غلبه بر موانع پیدا می‌کنند. در این مقاله شما را با بهترین انیمیشن های 2023 آشنا می‌کنیم پس با این مقاله از کودک پلاس همراه باشید.

شخصیت های کودکان می تواند در رشد اخلاقی آنها تاثیر گذار باشد

انیمیشن ها و شخصیت های کارتونی از این رو برای مهم است که نقش قابل انکاری در شخصیت کودکان داره به گونه ای که بسیاری از کودکان به دنبال اسباب بازی هایی با نماد و شخصیت انیمیشن های محبوب هستند. کودکان ضمن اینکه از شخصیت های کارتونی الهام می گیرند عموما از بازی با اسباب بازیی که نماد شخصیت های کارتونی است لذت می برند.

برای آشنایی بیشتر با اسباب بازی شخصیت های کارتونی محبوب پسرانه و اسباب بازی شخصیت های کارتونی محبوب دخترانه مقالاتی آماده کردیم که می توانید مطالعه کنید

بهترین انیمیشن های 2023

سال 2023 سال بزرگی برای دوست‌داران فیلم بود. فیلم‌های جدیدی اکران شدند که تماشاگران بی‌شماری را برای بازدید از این فیلم‌ها به سینماها کشاند. در بخش انیمیشن نیز اکثر فیلم‌های انیمیشنی اکران شده، طرفداران زیادی را به خود جذب کردند و جزو پرفروش‌ترین انیمیشن‌های سال 2023 شدند. ما از این فرصت استفاده کردیم و تعدادی از بزرگترین و بهترین نمونه‌های فیلم‌های انیمیشنی‌ای که در سالی که گذشت تأثیر عمده‌ای بر دنیای فیلم‌ها گذاشته‌اند را بررسی کنیم. همچنین در این مقاله علت موفقیت و موضوع انیمیشن های ۲۰۲۳ اکران شده را ذکر خواهیم کرد.

انیمیشن آرزو

انیمیشن آرزو محصول ایالات متحده است و کارگردانی آن توسط Chris Buck صورت گرفته است همچنین ژانر این فیلم هم ماجراجویی است. انیمیشن آرزو یا wish بدون شک یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های کارتونی موفق در سال 2023 است. موضوع این فیلم درباره دختری به نام آشا است، او برای مقابله با نیروهای تاریک اهریمنی، از ستارگان کمک می‌گیرد. داستان اصلی زمانی شروع می‌شود که آشا با یک ستاره آرزو دردسرساز مواجه شده، این ستاره از آسمان پایین می‌آید و اکنون زمان دردسرهای ستاره شروع شده است.

انیمیشن آرزو جزو بهترین های 2023 است

در نت فارسی نیز انیمیشن آرزو زیرنویس فارسی موجود است و به راحتی می‌توانید این فیلم را برای فرزند خود تهیه کنید و اوقات خوشی را با او بگذرانید!

انیمیشن موریس شگفت انگیز

انیمیشن موریس شگفت انگیز ۲۰۲۳ نیز یکی از تازه‌‌های انیمیشنی سال است. 

در انیمیشن موریس شگفت انگیز؛ گربه و موش نقش مهم و جالبی دارند

موریس شگفت‌انگیز The Amazing Mauric مخصوص دوستداران حیوانات، مخصوصاً گربه‌ها است؛ چرا که این فیلم بیانگر گربه‌ای سخنگو است که به کمک یک پسر و یک سری موش باهوش، سعی در کلاهبرداری از مردم شهر دارد. داستان از اینجا شروع می‌شود که موریس و همراهانش برای کلاهبرداری وارد شهر جدیدی شده‌اند و ماجراهای جدیدی را تجربه می‌کنند. این فیلم نیز محصول آمریکا است و ژانر آن کمدی، ماجراجویی همراه با رگه‌هایی از ترس و هیجان است.

انیمیشن نیکلاس کوچولو

کمتر کسی است که در دوران کودکی و نوجوانی کتاب داستان های نیکولا کوچولو را نخوانده باشد و شیفته شخصیت‌های بامزه، داستان‌های خنده‌دار و تصویرسازی جذاب سری کتاب‌های نیکولا کوچولو نشده باشد. زمانی که این کتاب‌ها وارد ایران شدند، از پیرو و جوان، زن و مرد همه طرف‌دار داستان‌های آن شدند. چرا که رنه گوسینی نویسنده، کتاب داستان های نیکولا کوچولو را طوری به قلم آورده بود که افراد صرف نظر سن، جنسیت، سلیقه و روحیات مختلف، مخاطب آن باشند.

