معرفی انواع اسباب بازی های گروهی و سرگرمی معمایی

معرفی انواع اسباب بازی های گروهی و سرگرمی معمایی
یکی از مهمترین و جذاب ترین نوع بازی های سرگرمی و گروهی، بازی های معمایی است. بازی های معمایی همانطور که از نامش پیداست با منطق و استدلال سر و کار دارد. بازیکنان در این بازی با چالش های ذهنی مواجه می شوند که برای تقویت ذهن بسیار مفید است.

اسباب بازی های گروهی و سرگرمی به اسباب بازی هایی گفنه میشود که به صورت گروهی و با هدف لذت و سرگرمی تولید می شود. این بازی ها معمولا بین گروههای دوستانه و در جمع های صمیمی و خانوادگی انجام می شود. تعداد اعضای شرکت کننده در بازی های سرگرمی و گروهی از 2 نفر تا تعداد زیای افراد را شامل می شود.

کارشناسان و متخصصان، بازی های سرگرمی و گروهی را به بخش های مختلفی تقسیم بندی می کنند. پارتی گیم ها یا بازی های مهمانی، بازی های خانوادگی، بازی های استراتژی و بازی های معمایی از جمله تقسیم بندی هایی است که در بازی های گروهی و سرگرمی انجام شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گیم بازی ها یا بازی های مهمانی مقاله ای با عنوان" همه آنچه که باید در مورد گیم پارتی ها یا بازی های مهمانی بدانید"  تهیه شده که می توانید مطالعه کنید

بازی های سرگرمی و گروهی

 یکی از مهمترین و جذاب ترین قسمت های بازی های سرگرمی و گروهی، بازی های معمایی است. اما بازی های معمایی چیست؟

بازی های معمایی؛ با بازی هایی گفته می شود که بر چالش و حل چالش ها در بازی تاکید دارد.در واقع در بازی های معمایی، بجای تکیه بر ماجراجویی و اکشن، بر حل مساله تاکید دارد. بازی های معمایی منطبق بر منطق هستند و اغلب بازیکنان را با چالش های ذهنی مواجه می کنند

در بازی های معمایی ذهن و تفکر بازیکنان به چالش کشیده می شود و بازیکنان باید از طریق استدلال و منطق معماهای موجود در بازی را حل کنند

بازی های سرگرمی و گروهی مناسب کودکان

فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس ارایه کننده انواع اسباب بازی های گروهی و سرگرمی، شامل بازی های معمایی، برد گیم ها، پارتی گیم یا بازی های مهمانی و ... شما را در انتخاب اسباب بازی مناسب فرزندتان یاری میدهد. شما عزیزان می توانید برای مشاوره یا خرید به صورت حضوری و یا از طریق شماره های فروشگاه با همکاران ما در ارتباط باشید. جهت سفارش و خرید غیر حضوری نیز می توانید از طریق سایت فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس به آدرس https://koodakplus.com/ مراجعه کنید

در ادامه این مطلب شما را با تعدادی از بازی های سرگرمی و گروهی معمایی آشنا خواهیم کرد:

 

بازی فکری پرونده بلک بریم

بازی فکری پرونده بلک بریم دهکده بردگیم؛ همانطور که از نامش مشخص است شما با یک بازی معمایی و سراسر راز و رمز طرف هستید. خیلی از ماها طرفدار داستان‌های جنایی و رازآلودیم. در طی داستان مغزمان هزار بار تجزیه و تجزیه و تحلیل می‌کند تا بتواند حقیقت را کشف کند. باز هم اتفاقات مرموز و شوکه کننده‌ای در داستان رخ می‌دهند و ما با انفجار آدرنالین مواجه می‌شویم.

معمای پرونده بلک بریم بدون شک جز بهترین بازی فکری حل پرونده های جنایی محسوب می‌شود. این بازی مناسب گروه سنی بالای 14 است که به صورت یک الی شش نفره قابل اجراست. یک بازی با تم معمایی و جنایی که فکر همه را درگیر خود می‌کند و شما را به محل این وقایع خواهد برد

بازی فکری پرونده بلک بریم؛ موجب تقویت حافظه می گردد

شما در نقش کاراگاهانی خصوصی در قلب شهر بلک بریم انگلستان هستید. در طی روزهای گذشته افسران پلیس شهر به صورت ناگهانی ناپدید شده‌اند. داستان آنجایی نگران کننده می‌شود که رئیس پلیس هم ناپدید شده است.

