همه آنچه که باید در مورد گیم پارتی یا بازی های مهمانی بدانید

همه آنچه که باید در مورد گیم پارتی یا بازی های مهمانی بدانید
بازی هایی که به صورت گروهی و در جمع های دوستانه و مهمانی ها و با هدف سرگرمی و لذت انجام می شود را گیم پارتی یا بازی های مهمانی گویند

گیم پارتی چیست؟

گیم پارتی یا به عبارتی دیگر بازی های مهمانی به بازی هایی گفته می شود که به صورت گروهی و در جمع های دوستانه و مهمانی و با هدف سرگرمی و لذت انجام می شود، از این رو اسباب بازی هایی را که با این منظور تهیه و تولید می شود را اسباب بازی گیم پارتی می گویند.

گیم پارتی یا بازی های مهمانی از گذشته تا کنون

بازی های دورهمی یا سرگرمی هایی خانوادگی از زمان قدیم بوده هر چند که امروزه شکل و صورت آن تغییر کرده است .اما کارکرد آن همچنان باقی مانده است. دورهمی های خانوادگی در زمان قدیم تر به دو چیز خلاصه می شد یا شعر های پدر بزرگ که بشتر در قالب مشاعره اشعاری بین افراد جمع یا اعضای خانواده رد و بدل می شد یا برخی بازی های جمعی ساده که همراه با خنده و سرگرمی بود. بازی هایی همچون اسم فامیل، هفت سنگ، گل یا پوچ و غیره همان بازی هایی است که امروزه با عنوان گیم پارتی یا بازهای مهمانی شناخته می شود.

گیم پارتی یا بازی های مهمانی

آنچه که باعث پررنگ شدن و محبوب تر شدن گیم پارتی مخصوصا در بین والدین شده است نگرانی از استفاده بیش از حد کودکان از موبایل و کامپیوتر است. به گونه ای که امروز استفاده از موبایل، تبلت و کامپیوتر توسط کودکان و نوجوانان به یک از دغدغه های مهم والدین تبدیل شده است دراین میان وجود سرگرمی هایی چون گیم پارتی یا بازی های مهمانی همچون غنیمتی ست که کودکان در کنار دیگر اعضای خانواده برای ساعاتی از فضای مجازی و موبایل جدا شده در کنار خانواده زمان خود را سپری کنند.

 

ویژگی های گیم پارتی یا بازی های مهمانی چیست؟

یکی از مهمترین ویژگیهای گیم پارتی ها، همان طور که از نامش هم پیداست، امکان بازی در جمع های شلوغ، مهمانی ها است. اصولا هدف از این نوع از بازی های سرگرمی و لذت است .این بازی های تا حدودی ساده و سرشار از لحظات فان و شادی در طول بازی است. از آنجایی که در گیم پارتی های بیشتر جنبه فان، شادی، لذت و سرگرمی مطرح است از قوانین سخت و پیچیده سایر بازی ها خبری نیست. قوانین بازی های مهمانی بسیار راحت و ساده بوده و برای توضیح زمان قوانین بازی زمان زیادی نیاز نیست.البته این به معنای عدم وجود فکر یا استراتژی در بازی نیست، اما در گیم بازی ها معمولا مانند سایر بازی های فکری پیچیدگی استراتژی وجود ندارد.

بازی های دور همی و خانوادگی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسباب بازی های فکری و آموزشی مقاله ای با عنوان "راهنمای جامع اسباب بازی های فکری و آموزشی" نگارش شده که می توانید مطالعه کنید.

تعداد بازیکنان گیم پارتی از 4 نفر با بالا است و گاهی تا 99 نفر نیز می رسد. مدت زمان این دسته از بازی ها نسبتا کوتاه و همراه با تعاملات اجتماعی و گفتگو بین بازی کنان است.

