راهنمای جامع خرید و استفاده از ماشین های کنترلی

راهنمای جامع خرید و استفاده از ماشین های کنترلی
معرفی انواع ماشین کنترلی اسباب بازی در سایز ها و سرعت های مختلف و تفاوت های ماشین های مناسب برای کودکان و محصولات حرفه ای مناسب بزرگسالان. ویژگی های ماشین کنترلی مناسب برای هدیه، همراه با معرفی برند های مطرح در این حوزه


هر ماشین اسباب بازی ای به خصوص انواع ماشین کنترلی، اعضای خانواده را دور هم جمع می کند.
فرصت های زیادی برای پیوند خانواده از طریق بازی با ماشین کنترلی در خانه وجود دارد. کودکان برای نشان دادن شیرین کاری های جدید هیجان زده خواهند شد. همچنین به مهارت های جدیدی که یاد می گیرند افتخار می کنند. همه اعضای خانواده، از بچه ها گرفته تا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، از بازی لذت خواهند برد تا ببینند چه ترفندهایی را می توانند با ماشین های RC انجام دهند. در این مقاله سعی داریم تا راهنمای خرید ماشین کنترلی را به شما ارائه دهیم.

ماشین های کنترلی اسباب بازی از جمله اسباب بازی هایی هستند که می توان آن را برای هر دو گروه دختر بچه ها و پسر بچه ها خریداری کرد و روحیه رقابتی و خلاقیت را در آنها تقویت کرد.

همچنین، ماشین های کنترلی اسباب بازی می توانند برای بزرگسالان نیز بسیار جذاب باشند و به عنوان یک هویت و سرگرمی مورد علاقه شان شناخته شوند.

در این مقاله ابتدا به معرفی انواع ماشین کنترلی اسباب بازی و تفاوت ماشین کنترلی های مناسب برای کودکان (مبتدیان) با ماشین کنترلی برای بزرگسالان (حرفه ای ها) پرداختیم.

در ادامه در مورد تاریخچه ماشین های کنترلی و معرفی برند های معروف تولید کننده ماشین کنترلی پرداختیم، همچنین همراه با مثال های متعدد مروری داشتیم بر روی ماشین کنترلی در سایز های مختلف و سرعت های مختلف.

در پایان تفاوت ماشین های آنرود و آفرود را توضیح دادیم و گفتیم که در خرید ماشین کنترلی برای هدیه به چه نکاتی باید توجه کنید. و سوالات متداول مورد نظر شما کاربران گرامی را پاسخ دادیم. پس اگر به دنبال کامل ترین راهنمای خرید ماشین کنترلی هستید، تا پایان مقاله با ما باشید.

معرفی ماشین کنترلی

ماشین های کنترلی اسباب بازی یکی از اسباب بازی‌های محبوب و شناخته شده است که به کودکان و بزرگسالان امکان می‌ دهند تا یک ماشین کوچک را کنترل و مدیریت کنند. ماشین های کنترلی، اسباب بازی هایی هستند که با استفاده از یک دستگاه کنترل از راه دور قابل کنترل، حرکت و جهت‌ دهی هستند. این ماشین ها می توانند در محیط های مختلفی مانند خانه، باغ، پارک و … استفاده شوند.

این اسباب بازی علاوه بر سرگرمی، جنبه آموزشی و رقابتی هم دارد. یعنی می‌ تواند مهارت‌ های هماهنگی چشم و دست، تمرکز، تصمیم‌ گیری و خلاقیت را در کودکان و نوجوانان تقویت کند. 

اما چگونه می توانیم بهترین ماشین کنترلی را برای خود یا عزیزانمان انتخاب کنیم؟ در این مقاله به شما راهنمای خرید ماشین کنترلی، معرفی ماشین کنترلی و نحوه استفاده از ماشین های کنترلی اسباب بازی ارائه می دهیم. همچنین به شما نکات مهمی را در مورد سرعت، سایز و قیمت ماشین کنترلی اسباب بازی می گوییم:

چرا ماشین کنترلی؟

ماشین اسباب بازی کنترل از راه دور؛ علاوه بر اینکه یک اسباب بازی جذاب هستند، می توانند به تقویت مهارت های حرکتی و تفکری کودکان کمک کنند. همچنین، بازی با این ماشین ها می تواند به تقویت توانایی حل مسئله، تمرکز و هماهنگی چشم و دست کودکان کمک کند. ماشین کنترلی برای بزرگسالان نیز مزایای زیادی دارد که درباره آنها صحبت می‌ کنیم.

ماشین کنترلی برای کودکان

ماشین های آرسی ای با سرعت پایین تر و کنترل آسان تر، مناسب ترین ماشین کنترلی برای کودکان است. انواع ماشین کنترلی برای کودکان، باید دارای طراحی بدنه ای با دوام و مقاوم در برابر برخورد باشند.

ماشین کنترلی برای نوجوانان و بزرگسالان

برای نوجوانان و بزرگسالان، ماشین های کنترلی با سرعت بالاتر و قابلیت های پیشرفته تر مناسب تر هستند. این ماشین ها می توانند شامل قابلیت هایی مانند حالت های پرواز مختلف، کنترل حرکتی پیشرفته و قابلیت های دیگر باشند.

راهنمای انتخاب ماشین کنترلی برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها

اگر به سرگرمی‌ ای نیاز دارید که زمان استفاده از موبایل و تبلت فرزندانتان را کاهش دهد، یک ماشین اسباب بازی کنترل از راه دور ایده مناسبی برای شماست. ماشین های کنترل از راه دور برای کودکان شباهت های زیادی با بازی های ویدیویی دارند. آنها فقط اکشن را از رایانه، دستگاه تلفن همراه یا صفحه تلویزیون خارج کرده و به دنیای واقعی منتقل می کنند.

