معرفی 10 تا از بهترین بازی های رومیزی

معرفی 10 تا از بهترین بازی های رومیزی
از زمان گسترش بازی های رومیزی یا بردگیم ها لیست های متنوعی در مورد بهترین بازی های رومیزی تهیه شده است اما هیچ قانون از پیش تعیین شده ای برای تعیین بهترین ها وحود ندارد ما اینجا صرفا بر اساس اقبال عمومی به این بازی ها،این لیست را تهیه کردیم

بازی های رومیزی یا همان برد گیم های مدت زمانی ست که جای خود را در جمع های خانوادگی و یا مهمانی ها باز کرده اند و از محبوبیت نسبتا خوبی برخوردارند.اقبال عمومی به بازی های رومیزی و همچنین محبوبیت بردگیم ها در میان نوجوانان باعث شد است که تولید کننده گان بیشتر از قبل نسبت به تهیه و تولید این بازی های همت گمارند. از این رو روز به روز بر میزان گستردگی و تنوع بازی های رومیزی افزوده شد.

بازی های رو میزی علاوه بر جنبه سرگرمی موجب تقویت تمرکز هم می شود

اما بازی های رومیزی به چه بازی هایی گفته می شود؟

بازی های رومیزی یا برد گیم ها و به به عبارتی بازی های تخته ای؛ به بازی هایی گفته می شود که بر روی یک سطح انجام می شود. این سطح ممکن است کاغد، مقوا، چوب یا حتی تکه ای پارچه باشد. جنس این سطح در بازی های رومیزی اهمیت چندانی ندارد همین که صفحه بازی را شکل دهد کافیست

بازی های رومیزی علاوه بر صفحه بازی شامل اجزای دیگری نیز می باشد که بسته به هر بازی متفاوت است. این اجزا می تواند مهره، تاس،سکه ، کارت و ... باشد.

بازی های رومیزی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان طراحی شده اند

تنوع بازی های رومیزی بسیار گسترده است در این میان بعضی از این بازی های با اقبال عمومی بیشتری برخوردار شده اند که ما از این بازی ها با عنوان بهترین بازی های رومیزی یا محبوب ترین بازی های رومیزی یاد می کنیم. هیچ قانون از پیش  تعیین شده ای برای انتخاب بهترین بازی های رومیزی وجود ندارد و لیست های متفاوتی نیز نوشته شده است که گاها تعدادی بازی مشترک نیز در ان دیده می شود. ما دراین مطلب صرفا بر اساس محبوبیت و استقبال عمومی نسبت به بازی های رومیزی لیستی را با عنوان بهترین و محببوب ترین بازی های رومیزی آماده کردیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازی های رومیزی مقاله ای با عنوان "راهنمای جامع بازی های رومیزی و انواع آن" تهیه کردیم که می توانید مطالعه کنید

 

بازی فکری کهربا دوئل Splendor Duel سرزمین ذهن زیبا

بازی فکری کهربا دوئل یکی دیگر از محصولات پرفروش و مهیج برند سرزمین ذهن زیبا است. این بازی جز سری بازی‌های مستر گیمر است که از بازی Splendor Duel الهام گرفته شده است. این بازی مخصوص کودکان در رده سنی بالای 10 سال، نوجوانان و بزرگسالان است که به صورت گروهی اجرا می‌شود.

موضوع بازی مربوط به عصر رنسانس است و شما و رقیبتان باید برای رسیدن به قدرت و جلب نظر اشراف زادگان باهم به رقابت بپردازید. کهربا دوئل سرزمین ذهن زیبا بدون شک یکی از بازی‌های سبک استراتژیک است.

بازی کهربا دوئل در سبک بازی های استراتژیک است

روند بازی بدین شکل است که دو بازیکن باید برای جلب نظر نجیب زادگان عصر رنسانس، برای آنها جواهراتی فاخر درست کنند تا به قدرتی که آرزوی آن را دارند دست پیدا کنند. بازیکنان باید از طریق صفحه مشترک بازی، توکن‌های جواهرات بردارند. بعد از آن نوبت به خرید کارت می‌رسد تا نظر اشراف را به خود جلب کنند. در این بازی برای برنده شدن باید استراتژی‌های مختلفی به کار ببرید.

