معرفی 10 تا از محبوب ترین اسباب بازی های مناسب کودک یک ساله

معرفی 10 تا از محبوب ترین اسباب بازی های مناسب کودک یک ساله
در این مقاله ضمن بیان ویژگی های کودک یکساله به معرفی بهترین و کاربردی ترین اسباب بازی مناسب کودک یک ساله می پردازیم.

تهیه بهترین اسباب بازی برای کودک یک ساله؛ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌ها برای والدین محسوب می‌شود، چراکه این کودکان، تازه دارند راه‌رفتن را یاد می‌گیرند و در حقیقت به‌طور روزمره در حال تقویت مهارت‌های تکلم و دیگر توانایی‌هایی‌هایشان هستند. لازم است بدانید که کودکان در محدوده سنی یک تا دو سالگی، به واسطه مهارت‌هایی که در حال یادگیری آنها هستند، به طور مکرر با اطرافیان در ارتباطند، بنابراین ارتباط والدین با کودکان در این دوره سنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بازی هایی که باعث تقویت ذهن شوند جز بهترین اسباب بازی ها برای کودک یک ساله هستند

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که پدر و مادر در سن یک سالگی کودک می‌توانند انجام دهند این است که برای رشد و تقویت ذهن او، کاربردی ترین اسباب بازی مناسب یک سالگی را برای او تهیه کنند تا از این طریق بتوانند استعدادهای کودک خود را شکوفا کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با مناسب ترین اسباب بازی مناسب کودک یک ساله آشنا کنیم تا بتوانید کودک خود را به بهترین نحو رشد دهید. با ما همراه باشید.

کودک یک ساله چه خصوصیاتی دارد؟

قبل از وارد شدن به بحث اصلی که معرفی مناسب ترین اسباب بازی برای کودک یک ساله است، لازم است کمی از خصوصیات و ویژگی‌های این کودکان مطلع باشیم. کودکان زیر یک سال، به صورت روزانه در حال تغییر هستند و به سرعت در حال یادگیری مهارت‌های جدید هستند؛ روزانه کلمات جدید یاد می‌گیرند، تسلط بهتری بر روی پاهای خود دارند، هر روز به نسبت روزهای قبل، بیشتر یاد می‌گیرند که خود را سرگرم کنند و همچنین روحیه کنکاش و جستجوی آنها در محیط اطراف فعال‌تر می‌شود.

کودکان یک ساله به سرعت در حال یادگیری و رشد هستند

 کودکان یکساله، یاد می‌گیرند که ایده‌ها و خواسته‌های خود را در کنار هم بچینند تا بتوانند یک برنامه مناسب برای سرگرم شدن، تدارک ببینند، سعی می‌کنند اشیاء و اجسام اطراف خود را جابجا کنند یا  هر چیزی که در دست خود ببینند، در دهان، فرو می‌‌کنند. در کل، این کودکان، اکثر اوقات سعی می‌کنند از دستان خود نهایت استفاده را ببرند.

در این سن متوجه خواهید شد که توانایی حرکتی و شناختی یک نوزاد و کودک تازه به دنیا آمده، به مهارت‌هایی مثل نشستن، راه رفتن، خوردن، حرف زدن و مواردی از این قبیل تبدیل می‌شود؛ بنابراین باید سعی داشته باشید با کودک یک ساله خود ارتباط بیشتری برقرار کنید و سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌ مناسب کودک یک ساله برای او تدارک ببینید که باعث رشد فکری او شود.

اسباب ‌بازی‌های فکری مناسب کودک یک ساله چه ویژگی‌هایی دارد

همانطور که گفتیم در این سن، سطح هوشیاری و کنجکاوی کودک تقویت می‌شود و چون بر روی راه رفتن خود تسلط نسبی دارد، می‌خواهد دنبال افراد راه برود و کارهای آنها را تقلید کند. همچنین با توانایی که در زمینه حمل اجسام و تکلم کسب کرده است، از شنیدن بعضی حرف‌ها و داستان‌ها و همچنین با لمس اجسام و کنجکاوی و کنکاش در آنها لذت می‌برد، بنابراین می‌توانید با خرید انواع لوازم بازی موزیکال، وسایل نقاشی، اسباب‌بازی‌های متحرک و رونده، پازل و مواردی از این قبیل، علاوه بر سرگرم کردن کودک یک ساله خود، به تقویت فکر و حافظه او بپردازید.