نیکلاس کوچولو یک اثر فرانسوی به کارگردانی فردون است

حتماً شما هم آرزو داشتید که ای کاش این کتاب‌ها به صورت فیلم در می‌آمدند. خبر خوش ما به شما این است که انیمیشن نیکلاس کوچولو در سالی که گذشت تولید و اکران شد. خوشبختانه کارتون نیکلاس کوچولو دوبله فارسی نیز در ایران قابل تهیه است. پس از فرصت استفاده کنید و این روزها که با تعطیلی آلودگی هوای کلانشهرها دست و پنجه نرم می‌کنیم، کودکان خود را پای تلویزیون سرگرم کنید!

انیمیشن المنتال

کارتون عناصر نیز بدون شک یکی از جدیدترین و بهترین کارتون‌های سال 2023 خواهد بود. طرفداران انیمیشن و کارتون در سرتاسر جهان منتظر اکران این انیمیشن هستند. خلاصه داستان المنتال بدین صورت است که عناصر آتش به نام‌های سیندر لومن و برنی وارد شهر المنت می‌شوند؛ اما مهاجرت آنها به این شهر خالی از دردسر هم نیست، زیرا با بیگانه ستیزی دیگر عناصر ساکن این شهر رو به رو شده و برای یافتن مکانی برای سکونت با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند.

المنتال به کارگردانی سون و محصولی از پیکسار است

آن دو دختری دارند که نامش امبر است. برنی و سیندر لومن سرانجام یک فروشگاه به اسم فایر پلیس می‌زنند. برنی در صدد است که فروشگاه را بعد از بازنشستگی به امبر بدهد؛ ولی قبل از هر چیزی اول باید مزاج آتشین خود را کنترل کند و ....

انیمیشن مومیایی ها mummies 2023

کمتر کسی است که شیفته اسرار پنهان مومیایی‌ها، مصر باستان و داستان‌ها و فیلم‌های مربوط به آنها نباشد. این بار نیز بخش انیمیشن سازی برادران وارنر گل کاشتند! فیلم مومیایی‌ها در واقع داستان جذاب بازگشت یک سری مومیایی به دنیای زندگان است. داستان از آنجا آغاز می‌شود که یک انگشتر سلطنتی با ارزش توسط یکی از باستان شناسان معروف از شهر مخفی باستانی به سرقت می‌رود. حال سه مومیایی برای پیدا کردن انگشتر سلطنتی دزدیده شده، شهر باستانی را ترک می‌کنند و به دنیای کنونی و شهر لندن وارد می‌شوند.

در انیمیشن مومیایی ها؛ عدم آشنایی مومیایی ها با فناوری روز موجب خلق لحظات جالبی می شودد

این سه مومیایی حالا در لندن 2023 هستند، علاوه بر پیدا کردن انگشتر سلطنتی، باید با چالش‌ها و مشکلات مربوط به دنیای جدید دست و پنجه نرم کنند. انیمیشن مومیایی ها به عنوان یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های کارتونی یک سال اخیر شناخته شده است.

انیمیشن فرار مرغی ظهور ناگت

بدون شک انیمیشن فرار مرغی 2 طلوع ناگت Chicken Run: Dawn of the Nugget جزو انیمیشن های 2023 اکران شده است. این کارتون با ژانر کمدی یکی از بهترین تولیدات سال اخیر است.

در انیمیشن فرار مرغی 2؛ گروهی از مرغ ها برای فرار از اسارت می جنگندد

در این فیلم جوجه‌ها به کمک و رهبری مرغ متفکر از پس یک مأموریت غیر ممکن بر می‌آیند. آنها بزرگ‌ترین چالش‌ها و مشکلات خود را به کمک خلاقیت‌های ویژه‌ای که دارند، پشت سر می‌گذارند. داستان فیلم درباره مشکلات پیش روی تیم جوجه‌هاست!

بچه های بد تعطیلات خیلی بد 

انیمیشن بچه های بد تعطیلات خیلی بد The Bad Guys: A Very Bad Holiday با کارگردانی برت هالاند یکی دیگر از بهترین های 2023 انیمیشن دوبله فارسی مناسب گروه سنی بالای 7 سال است. داستان این فیلم درباره ماجراجویی‌ها و شیطنت‌های بچه‌های بد است.

یکی از مهم ترین پیام های بچه های بد این است که انسان های بد هم می توانند به انسان خوب تبدیل شوندد

بدگایز قصد این را دارند که در صبح کریسمس که همه به دنبال مراسم، دید و بازدیدها و هدیه دادن‌های کریسمس هستند، به دزدی در سطح شهر بروند! اما نقشه آنها به این راحتی‌ها هم پیش نمی‌رود؛ زیرا جشن کریسمس به شکل غیر منتظره‌ای کنسل می‌شود و بدگایز باید به دنبال نقشه دیگری باشند!

انیمیشن خرگوش مخملی

انیمیشن The Velveteen Rabbit نیز جزو بهترین انیمیشن های 2023 با امتیاز بالا است. کارتون خرگوش مخملی با ژانر درام، خانوادگی و فانتزی محصول کشور آمریکا است.

