راهنمای خرید بازی فکری و اسباب‌بازی آموزشی برای کودکان

راهنمای خرید بازی فکری و اسباب‌بازی آموزشی برای کودکان
در انتخاب و خرید اسباب بازی های فکری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ بهترین بازی های فکری مناسب برای دختر بچه ها و پسر بچه ها کدامند؟

برای اینکه بدانیم مناسب‌ترین بازی فکری با توجه به سن و جنسیت کودک کدام است، لازم است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهیم. بازی کردن به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل رشد جسمی و ذهنی زندگی کودکان شناخته می‌شود.

در حال حاضر یکی از مناسب‌ترین بازی‌هایی که برای بچه‌ها کارایی دارد، بازی فکری و آموزشی است. امروزه با توجه به اینکه لازم است بچه‌ها را از کامپیوتر و کنسول‌های بازی دور کنیم، استفاده از بازی‌های فکری و آموزشی مناسب هر رده سنی توصیه می‌شود.

برخی از بهترین بازی فکری برای دختر بچه‌ها و بهترین بازی فکری آموزشی برای پسر بچه‌ها در مراکز آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با کمک بازی‌های فکری، مهارت‌ها و خلاقیت کودکان افزایش پیدا می‌کند و به عنوان بهترین جایگزین بازی‌های کامپیوتری و تبلت شناخته می‌شوند.

راهنمای جامع خرید اسباب بازی فکری، آموزشی و سرگرمی

در این مبحث درصدد پرداختن به این موضوع هستیم که در انتخاب و خرید بازی‌های فکری به چه نکاتی باید توجه کنیم. در ادامه ما را همراهی نمایید.

راهنمای خرید بهترین اسباب بازی های فکری و آموزشی

چرا خرید اسباب بازی فکری و آموزشی مفید است؟

مهم‌ترین نکته در خرید اسباب بازی فکری و آموزشی که باید مدنظر قرار دهیم این است که مناسب‌ترین بازی فکری با توجه به سن و جنسیت کودک ما کدام است و سپس با توجه به آن اقدام به خرید کنیم.

بچه‌ها از طریق بازی مهارت‌های مهم را یاد می‌گیرند و با تکرار آن‌ها به توانایی‌های خود اطمینان پیدا می‌کنند و به دنبال کشف چیزهای جدید می‌روند. در انتخاب بهترین بازی فکری آموزشی برای پسر بچه‌ها و خرید بهترین بازی فکری برای دختر بچه‌ها باید توجه کرد که بازی موردنظر خلاقیت و تمرکز کودکان را افزایش دهد.

با کمک بازی فکری کودکان می‌توانند حل مسئله گروهی را بیاموزند و ارتباطات سالم برقرار کنند. هر چه بازی با رده سنی کودکان تناسب بیشتری داشته باشد، بالطبع جذابیت بیشتری برای آن‌ها دارد و مهارت‌های گوناگونی را به کودکان می‌آموزد.

انجام دادن بازی‌های فکری باعث افزایش روحیه در کودکان می‌شود و با آزاد شدن دوپامین، احساس شادی و نشاط فراوانی در کودک ایجاد می‌کنند. از مهم‌ترین نکته در خرید اسباب بازی فکری و آموزشی این است که باید توجه شود از انتخاب بازی‌های استرس‌زا خودداری نمود.

انواع مختلف بازی‌های فکری

هنگام خرید بازی‌های فکری می‌توان با مشاهده عکس انواع اسباب بازی فکری و آموزشی و کاربرد آن‌ها، یکی از مناسب‌ترین مدل‌ها را انتخاب کرد. در این بخش انواع بازی‌های فکری را معرفی می‌کنیم:

بازی‌ فکری معمایی

در بازی فکری معمایی و رازآلود همه چیز بر مبنای معما و سوال پیش می‌رود و بازیکن باید سعی کند معما را حل کند. در این‌گونه بازی‌ها باید از هوش و قدرت تمرکز استفاده کرد و با کمک سرنخ‌ها به پاسخ صحیح رسید. بازی معمایی علاوه‌بر افزایش دقت بازیکن، دانش و آگاهی او را نیز افزایش می‌دهد.

بازی فکری کارتی

بازی فکری کارتی به بازی‌هایی می‌گویند که در آن کارت‌ها بین بازیکنان تقسیم می‌شوند و با توجه به قوانین بازی پیش می‌روند. در برخی از این‌ بازی‌ها از کارت به عنوان راهنما استفاده می‌شود و در برخی دیگر کارت‌ها نقش پول یا ژتون آذوقه را دارند.

بازی فکری آموزشی

امروزه تعداد زیادی بازی‌های فکری و آموزشی مناسب هر رده سنی مشاهده می‌شوند و در بازار وجود دارند. این بازی‌ها که اغلب به بازی ریاضی شناخته می‌شوند، به وسیله سرگرمی و بازی، به آموزش ریاضی می‌پردازند. در بازی فکری و آموزشی مهارت‌های کودک افزایش پیدا می‌کند و اطلاعات او به چالش کشیده می‌شود.

بازی فکری حافظه و تست هوش

در بازی‌های فکری که به تست هوش می‌پردازند، توانایی‌های کودکان به چالش کشیده می‌شوند و به بازی هیجان می‌دهند.