بازی های فکری باعث تقویت هوش و ذهن کودک یک ساله شما می شود

لازم است قبل از خرید، با مهم‌ترین ویژگی های اسباب بازی فکری مناسب کودک یک ساله آشنا شوید:

1- مواد اولیه

به دلیل اینکه کودکان درسن یک سالگی، معمولا اجسام را در دهان خود فرو می‌کنند، سعی کنید اسباب‌بازی‌هایی که تهیه می‌کنید از جنس مناسب و بدون مواد شیمیایی باشند تا سلامتی کودک را به خطر نیندازند. همچنین لازم است قطعات ریز نداشته باشند تا کودک نتواند آنها را ببلعد.

2- رنگ‌های مختلف

اسباب‌بازی‌ها را در رنگ‌های متنوع و مختلف تهیه کنید تا از بازی کردن و سرگرم شدن با آنها، خسته نشود.

3- قابل استفاده مجدد

از ویژگی اسباب بازی مناسب یک سال این است که قابلیت استفاده مجدد داشته باشد؛ به این معنی که به صورت یک‌بار مصرف تولید نشده باشد و کودک بتواند تا مدت‌زمان‌ زیادی از آن استفاده کند. این‌گونه اسباب‌بازی‌ها مقرون‌به‌صرفه هستند و می‌توانید با پرداخت مبلغ مناسبی برای خرید آنها، تا سال‌ها وسایل لازم برای سرگرمی و بازی کودک خود را تهیه کنید.

اسباب بازی مناسب برای کودک یک ساله باید قابلیت شست و شو و استفاده مجدد داشته باشد

بهترین و کاربردی ‌ترین اسباب‌ بازی‌ های فکری مناسب یک سالگی

اگر قصد خرید اسباب‌ بازی برای کودک یک ساله دارید، بهتر است وسایلی انتخاب کنید که به رشد فکر کودک کمک کند. بازی‌ها و سرگرمی ‌های مناسب برای بازی کودک یک ساله می‌تواند موارد زیر را شامل شود:

  • اسباب‌بازی‌های خانه سازی و ساخت اشکال مختلف
  • پازل و جورچین
  • اسباب‌بازی‌های متحرک
  • کتاب‌های نقاشی و رنگ‌آمیزی
  • اسباب‌بازی‌های موزیکال
  • بازی شبیه‌سازی برای وسایل مختلف

معرفی 10 مدل از اسباب‌بازی‌های مناسب کودکان یک ساله

کودک یک ساله؛ معمولا آماده برای کنجکاوی و اکتشافات جدید در دنیای خود است و این کنجکاوی او را به طرف وسایلی که به حرکت درمی‌آیند یا تولید صدا می‌کنند، می‌کشاند. در اینجا شما را با بهترین اسباب‌بازی‌ مناسب کودک یک ساله پسر یا مناسب ترین اسباب بازی برای کودک یک ساله دختر آشنا می‌کنیم:

1- اسباب‌بازی‌های موزیکال

اسباب‌بازی‌های موزیکال از جذاب‌ترین وسایل مورد علاقه کودکان هستند که در انواع مختلف و رنگ‌های متنوع به بازار عرضه می‌شوند و شما می‌توانید برای کودک خود تهیه کنید. از محبوب ترین اسباب بازی های موزیکال مناسب یک سالگی می‌توان به انواع  تلفن موزیکال، پیانو، موبایل، عروسک‌ها، اسباب‌بازی حیوانات موزیکال و موارد دیگری از این قبیل اشاره کرد که در سه نوع شارژی، کوکی و باطری‌خور به بازار عرضه می‌شوند.

بازی با اسباب‌بازی‌های موزیکال از جمله بهترین سرگرمی ها برای کودکان یک ساله هستند

2- لگو و خانه سازی

این موارد از ارزان‌ ترین اسباب ‌بازی مناسب کودک یک ساله به شمار می‌روند که در سایزها و اندازه‌های مختلف وجود دارند. این اسباب‌بازی‌ها علاوه بر سرگرم کردن کودک، خلاقیت و قدرت تفکر او را نیز تقویت می‌کنند.

لگو و بازی های ساختنی نقش بسیاری در یادگیری و تقویت ذهنی کودک یک ساله دارن

کودکان از طریق این بازی‌ها قدرت ذهن و مهارت‌ دستان خود را تقویت می‌کنند. اسباب بازی‌های ساختنی علاوه بر اینکه یک اسباب بازی آموزشی محسوب می‌شوند، بسیار جذاب و سرگرم‌کننده نیز هستند. این بازی‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که به جذابیت آن‌ها افزوده است.امروزه با گسترش بازی‌های رایانه‌ای و تاثیر مخرب آن‌ها روی کودکان، لازم است والدین این روند را کنترل کنند. خرید پازل و لگو یکی از بهترین راه‌های کنترل کودکان توسط والدین، و محدود کردن بازی‌های کامپیوتری است.