 

چرا گیم پارتی ها یا بازی های مهمانی مهم هستند؟

از آنجایی که سطح ارتباطات و تعاملات اجتماعی در این دسته از بازی ها بسیار زیاد است، این عامل به عنوان یکی از مهم ترین ویژگیهای گیم پارتی ها شمرده می شود کودکان در این بازی ها فکر کردن به تنهایی را می اموزند و استقلال را تجربه می کنند. از سوی دیگر اگر این بازی ها در محیط خانواده انجام شود باعث بوجود آمودن صمیمت و دوستی بین کودکان و والدین خواهد شد .

گیم پارتی ها یا بازی های مهمانی

همبازی شدن والدین با کودکان فرصتی را در اختیار والدین قرار می دهد تا بتوانند استعداد کودک خود را شناخته و خوبی ها و بدی های شخصیتی کودک خود را ارزیابی کنند.

گیم پارتی ها باعث افزایش قدرت فکر و هوش ده که منجر به افزایش تمرکز در بیشتر مواقع می شود. تفکر استراتژیک را به افراد یاد می دهد و با بوجود آموردن چالش هایی برای مغز موجب تقویت حافظه بازیکنان می شود.

افراد در بازی های مهمانی همکاری را به خوبی یاد می گیرند و تعاملات اجتماعی خود را بهبود می بخشند. در طول بازی‌های گروهی، شرکت‌کنندگان می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند و در نهایت با شکست دادن چالش‌های بازی به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند. این می‌تواند به بهبود ارتباطات و همبستگی درون گروه کمک کند.

انواع گیم پارتی یا بازی های مهمانی

گیم پارتی ها را می توان به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد. این تقسیم بندی ها از دیدگاههای مختلف متفاوت است و هیچ تقسیم بندی علمی و یکسانی در مورد گیم پارتی ها وجود ندارد با این حال ما گیم پارتی ها را بر اساس مدل بازی به 3 دسته تقسیم می کنیم که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت

گیم بازی های کلامی

این نوع از گیم بازی یا بازی های مهمانی از قدمت بیشتری نسبت به بقه گیم بازی ها برخوردار است در واقع بعضیاز این بازی های از تاریخچه ایران می اید و نسل به نسل و سینه به سینه به نسل بعد منتقل شده است، از سویی دیگر کلام در این این نوع از بازی حرف اول را می زند. این باز به هیچ گونه وسیله و ابزاری نیاز ندارد و فراد صرفا می توانند با دور هم جمع شدن این بازی ها را انجام داده و سرگرم شوند.

بازی دورهمی گل یا پوچ

با زی هایی همچون مشاعره، گل یا پوچ، نون بیار کباب ببر و ... از نوع بازی های گیم پارتی یا بازی های مهمانی محسوب می شود

گیم بازی های رومیزی

نوع دیگری از بازی های گیم پارتی که امروزه بیشتر مورد استقبال قرار گرفت هاست از این نوع می باشد در این نوع از بازی معمولا افراد به دور میزی گرد هم جمع می شوند و به بازی می پردازند.این نوع از گیم پارتی ها شکل منسجم تر و ساختار رسمی تری دارند.

بازی رومیزی شطرنج

بازی مافیا یکی از مهمترین نوع بازی رومیزی محسوب می شود.

گیم بازی های فعالیتی

همان طور که از نامش پیداست این بازی فعالیت و تحرک اصل ماجراست و در واقع نقطع عطف بازی محسوب می شود.

معروف‌ترین بازی گیم پارتی این دسته بازی پانتومیم است که نزد همه معرفی شده است و مدل‌های مختلف آن با مسابقات اجرا شده در برنامه خندوانه نیز در بین خانواده‌ها و نسل جدید شیوع خاصی پیدا کرد. بازی دیگر این دسته بازی گیج‌دست است که برای جمع‌های دانشجویی بسیار جذاب است.

کلام آخر

فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس ارائه کننده انواع گیم پارتی، بازی های مهمانی و دورهمی، شما را در انتخاب اسباب بازی مناسب شما و یا فرزند دلبندتان یاری می دهد. شما عزیزان می توانید با مراجعه با سایت فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس به آدرس https://koodakplus.com/ اسباب بازی مورد نظر خود را سفارش و در اسرع وقت از طریق پیک تحویل بگیرید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)