کارشناسان رشد کودک این بازی فعال را یکی از بزرگترین مزایای آشنایی کودکان با ماشین های کنترل از راه دور می دانند. کودکان امروزه به ندرت برای سرگرمی به بیرون می روند. توجه آنها به وسایل الکترونیکی و تلفن همراهشان معطوف شده است. این وسایل نه تنها در رشد ذهنی و جسمی آنها اختلال ایجاد می کند، بلکه آنها را در معرض محتوایی قرار می دهد که می تواند رفتارهای نامطلوب را تشویق کند.

البته، هیچ چیز بهتر از لذت فرستادن یک ماشین RC در زمین های ناهموار، فضای باز و دیدن قابلیت های مهیج آن نیست. در این فرآیند، کودک درس های ارزشمندی در مورد درک محدودیت ها، مدیریت انتظارات و ادامه تلاش برای رسیدن به موفقیت را می آموزد. اگر شما هم به دنبال انتخاب ماشین آرسی مناسب برای تقویت مهارت های فرزندتان هستید، در ادامه راهنمای خرید ماشین کنترلی برای افراد مختلف را ذکر کردیم. پس اگر به دنبال ماشین کنترلی برای بزرگسالان، ماشین کنترلی برای مبتدیان یا ماشین کنترلی برای حرفه ای ها هستید، با ما باشید.

1- راهنمای انتخاب ماشین کنترلی برای مبتدیان

انتخاب ماشین کنترلی برای مبتدیان می‌ تواند یک فرآیند هیجان انگیز و در عین حال مبهم باشد. اما با اتکا به راهنمای خرید ماشین کنترلی و معرفی ماشین کنترلی مناسب رده سنی آنها، این فرآیند می‌ تواند ساده و لذت‌ بخش شود. برای مبتدیان؛ معمولاً ماشین‌ های کنترلی ساده‌ تر با سرعت پایین‌ تر و کنترل آسان‌ تر توصیه می‌ شود.

همچنین، مبتدیان باید به دنبال ماشین‌ هایی با دستور العمل‌ های واضح، پشتیبانی فنی خوب، و قطعات یدکی موجود باشند. با این حال، مهم‌ ترین عامل در انتخاب بهترین ماشین کنترلی برای مبتدیان، این است که آن ماشین باید سرگرم‌کننده و جذاب باشد. با توجه به این نکات، مبتدیان م ی‌توانند ماشین کنترلی مناسب را انتخاب کنند.

ماشین های کنترلی مبتدی مناسب برای کودکان و افرادی هستند که تازه با این اسباب بازی آشنا شده اند. ماشین کنترلی برای کودکان و مبتدیان، معمولا از جنس پلاستیک ساخته شده اند و دارای کنترل ساده و محدود هستند. این ماشین ها معمولا ارزان تر از سایر انواع ماشین های کنترلی (ماشین کنترلی برای حرفه ای ها) هستند. پس برای آموزش مبانی کنترل از راه دور مناسب هستند. برخی از ماشین های کنترلی مبتدی عبارتند از:

  • ماشین دیوانه کنترلی یا همان کریزی کار

کریزی کارها بهترین ماشین های کنترلی برای مبتدیان هستند. آنها امکانات متنوعی دارند. مثل داشتن موزیک و چراغ های جذاب و طراحی خلاقانه. امکانات مهیجی از جمله حرکت به جلو، عقب، چپ و راست و حتی چرخش 360 درجه، امکان ایجاد حرکات و تریک‌ های متنوع. ماشین دیوانه با قابلیت کنترل آسان و قابلیت‌ های پیشرفته از جمله دوام فوق‌ العاده، تجربه‌ ای منحصر به فرد را برای کاربران ارائه می‌ دهد.

  • ماشین اسباب بازی کنترلی آبی خاکی با لاستیک‌های بادی مدل 935

یکی از محصولات جذاب در بازار اسباب بازی‌های کنترلی ماشین آبی خاکی با لاستیک‌های بادی است. این محصول که شارژی بوده قابلیت حرکت بر روی دو طرف را دارد و مناسب برای استفاده بر روی خاک و توی آب است.

این ماشین کنترلی با قابلیت‌ های منحصر به فرد خود، از جمله حرکت در جهات مختلف، سرعت بالا و دوام فوق‌ العاده (به علت داشتن لاستیک های بادی)، تجربه‌ ای هیجان‌انگیز و سرگرم‌ کننده را برای کودکان فراهم می‌ کند.

  • بیل مکانیکی کنترلی سیمی مدل 6825

این محصول، با الهام از بیل‌ های واقعی کارگاه‌ های ساخت و ساز، تجربه‌ ای واقع‌ بینانه و هیجان‌ انگیز را برای کاربران فراهم می‌ کند. این بیل مکانیکی کنترلی با استفاده از یک سیم کنترل می‌ شود. به طوری که باعث می‌ شود کودکان بتوانند به راحتی با آن کنترل کنند و حرکات مختلف را اجرا کنند.

بیل مکانیکی کنترلی سیمی مناسب برای خردسالان و مبتدیان است
این بیل مکانیکی با سیم به کنترلر خود متصل است.

با توجه به طراحی دقیق و جزئیات واقع‌ گرایانه، بیل مکانیکی کنترلی سیمی مدل 6825 می‌ تواند تجربه‌ای آموزشی و سرگرم‌ کننده را برای کودکان ارائه دهد. پس جزو بهترین ماشین های کنترلی برای مبتدیان محسوب می شود.

  • ماشین کنترلی آفرودی رویه فلزی مدل 2029

ماشین کنترلی آفرودی رویه فلزی مدل 2029 یکی از محصولات پر فروش و خوش قیمت در بازار اسباب بازی است. با طراحی فلزی مستحکم و قابلیت آفرود، این ماشین کنترلی خوش قیمت برای بازی در محیط‌ های سخت و ناهموار طراحی شده است. این ماشین با داشتن چرخ‌ های بزرگ و سیستم تعلیق پیشرفته، قادر است به راحتی از روی سنگ‌ ها، شن و خاک و حتی موانع کوچک بالا برود. در میان سایز های مختلف ماشین کنترلی، انواع ماشین کنترلی آفرودی سایز بزرگتری دارند.

