لیست بازی های محبوب کودکان باهوش

لیست بازی های محبوب کودکان باهوش
در این مقاله ضمن برشمردن ویژگی های کودکان با هوش، به معرفی برخی از محبوترین بازی ها در بین کودکان باهوش می پردازیم

لیست بازی های محبوب کودکان باهوش

بازی و سرگرمی از اصلی‌ترین تمرینات زندگی است که باعث می‌شود فرد از همان بدو تولد، لابه لای همین بازی، هیجانات و شور و شوق‌های کودکی، سرمشقی برای زندگی خود بگیرد تا آینده خود را از روی آن رقم بزند. به همین علت می‌توان به یقین گفت، زمین‌های بازی و اسباب‌ بازی‌ها، بخش کامل و لاینفکی از خاطرات دوران بچگی هستند که در آینده بر روی نوع و روند زندگی کودکان و همچنین میزان هوش و ذکاوت آنها، تاثیر بسزایی دارند. در این محتوا، اطلاعاتی درباره بازی های جالب و محبوب در بین کودکان باهوش به شما منتقل می‌کنیم و در ادامه به معرفی بهترین اسباب بازی های فکری برای کودکان باهوش می‌پردازیم.

بهترین مدل اسباب بازی ها برای کودکان باهوش مدل های فکری هستند

کودکان باهوش چه خصوصیاتی دارند؟

به‌طورکلی کودکان باهوش ویژگی‌هایی دارند که توجه دیگران را به خود جلب می‌کند؛ برخی ویژگی ‌های کودکان باهوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن حافظه قوی
  • حس کنجکاوی بالا
  • داشتن مهارت‌های اولیه برای خواندن
  • داشتن استعداد در موسیقی

کودکان باهوش چه بازی هایی می‌کنند؟

مسئولیت نگهداری و تربیت کودکان باهوش به نسبت دیگر کودکان بسیار سنگین‌تر است و شما والدین باید با دقت و توجه بیشتری از این کودکان مراقبت کنید. زمانی که متوجه رفتارهایی در کودک خود می‌شوید که نشان‌دهنده هوش و ذکاوت بالای اوست، حس خوبی به شما دست می‌دهد و دوست دارید که استعداد کشف شده در کودک خود را شکوفا کنید. باید بدانید که این کودکان مسئولیت سنگین‌تری بر روی دوش شما می‌گذارند، و باید برای اینکه آینده روشن‌تری داشته باشند هوش آنها را پرورش دهند. یکی از راه‌های پرورش ذکاوت این کودکان، بازی‌‌های مناسب است. در اینجا چند نمونه از بهترین اسباب بازی های فکری برای کودکان باهوش را به شما معرفی می‌کنیم:

بازی با اسباب بازی های فکری می تواند باعث کشف استعدادهای فرزند شما شود

بازی های لگو و ساختنی

بازی های لگو و ساختنی از بهترین و مهم‌ترین بازی‌هایی هستند که باعث رشد و شکوفایی استعداد و هوش کودکان می‌شوند. در این بازی‌ها، فکر و دست کودکان به طور همزمان درگیر ساخت و ساز است و باعث  می‌شود که بتواند بین عملکرد جسم و فکر خود، هماهنگی ایجاد کند و به این ترتیب خلاقیتش شکوفا شود. بعضی از این لگوها عبارتند از :

انواع بلوک‌ها و لگوهای خانه‌سازی و شهرسازی

اسباب بازی های خانه سازی، از بازی‌های محبوب و دوست‌داشتنی کودکان است که همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد. این سری بازی‌ها به کودک کمک می‌کند تا مدت زمان زیادی را به بازی به صورت فردی یا گروهی مشغول باشد و دست به خلاقیت‌های جذاب بزند.

لگوهای شهرسازی، خانه سازی، پارک سازی و ....انتخاب بسیار مناسبی برای محک زدن میزان هوش و استعداد کودک است؛ این لگوها ذهن کودک را به طور کامل درگیر می‌کنند و باعث می‌شوند به ذهن و فکر او سازمان دهند.

