معرفی انواع اسباب بازی های چوبی جایگذاری اشکال(مونته سوری)

معرفی انواع اسباب بازی های چوبی جایگذاری اشکال(مونته سوری)
اسباب بازی های جایگذاری اشکال موسوم به مونته سوری اسباب بازی های آموزشی بر پایه خلاقیت هستند که آموزش آسان را هدف قرار می دهند. در این روش کودک با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب مهارت های علمی زندگی را تمرین کرده و از زندگی و یادگیری در خانۀ خود لذت می برد

اسباب بازی های چوبی یکی از زیبا ترین و با دوام ترین اسباب بازی های موجود در بازار می باشد. اسباب بازی های چوبی ضد حساسیت و معمولا در زمره  اسباب بازی های فکری آموزشی محسوب می شوند. یکی دیگر از فواید اسباب بازی های چوبی که دوست داریم در ادامه به آن اشاره کنیم، طراحی اصولی و نداشتن لبه های تیز در این نوع اسباب بازی ها می باشد. اسباب بازی های چوبی به دلیل استفاده از دستگاه های پیشرفه در تولید آنها و همچنین به دلیل حساسیت زیاد در مورد وسایلی که برای کودکان و خردسالان تولید می شوند، فاقد لبه های تیز و خطرناک بوده و دارای سطحی سیقلی و فاقد هر نوع براده ای می باشد.

اسباب بازی های چوبی یکی از با کیفیت ترین و با دام ترین اسباب بازی هاست

قیمت اسباب بازی های چوبی به نسبت اسباب بازی های پلاستیکی، کمی بالاتر است، اما به دلیل کیفیت و دوامی که دارد خرید آنها به صرفه است. شما با یک بار هزینه کردن در خرید اسباب بازی های چوبی، خیالی آسوده از کاربردی بودن این اسباب بازی ها و دوام بسیار بالای آنها خواهید داشت.

راهنمای جامع خرید اسباب بازی فکری، آموزشی و سرگرمی

شما با یک بار هزینه کردن می توانید مطمئن باشید که این اسباب بازی، قبل از یادگیری کامل کودک خراب نمی شود و دوام می آورد. اما خرید اسباب بازی مشابه با جنس پلاستیکی و با قیمت کمتر شما را در ادامه مسیر تنها می گذارد و به احتمال خیلی زیاد قبل از یادگیری کامل کودک و افزایش مهارت های او، این اسباب بازی شکسته است و قابل کار کردن نمی باشد و شما مجبور می شود یک بار دیگر هزینه کرده و یک اسباب بازی جای گذاری دیگر بخرید.

اما مونته سوری چیست؟ مونته سوری یک روش آموزشی بر مبنای خلاقیت است که آموزش آسان را هدف قرا رمی دهد. در این روش آموزش کودک به دسترسی به ابزار های کاربردی، نخست از طریق حواس و سپس تفکر می آموزد، ویژگی های جهان پیرامون خود را تجربه و کشف می کنند و همزمان با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب مهارت های علمی زندگی را تمرین کرده و از زندگی و یادگیری در خانۀ خود لذت می برند.

در این مطلب شما را با تعدادی از اسباب بازی های جای گذار اشکال یا همان مونته سوری آشنا خواهیم کرد. فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس عرضه کننده انواع اسباب بازی های چوبی فکری، مونته سوری و جای گذاری اشکال شما را در انتخاب اسباب بازی مناسب فرزند دلبندتان یازی می دهد . شما عزیزان می توانید با مراجعه با سایت فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس سفارش خود را ثبت و در اولین زمان ممکن از طریق پست دریافت نمائید.

 

مونته سوری جای گذاری اشکال پین دار همراه با ماهیگیری

 مونته سوری جای گذاری اشکال پین دار همراه با ماهیگیری؛ دارای 4 ستون پین دار و 20 قطعه چوبی است. همراه این محصول یک عدد قلاب ماهیگیری چوبی نیز هست. کودکان با استفاد از قلاب چوبی می توانند به ماهیگیری بپردازند و ساعت ها با آن مشغول شوند. اشکال و قلاب چوبی دارای آهنربا هستند.