  • ماشین اسباب بازی کنترلی طرح آفرود مدل Fast Car 6516

این ماشین، با طرح آفرود خود، تجربه‌ ای هیجان‌ انگیز و واقع‌ بینانه از رانندگی در محیط‌های خارج از جاده را برای کودکان فراهم می‌ کند. این ماشین کنترلی پر فروش با استفاده از دسته کنترلی آسان، کودکان می‌ توانند به راحتی با آن کنترل کنند و حرکات مختلف را اجرا کنند. این محصول، با توجه به کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب، یک گزینه عالی برای هدیه به کودکان علاقه‌مند به ماشین‌ های کنترلی است.

2- راهنمای انتخاب ماشین کنترلی برای حرفه‌ای‌ها

برای حرفه‌ای‌های ماشین کنترلی، انتخاب یک ماشین مناسب می‌تواند یک فرآیند دقیق باشد. این افراد معمولاً به دنبال ماشین‌ هایی با قابلیت‌ های پیشرفته هستند، از جمله سرعت بالا، دقت کنترل بیشتر، و قابلیت‌ های سفارشی‌سازی.

همچنین، حرفه‌ای‌ ها ممکن است به دنبال ماشین‌ هایی با باتری‌ های با طول عمر بیشتر، قطعات یدکی موجود، و پشتیبانی فنی قوی باشند. با توجه به این نیازها، حرفه‌ ای‌ ها می‌ توانند ماشین کنترلی مناسب را انتخاب کنند. این افراد معمولا به تمامی اسباب بازی های کنترلی علاقه نشان می دهند و می توانند نمونه های دیگر اسباب بازی کنترلی مثل پروازی ها یا قایق و .... را به خوبی کنترل کنند.

ماشین های کنترلی حرفه ای مناسب برای افرادی هستند که دارای تجربه و مهارت بالایی در کنترل از راه دور هستند. ماشین کنترلی برای حرفه ای ها معمولا از جنس فلز یا الیاف کربن ساخته شده است. انواع ماشین کنترلی برای حرفه ای ها همچنین دارای کنترل پیشرفته و گسترده هستند. این ماشین ها معمولا گران تر از سایر انواع ماشین های کنترلی هستند. آنها برای انجام حرکات پیچیده و مسابقه دادن مناسب هستند. انواع ماشین کنترلی برای حرفه ای ها عبارت است  از:

  • ماشین کنترلی سرعتی مدل WL TOYS 124016

یکی از محصولات برتر در بازار ماشین‌ های کنترلی است. این ماشین با داشتن یک موتور قدرتمند، قادر است به سرعت‌ های بالا برسد. به عبارتی این امر آن را یک انتخاب عالی برای علاقه‌مندان به مسابقات سرعت ماشین کنترلی می‌ کند. علاوه بر این، با داشتن یک سیستم کنترل دقیق، این ماشین به شما اجازه می‌ دهد تا با دقت بالا و کنترل کامل روی سرعت و جهت حرکت ماشین خود داشته باشید. داشتن چرخ‌ های بزرگ و یک بدنه مقاوم، از مزایای اصلی این ماشین است. زیرا این ماشین را قادر می سازد تا به راحتی در محیط‌ های مختلفی از جمله خیابان، مسیرهای آفرود و حتی مسیرهای مسابقه کار کند.

  • ماشین اسباب بازی کنترلی شارژی آفرودی مدل XINLEHONG-Q902

این ماشین با طراحی آفرودی خود، تجربه‌ای هیجان‌ انگیز و واقع‌ بینانه از رانندگی در محیط‌ های خارج از جاده را برای کودکان و بزرگسالان فراهم می‌ کند. ماشین کنترلی Q902 برند شینلهونگ دارای موتور براشلس با پرفورمنس بسیار بالا است.

ماشین کنترلی سرعتی q902 دارای موتور براشلس است

این ماشین کنترلی با باتری شارژی کار می‌ کند. باتری باعث می‌ شود که استفاده از ماشین بسیار راحت شود. همچنین ماشین بدون نیاز به تعویض مداوم باتری باشد. همچنین، با توجه به قابلیت‌ های منحصر به فرد خود، از جمله حرکت در جهات مختلف، سرعت بالا و دوام فوق‌ العاده، تجربه‌ای هیجان‌ انگیز و سرگرم‌کننده را برای کاربران فراهم می‌ کند.

  • ماشین کنترلی سرعتی 95 کیلومتری مدل MY TOYS-MT260

یکی از سریع‌ ترین ماشین‌ های کنترلی در بازار است. با قابلیت رسیدن به سرعت‌ های بالا تا 95 کیلومتر در ساعت، این ماشین یک انتخاب عالی برای علاقه‌ مندان به مسابقات سرعت ماشین کنترلی است. این ماشین با داشتن یک موتور قدرتمند و یک سیستم کنترل دقیق، به شما اجازه می‌ دهد تا با دقت بالا و کنترل کامل روی سرعت و جهت حرکت ماشین خود داشته باشید.

در عین حال، ماشین کنترلی سرعتی 95 کیلومتری مدل MY TOYS-MT260 دارای یک طراحی مدرن و جذاب است. پس نه تنها یک اسباب بازی سرگرم کننده است، بلکه یک نمونه جمع‌ آوری شده برای علاقه‌ مندان به ماشین‌ های کنترلی نیز می‌ باشد. این ماشین  با داشتن چرخ‌ های بزرگ و یک بدنه مقاوم، قادر است به راحتی در محیط‌ های مختلفی حرکت کند. محیط هایی از جمله خیابان، مسیرهای آفرود و حتی مسیرهای مسابقه!

مروری بر تاریخچه ماشین های کنترلی و مروری بر برندهای معروف ماشین کنترلی

ماشین های کنترلی اسباب بازی دارای تاریخچه ای طولانی و جالب هستند. اولین ماشین کنترلی اسباب بازی در سال ۱۹۲۱ توسط یک مخترع انگلیسی به نام ویلیام هاملی ساخته شد. این ماشین از یک باتری و یک موتور الکتریکی استفاده می کرد و با یک کنترل از راه دور که به آنتن ماشین وصل بود کنترل می شد. این ماشین به عنوان یک اسباب بازی لوکس و گران قیمت در نمایشگاه های علمی و فناوری نمایش داده می شد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، سایز های مختلف ماشین کنترلی با قابلیت های مختلف، وارد بازار شدند.

