شناخت معروف ترین فروشگاه های بازی فکری شیراز

شناخت معروف ترین فروشگاه های بازی فکری شیراز
بازی های فکری بخش مهمی از اسباب بازی ها هستند که برای سنین مختلف با قابلیت ها و جذابیت های متفاوتی ارائه می گردند. بازی های فکری علاوه بر سرگرمی باعث تقویت هوش و ذهن کودک شده، و در بلند مدت باعث تمرکز بیشتر می شود

صنعت گسترده اسباب بازی به شاخه های مختلفی تقسیم می شود که یکی از شاخه های مهم و اثر گذار در شکوفایی جوامع؛ شاخه بازی های فکری است این شاخه به گروه سنی خاصی محدود نمی باشد و از شش ماهگی تا بزرگسالی را پوشش می دهد. امروزه توجه خاصی به اسباب بازی های فکری شده است زیرا هم والدین و هم مراکز آموزشی و پژوهشی به آثار عمیق و غیر قابل انکار آنها آگاه هستند. بازی های فکری همواره یک هدف کلی را دنبال می کنند و آن این است که مهارت هایی را تقویت کنند حال این مهارت ها با توجه به سن و ویژگی های افراد، متفاوت است در کودک یک ساله تا سه ساله هدف بسیاری از این بازی ها شناخت رنگ یا تقویت مهارت کار با دستان است اما در بزرگسالی هدف می تواند تقویت تمرکز و تفکر منطقی باشد. بازی های فکری سبک های مختلفی دارند مانند بازی های ساختنی (آجره های خانه ساز، لگو)، بازی های حل مسئله (شطرنج)، بازی های تقویت هوش مالی (مونوپولی و روپولی)، بازی های رومیزی (پنتاگو)، بازی های فکری کمک آموزشی (فوم های آموزشی حروف الفبا و اعداد)و غیره.

شرکت های ایرانی در زمینه تولید بازی های فکری با کیفیت و خلاقانه، در چند سال گذشته بسیار موفق عمل نموده اند که باعث خشنودی است.این حوزه مهم از اسباب بازی فعالان زیادی در سطح شیراز دارد اما بعضی از آنها بخاطر پارامترهایی که دارند متمایز هستند و اعتبار بیشتری نسبت به رقبا دارند که در این مطلب با آنها بیشتر آشنا می شویم.

1-فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس

این مجموعه دارای شعباتی در مجتمع تجاری زیتون واقع در چهار پانزده خرداد و مجتمع تجاری نگین معالی آباد است. در این مجموعه بازی های فکری مختلف مشاهده می شود هم از نظر گروه بندی سنی بازی ها و هم از لحاظ نوع بازی های فکری. در کودک پلاس برای گروه سنی شش ماهه تا بزرگسالی محصول ارائه شده است. بعنوان مثال از مکعب های رنگی تا شب های مافیا عرضه می گردد. این مجموعه از برندهای معتبر ایرانی مانند بازیتا، علی کوچولو، آوای باران، زینگو، تک توی، زاغک و.. و همچنین بازی های فکری خارجی مثل انواع لگو، مگنت ها، بازی های رباتیک، سولار کیت ها و بازی های رومیزی بهره برده تا بتواند کانکشنی کامل از این بازی ها را ارائه دهد.

فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس

در فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس در کنار دیگر اسباب بازی هایی که ارایه شده به بازی های فکری معروف و کارآمد توجه خاصی شده تا جایی که اکثر ویترین های این مجموعه به بازی های فکری اختصاص یافته و بازی ها را به صورت باز شده در منظر مشتریان قرار داده اند تا شناخت کامل نسبت به بازی ها حاصل شود. مشتریان این مجموعه می توانند از طریق سایت نیز اقدام به خرید غیر حضوری نمایند تا در اسرع وقت به وسیله پیک محصول خود را دریافت نمایند.جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسباب بازی های فکری عرضه شده در فروشگاه کودک پلاس به مقاله " راهنمای جامع اسباب بازی فکری، آموزشی و سرگرمی" مراجعه کنید.