در انیمیشن خرگوش مخملی؛ توبی یه پسر مودب، خجالتی و شجاع است.ت

این فیلم مناسب گروه سنی بالای 10 سال است. داستان درباره پسر بچه غمگینی است که با پدری نامهربان و مادربزرگی سخت‌گیر زندگی می‌کند. یک روز پسر بچه یک خرگوش عروسکی مخملی را از اتاق زیر شیروانی پیدا می‌کند. این خرگوش مخملی که آرزوی تبدیل شدن به خرگوش واقعی را دارد به پسربچه کمک می‌کند تا اعتماد به نفس و خودباوری پیدا کند.

انیمیشن پرنسس قو 2023

فیلم پرنسس قو بسیار طولانی تر از همیشه The Swan Princess: Far Longer Than Forever محصول آمریکا، مناسب تمام رده‌های سنی و امتیاز آن در IMDB، 5 است. خلاصه داستان بدین صورت است که پادشاه درک و ملکه اودت که مشتاق کشف حقیقت در مورد پدر فقیدش هستند، وارد یک ماجراجویی مخفیانه حماسی می‌شوند.

فیلم پرنسس شق دارای ژانر ماجرا جویی است

درک و اودت با کمک دوستانشان این راز را با هم پیگیری می‌کنند تا همه چیز آشکار شود. آیا آنها هرگز حقیقت پادشاه مکس را خواهند دانست؟

انیمیشن the monkey king

فیلم میمون شاه یک انیمیشن فانتزی، خانوادگی و اکشن است که الهام گرفته از داستان مشهور حماسی چینی است. این فیلم در سال 2023 در آمریکا تولید شده است. خلاصه داستان بدین صورت است که: میمونی کاریزماتیک و قدرتمند به اسم استیک با دارا بودن توانایی‌ها و مهارت‌های جادویی، به مبارزه با موجودات خیالی و فانتزی می‌پردازد.

در انیمیشن شاه میمون؛ چوب جادویی همکار اصلی می باشد.د

فیلم میمون شاه شما را به دنیای تخیلی و فانتزی می‌برد و شما در دنیایی جادویی غوطه‌ور خواهید شد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا جدیدترین لیست انیمیشن 2023 دوبله فارسی را به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است که تماشا و پیگیری انیمیشن‌های برتر دنیا برای کودکان و نوجوانان مزایای زیادی به دنبال دارد. زیرا دانشمندان معتقدند که شخصیت‌های کارتونی ممکن است احتمال حمله قلبی را کاهش دهند زیرا این شخصیت‌های متحرک، زندگی ما را با شادی و خاطرات و صحنه‌های شاد همراه می‌کنند. به عبارتی خندیدن باعث تولید اندورفین در بدن ما می‌شود و اندورفین برای قلب و ذهن بسیار مفید است. در نتیجه، ذهن و بدن ما را از بیماری دور نگه می‌دارد و همچنین اثرات مثبت زیادی بر سلامتی روحی ما می‌گذارد. در این زندگی پر هیاهو، راهکارهای مختلفی برای کاهش استرس وجود دارد و تماشای فیلم‌های کارتونی یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین راهکارهاست. نکته دیگر اینکه در کارتون‌ها نقش خانواده  و دوستان بسیار پررنگ است. یک شخصیت کارتونی همیشه به عزیزانش وفادار است و همیشه حقیقت را می‌گوید. پس اگر کودکی در حال تماشای چنین کارتون‌هایی در تلویزیون باشد، قطعا بر ذهن او تاثیر مثبتی گذاشته می‌شود.

ایا از کارتون  یا انیمیشن می تواند در جهت آموزش کودکان استفاد کرد؟

بله

یکی از راههایی که روانشناسان برای آموزش کودکان توصیه میکنند استفاده از سرگرمی ، کارتون و انیمیشن است

کارتون و انیمیشن چه تاثیری بر روی روح و روان کودکان دارد؟

دانشمندان معتقدند که شخصیت‌های کارتونی ممکن است احتمال حمله قلبی را کاهش دهند زیرا این شخصیت‌های متحرک، زندگی ما را با شادی و خاطرات و صحنه‌های شاد همراه می‌کنند. به عبارتی خندیدن باعث تولید اندورفین در بدن ما می‌شود و اندورفین برای قلب و ذهن بسیار مفید است. در نتیجه، ذهن و بدن ما را از بیماری دور نگه می‌دارد و همچنین اثرات مثبت زیادی بر سلامتی روحی ما می‌گذارد. در این زندگی پر هیاهو، راهکارهای مختلفی برای کاهش استرس وجود دارد و تماشای فیلم‌های کارتونی یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین راهکارهاست

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)