تاریخچه ماشین های کنترلی

در سال ۱۹۳۵، یک شرکت آلمانی به نام Tippco اولین ماشین کنترلی اسباب بازی تولید انبوه را روانه بازار کرد. این ماشین از یک سیم برای اتصال کنترل از راه دور به ماشین استفاده می کرد و می توانست حرکت های مختلفی را انجام دهد. در سال ۱۹۵۰، یک شرکت ژاپنی به نام Matsushiro اولین ماشین کنترلی اسباب بازی بی سیم را معرفی کرد. این ماشین از یک سیستم رادیویی برای ارسال سیگنال از کنترل از راه دور به ماشین استفاده می کرد و بدون نیاز به سیم قابل کنترل بود.

در سال ۱۹۶۰، یک شرکت آمریکایی به نام Mardave اولین ماشین کنترلی اسباب بازی مسابقه ای را طراحی کرد. این ماشین از یک شاسی فلزی، یک موتور گازی و یک سیستم رادیویی پیشرفته برای کنترل سرعت و جهت استفاده می کرد. همپنین می توانست با سرعت بالایی حرکت کند.

در سال ۱۹۷۰، یک شرکت ژاپنی به نام Tamiya اولین ماشین کنترلی اسباب بازی مقیاسی را عرضه کرد. سال ۱۹۸۰، یک شرکت آمریکایی به نام Tyco اولین ماشین کنترلی اسباب بازی بلوتوثی را معرفی کرد. این ماشین از یک سیستم بی سیم برای ارتباط با کنترل از راه دور که از طریق یک دستگاه بلوتوث به ماشین متصل می شد. و در سال ۱۹۹۰، یک شرکت ژاپنی به نام Kyosho اولین ماشین کنترلی اسباب بازی صخره نورد را طراحی کرد. ماشین کنترلی اسباب بازی صخره نورد از یک شاسی مقاوم، یک موتور قدرتمند و یک سیستم رادیویی برای کنترل استفاده می کرد. در ضمن می توانست در سطوح ناهموار و شیب دار حرکت کند.

برندهای معروف ماشین کنترلی اسباب بازی

ماشین کنترلی یکی از پرطرفدارترین اسباب بازی‌های کودکان و بزرگسالان است. این اسباب بازی در مدل‌ های مختلف (ماشین کنترلی آفرودی، ماشین کنترلی آنرود یا ماشین کنترلی سرعتی) است. پس می‌ تواند ساعت‌ ها سرگرمی و هیجان را به ارمغان آورد. اما برای خرید یک ماشین کنترلی مناسب، باید با برند‌های مختلف و کیفیت و قیمت آن‌ ها آشنا باشید. در این مقاله به معرفی شش برند معروف ماشین کنترلی اسباب بازی خواهیم پرداخت که می‌توانند گزینه‌های خوبی برای خرید باشند.

ماشین های کنترلی اسباب بازی از سال های دور تاکنون توسط شرکت های مختلفی در سراسر جهان تولید و عرضه شده اند. برخی از این شرکت ها به خاطر کیفیت، طراحی، قیمت و نوآوری محصولات خود به شهرت و محبوبیت رسیده اند. در این بخش به معرفی برخی از برندهای معروف ماشین کنترلی اسباب بازی می پردازیم.

1- برند مای تویز (MAY TOYS)

این برند یکی از قدیمی‌ ترین و معتبرترین برند‌ های ماشین کنترلی در ایران است که از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. این برند با تولید ماشین‌ های کنترلی با کیفیت و طراحی زیبا، محبوبیت زیادی در بین مشتریان پیدا کرده است. ماشین‌ های کنترلی این برند دارای بدنه‌ های مقاوم و ضد ضربه، باتری‌ های قابل شارژ و کنترل‌ های دقیق هستند. مای تویز همچنین انواع مختلفی از ماشین‌ های کنترلی را تولید می‌ کند که می‌ توانید بر اساس سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید.

برخی از محصولات این برند عبارتند از: 

  1. ماشين سرعتی دریفت زنی Mytoys-1604

  2. ماشین اسباب بازی کنترلی شارژی 50 کیلومتری مدل 12429

  3. ماشین مسابقه ای اسباب بازی کنترلی 60 کیلومتر برند MYTOYS

2- برند شینلهونگ (XINLEHONG)

این برند یکی از معروف‌ ترین و محبوب‌ ترین برند‌های ماشین کنترلی در جهان است. این شرکت از سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. این برند با تولید ماشین‌ های کنترلی با کیفیت و طراحی منحصر به فرد، رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. ماشین‌ های کنترلی Xinlehong دارای بدنه‌ های مقاوم و ضد ضربه، باتری‌ های قابل شارژ و کنترل‌ های دقیق هستند. همچنین Xinlehong انواع مختلفی از ماشین‌ های کنترلی را تولید می‌ کند. پس می‌ توانید بر اساس سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید. برخی از محصولات این برند عبارتند از:

  • ماشین آفرود کنترلی سرعتی 28 کیلومتر مدل Xinlehong-9145

  • ماشین آفرود کنترلی سرعتی 38 کیلومتر مدل Xinlehong-9120

  • ماشین آفرود کنترلی سرعتی 52 کیلومتر مدل Xinlehong-Q903

3- برند دبلیو ال تویز (WL TOYS)

این برند یکی از پیشروترین و مشهورترین برند‌ های ماشین کنترلی در جهان است. WLTOYS از سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. این برند با تولید ماشین‌ های کنترلی با کیفیت و طراحی حرفه‌ای، رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. ماشین‌ های کنترلی WLTOYS دارای بدنه‌های مقاوم و ضد ضربه، باتری‌های قابل شارژ و کنترل‌ های دقیق هستند. همچنین این برند انواع مختلفی از ماشین‌ های کنترلی را تولید می‌ کند که می‌توانید بر اساس سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید. برخی از محصولات این برند عبارتند از:

  • ماشین کنترلی سرعتی مدل WLTOYS 124016

  • ماشین کنترلی سرعتی 75 کیلومتر مدل 124017

  • ماشين كنترلی 50 كيلومتر WLtoys-A979

4- برند ام زد (MZ)

برند MZ یکی از تولید کنندگان معتبر اسباب بازی ماشین کنترلی است. ام زد محصولات خود را بر اساس مدل های واقعی ماشین های اسباب بازی طراحی می کند.