این اسباب بازی‌ها ذهن کودک را درگیر می‌کنند و بر رشد روانی او تاثیر بسزایی دارند.

3- واکرها و بازی‌های متحرک

یکی از جذاب‌ترین بازی‌ها و سرگرمی‌ها برای کودک یک ساله، هل دادن اجسام و به حرکت درآوردن آنهاست. قطارهای چوبی، واکرها، ماشین، راهبرهای موزیکال و مواردی از این قبیل انتخاب فوق‌العاده‌ای برای سن یک سالگی کودکان است.

واکر باعث می شود کودک بهتر راه رفتن را بیاموزد

واکر ها یا اسباب بازی های حرکتی میتوانند بعد از سن یکی سالکی به کودک در راه رفتن کمک کنند

4- بازی جای‌گذاری اشکال

این سری اسباب‌بازی‌ها، از بهترین وسایل برای تقویت هوش و فکر و رشد مهارت‌های اجتماعی و ذهنی کودکان محسوب می‌شود.

اسباب بازی جایگذاری اشکال باعث تقویت هوش کودک یک ساله می شود

تشخیص قطعه درست و قرار دادن منظم قطعات در جایگاه مربوط، به تقویت هوش و هماهنگی حرکات دست و چشم با یکدیگر در کودکان کمک می‌کند.

5- اسباب‌بازی برش میوه

 اسباب‌بازی‌ برش میوه، از سری اسباب‌بازی‌هایی است که علاوه بر سرگرم کردن کودکان، جزو محصولات فکری- آموزشی است که در نوع چوبی و پلاستیکی طراحی و تولید می‌شود و کودکان با کمک آن می‌توانند راه و روش کار با چاقو و لوازم آشپزخانه‌ای را یاد بگیرند.

6- ماشین بستنی فروش موزیکال

ماشین بستنی فروش موزیکال از محبوب ‌ترین و کاربردی ترین اسباب بازی های فکری مناسب یک سالگی است که به کودک کمک می‌کند با رنگ‌ها و شکل‌های مختلف آشنا شود.

7- ربات‌ها

ربات‌های اسباب‌بازی، بسیار جذاب و شیرین هستند که به شکل شخصیت‌های کارتون‌های داستانی مختلف طراحی شده‌اند. این وسایل بازی با کمک یک دکمه خاموش و روشن می‌شوند و مثل ربات‌های واقعی حرکت می‌کنند.

ربات‌ های اسباب بازی می توانند گزینه مناسبی برای کودکان یک ساله باشند

8- ست وسایل پزشکی

این اسباب‌‌بازی علاوه بر آشناکردن کودک با این وسایل، ترس او را از پزشک و وسایل پزشکی کمتر می‌کند.

9- ست وسایل مربوط به آشپزی و آشپزخانه

ست وسایل مربوط به آشپزی و آشپزخانه در بین دختربچه‌ها بسیار محبوب است و به آنها کمک می‌کند تا بتوانند خیال‌پردازی و داستان‌سرایی کرده و خلاقیت را در درون خود رشد دهند.

وسایل آشپزخانه اسباب بازی در بین دختر بچه ها محبوب هستند

بهترین اسباب‌ بازی‌های مناسب یک سالگی را از کجا تهیه کنیم

خرید اسباب‌بازی معمولا به دلیل حضور بچه‌ها در فروشگاه، دردسرهای زیادی دارد. از طرفی با ترافیک و شلوغی خیابان‌ها و کمبود وقتی که اغلب ما دچارش هستیم، بهتر است این محصولات را به صورت آنلاین خریداری کنید تا هم دردسر حضور بچه‌ها در بازار را نداشته باشید و هم بتوانید در زمان بسیار کم و با آرامش به بررسی انواع اسباب‌بازی‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت بپردازید و بین آنها، بهترین مورد را انتخاب کنید.

یکی از فروشگاه‌های معتبر و خوشنامی که به صورت آنلاین اقدام به فروش این محصولات کرده و می‌توانید ارزان ترین اسباب بازی مناسب کودک یک ساله را از آنجا خریداری کنید، کودک پلاس است که محصولاتی با قیمت و کیفیت بسیار مناسب دارد. برای مشاهده محصولات و خرید مناسب ترین اسباب بازی سرگرم کننده برای کودک 1 ساله می‌توانید به این سایت مراجعه کرده و با خیالی آسوده اسباب بازی مناسب کودک خود را انتخاب کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)