بازی تخته‌ای

بازی‌های تخته‌ای یا گروهی به عنوان بازی‌های سنتی فکری شناخته می‌شوند که از قدیم در بین افراد مرسوم بوده است. از معروف‌ترین بازی‌‌های تخته‌ای منچ، شطرنج و تخته نرد هستند. از آنجا که مهره‌های بازی را روی سطح چوبی می‌چینند، به بازی‌های تخته‌ای معروف شده‌اند.

معرفی مشهورترین بازی‌های فکری کودکان

دوره کودکی مهم‌ترین دوره برای تقویت مهارت‌های ذهنی کودکان است. به وسیله بازی‌های فکری می‌توان دقت، هوش و تمرکز کودکان را تقویت کرد و با انجام فعالیت‌های مهیج، توانایی‌های او را افزایش داد. در این بخش به معرفی چندین بازی فکری معروف می‌پردازیم:

بازی سازه‌ای

این بازی به عنوان بهترین بازی فکری برای دختر بچه‌ها و بهترین بازی فکری آموزشی برای پسر بچه‌ها شناخته می‌شود. با وجود اینکه این بازی قدیمی است، اما هنوز هم طرفداران زیادی دارد. در این بازی‌ها چندین قطعه در رنگ‌های متنوع را در اختیار کودک قرار می‌دهند و او با خلاقیت خود اشکال مختلفی می‌سازد.

بازی های سازهای یکی محبوبترین انواع بازی های فکری و آموزشی محسسوب می شوند

پازل

برای اینکه بدانیم مناسب‌ترین بازی فکری با توجه به سن و جنسیت کودک کدام است، یکی از گزینه‌های محبوب پازل است. پازل به عنوان یک بازی فکری آموزشی شناخته می‌شود که به وسیله آن بین دست‌ها و چشم‌های کودک هماهنگی ایجاد می‌شود.

از طریق کامل کردن پازل، اعتماد به نفس کودک تقویت می‌شود و با قدرت استدلال خود می‌تواند آن را به بهترین شکل تکمیل کند. عموما توصیه می‌شود کودکان را از سن پایین با پازل آشنا کنند تا بتوانند مهارت‌ها و قدرت تمرکز خود را تقویت نمایند.

بازی مارپیچ

بازی مارپیچ یکی از جذاب‌ترین بازی‌های کودکان است که هنگام مشاهده عکس انواع اسباب بازی فکری و آموزشی کودک را جذب می‌کند. از طریق این بازی مهارت‌های کودکان گسترش پیدا می‌کند و فعالیت مغز آن‌ها تقویت می‌شود.

بازی مارپیچ دارای انواع مختلفی است که همه آن‌ها برای کودکان مفید هستند. مزیت‌های مهم این بازی افزایش مهارت‌های حرکتی، توسعه توانایی حل مسئله در کودکان و پرورش خلاقیت کودکان است.

بازی‌ تخته‌ای

همانگونه که اشاره کردیم، بازی‌های تخته‌ای شامل شطرنج، تخته نرد، منچ و غیره هستند. مهم‌ترین مزیت این بازی‌ها که در اجتماع بسیار کارایی دارد، این است که صبر و شکیبایی را به کودکان آموزش می‌دهند. همچنین به وسیله این بازی‌ها، درک مفهوم نوبت و صف نیز برای آن‌ها راحت‌تر می‌شود و می‌آموزند که باید منتظر بمانند تا نوبت آن‌ها فرابرسد.

جمع‌بندی

بازی های فکری و آموزشی؛امروزه به یکی از پرطرفدارترین اسباب بازی ها تبدیل شده است، این نوع از اسباب بازی  علاوه بر اینکه برای برای سنین مختلف قابل استفاده است، قابلیت این را دارند که بچه ها و بزرگسالان را برای ساعت ها سرگرم کنند و از این رو با عث رشد و تقویت قوه حافظه و استدالال کودکان می شوند.

برای اینکه والدین بتوانند کودکان را سرگرم کنند، باید بدانند مناسب‌ترین بازی فکری با توجه به سن و جنسیت کودک کدام است و سپس به خرید آن بپردازند. برخی بازی‌های فکری فارغ از جنسیت برای همه بچه‌ها کاربرد دارند و برخی دیگر به دو دسته دخترانه و پسرانه تقسیم می‌شوند.

برای خرید بهترین بازی فکری برای دختر بچه‌ها و بهترین بازی فکری آموزشی برای پسر بچه‌ها باید نسبت به نیازها و روحیات آن‌ها شناخت کافی پیدا کنیم. بازی‌های فکری انواع مختلفی دارند که بازی‌های معمایی، کارتی، فکری آموزشی، حافظه و تست هوش و بازی‌ تخته‌ای از این دسته هستند. فروشگاه آنلاین اسباب بازی کودک پلاس، تنوع بی نظیری از بازی های فکری، هوشی، آموزشی و سرگرمی را در کنار یکدیگر فراهم کرده است. شما میتوانید برای بررسی دقیق تر این بازی های به سایت کودک پلاس و قسمت بازی های فکری و آموزشی مراجعه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)