مونته سوری جای گذاری اشکال پین دار همراه با ماهیگیری با رنگ ایمن

مونته سوری ماهیگیری مناسب رده سنی 3 سال به بالا هست. بازی با این اسباب بازی باعث افزایش خلاقیت و اعتماد به نفس در کودکان می شود. علاوه بر این در پرورش ذهن کودکان نیز نقش مثبتی دارد. مونته سوری جایگذاری اشکال با ماهیگیری ساخت کشور چین است. ابعاد آن 150×120×150 میلی متر و وزن آن 451 گرم است. مونته سوری ماهیگیری؛ از چوب مقاوم ساخته شده است و برش ظریفی دارد

 

اسباب بازی چوبی استوانه اندازه گیری مونته سوری

اسباب بازی چوبی استوانه اندازه گیری مونته سوری؛ یک ابزار آموزشی به روش مونته سوری است که از جنس چوب مقاوم و خوش ساخت است. این محصول آموزشی شامل 25 عدد استوانه رنگی و پایه جایگذاری است و در خلاقیت و رشد ذهنی کودکان تاثیر مثبتی دارد. اسباب بازی استوانه اندازه گیری در اندازه های مختلف هستند و کودک را ساعت ها سرگرم می کند.

اسباب بازی چوبی استوانه اندازه گیری مونته سوری مناسب برای آموزش اندازه و رنگ

از مزیت های این بازی فکری استوانه اندازه گیری به موارد زیر می توان اشاره داشت:

افزایش خلاقیت، شناخت رنگ ها، افزایش هوش، هماهنگی چشم و دست، افزایش مهارت های دست ورزی و تقویت حس لامسه و انگشتان

استوانه چوبی اندازه گیری ساخت کشور چین است. ابعاد اسباب بازی 90×180×180 میلی متر و وزن آن 600 گرم است. استوانه های این بازی فکری در 5 اندازه مختلف و 5 رنگ قرمز، زرد، سبز، آبی و بنفش است

 

اسباب بازی چوبی جایگذاری اشکال مدل shape-matching

اسباب بازی چوبی جایگذاری اشکال مدل shape-matching؛ دارای 2 مدل می باشد. هر مدل 9 ستون دارد که در یک مدل، ستون ها دایره ای شکل و در مدل دیگر ستون ها به شکل های مثلث، مربع و دایره است. قطعات آن ها در سه رنگ (آبی، سبز، نارنجی) می باشند. همچنین این محصول دارای 21 قطعه چوبی چهار گوش شامل مربع و مستطیل های مختلف می باشد.

اسباب بازی چوبی جایگذاری اشکال مدل shape-matchingمناسب برای رشد خلاقیتاسباب بازی چوبی جایگذاری اشکال مدل shape-matching موجب تقویت مهارت حل مسئله

این اسباب بازی جایگذاری اشکال (قطعات)، منطبق بر روش مونته سوری طراحی و ساخته شده است. نحوه بازی بدین صورت است که کودک لازم است تفاوت بین ستون ها را متوجه شود و یاد بگیرد که جای هر کدام از این قطعات و اشکال هندسی کجاست و هر کدام را دقیقا بر روی ستون مخصوص به خود قرار دهد.

در پیشرفته ترین مرحله این بازی، کودکان باید بتوانند به نحوی مربع و مستطیل ها را کنار هم و بر روی ستون ها بچینند که صفحه اول، کامل و بدون جای خالی کامل شود و بعد به سراغ صفحه دوم و سوم بروند. در واقع در این مرحله کودکان باید بتوانند قطعات را در کنار هم مچ کنند.

