راهنمای خرید بهترین ماشین اسباب بازی

راهنمای خرید بهترین ماشین اسباب بازی
ماشین های اسباب بازی از محبوبترین اسباب بازی ها در بین بچه ها محسوب می شوند. در این مقاله ضمن برشمردن انواع ماشین اسباب بازی، نکات مهمی را که در هنگام انتخاب و خرید ماشین اسباب بازی باید بدان توجه کنید، بیان خواهیم کرد.

با توجه به اینکه ماشین اسباب بازی تاثیر زیادی بر رشد مهارت‌ها و یادگیری کودکان دارد، در این مطلب به معرفی بهترین ماشین اسباب بازی برای پسربچه‌ها و بهترین ماشین اسباب بازی برای دختربچه‌ها می‌پردازیم تا والدین بتوانند با آگاهی کامل دست به انتخاب و خرید ماشین بزنند.

در حال حاضر با گشت و گذار کوتاهی در بازار، با انواع بی‌شمار ماشین اسباب بازی مواجه می‌شویم. این اسباب بازی‌ها در انواع مدل، رنگ و کاربردهای گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند. به دلیل تنوع بالای ماشین اسباب بازی گاهی خریداران در انتخاب و خرید آن دچار دودلی و تردید می‌شوند و به راهنمای خرید ماشین اسباب بازی برای رده‌های مختلف سنی دختر و پسر نیاز دارند.

به همین منظور در این مقاله درصدد معرفی ماشین اسباب بازی مناسب نوزاد و کودکان اعم از دختر و پسر برآمدیم. با ما همراه باشید.

انواع ماشین اسباب بازی

به طور کلی ماشین‌های اسباب بازی به 3 گروه اصلی تقسیم می‌شوند که لازم است والدین ابتدا نسبت به ویژگی‌های بهترین ماشین اسباب بازی برای پسربچه‌ها و بهترین ماشین اسباب بازی برای دختربچه‌ها آگاهی کامل کسب کنند و سپس با توجه به علاقه فرزندان خود دست به انتخاب بزنند. در ادامه به این 3 گروه اشاره می‌کنیم:

بهترین ماشین مناسب دختر بچه ها

ماشین اسباب بازی ساده

ماشین‌های اسباب بازی ساده درواقع ماشین‌هایی هستند که در اتاق همه کودکان پیدا می‌شوند. این ماشین‌ها به باتری، شارژ یا ریموت کنترل نیازی ندارند، بلکه خود کودک آن‌ها را روی زمین حرکت می‌دهد. امروزه این مدل از ماشین‌ها دارای تنوع بالایی هستند و در تمام مدل‌ها و رنگ‌ها متناسب با هر سلیقه‌ای در بازار وجود دارند.

این ماشین‌ها به شکل ماشین‌ سواری، ماشین مشاغل، ماشین‌ سنگین و ماشین عقب‌کش ساخته می‌شوند و بسیار مورد استقبال کودکان قرار می‌گیرند. ماشین‌های ساده علاوه بر کودکان، می‌تواند بزرگسالان را نیز علاقه‌مند کند، تا جایی که برخی از آن‌ها اقدام به جمع‌آوری ماشین های کلکسیونی می‌کنند و از تماشای ماشین‌ها لذت می‌برند.

ماشین اسباب بازی کنترلی

همان‌طور از نامش پیداست، این ماشین‌ها دارای کنترل هستند و کودکان قادرند به وسیله ریموت کنترل، آن‌ها را از راه دور هدایت کنند. این ماشین‌ها از محبوبیت بالایی نزد کودکان برخوردارند و علاوه بر ایجاد سرگرمی برای آن‌ها، جنبه آموزشی نیز دارند.

به منظور خرید بهترین ماشین اسباب بازی برای پسربچه‌های شیطون اولین گزینه‌ای که پیشنهاد می‌شود، ماشین کنترلی است. برخی از ماشین‌های کنترلی با باتری کار می‌کنند و برخی دیگر به صورت شارژی طراحی شده‌اند.

ماشین کنترلی لاستیک بادی مناسب پسر بچه های شیطون

چه ماشین کنترلی مناسب من است؟

ماشین اسباب بازی شارژی

ماشین شارژی که به عنوان یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های اسباب بازی شناخته می‌شود، تمام ویژگی‌های ماشین اسباب بازی مناسب کودکان 3 ساله و بالاتر را دارد. این ماشین‌ها دقیقا مدل‌های شبیه‌سازی شده از ماشین‌های واقعی هستند که دختربچه‌ها و پسربچه‌ها را جذب می‌کنند.

غالبا ماشین شارژی را علاوه بر ایجاد سرگرمی برای کودکان، به منظور آشنایی کودک با قوانین رانندگی و احترام به آن خریداری می‌کنند. قیمت و مشخصات بهترین ماشین اسباب بازی را براساس امکانات و آپشن‌های طراحی‌شده در آن تعیین می‌کنند.

