راهنمای خرید اسباب بازی برای کودکان 3 تا 5 سال

راهنمای خرید اسباب بازی برای کودکان 3 تا 5 سال
در خرید اسباب بازی برای کودکان گروه سنی 3 تا 5 سال به چه نکاتی باید توجه کرد؟ محبوب ترین اسباب بازی های این گروه سنی کدامند؟

راهنمای خرید اسباب بازی های محبوب و جذاب برای کودکان 3 تا 5 سال

خردسالان در سنین 3 تا 5 سالگی علاقه زیادی به تجربه کردن و یاد گرفتن چیزهای جدید دارند و دوست دارند اشیاء را از هم جدا کنند، کنار هم قرار بدهند، بیرون بکشند، اضافه کنند و جمع کنند. بازی کردن یکی از کارهایی است که به کودک اجازه می دهد مهارت های تازه ای یاد بگیرد. بنابراین، بهتر است والدین ویژگی اسباب بازی های مناسب برای پسر و دخترهای 3 تا 5 سال را بدانند تا بتوانند بهترین محصولات موجود در بازار را انتخاب کنند. در حقیقت انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان باید با توجه به جنسیت و توانایی های فرزند شما انجام شود. اگر شما هم فرزندی در گروه سنی 3 تا 5 سال دارید و به دنبال خرید اسباب بازی ایده آل برای او هستید، خواندن ادامه این مطلب از کودک پلاس را از دست ندهید تا با بهترین اسباب بازی ها برای کودکان 3 تا 5 ساله آشنا شوید.

انتخاب اسباب بازی هایی که با کودک بزرگ شوند

بعضی اسباب بازی ها هستند که کودک فقط برای مدت کوتاهی می تواند با آنها بازی کند و پس از مدتی دیگر به سمتشان نمی رود. بنابراین پیشنهاد می کنیم مدل هایی را انتخاب کنید که کودک با بیشتر شدن سنش هم بتواند از آنها استفاده کند. به عنوان مثال، حیوانات اسباب بازی از جنس پلاستیک، ماشین های اسباب بازی و انواع عروسک می توانند بهترین اسباب بازی ها برای کودک 3 تا 5 ساله باشند. پس انتخاب مدل هایی که اصطلاحاً با کودک بزرگ شوند، یکی از ویژگی های اسباب بازی مناسب برای رده سنی 3 تا 5 سال است.

انواع ماشین های اسباب بازی یکی از بهترین گزینه ها برای بازی و سرگرمی کودک 3 تا 5 ساله است

اسباب بازی هایی که تخیل کودک را پرورش می دهند

کودکان 3 تا 5 ساله نیروی تخیل بسیار خوبی دارند و می تواند خود را جای شخص دیگری قرار دهد و یا تصور متفاوتی از اشیای مختلف داشته باشد. پس مناسب است به دنبال اسباب بازی هایی باشید که تأثیر مثبتی بر فرآیند رشد فرزند شما داشته باشد و بتواند در خیال پردازی های خود از آنها استفاده کند. علاوه بر این، تمرین مهارت های زبانی و حل مسئله هم کمک زیادی به کودکان این سنین می کند. از جمله محبوب ترین انواع اسباب بازی مناسب سه ساله ها می توان به لوازم خانه و آشپزخانه، شخصیت های کارتونی، عروسک، ابزارهای اسباب بازی و غیره اشاره کرد.

اسباب بازی های شبیه به زندگی واقعی

یکی از بهترین راه ها برای آموزش مهارت های گوناگون به سنین 3 تا 5 سال این است که اسباب بازی های شبیه به ابزاری که در زندگی واقعی موجود هستند را در دسترس آنها بگذارید. وسایلی مثل ظروف و لوازم آشپزخانه، موبایل اسباب بازی، سازهای موسیقی و غیره روابط فضایی را به کودکان یاد می دهند، توانایی حل مسئله را به آنها می آموزند و مهارت های حرکتی مثل استفاده درست از دست ها و انگشتان را در آنها تقویت می کنند.

آماده کردن کودکان برای خواندن و نوشتن

اسباب بازی هایی مثل حروف الفبای فارسی و انگلیسی، یا کتاب ها و لوازم هنری به کودکان 3 تا 5 ساله کمک می کنند برای رفتن به مدرسه آماده شده و مهارت های خواندن و نوشتن را یاد بگیرند.