 

اسباب بازی چوبی قطار جایگذاری اشکال

اسباب بازی چوبی قطار جایگذاری اشکال؛ دارای 20 عدد شکل هندسی برای جای گذاری، یک عدد لوکوموتیو و دو عدد واگن می باشد. از ویژگی های این چوبی علاوه بر چوبی بودن و دوام بالای آن، می توان به چرخ دار بودن واگن ها و همین طور امکان جدا کردن قطعات لوکوموتیو و سر هم کردن دوباره آن اشاره کرد. این قطار اسباب بازی جای گذاری اشکال، دارای یک نخ برای کشیدن محصول است که به جذابیت آن افزوده و باعث می شود بچه ها دیرتر خسته شوند و لذت زیادی از بازی کردن با آن ببرند.

اسباب بازی چوبی قطار جایگذاری اشکال با اشکال هندسی متنوع

این قطار اسباب بازی از آنجایی که رنگارنگ و چند کاره طراحی شده است، برای یادگیری رنگ ها نیز مناسب است و می توان با آن اعداد و چهار عمل ریاضی را نیز با بچه ها کار کرد. از مزایای اسباب بازی های چوبی می توان به دوام بالا و نداشتن لبه های تیز و همین طور استفاده از رنگ های غیر شیمیایی در ساخت آنها اشاره کرد.

این بازی آموزشی، از چوب مقاوم و خوش ساخت تشکیل شده و ساخت کشور چین است. ابعاد جعبه محصول 60*90*320 میلی متر وزن آن 200 گرم می باشد. قطار جایگذاری اشکال هندسی؛ مناسب رده سنی 2 سال به بالا می باشد و نقش بسزایی در آموزش و خلاقیت کودکان دارد

 

اسباب بازی جای گذاری برج هوش 4 ستون مستطیلی و مربعی

اسباب بازی جای گذاری برج هوش 4 ستون مستطیلی و مربعی؛ برای سنین بعد از 1 سالگی مناسب می باشد. در دو مدل مستطیلی و مربعی موجود هست. در بالا گفتیم که قسمت ویژه ای از اسباب بازی های چوبی را اسباب بازی های جای گذاری تشکیل می دهند. همان طور که می دانید اسباب بازی های جای گذاری برج هوش ، جزو اولین اسباب بازی های فکری و هوشی کودکان هستند و دارای نمونه های با جنس های پلاستیکی و نمونه های چوبی هستند.

اسباب بازی جای گذاری برج هوش 4 ستون مستطیلی و مربعی تهیه شده از مواد اولیه مرغوب

دارای چهار ستون و 16 قطعه چوبی به شکل مربع، دایره، ستاره و شش گوش است. که هدف از آن در ابتدا جای گذاری نمونه های ساده آن توسط کودک است و هدف از طراحی آن در مراحل پیشرفته تر، آموزش رنگ ها، یادگیری اشکال هندسی و تشخیص سایز آنها می باشد.

 

 

اسباب بازی جایگذاری اشکال پین دار monte surrey pin wooden

اسباب بازی جایگذاری اشکال پین دار monte surrey pin wooden؛ دارای 16 قطعه می باشد و بر روی صفحه محصول چهار ستون پین دار وجود دارد که باعث می شود بازی برای بچه ها چالشی تر شود.

شکل های هندسی که بر روی این اسباب بازی چوبی است شامل چهار عدد مثلث چوبی، چهار عدد مستطیل چوبی، چهار عدد دایره چوبی و چهار عدد نشان بعلاوه از جنس چوب می باشد که در رنگ های آبی، سبز، زرد و قرمز رنگ آمیزی شده اند.

اسباب بازی جایگذاری اشکال پین دار  باعث تقویت مهارت دست ورزی

این اسباب بازی جایگذاری قطعات (اشکال)، منطبق بر روش مونته سوری طراحی و ساخته شده است و به مونته سوری با مانع هم معروف است. بدان معنا که پین های موجود بر روی ستون های محصول کار مانع را انجام می دهند و کودک می بایست با چرخاندن قطعات هندسی و عبور از این موانع، قطعات هندسی را به پایین ستون ها برساند. که این کار در بهبود قدرت عضلات و انگشتان آنها سهم بسزایی دارد و همچنین باعث بالا رفتن تمرکز و دقت در آنها می شود.