خرید بازی کهربا دوئل راهی آسان برای تقویت دید و تفکر استراتژیک، یادگیری نحوه رقابت صحیح و بالا بردن مهارت‌های اجتماعی است. این بازی به بهبود توانایی حل مساله و تصمیم‌گیری کودکان و نوجوانان کمک شایانی می‌کند

 

باندل سه گانه شب‌های مافیا(پدرخوانده+ارتش سری+مافیا کلاسیک)

بازی‌های سبک نقش مخفی و بازی مافیا یکی از پرطرفدارترین بازی‌های گروهی جهان هستند و به دلیل استقبال بالا از آنها، معمولا نسخه‌های جدید با شخصیت‌ها و کارت‌های جدید به آنها اضافه می‌شود. باندل سه گانه پدرخوانده مافیا ارتش سری یکی از این بازی‌هاست. 

بازی پاندل سه گانه شب های مافا دارای بازی هایی است که در آن ها فکت آوردن بسیار مهم است

همانطور که از نام محصول مشخص است، سه بازی در یک جعبه وجود دارد. سناریو شب های مافیا، سناریو تلویزیونی پدر خوانده و بازی مافیا سناریو ارتش سری!

این بازی مناسب گروه سنی کودکان بالای 10 سال، نوجوانان و بزرگسالان است که به صورت گروهی (تا 11 و 12 نفره) قابل اجراست. کلیه قوانین و مقررات و آموزش بازی در قسمت راهنمای محصول ذکر شده است. در پکیج محصول چند کارت خام برای اضافه کردن نقش دلخواه وجود دارد

 

بازی فکری زیرخاکی مستفیل

بازی فکری زیرخاکی الهام گرفته از بازی محبوب Dead Man`s Draw است که توسط گروه تولیدی مستفیل به فارسی برگردان شده است. بردگیم زیرخاکی مستفیل مناسب برای رده سنی کودکان بالای 10 سال، نوجوانان و بزرگسالان است که به صورت دو الی چهارنفره قابل اجراست. در این بازی هر بازیکن باید کارت رو کند و از این طریق امتیاز به دست آورد. برنده شدن در این بازی تحت تاثیر شانس و ریسک است!

بازی زیر خاکی که در آن شانس هم مهم است یک بازی دو تا چهاره نفره است

این بازی بدین شکل است که بازیکنان در نقش جویندگان گنج هستند که باید از طریق رو کردن کارت‌ها، گنج بیشتری به دست آورند. در صورتی که کارتهای رو شده غیرتکراری باشند، بازیکن امتیاز بیشتری به دست می‌آورد. اگر هم کارت تکراری رو شد، نوبت بازیکن می‌سوزد و کارتهایش را نیز از دست میدهد.

اگرچه پایه و اساس برنده شدن در این بازی ریسک و شانس است؛ اما با این وجود پیروزی مستلزم به تصمیم گیری و داشتن استراتژی صحیح است. این بردگیم جذاب یکی از سرگرمی‌های خانوادگی مشهور در سراسر دنیاست.

 

بازی فکری اونو فلیپ Uno Flip سرزمین ذهن زیبا

بازی فکری اونو فلیپ نیز توسط برند محبوب سرزمین ذهن زیبا تولید شده است. یک بازی کارتی گروهی جذاب مناسب رده سنی بالای 8 سال. بازی اونو فلیپ سرزمین ذهن زیبا به صورت دونفره تا ده نفره قابل اجراست. این بازی همانند اونو کلاسیک دارای 112 کارت است. تمامی کارتها دو وجهی هستند. وجه تیره رنگ مخصوص بازی در سطح پیچیده هستند و وجه روشن مخصوص بازی در سطح ساده

بازی فکری اونو یک بازی فکری با استفاده از کارت های مختلف است

آموزش بازی اونو فلیپ بسیار راحت است. به طوری که به سرعت میتوان در این بازی خبره شد. کودکان باید شمارش، جمع و تفریق را تمرین کنند تا مهارت‌های پایه‌ای ریاضی را توسعه دهند. Uno بازی‌ای است که نیاز به شمارش در طول بازی دارد، به این معنی که در حین بازی، فرزندان شما در حال تمرین ریاضی هستند. وقتی بازیکنی باید کارت‌ها را بردارد، عمل شمارش وجود دارد، وقتی کسی برنده بازی می‌شود، همه باید کارت‌های خود را بشمارند.

این بازی نقش موثری در تقویت مهارتهای اجتماعی کودکان و نوجوانان و به تبع آن تقویت اعتماد به نفس، ارتقای سلامت روان و شادی و نشاط در آنها خواهد شد.