برند ام زد جزو قدیمی ترین شرکت های تولید کننده ماشین کنترلی است

ام زد از تکنولوژی پیشرفته و مواد با کیفیت بالا در ساخت ماشین های کنترلی خود استفاده می کند. همچنین محصولاتی با دقت و کیفیت بالا را ارائه می دهد.

برخی از محصولات معروف این برند عبارتند از:

  1. ماشین کنترلی دو طرفه MZ

  2. ماشین کنترلی شش چرخه MZ

  3. ماشین کنترلی آفرود MZ

  4. تانک اسباب بازی جنگی MZ

5- برند ای ای (EE)

برند EE یکی از شناخته شده ترین تولید کنندگان ماشین های کنترلی اسباب بازی است. ای ای محصولات خود را بر اساس ماشین های صنعتی، راه سازی، ساختمانی و امدادی طراحی می کند. این برند از مواد با کیفیت و استاندارد در ساخت ماشین های کنترلی خود استفاده می کند. در ضمن محصولاتی با جزئیات فوق العاده و مقاومت بالا را ارائه می دهد. برخی از محصولات معروف این برند عبارتند از:

  • لودر کنترلی شارژی EE

  • کامیون بنز کنترلی EE

  • لیفتراک کنترلی EE

  • تریلی کنترلی EE

6- برند هوینا (HUINA)

برند هوینا HUINA یکی از تولید کنندگان پیشرو در زمینه ماشین های کنترلی اسباب بازی است که محصولات خود را بر اساس ماشین های صنعتی و راهسازی ساخته می شود.

تخصص اصلی رند هوینا تولید ماشین های راه سازی است

هوینا از مواد با کیفیت و تکنولوژی پیشرفته در ساخت ماشین های کنترلی خود استفاده می کند. پس محصولاتی با قدرت و واقع گرایی بالا را ارائه می دهد. برخی از محصولات معروف این برند عبارتند از:

  • بیل مکانیکی کنترلی HUINA 1580

  • ماشین آتش نشانی کنترلی HUINA 1562

  • تراکتور کنترلی با یدک کش HUINA 354003

  • لودر کنترلی شارژی HUINA 569003

مروری بر ماشین های کنترلی با سرعت های مختلف

ماشین های کنترلی اسباب بازی از نظر سرعت و قدرت می‌ توانند به دسته‌های مختلفی تقسیم شوند. برخی از ماشین های کنترلی برای رانندگی در سطوح صاف و سرعتی طراحی شده‌اند(ماشین کنترلی آنرود). برخی دیگر برای رانندگی در زمین‌های ناهموار و آفرود (ماشین کنترلی آفرودی). در این بخش، ما به شما معرفی می‌ کنیم که چه نوع ماشین های کنترلی با سرعت و قدرت های مختلف در بازار موجود است و چه ویژگی‌ ها و مزایایی دارند.

سرعت یکی از عوامل مهم در انتخاب ماشین کنترلی است. برخی از ماشین های کنترلی می‌توانند با سرعت بالایی حرکت کنند و برخی دیگر سرعت پایین‌ تری دارند.سرعت ماشین کنترلی به چند عامل بستگی دارد. مانند نوع موتور، نوع باتری، نوع لاستیک، نوع بدنه و نوع مسیر. برای مثال، ماشین های کنترلی با موتور الکتریکی معمولا سرعت بیشتری بخصوص در شروع حرکت از ماشین های کنترلی با موتور سوختی دارند.

ماشین های کنترلی با سرعت های مختلف:

  • ماشین های کنترلی با سرعت زیر 25 کیلومتر

ماشین های کنترلی با سرعت زیر 25 کیلومتر برای کودکان کوچک مناسب هستند.

ماشین کنترلی های با سرعت پایین مناسب مبتدیان و کودکان هستند

این ماشین ها اغلب طراحی شده اند تا برای کودکان ایمن باشند. یعنی از سرعت های بالا که ممکن است خطرناک باشد خودداری کنند. مثلاً، ماشین دیوانه کنترلی مدل 377 و تریلی کنترلی اسباب بازی مدل 747-666 مناسب برای سنین 3 سال به بالا هستند.

  • ماشین های کنترلی با سرعت زیر 50 کیلومتر

ماشین های کنترلی با سرعت زیر 50 کیلومتر برای کودکان بزرگتر و نوجوانان مناسب هستند. این ماشین ها سرعت بیشتری دارند و می توانند برای بازی های پیچیده تر استفاده شوند. مثلاً، ماشین آفرود کنترلی مدل xk-12423 که سرعتی تا 45 کیلومتر بر ساعت دارد و برای سنین 14 سال به بالا مناسب است.

  • ماشین های کنترلی با سرعت زیر 75 کیلومتر

ماشین های کنترلی با سرعت زیر 75 کیلومتر برای بازی های حرفه ای مناسب هستند. این ماشین ها قابلیت های پیشرفته تری دارند و می توانند در مسابقات کوچک شرکت کنند. مثلا ماشین کنتری Q903 از برند شینلیهونگ را می توان در این دسته بندی مثال زد که سرعتی بالغ بر 52 کیلومتر دارد . دارای موتور های براشلس است.

  • ماشین های کنترلی با سرعت بالای 75 کیلومتر

ماشین های کنترلی با سرعت بالای 75 کیلومتر برای بازیکنان حرفه ای و مسابقات بزرگ مناسب هستند.

