همه چیز در مورد بازی منوپولی یا روپولی

همه چیز در مورد بازی منوپولی یا روپولی
بازی مونوپولی در کشور ما بیشتر با نامهای روپولی و ایروپولی شناخته می شود در معنای لغوی مونوپولی یعنی انحصار طلبی و یکی از بازیهایی است که برای تقویت هوش مالی و ریاضی کودکان بسیار مناسب است

تاریخچه بازی منوپولی یا روپولی

منوپولی(monopoly) یکی از بازی های فکری پرطرفدار است که در ایران با نامهای دیگر همچون روپولی و ایروپولی شناخته می شود. مونوپولی از دو کلمه مونو به معنای تنها و پولی به معنای فروش تشکیل شده است. معنای مونوپولی در زبان یونانی به معنای انحصار گر است از سویی دیگر منوپولی علاوه بر نام یک بازی به یکی از روشهای سرمایه داری نیز اطلاق می شود.

اختراع بازی منوپولی برمی گردد به سال 1935 و از آن موقع تا حال قریب به 750 میلیون نفر این بازی را انجام داده اند. کارشناسان معتقدند این بازی میتواند تا حد زیادی هوش مالی واقتصادی کودکان را افزایش دهد از این رو به والدین پیشنهاد می کنیم برای آشنایی کودکان با مفاهیم اقتصادی، مالی و پول از این بازی کمک بگیرند.

بازی مونوپولی باعث آشنایی با مفهوم پول و سرمایه گذاری می گردد

برای آشنایی کودکان با مفاهیم اقتصادی و پول مقاله ای با عنوان "با کدام اسباب بازی ها می توان کارکرد پول را به کودکان یاد داد"  تهیه کردیم که می توانید مطالعه کنید 

فواید و ویژگیهای بازی مونوپولی

از فواید و ویژگیهای بازی منوپولی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • - تقویت هوش مالی و اقتصادی کودک
  • - توسعه مهارت تصمیم گیری و حل مساله
  • - آشنایی با مفهوم وام
  • - پرورش مهارت مذاکره
  • - آشنایی با مفهوم پول و نحوه استفاده از آن
  • - تقویت مهارت تمرکز
  • - افزایش صبر
  • - تقویت هوش ریاضی

 

اجزای بازی مونوپولی چیست؟

بازی مونوپولی را میتوان به صورت گروهی انجام داد در بهترین حالت تعداد اعضای حاضر در بازی بین 4 تا 6 نفر می باشد. از این رو میتوان این بازی را یک بازی سرگرمی – گروهی در نظر گرفت از سوی دیگر بازی مونوپولی یکی از بهترین بازی های فکری موجود در بازار است.

اجزای تشکیل دهنده بازی مونوپولی

این بازی شامل یک یک صفحه اصلی می باشد که بازی بر روی این صفحه انجام می شود.دو تاس، یک مهره برای هر بازیکن، ۳۲ خانه، ۱۲ هتل، ۱۶ کارت شانس، ۱۶ کارت اجتماعی و ۲۸ سند از دیگر اجزای بازی مونوپولی است. به هر بازیکن 1500 دلار داده می شود که به شرح ذیل است:

 ۲ اسکناس ۵۰۰ دلاری

2اسکناس ۱۰۰ دلاری

۲ اسکناس ۵۰ دلاری

۶ اسکناس ۲۰ دلاری

۵ اسکناس ۱۰ دلاری

۵ اسکناس ۵ دلاری

۵ اسکناس ۱ دلاری

 

قواعد بازی مونوپولی

شانس در بازی مونوپولی نقش زیادی دارد ولی ایطور هم نیس که که بازی کاملا بر مبنای شانس باشد. شگردهایی در بازی بازی جورد دارد که علاوه بر اینکه به جذابیت بازی کمک می کند با عث شده که بازی مونوپولی در رده بازی های فکری قرار بگیرد.

یکی از شگردهای این بازی که به هوش مالی اعضا نیز کمک میکند این است بازیکنان باید سعی کنند در طول بازی سرمایه حریف را از آن خود کنند که این قضیه با خرید ملک های گران در مزایده و به قیمت ارزان اتفاق می افتد.