بازی فکری در جست وجوی سرنخ فان تایمز

این بازی که ورژن به روزشده و فانتزی بازی سرنخ قدیم است، بدون شک یکی از بهترین بردگیم‌های تولید شده در ایران به حساب می‌آید. یک بازی کلاسیک با سبک پلیسی، پر از راز و رمز!

بازی فکری سرنخ cluedo توسط گروه سرگرمی فان تایمز در ایران تولید شده است. این بازی مناسب رده سنی بالای 8 سال است و به صورت دو تا شش نفره قابل اجراست. پکیج بازی سرنخ جدید حاوی صفحه بازی (یا همان منزل مقتول)، یک عدد پاکت جنایت به رنگ زرد، 6 عدد توکن شخصیت، 1 عدد دفترچه تحقیقات، 13 عدد کارت پاداش به رنگ قرمز، 21 عدد کارت سرنخ مشکی رنگ، دو عدد تاس و 6 عدد توکن آلت قتل است.

بازی فکری سرنخ مناسب گروه سنی 8 سال به بالاست

شب گذشته آقای ساموئل بلک در منزل شخصی خود کشته شد. کارآگاه‌ها موفق شدند از 9 اتاق منزل مقتول، 6 مضنون و 6 آلت قتل پیدا کنند؛ اما نتوانستد پرونده را حل کنند. این وظیفه بازیکنان است که قاتل را شناسایی کنند. برنده بازیکنی است که بتواند به هر سه جواب بازی سرنخ پاسخ دهد.

چه کسی قاتل است؟ با کدام آلت مقتول را به قتل رسانده؟ جرم در کجا رخ داده؟ 

با خرید بازی cluedo، به تقویت مهارتهای ذهنی فرزند خود کمک خواهید کرد.

 

بازی فکری مونوپولی طهرون میپل کینگ

مونوپولی طهرون یکی از بازی‌های فکری محبوب و پر طرفدار تولید شده توسط برند میپل کینگ است. این بازی مناسب گروه سنی کودکان بالای 8 سال، نوجوانان و بزرگسالان است که به صورت دو تا شش نفره قابل اجراست. این بازی نسخه ایرانی مونوپولی مشهور است. محتویات بازی مونوپولی شامل 6 مهره فلزی با کیفیت است.

بازی مونوپولی طهرون یکی از بهترین بازی ها در زمینه تقویت هوش مال است

روند بازی مونوپولی طهرون شبیه بازی اصلی مونوپولی است، با این تفاوت که شما در شهر تهران و محله‌های این شهر باید داد و ستد کنید!

در این بازی در تهران دوری بزنید، مغازه‌ها، املاک و مستقلات را رصد کنید. به دنبال فرصتی باشید که بتوانید سریع‌تر از رقبا معاملاتی را انجام دهید و سود بیشتری کسب کنید. برای برنده شدن در این بازی نیازمند تفکر و برنامه ریزی استراتژیک است.

برای به دست آوردن املاک بیشتر باید منابع خود را به بهترین شکل مدیریت کنید و در عین حال از توانایی مذاکره بالایی برخوردار باشید. این بازی به تقویت بینش و تفکر اقتصادی و استراتژیک افراد کمک شایانی خواهد کرد.

 

بازی فکری آزول پلن گیم

بازی فکری آزول Azul یک بازی استراتژیک، انتزاعی و خانوادگی است که در سال 2017 انتشار یافت این بازی بلافاصله بعد از ورود به بازار، طی سال‌های اخیر برنده جوایز مختلف بین‌المللی شده است و توسط برند پلن گیم نیز در ایران تولید شد. بردگیم آزول مناسب کودکان بالای 8 سال، نوجوانان و بزرگسالان است که به صورت دو تا چهارنفره قابل اجراست.

مهارت تصمیم گیری در بازی فکری آزول مهم است

آموزش بازی azul بسیار ساده است. موضوع بازی مربوط به دوران پادشاه مانوئل اول، از پادشاهان بزرگ پرتغال است. این پادشاه طی بازدیدی که از کاخ الحمرا اسپانیا داشت، شیفته کاشی‌کاری‌های زیبای این کاخ شد و دستور داد که مشابه همین کاشی‌کاری‌ها در کاخ او در پرتغال نیز اجرا شود.

در این بازی هر بازیکن در نقش کاشی‌کارهای برجسته‌ای است که باید نهایت هنر خود را به خرج دهند تا کاخ پادشاه را به بهترین شکل کاشی کاری کنند.