این ماشین ها قدرت بالایی دارند و می توانند در مسیرهای پیچیده و دشوار حرکت کنند. مثلا ماشین کنترلی MT-260 را می توان مثال زد که ادعای کارخانه تولید کننده آن سرعتی در حدود 95 کیلومتر است و بسیار محبوب و پر فروش می باشد.

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت ماشین کنترلی اسباب بازی

ماشین های کنترلی از جمله اسباب بازی هایی هستند که دارای تنوع بسیار زیاد و بعضا قیمت های متفاوتی می باشند. پس برای خرید و استفاده از این ماشین ها باید به چند نکته مهم توجه کرد. یکی از این نکات، قیمت ماشین کنترلی است.

خرید ماشین کنترلی بستگی به برند، کیفیت، سرعت، قدرت، طراحی، اندازه و نوع باتری دارد. برای مثال، ماشین های کنترلی بنزینی معمولا گران تر از ماشین های کنترلی شارژی هستند. یا ماشین های کنترلی فلزی از ماشین های کنترلی پلاستیکی قیمت بالاتری دارند. بنابراین، برای خرید ماشین کنترلی باید بودجه و نیاز خود را مشخص کنید و با توجه به آن انتخاب کنید.

مروری بر ماشین های کنترلی با سایز و اندازه های مختلف

دیگر نکته ای که در خرید و استفاده از ماشین های کنترلی مهم است، اندازه ماشین هاست. ماشین های کنترلی اسباب بازی در اندازه های مختلفی از جمله مینی، متوسط و بزرگ عرضه می‌شوند. اندازه ماشین ها تاثیر بر روی عملکرد، مانور، ظرفیت باتری و فضای مورد نیاز برای بازی دارد. برای مثال، ماشین های کنترلی مینی معمولا سریع تر، کم مصرف تر و کم جا تر از ماشین های کنترلی بزرگ هستند.

ماشین کنترلی بتمن با سایز 1:20

اما ماشین های کنترلی بزرگ می‌ توانند بر روی زمین های ناهموار و صخره ای بهتر حرکت کنند. یعنی شبیه تر به ماشین های واقعی هستند. بنابراین، برای خرید ماشین کنترلی باید فضا و سطحی که قصد بازی با آن را دارید را در نظر بگیرید و با توجه به آن انتخاب کنید.

1- ماشین های کنترلی با سایز یا اسکیل 1:20 و کوچکتر

این دسته شامل ماشین های کوچک اسباب بازی است که برای کودکان کوچکتر مناسب هستند. مثال هایی از این دسته عبارتند از:

  1. ماشين اسباب بازی حمل زباله كنترلی-شارژی مدل 1:24

  2. کامیون کنترلی اسباب بازی مدل 5-22

  3. ماشین اسباب بازی کنترلی بتمن مدل 3378

این ماشین کنترلی کوچک طرفداران زیادی در بین کودکان و بخصوص عاشقان شخصیت های کارتونی دارد.

2- ماشین های کنترلی با سایز یا اسکیل 1:18

این دسته شامل ماشین های اسباب بازی با اندازه متوسط است که برای کودکان بزرگتر مناسب هستند. مثال هایی از این دسته عبارتند از:

  1. ماشین کنترلی آفرودی رويه فلزی شارژی مدل 2029

  2. کامیون کنترلی مدل Huina-1556

3- ماشین های کنترلی با سایز یا اسکیل 1:16

این دسته شامل ماشین های اسباب بازی با اندازه بزرگتر است که برای کودکان بزرگتر مناسب هستند. مثال هایی از این دسته عبارتند از:

  1. ماشین کنترلی طرح آفرود مدل fast car 6516

  2. لیفتراک اسباب بازی کنترلی مدل 6898

  3. ماشین آفرود کنترلی سرعتی 36 کیلومتر مدل Xinlehong-9135

4- ماشین های کنترلی با سایز یا اسکیل 1:12 و بزرگتر

این دسته شامل ماشین های اسباب بازی با اندازه بسیار بزرگ است که برای کودکان بزرگتر و نوجوانان مناسب هستند.

مثال هایی از این دسته عبارتند از:

  1. ماشین آفرود کنترلی طرح هامر مدل BG1535

  2. ماشین آفرود کنترلی سرعتی 40 کیلومتر مدل Xinlehong-9115

  3. ماشین جیپ اسباب بازی آفرود کنترلی 15 کیلومتر مدل 104311

ماشین های کنترلی با طراحی های مختلف

همانطور که ذکر کردیم، دنیای ماشین های آرسی بسیار متفاوت و وسیع است. علاوه سایز های مختلف ماشین کنترلی در بازار موجود هستند، شاهد تنوع وسیعی از ماشین کنترلی با طرح های مختلف نیز می باشیم. مانند.

ماشین های کنترلی با قابلیت پرواز

ماشین های کنترلی با قابلیت پرواز ماشین هایی هستند که علاوه بر حرکت بر روی زمین می توانند از روی زمین بلند شوند. یعنی مانند یک هلیکوپتر یا کواد کوپتر پرواز کنند. این ماشین ها می توانند در هوا پرواز کنند و از طریق یک دستگاه کنترل از راه دور کنترل شوند. این اسباب بازی ها معمولا شبیه به هلی کوپتر، پهپاد یا کواد کوپتر هستند. پس دارای موتور، پره، بال و دیگر قطعات مربوط به پرواز هستند. ماشین های کنترلی با قابلیت پرواز معمولا نیاز به مهارت و توجه بالایی برای کنترل دارند. به عبارتی برای افرادی که علاقه مند به پرواز هستند مناسب هستند.

  • کوادکوپتر سه حالته(آب، خاک، پروازی) مدل 6365

یک اسباب بازی پروازی شارژی است که علاوه بر پرواز، قابلیت حرکت مانند یک قایق کنترلی بر روی آب و یا مانند یک ماشین سریع بر روی زمین را نیز دارد. این محصول در دسته‌بندی اسباب بازی پسرانه، هواپیما، هلیکوپتر و کوادکوپتر کنترلی، و اسباب بازی نونهال (8-12) قرار دارد. استفاده از این محصول می‌ تواند به افزایش تمرکز و هوش هیجانی کودکان کمک کند.