در بازی مونوپولی باید تفکر منطقی را به کار گرفت

شاید در ابتدا فکر کنیم که بازی مونوپولی یک بازی ساده است در حالی که با پیش روی بازی متوجه پیچیدگی های بازی می شوید. در این بازی شانس و تعقل حرف اول و اخر را میزند و بازیکان مجبورند در طول بازی تصمیم های منطقی و معقولانه ای بگیرند. اصول اصلی در این بازی بر مبنای سرمایه گذاری است به گونه ای که با کمترین پول به بیشترین میزان سود دهی برسید.

بازی مونوپولی بر روی یک صفحه که دارای تعدادی خانه است انجام می شودبعضی از این خانه ها فروشی است و بعضی دیگر خانه های شانس است که بسنته با شانس شما پیشنهادات خوب یا بد به شما می دهد

 

روپولی یا ایروپولی چست؟

روپولی یا ایروپولی در واقع نام ایرانی بازی مونوپولی است که با توجه به فرهنگ ایران شبیه سازی شده است این بازی سالهاست در ایران تولید می شود و دارای طرفداران زیادی است. با توجه به تغیرات ساده و جذابی که بازی روپولی و ایروپولی نسبت به بازی روپولی دارد، این بازی جذابیت بیشتری برای ما ایرانیان دارد.

بازی روپولی یا مونوپولی

در این بازی خیابانهای شهر تهران قدیم بر روی صفحه اصلی بازی نقش بسته و بازی کنان با پول اولیه خود می توانند املاک خانه و یا شرکت و فرودگاه را خریداری کنند. از این طریق بازیکنان میتوانند کسب درامد کرده و به ساخت و ساز بپردازند.

در ادامه به معرفی تعدادی از بازی های مونوپولی روپولی یا ایروپولی خواهیم پرداخت:

بازی فکری مونوپولی طهرون میپل کینگ

بازی فکری مونوپولی طهرون میپل کینگ؛ این بازی مناسب گروه سنی کودکان بالای 8 سال، نوجوانان و بزرگسالان است که به صورت دو تا شش نفره قابل اجراست. این بازی نسخه ایرانی مونوپولی مشهور است. محتویات بازی مونوپولی شامل 6 مهره فلزی با کیفیت است.

روند بازی مونوپولی طهرون شبیه بازی اصلی مونوپولی است، با این تفاوت که شما در شهر تهران و محله‌های این شهر باید داد و ستد کنید!

در این بازی در تهران دوری بزنید، مغازه‌ها، املاک و مستقلات را رصد کنید. به دنبال فرصتی باشید که بتوانید سریع‌تر از رقبا معاملاتی را انجام دهید و سود بیشتری کسب کنید. برای برنده شدن در این بازی نیازمند تفکر و برنامه ریزی استراتژیک است.

بازی مونوپولی به صورت گروهی انجام می شود

برای به دست آوردن املاک بیشتر باید منابع خود را به بهترین شکل مدیریت کنید و در عین حال از توانایی مذاکره بالایی برخوردار باشید. این بازی به تقویت بینش و تفکر اقتصادی و استراتژیک افراد کمک شایانی خواهد کرد.

 

بازی فکری مونوپولی مینی نسخه فارسی

بازی فکری مونوپولی مینی نسخه فارسی؛ در این مونوپولی 1 عدد صفحه بازی، 6 مهره رنگی، 28 کارت سند مالکیت، 17 کارت شانس، 15 کارت خزانه عمومی، 32 خانه، 12 هتل، 2 عدد تاس، و اسکناس ها وجو دارد بازی فکری مونوپولی مینی از نوع بازی‌های فکری رومیزی است که مناسب گروه سنی 8 سال به بالا می‌باشد.

در بازی مونوپولی باید خریدهای به موقع انجام داد

در این محصول تعداد بازیکنان بین 2 تا 4 نفر می‌تواند متغیر باشد مونوپولی مینی به بچه‌ها کمک می‌کند که بتوانند خرید و فروش کرده یا محاسبه کنند که در کجا سرمایه‌گذاری کرده و کجا سود می‌کنند. طی این بازی بچه‌ها باید تلاش کنند خانه‌های خاص را در زمین‌بازی تصاحب کرده یا اجاره کنند. هر بازیکن با استفاده از تاس و کارت‌های بازی، شانس‌هایی را به دست می‌آورد تا بتواند پول و خانه‌های بیشتری را تصاحب کند

 

بازی فکری روپولی مینی

بازی فکری روپولی مینی؛ اسباب بازی روپولی شامل صفحه بازی، مهره، تاس و کارت های بازی است که دو تا شش نفره می باشد ضمنا این محصول ایرانی از کیفیت چاپ بالایی برخوردار است.