از دیگر مزیت های این محصول چوبی آموزشی، این است که پین هایی که برای هر کدام از اشکال هندسی طراحی شده اند فقط مختص آن شکل هندسی بوده و نمی توان اشکال را در جای دیگری غیر از محل مخصوص خود قرار داد.

بازی جایگذاری اشکال هندسی پین دار، مناسب رده سنی 2 سال به بالا می باشد. نحوه بازی با این محصول اینگونه است که بچه ها اول باید ستون صحیح را برای هر کدام از اشکال هندسی پیدا کنند و بعد اشکال هندسی را، از روی پین ها رد کرده و به پایین ستون ها برسانند.

 

اسباب بازی جایگذاری اشکال پین دار (monte surrey pin)

اسباب بازی جایگذاری اشکال پین دار (monte surrey pin)؛ دارای 16 قطعه می باشد و بر روی صفحه محصول چهار ستون پین دار وجود دارد که باعث می شود بازی برای بچه ها چالشی تر شود

شکل های هندسی که بر روی این اسباب بازی چوبی در دو مدل موجود هستند. یک مدل شامل چهار عدد مثلث چوبی ، چهار عدد مستطیل چوبی، چهار عدد دایره چوبی و چهار عدد نشان بعلاوه از جنس چوب می باشد که در رنگ های آبی، سبز، زرد و قرمز رنگ آمیزی شده اند. مدل دوم به جای دایره چوبی، شکل بیضی  دارد.

اسباب بازی جایگذاری اشکال پین دار  دارای پین های مختلف

این اسباب بازی جایگذاری اشکال پین دار ، منطبق بر روش مونته سوری طراحی و ساخته شده است و به مونته سوری با مانع هم معروف است. بدان معنا که پین های موجود بر روی ستون های محصول کار مانع را انجام می دهند و کودک می بایست با چرخاندن قطعات هندسی و عبور از این موانع، قطعات هندسی را به پایین ستون ها برساند. که این کار در بهبود قدرت عضلات و انگشتان آنها سهم بسزایی دارد و همچنین باعث بالا رفتن تمرکز و دقت در آنها می شود.

از دیگر مزیت های این محصول چوبی آموزشی، این است که پین هایی که برای هر کدام از اشکال هندسی طراحی شده اند فقط مختص آن شکل هندسی بوده و نمی توان اشکال را در جای دیگری غیر از محل مخصوص خود قرار داد.

بازی جایگذاری اشکال هندسی پین دار، مناسب رده سنی 3 سال به بالا می باشد. نحوه بازی با این محصول اینگونه است که بچه ها اول باید ستون صحیح را برای هر کدام از اشکال هندسی پیدا کنند و بعد اشکال هندسی را، از روی پین ها رد کرده و به پایین ستون ها برسانند.

 

اسباب بازی چوبی جای گذاری اشکال هندسی monte surrey rectangle

اسباب بازی چوبی جای گذاری اشکال هندسی monte surrey rectangle؛ روشی برای یادگیری، آموزش شکل ها و رنگ ها و جایگذاری قطعات هندسی می باشد. این اسباب بازی به شکل مستطیل است و دارای 10 قطعه رنگی می باشد.

اسباب بازی چوبی جای گذاری اشکال هندسی تهیه شده از چوب مرغوب

رنگ های بکار گرفته شده در مونته سوری جایگذاری اشکال هندسی، شامل رنگ های آبی، سبز، نارنجی و رنگ قرمز می باشد که جزو اولین رنگ هایی است که بچه ها یاد می گیرند. انتخاب این رنگ ها تصادفی نبوده و به خاطر این است که بیش از هر رنگ دیگری برای بچه ها جذاب است و توجه آنها را به خود جلب می کنند

 

در رنگ آمیزی اسباب بازی جایگذاری قطعات، از رنگ غیرشیمیایی استفاده شده است که برای کودک خطری ایجاد نمی کند. این اسباب بازی فکری علاوه بر افزایش هوش، باعث افزایش تمرکز و سرعت عمل در کودک می شود.