نکات مهم در انتخاب و خرید ماشین اسباب بازی

هنگام انتخاب و خرید ماشین اسباب بازی برای کودکان باید به نکاتی دقت کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

- توجه به رده سنی کودک

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در خرید ماشین باید مورد توجه قرار گیرد، تناسب آن با رده سنی کودک است. در حقیقت کودکان برای بازی کردن به اسباب بازی‌های مناسب سن خود احتیاج دارند. به عنوان مثال معرفی ماشین‌های اسباب بازی مناسب 8 سالگی و بالاتر به والدینی که کودک 3 ساله دارند، کار صحیحی نیست.

همچنین برای خرید مناسب‌ترین ماشین اسباب بازی مناسب نوزاد باید حتما از نوع ایمن و بی‌خطر تهیه کرد، چراکه رده سنی نوزادان به گونه‌ای است که ممکن است هر وسیله‌ای برای آن‌ها خطر آفرین باشد. بنابراین ماشین‌های ساده موزیکال یا چراغدار که قطعات ریز و قابل بلعیدن ندارند، بهترین انتخاب برای نوزادان هستند.

- توجه به وزن و جثه کودک

هنگام خرید ماشین شارژی که بهترین ماشین اسباب بازی برای پسربچه‌ها و دختربچه‌ها است، باید به وزن و اندام کودک توجه کرد. درصورتی‌که ماشین با قد و قواره کودک تناسب نداشته باشد، قادر به راندن صحیح آن نخواهد بود. البته این مورد برای ماشین‌های ساده و کنترلی چندان اهمیتی ندارد.

- توجه به سلیقه و نظر کودک

بهترین ماشین اسباب بازی برای دختربچه‌ها و پسربچه‌ها، همان است که خودشان انتخاب می‌کنند. برای خرید هر نوع اسباب بازی بهتر است کودکان را نیز همراه خود برد تا بتوانند با توجه به سلیقه و نظر خود یکی از مدل‌ها را انتخاب کنند.

با توجه به اینکه اغلب پسربچه‌ها به پلیس بازی علاقه‌مند هستند، هنگام خرید دوست دارند طرح ماشین پلیس را تهیه کنند. همچنین دختربچه‌ها که معمولا از رنگ‌های صورتی و شاد استقبال زیادی می‌کنند، هنگام خرید رنگ‌های دخترانه و شاد را انتخاب می‌کنند.

توجه به سلیقه و نظر کودک باعث افزایش اعتمادبه‌نفس در او می‌شود. از طرف دیگر، به دلیل اینکه کودک مطابق با سلیقه خود اسباب بازی را تهیه کرده، حس خوبی به آن وسیله دارد و تلاش می‌کند از آن به‌درستی مراقبت کند و با علاقه با آن بازی می‌کند.

- توجه به نام شرکت سازنده ماشین اسباب بازی

برخی از برندها به دلیل تولید محصولات ایمن و مناسب بین مردم شناخته‌شده هستند. این شرکت‌ها هر محصولی که تولید می‌کنند، از محدوده سنی مشخصی برخوردار است و از متریال باکیفیت و مرغوب ساخته شده‌ است.

خصوصا برای خرید مناسب‌ترین ماشین اسباب بازی مناسب نوزاد باید توجه کرد که فاقد BPA باشد تا در صورت تماس با پوست و دهان نوزاد، سلامت او به خطر نیفتد.

اتوبوس فکری آموزشی مناسب نوزاد یک ساله

- توجه به قیمت ماشین اسباب بازی

به منظور خرید بهترین ماشین اسباب بازی برای پسربچه‌ها و دختربچه‌ها باید به قیمت محصولات توجه کنیم. البته بهتر است قبل از خرید، بودجه موردنظر خود را مشخص کرده و سپس متناسب با آن برای انتخاب یکی از محصولات اقدام کرد.

قیمت ماشین اسباب بازی براساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود؛ این فاکتورها شامل جنس بدنه ماشین، نوع طراحی آن، امکانات و آپشن‌های ماشین اسباب بازی، مدل و رنگ هستند. این عوامل می‌توانند تعیین‌کننده میزان کیفیت ماشین اسباب بازی باشند.

جمع‌بندی

همانطور که اشاره کردیم، ماشین‌های اسباب بازی را میتوان به 3 دسته کلی تقسیم کرد: ماشین‌های ساده که در اتاق هر کودکی پیدا می‌شوند. ماشین‌های کنترلی که به وسیله کنترل هدایت می‌شوند و ماشین‌های شارژی که به عنوان بهترین ماشین اسباب بازی برای دختربچه‌ها و پسربچه‌ها شناخته می‌شوند.

هنگام انتخاب و خرید ماشین اسباب بازی لازم است به نکاتی مهم دقت کرد و سپس اقدام به خرید نمود. توجه به رده سنی کودک، در نظر گرفتن وزن و جثه کودک، اهمیت دادن به سلیقه و نظر کودک، توجه به نام شرکت تولیدکننده و توجه به قیمت اسباب بازی، همگی نکاتی مهم هستند که باید قبل از خرید کاملا بررسی شوند. سعی همیشگی فروشگاه آنلاین کودک پلاس معرفی کامل محصولات و راهنمایی کاربران عزیز بوده است. شما همراهان گرامی در صورت داشتم هر گونه سوال میتواند از طریق واتساپ با ما در تماس باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)