اسباب بازی های مناسب برای تقویت قدرت حل مسئله

بازی کردن این فرصت را در اختیار کودکان سنین مختلف قرار می دهد تا مهارت های تازه را بارها تکرار کنند و آنها را به خوبی یاد بگیرند. انواع اسباب بازی ابزار مناسبی برای یادگیری مهارت های تفکر منطقی است و به کودکان کمک می کند با مسائل روبرو شوند، مهارت های ارتباطی را یاد بگیرند و مشکلات خود را حل کنند. برای تقویت این موارد می توانید محصولاتی مثل پازل، خمیرهای بازی یا بلوک های خانه سازی را تهیه کنید. مطمئن باشید که این محصولات به افزایش میزان تمرکز کودک و هشیاری روانی او کمک خواهند کرد. تقویت قدرت حل مسئله را به عنوان یک ویژگی اسباب بازی مناسب پسر و دختر 3 تا 5 سال به یاد داشته باشید.

خرید تلفن اسباب بازی می تواند حرکت دست و انگشتان کودکان 3 تا 5 ساله را تقویت کند

اسباب بازی هایی برای تشویق کودکان به فعالیت بدنی بیشتر

با توجه به سبک زندگی امروزی و این موضوع که بیشتر خانواده ها آپارتمان نشین هستند، به پدران و مادران توصیه می شود اسباب بازی هایی را انتخاب کنند که کودک را به تحرک و فعالیت بدنی بیشتر تشویق کند. بولینگ پلاستیکی، حلقه بسکتبال، وسایل باغبانی، دوچرخه و غیره جذاب ترین اسباب بازی ها برای کودکان 3 تا 5 سال هستند و در راهنمای خرید اسباب بازی دخترانه و اسباب بازی های پسرانه جایگاه ویژه ای دارند.

خرید اسباب بازی های خانوادگی

اسباب بازی های متنوعی در بازار وجود دارند که می توانند اوقات خوبی را برای بازی و سرگرمی کودکان در کنار بزرگترها فراهم کنند. به علاوه، بازی های اعداد، تقویت حافظه و اسباب بازی های فکری جزو محبوب ترین اسباب بازی ها برای کودکان سنین 3 تا 5 سالگی هستند. می توانید این محصولات را تهیه کرده و کودکان را تشویق کنید که علاوه بر بازی با شما یا خواهر و برادرهایشان، مهارت های زبانی و ارتباطی خود را تقویت کرده و بهتر بشنوند و همکاری را یاد بگیرند.

 بازی های خانوادگی یا گروهی مهارت های ارتباطی کودک در سنین 3 تا 5 سالگی را ارتقاء می دهد

خرید اسباب بازی موزیکال برای کودکان 3 تا 5 سال

خیلی از اسباب بازی های امروزی به صورت موزیکال طراحی و تولید می شوند. حتماً می دانید که این دسته از اسباب بازی ها برای کودکان 3 تا 5 سال جذابیت زیادی دارند و می توانند آنها را به خوبی سرگرم کنند. این محصولات با وجود دکمه های مختلف، نورها و موزیک های شاد جزو اسباب بازی های محبوب و جذاب برای دخترها و پسرهای 3 تا 5 ساله هستند.جهت مشاهده انواع اسبا بازیهای موزیکال اینجا کلیک کنید

 جمع بندی

بازی کردن با اسباب بازی های ایده آل و مناسب نقش مهمی در پرورش مهارت های مختلف و پرورش هوش کودکان 3 تا 5 سال دارد. این دوران، سال های حیاتی رشد کودک به شمار می روند و مهم است که پدر و مادرها ویژگی اسباب بازی مناسب پسر و دخترهای 3، 4 و 5 ساله را بشناسند و بتوانند با توجه به راهنمای خرید اسباب بازی، بهترین گزینه ها را از بین محصولات متنوع موجود در بازار انتخاب کنند. ما در این مطلب سعی کردیم راهنمای خرید اسباب بازی های محبوب و جذاب برای کودکان 3 تا 5 سال را ارائه دهیم تا شما هم سعی کنید مدل هایی را بخرید که کودک را به کشف موضوعات تازه، فعالیت بیشتر و حل مسئله تشویق کند.

یکی از راه های خرید جذاب ترین اسباب بازی ها برای کودکان 3 تا 5 سال، مراجعه به وبسایت کودک پلاس است که می توانید انواع اسباب بازی های روز را با قیمت مناسب برای فرزندان دلبندتان از این فروشگاه تهیه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)