• بازی فکری قلعه جنگلی

اسباب بازی فکری قلعه جنگلی برای رده سنی بالای سه سال مناسب است، زیرا در کنار افزایش هوش اجتماعی، باعث پرورش ذهنی کودک، تقویت توانایی حل مسئله، افزایش قدرت و مهارت احساسی، تقویت قدرت تخیل و نیز تقویت هماهنگی بین دست، چشم و فکر نیز می‌شود.

بازی فکری قلعه جنگلی برای بعد از 3 سالگی مناسب است

لگو ساخت اسباب بازی‌های ماشینی

لگوهای دیگری مثل لگو ساخت ماشین حمل دایناسور، لگو استار وارز، لگو موتور سیکلت، لگو نبرد بتمن و رابین با مستر فریز و موارد دیگری از این قبیل نیز وجود دارند که می‌توان گفت از بازی های جالب و محبوب در بین کودکان باهوش محسوب می‌شوند. بازی با این سری لگوها، باعث می‌شوند خلاقیت در کودک شکوفا شود، از میزان استرس و اضطراب کودک کاسته شود و نیز احساس موفقیت و حس اعتماد به نفس در او افزایش پیداکند.

اگر به فکر خرید بازی های تک نفره مناسب کودکان باهوش هستید در بین سری بازی های لگو و و ساختنی به موارد زیادی برای خرید برخورد خواهید کرد.

 پازل

پازل نیز از سری بازی هایی برای تقویت هوش کودکان است که از قدیم در بین آنها محبوبیت خاصی داشته است. این بازی جذاب و شیرین، درجه دشواری استانداردی دارد و متناسب با سن و سال کودک طراحی می‌شود که می‌توانید متناسب با سن کودک خود از انواع پازل‌های کتابی و کارتی جهت سرگرم کردن و تقویت هوش او تهیه کنید. 

 بازی‌های رومیزی

از بهترین اسباب بازی های فکری برای کودکان باهوش می‌توان به بازی‌های رومیزی اشار کرد. این سری اسباب بازی‌ها، کاربرد گروهی دارند و باعث تقویت میزان هوش کودک و همچنین بهبود مهارت‌های ارتباطی او می‌شوند. از بهترین اسباب بازی‌های رو میزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازی دومینو
  • بازی برج اشکال هندسی
  • منچ
  • شطرنج
  • مار و پله
  • تخته نرد

بازی های کارتی

از دیگر بازی‌هایی که در معرفی بازی های مخصوص کودکان باهوش می‌توانیم به آنها بپردازیم، بازی‌های کارتی است. این نوع بازی‌ها، محدودیت سنی ندارند و برای تمامی سنین مختلف، آپشن‌هایی در بازار دارند که می‌توانید برای کودکان خود تهیه کنید.

بازی های کارتی از جمله محبوب ترین سرگرمی ها در بین کودکان باهوش هستند

بازی فکری تست هوش و معما

مهم‌ترین بازی های جالب و محبوب در بین کودکان باهوش، آیتم‌های تست هوش هستند. در این سری بازی‌ها، تمامی فکر کودک درگیر بازی می‌شود و همین باعث می‌شود که کودک بتواند قدرت تصمیم‌گیری و حل مسائل را در خود تقویت کند. یکی از معروف‌ترین بازی‌های تست هوش، بازی روبیک است که کمک می‌کند ضریب هوشی کودک رشد خوبی داشته باشد و همچنین باعث تقویت قوه استدلال و تحلیل در او می‌شود.

خرید بهترین اسباب بازی های فکری برای کودکان باهوش

این روزها به دلیل جمعیت زیاد، کمبود وقت و همچنین ترافیک‌های سنگین، بیشتر افراد سعی دارند که خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. بنابراین ما در اینجا فروشگاه اینترنتی کودک پلاس را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید بهترین اسباب بازی های فکری برای کودکان باهوش را از این فروشگاه با قیمت مناسب و ارزان تهیه کنید. محصولات این فروشگاه کیفیت و تنوع بسیار بالایی دارند که برای هر نوع سلیقه و بودجه‌ای می‌توان موردی را پیدا کرد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)