خرید بازی آزول پلن گیم را به افرادی پیشنهاد می‌دهیم که به دنبال تقویت تصمیم گیری استراتژیک خود و فرزندانشان هستند. زیرا برنده شدن در بازی نیازمند تصمیم گیری استراتژیک است.

 

بازی فکری ریسک کد FR

این محصول دو نفره از برند فکرآوران است که در آن؛ هدف کشور گشایی و فتح قسمت‌های مختلف روی نقشه است.

یکی از اثرات مهم بازی ریسک تقویت حافظه می باشد

نقشه بازی به ۴۲ ناحیه‌ی مختلف تقسیم شده است هر کدام از بازیکن‌ها از نقطه‌ای از صفحه بازی (نقشه) بازی را آغاز و سعی در تسخیر مناطق اطراف خود می‌کنند بازی فکری ریسک دارای قوانین کاملا حساب شده‌ای می‌باشد که جذابیت بازی را دو چندان می‌کند. ریسک یک بازی چند وجهی است که در آن سبک‌های مختلفی از بازی فکری مثل بازی کارتی، معمایی و حافظه‌ای اشاره نمود.

 

بازی فکری مهاجران کاتان میپل کینگ

بازی رومیزی کاتان catanیکی از بازی‌های فکری تولید شده توسط برند محبوب میپل کینگ است. میپل کینگ توجه زیادی به نوجوانان و بازی‌های گروهی مناسب این رده سنی دارد. بازی کاتان میپل کینگ مناسب رده سنی نوجوانان و بزرگسالان است که به صورت دو تا چهارنفره قابل اجراست. مدت زمان لازم برای اتمام بازی، حدودا یک ساعت است. این بازی در سطح بین‌المللی جز مشهورترین بازی‌های رومیزی است و تاکنون جوایز مختلفی را دریافت کرده است.

بازی کاتان میپل با بهره گیری از تفکر منطقی به نتیجه می رسد

در این بازی، بازیکنان در نقش مهاجران ماجراجویی هستند که برای کشف سرزمینی غنی و ثروتمند به نام کاتان اقدام کرده‌اند. بازیکنان باید با چیدن چراگاه‌ها، بنادر، کوه‌ها، تپه‌ها، جنگلها و بیابان‌ها بازی را آغاز کنند. بازیکنان باید با داد و ستدها و تولید محصولات، هزینه مورد نیاز برای ایجاد راه‌های ارتباطی را به دست آورند. اما باید مراقب کارشکنان باشند. زیرا ممکن است جاده‌های بازیکن را خراب کنند و مانع دستیابی به اهداف بازیکن شوند.

 

بردگیم ایرانی کودتا coup سرزمین ذهن زیبا

بازی فکری کودتا از بازی مشهور خارجی coup الهام گرفته است. این بازی توسط برند موفق سرزمین ذهن زیبا به فارسی برگردان شده است. اگر به دنبال نسخه فارسی بازی‌های مشهور جهانی هستید، سراغ برند سرزمین ذهن زیبا بروید. خوشبختانه این برند اکثر بازی‌های روز دنیا را به فارسی ترجمه کرده است. بازی فکری کودتا coup سرزمین ذهن زیبا مخصوص رده سنی بالای 14 سال است که به صورت دو تا شش نفره قابل اجراست.

مهارت فن بیان در بازی کودتا بسیار اثر گذار است

برنده شدن در بازی کودتا مستلزم بلوف زنی، حدس و گمانه زنی، تلاش برای پیروز شدن از طریق حذف رقباست. برای برنده شدن باید سکه‌های بیشتری را جمع کنید و علیه دیگر رقبا شورش کنید و آنها را از صحنه خارج کنید. شخصیت‌های اصلی بردگیم ایرانی کودتا coup عبارت‌اند از شخصیت بزرگ زاده،شخصیت آدم کش، فرمانده، شاهدخت و سفیر.

کلام آخر

فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس عرضه کننده انواع اسباب بازی های فکری، بازی های رومیزی و بردگیم ها با سابقه بیش از ده سال فعالیت در زمینه فروش و عرضه انواع اسباب بازی در خدمت شماست تا شما عزیزان بتوانید بهترین اسباب بازی را متناسب خود خود انتخاب کنید. شما عزیزان میتوانید با مراجعه به سایت فروشگاهی کودک پلاس به آدرس https://koodakplus.com/ سفارش خود را ثبت نموده تا در اسرع وقت از طریق پست به شما تحویل بگیرید

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)