بازی روپولی سبب آشنایی کودکان و نوجوانان با مسائل مربوط به مالکیت و سرمایه گذاری می شود. بازی فکری روپولی مینی را به دو صورت می توان انجام داد. در روش اول بازیکنان توافق می کنند هر کس که سریع تر مجموع دارایی هایش به یک عدد مشخص برسد برنده است و در روش دوم بازی تا زمانی ادامه می باید که دارایی تمام بازیکنان رو به اتمام باشد به گونه ای که قادر به ادامه بازی نباشند در این صورت کسی قسمت اعظم دارایی ها را در اختیار دارد برنده می باشد. فهم مبانی ابتدایی علم اقتصاد، بالا رفتن اطلاعات مالی و تجاری، تقویت هوش ریاضی و افزایش مهارت تفکر استراتژیک از جمله اهداف آموزشی است که در روپولی تحقق می یابد.

ارکان بازی روپولی؛ مهره، تاس و کارت ها هستند

تقویت یک یا چند مهارت در فرد، ماندگاری بالا و کم هزینه بودن را دارند به همین علت در روند رشد کودکان دارای آثار مثبتی هستند بازی فکری روپولی نیز یک نمونه محصول آموزشی در زمینه هوش مالی است که به صورت گروهی قابل انجام است.

 

بازی فکری ایروپولی بازی تا

بازی فکری ایروپولی بازی تا؛ یکی از مهارت‌ها و توانایی‌های ذهنی‌ای که کودکان و نوجوانان باید در آن خبره شوند، مهارت‌های اقتصادی و هوش مالی است. بدون شک هوش مالی یکی از مهمترین دلایل موفقیت بسیاری از انسان‌هاست. کودکان با ورود به مدرسه و آغاز دوران نوجوانی باید با مسائل مالی و اقتصادی در حد ابتدایی آشنا شوند.اسباب بازی‌ها و سرگرمی‌های فکری بسیاری برای تقویت هوش مالی کودکان طراحی شده‌اند. بازی فکری ایروپولی یکی از پرفروش‌ترین و مشهورترین این محصولات در بازار است.

بازی ایروپولی در زمینه رشد هوش مالی مفید است

بازی فکری ایروپولی یکی از محصولات برند بازیتا است که از بازی مشهور و جهانی مونوپولی الهام گرفته است. بازی فکری ایروپولی بازی تا مخصوص کودکان بالای 5 سال است. البته مخاطب آن نوجوانان و حتی بزرگسالان نیز هستند.

بردگیم ایروپولی به صورت گروهی قابل اجراست و موضوع اصلی آن پول، داد و ستد و اقتصاد است. سبک این بازی استراتژیک، رومیزی، کارتی و گروهی است.

پکیج محصول حاوی یک صفحه مقوایی محکم و باکیفیت، 28 عدد کارت مخصوص مالکیت، 7 مدل پول و اسکناس، 19 عددکارت شانس، 32 خانه و 12 هتل، به همراه 5 مهره رنگی و برشور راهنمای بازی است.

روند بازی بدین شکل است که مقداری پول در ابتدای بازی به هر کدام از بازیکنان تعلق می‌گیرد. با این پولها باید خیابان‌های تهران قدیم را خریداری کنند و از کسی که آنجا وارد شود هم کرایه بگیرند. با کارت‌های شانسی که در اختیار دارند نیز می‌توانند هتل، خانه و دیگر املاک را تهیه کنند.

کلام اخر

فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس ارایه اکننده انواع اسباب بازی های فکری – گروهی و سرگرمی با ده سال سابقه، در خدمت شماست تا بتوانید بهترین ها را با توجه به نیاز فرزندانتان انتخاب کنید. شما عزیزان می توانید هم از طریق حضوری از طریق شعب فروشگاه کودک پلاس یا به صورت غیر حضوری از طریق سایت فروشگاهی کودک پلاس به آدرس https://koodakplus.com/ محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)