ماشین های کنترلی شناور

ماشین های کنترلی شناور اسباب بازی هایی هستند که می توانند در آب شنا کنند و از طریق یک دستگاه کنترل از راه دور کنترل شوند. این اسباب بازی ها معمولا می توانند شبیه به قایق، کشتی، زیردریایی یا ماهی روی آب حرکت کنند. همچنین دارای موتور، پروانه و دیگر قطعات مربوط به شنا هستند. این ماشین ها معمولا نیاز به مراقبت و تمیز کردن بیشتری برای جلوگیری از خوردگی و آسیب دیدن دارند. پس برای افرادی که علاقه مند به آب هستند مناسب هستند. برخی از ماشین های کنترلی با قابلیت شنا بر روی آب عبارتند از:

  • ماشین آبی خاکی لاستیک بادی سایز بزرگ مدل Q933 برند SURMOUNT

یک اسباب بازی جذاب و سرگرم کننده است. این ماشین با بدنه‌ای از جنس پلاستیک ساخته شده و به رنگ آبی در بازار عرضه می‌ شود. این ماشین قابلیت حرکت بر روی دو طرف را دارد و به خاطر داشتن لاستیک های بادی بسیار مقاوم است.

ماشین آبی خاکی مناسب برای حرکت بر روی آب و خشکی

ماشین کنترلی Q933 قابلیت حرکت در خشکی و آب را دارد و باطری قابل شارژ آن ساعت‌ها زمان استفاده طولانی را فراهم می‌ کند . این ماشین قابلیت حرکت به سمت‌ های جلو، عقب، چپ و راست را دارد و فاصله کنترل از راه دور آن 40 تا 50 متر است.

  • ماشین کنترلی آبی خاکی مدل CV-B500-2

یک اسباب بازی جذاب و مهیج است که می‌ تواند در زمین‌های مختلف مانند خاک، شن، چمن و حتی آب حرکت کند. این ماشین دارای بدنه‌ای مقاوم و ضد آب است که از پلاستیک سخت ساخته شده است. ماشین کنترلی آبی خاکی مدل CV-B500-2 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز کنترل می‌ شود. همچنین دارای باتری قابل شارژ است که با کابل USB به راحتی شارژ می‌ شود. این ماشین می‌ تواند به سمت‌ های جلو، عقب، چپ و راست حرکت کند. همچنین با سرعت بالایی در مسیر خود پیش رود. این ماشین یک هدیه مناسب برای کودکانی است که علاقه به بازی‌ های ماجراجویانه دارند.

ماشین های کنترلی اسباب بازی در طراحی های مختلفی از جمله آنرود، آفرود، تراکی، باگی، بنزینی، نیترو و برقی تقسیم می‌ شوند. هر یک از این طراحی ها ویژگی ها و مزایا و معایب خاص خود را دارند. در ادامه، به معرفی برخی از این طراحی ها می‌ پردازیم.

ماشین کنترلی آنرود

انواع ماشین کنترلی آنرود، برای رانندگی روی زمین های صاف و صیقلی مانند آسفالت، سنگفرش، موکت و … مناسب هستند. این ماشین ها معمولا طراحی ورزشی و زیبایی دارند و سرعت بالایی را می‌ توانند تولید کنند.

ماشین های آنرود معمولا ارتفاع کمتر و سرعت بیشتری دارند

اما این ماشین ها برای رانندگی روی زمین های ناهموار و چاله دار مانند خاک، شن، چمن و … مناسب نیستند. برخی از این ماشین ها عبارتند از: ماشين کنترلی سرعتی دریفت زنی Mytoys-1604، ماشین مسابقه ای کنترلی سرعتی 28 کیلومتر مدل Xinlehong-9118.

ماشین کنترلی آفرودی

ماشین کنترلی آفرودی برای رانندگی روی زمین های ناهموار و چاله دار مانند خاک، شن، چمن و … مناسب است. این ماشین ها معمولا طراحی قوی و مقاومی دارند و قدرت بالایی را می‌توانند تولید کنند.

برخی از این ماشین ها عبارتند از: ماشین اسباب بازی کنترلی سرعتی آفرود مدل 1811 Motivator، ماشین تایفون آفرود کنترلی مدل 660-MT همچنین ماشین کنترلی مدل مونستر تراک و ماشین های کنترلی مدل باگی.

انتخاب ماشین کنترلی برای هدیه

انتخاب یک ماشین کنترلی برای هدیه یک فرآیند جذاب و هیجان‌انگیز است.

اولین چیزی که والدین و آشنایان باید در هنگام انتخاب و خرید ماشین کنترلی اسباب بازی در نظر داشته باشند، سن، علاقه و مهارت کسی است که قرار است این هدیه را دریافت کند.

برای کودکان کوچک، ماشین‌های کنترلی با کنترل های ساده و سرعت پایین مناسب‌ تر هستند. در حالی که برای نوجوانان و بزرگسالان، می‌ توانید از ماشین‌ های کنترلی که سرعت های بالاتری داشته و قابلیت های پیشرفته زیادی دارند انتخاب کنید. ماشین های کنترلی حرفه ای معمولا دارای کنترلر های تفنگی می باشند.
کودکان در سنین پایین تر، از ماشین های کنترلی که موزیک و چراغ دارند،لذت بیشتری می برند.

همچنین، باید به نوع ماشین کنترلی توجه کنید. برخی از ماشین‌ های کنترلی برای استفاده در فضای باز طراحی شده‌اند، در حالی که برخی دیگر برای استفاده در فضای داخلی مناسب‌ تر هستند. اگر مطمئن نیستید، می‌ توانید از کارشناسان فروشگاه کمک بگیرید.

نتیجه گیری

در این مقاله، به بررسی جامع ماشین‌های کنترلی پرداختیم. از معرفی انواع مختلف ماشین‌های کنترلی و بررسی ویژگی‌های آن‌ها گرفته تا نحوه استفاده از آن‌ها پرداختیم. همچنین، ما راهنمایی‌های مفیدی در مورد انتخاب ماشین کنترلی اسباب بازی مناسب برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها ارائه دادیم.

