راهنمای خرید اسباب بازی پسرانه

راهنمای خرید اسباب بازی پسرانه
هیجان انگیزترین اسباب بازی های پسرانه کدامند؟ کدام ویژگی ها یک اسباب بازی را از نظر پسر بچه ها جذاب می کند؟

یکی از مسائل مهم در امر تربیت و آموزش پسربچه ها، خرید اسباب بازی پسرانه مناسب برای آنهاست که می تواند ابزار خوبی برای آموزش نکات رفتاری و تقویت خلاقیت باشد. شاید مرزبندی بین انواع اسباب بازی های دخترانه و پسرانه در دنیای امروز کار درستی نباشد، اما باید گفت که اکثر پسرها در سنین کودکی و نوجوانی به اسباب بازی هایی مثل انواع ماشین اسباب بازی، توپ، انواع لگو و شخصیت های کارتونی مثل سوپرمن یا بتمن علاقمند هستند. البته باید توجه داشته باشید که اسباب بازی ها را متناسب با سن و ویژگی های شخصیتی کودک خود خریداری کنید. در این مقاله راهنمای خرید اسباب بازی پسرانه برای سنین مختلف را در اختیار شما قرار داده ایم.

راهنمای خرید اسباب بازی پسرانه برای سنین مختلف

اسباب بازی ها گنجینه های ارزشمندی برای همه کودکان از جمله پسربچه ها به شمار می روند و به همین علت است که باید درباره خرید بهترین اسباب بازی های پسرانه دقت زیادی داشت، چون انتخاب اسباب بازی های نامناسب می تواند سلامت فرزند دلبند شما را تهدید کند. پس بهتر است با راهنمای خرید اسباب بازی های هیجان انگیز پسرانه آشنایی داشته باشید و محصولات ایده آلی را انتخاب و خریداری کنید.

در انتخاب اسباب بازی باید مواردی مثل کیفیت، ایمنی، تناسب با سن و غیره را مدنظر قرار دهید که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم و اسباب بازی های پسرانه ارزان را به شما معرفی می کنیم.

کیفیت اسباب بازی

یکی از مهم ترین مواردی که جزو ویژگی های اسباب بازی های هیجان انگیز پسرانه است، توجه به کیفیت اسباب بازی می باشد. اسباب بازی های با کیفیت قطعاً ایمنی بالاتر و استحکام خوبی دارند و می توانند برای سال ها کودکان شما را سرگرم کنند. علاوه بر این، باید مراقب استفاده از مواد شیمیایی و مضر در اسباب بازی ها باشید تا سلامت کودک شما به دلیل استفاده از موادی مثل سرب، جیوه و غیره در اسباب بازی به خطر نیفتد.

پسربچه ها در سنین مختلف به بازی با انواع ماشین های اسباب بازی علاقه دارند

تناسب با سن کودک

روی جعبه بیشتر اسباب بازی های امروزی نوشته شده که محصول برای کودکان کدام رده سنی مناسب است. پس به این نکته حتماً دقت کنید و سن کودک را هنگام خرید اسباب بازی پسرانه در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، اسباب بازی هایی که قطعات ریز دارند برای کودکان زیر 4 سال مناسب نیستند. چون کودک در این سنین عادت دارد که وسایل را وارد دهان خود کند و وجود تکه های کوچک در اسباب بازی می تواند او را دچار خفگی کند. همچنین اگر اسباب بازی وزن زیادی داشته باشد برای کودک خطر دارد، چون ممکن است روی دست و پای او بیفتد و باعث ایجاد صدمه و جراحت شود.

از طرف دیگر، بیشتر اسباب بازی هایی که برای سنین قبل از دبستان تولید می شوند، قوه تخیل پسربچه ها را پرورش می دهند و بهتر است در این سنین اسباب بازی هایی برای بچه ها بخرید که بتوانند زندگی واقعی را برای خود شبیه سازی کنند. اسباب بازی هایی مثل لوازم خانه و آشپزخانه، وسایل باغبانی، تلفن یا گوشی موبایل اسباب بازی و غیره می تواند انتخاب های خوبی برای این گروه سنی باشد.

برای سنین بالاتر هم به دنبال خرید اسباب بازی های پسرانه مناسبی مثل انواع ماشین، اسباب بازی های فکری، تلسکوپ و غیره باشید و از این راه او را به یادگیری تشویق کنید.