از سرنخ‌های به جا مانده متوجه می‌شوید که شخصی به اسم ریجر اسکینز پشت این داستان است. حال، شما بسته‌ای رازآلود پشت درب پیدا می‌کنید و باید به دنبال سرنخ‌ها و برملا کردن حقیقت باشید...

 

بازی فکری تور جهانی پرفسور ریچارد

بازی فکری تور جهانی پرفسور ریچارد دهکده بردگیم؛ بازی فکری تور جهانی پروفسور ریچارد یکی از بردگیم‌های جذاب و پرطرفدار برند دهکده بردگیم است که از بازی معمایی خارجی مشهور Professor Charlie's world tour تولید شده است، از سری بازی‌های secret games است. بازی فکری تور جهانی پروفسور ریچارد مناسب کودکان بالای 10 سال، نوجوانان و بزرگسالان است که به صورت یک تا هشت نفره قابل اجراست. این بازی به تقویت مهارت‌های ذهنی و تفکر کردن خارج از چارچوب کمک می‌کند

تور جهانی پرفسور ریچارد؛ هم به صورت انفرادی و هم گروهی قابل انجامک است

پکیج محصول حاوی 24 عدد پاکت نامه همراه با محتویات محرمانه، یک عدد نقشه جهان و یک عدد یادداشت تا شده است. موضوع بازی بدین شکل است که پرفسور ریچارد سفر دور دنیای خود را آغاز می‌کند. او 24 نامه از سراسر جهان برای بازیکنان می‌فرستد. بازیکنان باید معماهای او را حل کنند و از رازهای او پرده برندارند. یعنی باید تک تک پازلها را حل و برنامه سفر پرفسور را دنبال کنند.

بازیکنان میتوانند به یک باره در طول یک روز تمام ۲۴ معما را حل کنند و یا اینکه روزی یک معما حل کنند. برای موفقیت در این بازی باید خارج از چارچوب فکر کرد. جواب هر معمابه شما می‌گوید که پاکت بعدی کدام است.

 

بازی فکری میکرو ماکرو

بازی فکری میکرو ماکرو یک شهر جنایت چارپایه؛ بازی فکری میکرو ماکرو 1 سری شهر جنایت یکی از بردگیم‌های مشهور و پر طرفدار تولید شده توسط برند چارپایه است. این بازی مناسب گروه سنی نوجوانان بالای 12 سال و بزرگسالان است که به صورت یک تا چهار نفره قابل اجراست. یک بازی جذاب برای تمامی رده‌های سنی که در سال 2021 برنده بهترین بازی سال شد و برنده 5 جایزه جهانی مشهور شده است.

میکرو ماکرو مناسب گروه سنی نوجوانان و جوانان است

در این بازی تمام شهر را جنایت فرا گرفته است و بازیکنان باید سرنخ‌ها را دنبال کنند تا پرده از این جنایات بردارند. در این بازی 16جنایت رخ داده است که باید آنها را بررسی کرد و آن پرونده‌ها را حل نمود. بازیکنان برای حل پرونده‌ها باید به نقشه بزرگ دقت کنند، سرنخ‌ها را پیدا کرده تا بتوانند پرونده را حل کنند.

بازی میکرو ماکرو ۱ مزایای آموزشی بسیاری دارد. این بازی به تقویت مهارت‌های مختلفی مانند بهبود روابط اجتماعی، تقویت اعتماد به نفس و افزایش توانایی‌های ذهنی کمک خواهد کرد.

 

بازی معمایی پرونده قتل در عمارت گنجیفا گیمز

بازی معمایی پرونده قتل در عمارت گنجیفا گیمز؛ یکی از بازی‌های فکری معمایی جذاب تولید شده توسط گروه گنجیفا گیمز است و بدون شک یکی از محبوب‌ترین بازی پرونده های جنایی محسوب می‌شود.

زیرا در صورتی که بازیکنان به سرنخ‌های بیشتری نیاز داشته باشند، می‌توانند به وب سایت گروه تولیدی گنجفه سر بزنند و بلافاصله سرنخ‌های جدیدی دریافت کنند. این بازی مناسب گروه سنی بالای 14 سال است و به صورت یک تا شش نفره قابل اجراست. اقلام موجود در پکیج نیز محرمانه است؛ پس از ذکر آنها معذوریم.