در پایان، می‌ توان گفت که خرید ماشین کنترلی یک تصمیم مهم است که باید با دقت انجام شود. با توجه به تنوع وسیع محصولات موجود در بازار، انتخاب یک ماشین کنترلی مناسب می‌ تواند چالش‌ برانگیز باشد. اما با استفاده از راهنمایی‌ های ارائه شده در این مقاله، شما می‌ توانید با اطمینان بیشتری به دنبال ماشین کنترلی مناسب بگردید.

شما در پایان بحث معرفی ماشین کنترلی و راهنمای خرید ماشین کنترلی، باید اطلاعات مختلفی درباره انواع ماشین اسباب بازی، مخصوصا بهترین ماشین های کنترلی بازار کسب کرده باشید. چرا که کسب اطلاع درباره آرسی ها، کمک بیشتری به تسهیل فرایند انتخاب و خرید ماشین آرسی کنترلی خواهد کرد. در صورتی که نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید، می توانید با مشاوران تخصصی کودک پلاس در تماس باشید.

مهم ترین سوالات متداول در رابطه با ماشین کنترلی اسباب بازی
چه نوع ماشین کنترلی مناسب من است؟
برای انتخاب یک ماشین کنترلی مناسب برای خود، باید به چند عامل توجه کنید. اول اینکه باید نوع ماشین کنترلی را بر اساس کاربرد و علاقه خود مشخص کنید. دوم اینکه باید بودجه خود را در نظر بگیرید. ماشین‌های کنترلی می‌توانند از چند هزار تومان تا چند میلیون تومان قیمت داشته باشند. سوم مشخصات فنی ماشین کنترلی نیز باید با نیاز و سطح مهارت شما همخوانی داشته باشند.
برای انتخاب یک برند خوب از ماشین کنترلی، باید به چند عامل توجه کنید: اول اینکه باید شهرت، اعتبار برند و خدمات پس از فروش و قطعات یدکی آن برند توجه کنید. برندهایی که مدت زمان زیادی در بازار بوده اند و قطعات یدکی آن ها به راحتی پیدا می شوند انتخاب بهتری هستند. دوم اینکه باید به نظرات و بازخوردهای دیگر خریداران از برند و محصولات آن توجه کنید. چند تا از برند های معتبر تولید ماشین کنترلی: مای تویز، دبلیو ال تویز، ام زد، ای ای، هوینا، تراکساس، هابائو، تامیا، کیوشو، هسپر.
موتورهای الکتریکی از باتری‌های شارژی برای تامین انرژی استفاده می‌کنند. موتورهای سوختی از بنزین یا نیترو برای تولید انرژی استفاده می‌کنند. هر دو نوع موتور مزایا و معایب خود را دارند. موتور های سوختی معمولا قدرت بیشتری داشته و نیاز به نگهداری و سروریس بیشتری نیز دارند و صدای بیشتری تولید می کنند. موتور های سوختی از نظر قیمت اولیه گران تر از موتورهای الکتریکی هستند و نیاز به خرید مداوم سوخت و روغن دارند که می‌تواند هزینه‌های جاری را افزایش دهد.
ماشین‌های کنترلی الکتریکی معمولاً از باتری‌های قابل شارژی از نوع نیکل-کادمیوم (NiCd)، نیکل-فلز هیدرید (NiMH) یا لیتیوم-پلیمر (LiPo) استفاده می‌کنند. ولتاژ: ولتاژ باتری نشان دهنده ی قدرت و سرعت ماشین کنترلی است. هرچه ولتاژ باتری بیشتر باشد، ماشین کنترلی سریع‌تر حرکت می‌کند. ظرفیت: ظرفیت باتری نشان دهنده ی مدت زمانی است که ماشین کنترلی می تواند به حرکت خود ادامه دهد. برای افزایش عمر باتری ماشین کنترلی باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه باید باتری را در دمای مناسب نگهداری کنید و از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، گرما یا سرما جلوگیری کنید. دوم اینکه باید باتری را به موقع شارژ کنید و از شارژ بیش از حد یا کمتر از حد خودداری کنید. سوم اینکه باید باتری را در حالت تخلیه کامل قرار ندهید و از استفاده از ماشین کنترلی وقتی باتری ضعیف است خودداری کنید. چهارم اینکه باید باتری را از ضربه، فشار، برش یا سوراخ کردن محافظت کنید و از قرار گرفتن در معرض آب، رطوبت، آتش یا مواد شیمیایی جلوگیری کنید.
موتورهای ماشین‌های کنترلی الکتریکی اسباب بازی به دو نوع موتور براش (Brushed) و موتور براشلس (Brushless) تقسیم می‌شوند. موتور های براش دارای دوام بالایی هستند و موتور های براشلس راندمان بیشتری دارند و قابلیت دستیابی به دور موتورهای بیشتر را دارند.
ماشین های کنترلی برای گروه های سنی مختلف مناسب هستند. مدل های ساده تر مناسب کودکان (3 سال به بالا)هستند، در حالی که مدل های حرفه ای بیشتر برای افراد بالای 12 سال مناسب هستند. برای استفاده در فضای باز، می توانید از ماشین های کنترلی آف-رود استفاده کنید. این ماشین ها قابلیت حرکت در زمین های خاکی، چمن و پارک را دارند.
خرید ماشین کنترلی از فروشگاه‌های آنلاین و حضوری هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند: مزایای خرید آنلاین حمل راحت تر کالاهای خریداری شده، در دسترس بودن همیشگی فروشگاه های آنلاین، امکان مرجوع کردن راحت تر کالا و استفاده از تخفیف های جشنواره ای و همچنین معطل نشدن به خاطر ازدحام و شلوغی فروشگاهها است. مزایای خرید حضوری امکان دیدن محصول به صورت حضوری و از نزدیک است، همچنین امکان مشاوره حضوری و کسب اطلاعات بیشتر از فروشنده می باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)