2-سرزمین معما

این مجموعه که در خیابان ملاصدرا مجتع حکیمی واقع شده است منحصرا به بازی های فکری توجه دارد. در سرزمین معما انواع روبیک، بازی های کمک آموزشی، بازی های رومیزی، برد گیم، بازی های کلامی، هیجانی و کتاب ارائه می گردد سرزمین معما برای رده های سنی مختلف به تفکیک این بازی ها را عرضه می کند.

فروشگاه بازی های فکری سرزمین معما

نمونه دیگری از بازی های فکری وجود دارد بنام بازی های انتزاعی که شاید کمتر نام آن را شنیده باشید این بازی که نمونه های مختلفی از آن در سرزمین معما موجود است به بازی هایی می گویند که عموما دو نفره، با قوانین ساده و مختصر، خالی از تم داستانی، بدون دخالت عناصر شانس و بدون هیچ گونه اطلاعات پنهانی یا غافلگیر کننده باشد ماه نو، آزول، کندو نمونه ای از این سبک بازی ها هستند.

3-مجموعه فرهنگ شهر ایران زمین (فاز)

فاز دارای دو شعبه در فرهنگ شهر و چهار راه شاهزاده قاسم می باشد. این مجموعه به صورت خرده فروشی و عمده فروشی فعالیت می کند. اسباب بازی، بازی فکری، محصولات کمک آموزشی و کتاب کودک و نوجوان بخش های اصلی مجموعه فاز را تشکیل می دهد که در زمینه بازی های فکری گستردگی بیشتری مشاهده می گردد. بازی های رومیزی، پازل ها، لگوها، بازی های گروهی، جای گذاری ها و روبیک ها نمونه هایی از این دسته هستند.

فروشگاه اسباب بازی فاز

از محصولات کمک آموزشی ارائه شده در فاز می توان به کره های جغرافیا، چرتکه، ساعت های آموزشی، پوسترهای آموزشی و کارت های تصویری اشاره کرد. کتاب های هوش و سرگرمی، آموزش نقاشی، فرهنگ نامه، چشم قلمبه ها، قصه و آموزش الفبا و اعداد از جمله کتب موجود در مجموعه فاز می باشد.

4-فروشگاه اسباب بازی کلکسیون شیراز

فروشگاه های اسباب بازی کلکسیون شیراز دارای شعباتی در خیابان ملاصدرا، معالی آباد و قدوسی غربی است این مجموعه در میان دوستداران محصولات اصلی برند لگو نامی آشناست زیرا نماینده رسمی برند لگو بوده و تنوع خوبی را در زمینه این محصول ارائه کرده است در واقع می توان قوی ترین بخش این مجموعه را محصولات لگو دانست. مجموعه فروشگاه های کلکسیون به انواع دیگر اسباب بازی فکری مثل پازل ها و سازه های چوبی نیز پرداخته است.

فروشگاه اسباب بازی کلکسیون

ازدیگر محصولات این فروشگاه می توان به مداد رنگی های جذاب، قمقمه و ظرف غذا با طرح کودکان، اکشن فیگور و آچار لگو اشاره کرد. آچار لگو ابزاری است برای جدا کردن قطعات لگو که به سختی از هم جدا می شوند.

5-فروشگاه اسباب بازی تینی تویز

تینی تویز در مجتمع بهاران واقع در بلوار ستارخان فعالیت می کند که در کنار اسباب بازی به ارائه عروسک های پولیشی نیز توجه داشته است. بازی های فکری این فروشگاه هم از برندهای داخلی بوده و هم از برندهای خارجی. لگو های مختلف، خانه سازی، پازل ها، ربات های ساختنی، روبیک و ... نمونه های از این دسته از اسباب بازی ها هستند.

فروشگاه اسباب بازی تینی تویز

در تینی تویز بازی های فکری به تفکیک قرار دارد که چیدمانی مرتب را برای آنها به وجود آورده اند.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)