تفکر منطق در بازی معمایی پرونده قتل در عمارت گنجیفا گیمز بسیار مهم است

در بازی معمایی پرونده قتل در عمارت گنجیفا گیمز شما با پرونده جنایتی هولناک طرف هستید که در سال 1914 رخ داد و هنوز این پرونده حل نشده است. در آن سال جسد یکی از افراد ثروتمند شهر در وضعیتی غیر عادی پیدا شد؛ اما شروع جنگ جهانی باعث شد که این پرونده تا به الان حل نشده باقی بماند.

داستان از آنجایی شروع می‌شود که وصیت نامه مقتول پیدا می‌شود و نام شما به عنوان تنها وارث او در وصیت نامه ذکر شده است. پس در هر حال مجبورید که این پرونده کاراگاهی را حل کنید

 

بازی فکری پرونده قتل در شب کریسمس

بازی فکری پرونده قتل در شب کریسمس گنجفه گیمز؛ پرونده قتل در شب کریسمس یکی از بازی‌های فکری تولید شده توسط برند مطرح و مشهور گنجیفا گیمز است. این برند یک لاین کاملا خاص و ویژه به تولید انواع پرونده های معمایی و جنایی اختصاص داده است. بازی قتل در شب کریسمس نیز جز پرونده‌های معمایی و جنایی برند گنجفه گیم است. این بازی مناسب رده سنی بالای 14 سال و بزرگسالان است. لازم به ذکر است که شما این بازی را فقط یک بار می‌توانید انجام دهید؛ اما همین یک بار تجربه چه تجربیات مهیج و چه خاطرات مخوفی برایتان رغم خواهد زد.

 استدلال منطقی در بازی فکری پرونده قتل در شب کریسمس ضروری می باشد

این بازی شما را می‌برد به سال 1882. در شب سرد کریسمس، علی رغم امنیت کامل شهر، ناگهان صدای فریاد بلندی به گوشتان می‌رسد. جنازه آگوستوس استینچ در یک منزل اجاره‌ای کلنگی پیدا می‌شود. قاتل یا قاتلین هنوز پیدا نشده‌اند. پس وظیفه شما که یکی از اعضای تیم بابی‌ها هستید، باید شواهد و مدارک را پیگیری کرده تا بتوانید قاتل را شناسایی کنید.

 

بازی فکری کدنیمز، سرزمین ذهن زیبا

بازی فکری کدنیمز codenames سرزمین ذهن زیبا؛ موضوع اصلی این بازی درباره ابرجاسوس‌هایی است که به صورت پنهانی از هویت ۲۵ مامور خود خبر دارند. اما هم گروهی ها آنها را فقط از روی اسم رمزشان می‌شناسند. وظیفه آنها این است که سر نخهای یک کلمه‌ای از کارت‌های روی میز ارائه دهند. در بازی سرزمین ذهن زیبا ماموران موظف‌اند که مقصود رییس خود را حدس بزنند.

تمرکز در بازی فکری کدنیمز مهم است

اولین گروهی که بتواند سریعتر از دیگر گروه‌های رقییب با رییس خود ارتباط برقرار کند برنده بازی خواهد شد. codemames فارسی بدون شک یکی از بازی‌های معمایی برند سرزمین ذهن زیباست.

 

بازی فکری کدنیمز پیکچرز، سرزمین ذهن زیبا

بازی فکری کدنیمز پیکچرز Codenames picture سرزمین ذهن زیبا؛ بازی کدنیمز پیکچرز مناسب برای کودکان بالای 10 سال، نوجوانان و بزرگسالان است که به صورت دو تا هشت نفره قابل اجراست. این بازی تفاوت چندانی با بازی کدنیمز نسخه کلمات ندارد. بازی حاوی 140 کارت تصویر است. از آنجایی که کارتها دوطرفه هستند؛ پس بازی حاوی 280 تصویر است.

بازی فکری کدنیمز پیکچرز یک بازی گروهی مهیج است

از دیگر اقلام موجود در بازی کارتهای ایجنت، کارت‌های کلید (سرنخ) و پایه مخصوص نگهداری کارتهاست.موضوع بازی بدین شکل است که دو گروه نظامی منتظر هستند تا جاسوسان خود را از صحنه خارج کنند. اعضای گروه‌ها منتظر هستند تا مشخصات و آدرس دقیق جاسوس اعلام شود تا بتواند او را از صحنه خارج کند. در این میان تیم مقابل از طریق شنود بیسیم اعضای گروه رقیب، کارشکنی‌هایی می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)