فیگورهای حیوانی یکی از جذاب ترین اسباب بازی های پسرانه هستند

قیمت اسباب بازی

وقت خرید اسباب بازی های هیجان انگیز پسرانه فقط به فکر زیبایی یا قیمت بالای آنها نباشید. اگر هزینه زیادی صرف خرید اسباب بازی کنید، احتمال دارد به کودک اجازه ندهید آزادانه با اسباب بازی خود بازی کند و همیشه نگران آسیب رسیدن به آن خواهید بود. پس خرید اسباب بازی پسرانه ارزان و با کیفیت بهترین راه حل برای جلوگیری از این مشکل خواهد بود. ما در مجموعه کودک پلاس انواع اسباب بازی پسرانه با بهترین قیمت را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

رنگ بندی شاد و متنوع

یکی دیگر از نکات راهنمای خرید اسباب بازی پسرانه، توجه به رنگ بندی شاد و متنوع محصولاتی است که برای بازی و سرگرمی کودک خود انتخاب می کنید. پسربچه ها معمولاً به رنگ های خنثی تر و تیره تر علاقه دارند و معمولاً رنگ هایی مثل آبی، سبز، خاکستری، مشکی و غیره برای آنها جذاب تر است. پس بهتر است اگر سن کودک شما به حدی است که می تواند درباره رنگ اسباب بازی مورد علاقه خود نظر بدهد، حتماً هنگام خرید اسباب بازی بی خطر نظر او را هم بپرسید.

هنگام خرید اسباب بازی پسرانه سعی کنید مدل هایی با رنگ های شاد را انتخاب کنید

تشویق پسربچه ها به تحرک

داشتن تحرک و فعالیت بدنی برای کودکان در همه سنین ضروری است. علیرغم این که اغلب پسربچه ها به جنب و جوش و بازی های حرکتی علاقه زیادی دارند، ولی اگر توسط والدین به تحرک تشویق نشوند امکان تمایل آنها به انجام بازی های کامپیوتری و در نتیجه بی تحرکی بیشتر خواهد شد. در واقع، داشتن فعالیت جسمانی روزانه یکی از مهم ‌ترین اصول حفظ سلامتی است که امروزه به دلیل زندگی آپارتمان نشینی توجه کمتری به آن می شود.

به همین دلیل، خرید اسباب بازی های هیجان انگیز پسرانه که آنها را به تحرک وا دارد، موضوع مهمی است. از جمله اسباب بازی های مفید برای افزایش فعالیت بدنی پسربچه ها در سنین مختلف می توان به دوچرخه، اسکوتر، اسکیت و غیره اشاره کرد که مدل های متنوع آن با بهترین قیمت در سایت کودک پلاس موجود می باشد.

متحرک بودن اسباب بازی پسرانه

پسربچه ها به اسباب بازی هایی که قطعات متحرک دارند توجه ویژه ای نشان می دهند. مثلاً آدمک ها یا فیگورهای شخصیت که مفصل متحرک دارند، برای پسربچه های همه سنین به خصوص سن 3 تا 6 سال، اسباب بازی های جذاب و هیجان انگیزی خواهند بود.

جمع بندی

دقت در خرید اسباب بازی پسرانه اثر قابل توجهی بر پرورش و رشد فکری و جسمی آنها دارد. با توجه به این موضوع که اسباب بازی های هیجان انگیز پسرانه تنوع بالایی در بازار دارند و هر یک از آنها برای سن خاصی مناسب می باشند، لازم است که پدر و مادرها پیش از انتخاب هر محصولی، راهنمای خرید اسباب بازی برای پسربچه ها را با حوصله مطالعه کنند و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنند.

به طور خلاصه باید گفت که هنگام خرید اسباب بازی مناسب برای پسران باید علاوه بر سن و جنسیت فرزندتان، به نیازها و علایق او هم توجه داشته باشید و نظر او را در زمان خرید اسباب بازی جویا شوید. همچنین، به این نکته دقت کنید که سطح انرژی پسران و دختران با هم فرق دارد پس اسباب بازی هایی که برای پسران در نظر گرفته می شود متفاوت از اسباب بازی مخصوص دختران است و باید حس پویایی و جنب و جوش آنها را به خوبی ارضا کند.

نکته دیگر این که انتخاب اسباب بازی نباید همیشه بر اساس جنسیت کودک باشد. یعنی در هنگام خرید اسباب بازی برای کودک، اسباب بازی ها را به دو دسته دخترانه و پسرانه تقسیم نکنید و مثلاً اگر پسربچه شما به عروسک ها علاقه نشان می دهد، بدون نگرانی اجازه بدهید که مدتی به این بازی بپردازد.

در آخر اگر شما هم قصد خرید بهترین اسباب بازی های پسرانه ارزان قیمت را دارید، محصولات موجود در وبسایت کودک پلاس و یا شعبه های این فروشگاه را بررسی کرده و گزینه مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین، در صورت نیاز می توانید از مشاوره خرید رایگان ما استفاده کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)