 

اسباب بازی مونته سوری آموزش اشکال monte surrey square

اسباب بازی مونته سوری آموزش اشکال monte surrey square؛ صفحه این اسباب بازی به شکل مربع است و دارای 10 ستون و  16 قطعه رنگی می باشد. مونته سوری روشی است که بر پایه ایجاد شناخت و یا تغییر در بینش‌هایی که از گذشته در ذهن کودک ایجاد شده، به وجود آمده است.

اسباب بازی مونته سوری آموزش اشکال با ماندگاری بالا

رنگ های بکار گرفته شده در مونته سوری جایگذاری اشکال، شامل رنگ های آبی، سبز، نارنجی و رنگ قرمز می باشد که جزو اولین رنگ هایی است که بچه ها یاد می گیرند. انتخاب این رنگ ها تصادفی نبوده و به خاطر این است که بیش از هر رنگ دیگری برای بچه ها جذاب است و توجه آنها را به خود جلب می کنند

در رنگ آمیزی اسباب بازی مونته سوری آموزش اشکال، از رنگ غیرشیمیایی استفاده شده است که برای کودک خطری ایجاد نمی کند. این اسباب بازی فکری علاوه بر افزایش هوش، باعث افزایش تمرکز و سرعت عمل در کودک می شود.

اسباب بازی چوبی مونته سوری، از چوب مقاوم و خوش ساخت تشکیل شده و ساخت کشور چین است. ابعاد صفحه چوبی 150*150 میلی متر وزن محصول 400 گرم می باشد.

 

اسباب بازی چوبی قطار جایگذاری اشکال مدل Wooden Train geometric shapes

اسباب بازی چوبی قطار جایگذاری اشکال مدل Wooden Train geometric shapes؛ دارای 10 عدد شکل هندسی برای جای گذاری، یک عدد لوکوموتیو و دو عدد واگن می باشد.

از ویژگی های این چوبی علاوه بر چوبی بودن و دوام بالای آن، می توان به چرخ دار بودن واگن ها و همین طور امکان جدا کردن قطعات لوکوموتیو و سر هم کردن دوباره آن اشاره کرد

این قطار اسباب بازی چوبی قطار جای گذاری اشکال، دارای یک نخ برای کشیدن محصول است که به جذابیت آن افزوده و  باعث می شود بچه ها دیرتر خسته شوند و لذت زیادی از بازی کردن با آن ببرند.

 اسباب بازی چوبی قطار جایگذاری اشکال  با رنگ ثابت

این قطار اسباب بازی از آنجایی که رنگارنگ و چند کاره طراحی شده است، برای یادگیری رنگ ها نیز مناسب است و می توان با آن اعداد و چهار عمل ریاضی را نیز با بچه ها کار کرد. از مزایای اسباب بازی های چوبی می توان به دوام بالا و نداشتن لبه های تیز و همین طور استفاده از رنگ های غیر شیمیایی در ساخت آنها اشاره کرد.

این قطار اسباب بازی جای گذاری اشکال، دارای یک نخ برای کشیدن محصول است که به جذابیت آن افزوده و  باعث می شود بچه ها دیرتر خسته شوند و لذت زیادی از بازی کردن با آن ببرند.

 

این قطار اسباب بازی از آنجایی که رنگارنگ و چند کاره طراحی شده است، برای یادگیری رنگ ها نیز مناسب است و می توان با آن اعداد و چهار عمل ریاضی را نیز با بچه ها کار کرد. از مزایای اسباب بازی های چوبی می توان به دوام بالا و نداشتن لبه های تیز و همین طور استفاده از رنگ های غیر شیمیایی در ساخت آنها اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)