مروری بر ماشین های کنترلی با تکنولوژی های مختلف

مروری بر ماشین های کنترلی با تکنولوژی های مختلف
ماشین های کنترلی نیز در چند سال اخیر دستخوش تغییرات تکنولوژیکی شده‌اند و پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند. این ماشین‌ها با ماشین‌هایی که ده سال پیش با آنها سرگرم می‌شدیم کاملا متفاوت‌اند

آیا تا به حال چیزی درباره ماشین کنترلی هوشمند شنیده‌اید؟ درصد کمی از کابران با نسل جدید ماشین های کنترلی آشنایی دارند. یعنی نسل جدیدی از انواع ماشین کنترلی وای فای گرفته تا ماشین کنترلی بلوتوثی و سنسوری! دنیای ماشین های کنترلی به سرعتی فراتر از حد انتظار ما در حال پیشرفت و دگرگونی است. درست مانند سایر جنبه های تکنولوژیکی. اگر جزو افرادی هستید که همیشه به دنبال امتحان کردن چیزهای جدید و خاص هستند، این مقاله مال شماست! چرا که در اینجا درباره تکنولوژی های جدید دنیای آرسی صحبت کرده‌ایم.

امروزه با ظهور روندهای تکنولوژیکی جدید در دنیا، اسباب‌بازی‌ های کنترل از راه دور با قابلیت‌ ها و ویژگی‌ های منحصر به فردی وارد بازار شدند. البته همچنان منتظر پیشرفت تکنولوژیکی آتی در زمینه تولید ماشین های کنترلی خواهیم بود. اگر شما نیز طرفدار دنیای نامحدود و مهیج آرسی‌ ها هستید، تا پایان مقاله با ما باشید، زیرا درباره ماشین های کنترلی با تکنولوژی های مختلف صحبت خواهیم کرد.

ماشین کنترلی هوشمند

با نگاهی به تاریخچه سرگرمی‌ها و اسباب بازی‌های کنترل از راه دور متوجه می‌شوید که همه چیز با یک ماشین کنترلی بدون باتری قابل شارژ شروع شد. چه کسی فکرش را می کرد آن ماشین های ساده که حتی برخی از آنها توسط یک سیم به ریموت کنترلر وصل می‌شدند، امروزه تبدیل به انواع ماشین کنترلی وای فای و ماشین کنترلی هوشمند شوند. ماشین‌های RC قدیم کنترل و کارایی فرمان دقیقی داشتند. اما در مقیاس کوچک و با امکانات بسیار محدود بودند. چند سال بعد، سازندگان راهی برای ادغام تکنولوژی الکتریسیته در اسباب‌بازی‌ های RC پیدا کردند. بنابراین اساساً بازار انبوهی برای ماشین‌ های کنترلی حرفه‌ ای الکتریکی ایجاد شد.

ماشین کنترلی هوشمند

با گذشت زمان، نوآوری‌ها و پیشرفت‌های بیشتری در زمینه تولید ماشین کنترلی هوشمند صورت گرفت. پس ماشین های آرسی گذشته ای پر فراز و نشیب داشتند تا به جایگاه فعلی ای که امروز مشاهده‌گر آن هستیم، رسیدند.

ماشین هایی که در چند سال اخیر تولید شده‌ اند بدون شک هیچ شباهتی با ماشین های آرسی ابتدایی ندارند. امروزه ماشین های کنترلی با تکنولوژی های مختلف مثل انواع ماشین کنترلی هوشمند در حال ظهورند. برای مثال کسی در گذشته تصور نمی‌ کرد که روزی فرا برسد و بتواند ماشین خود را به صورت بی سیم هدایت کند. حتی اینکه مثلا ماشین خود را از طریق بلوتوث یا وای فای و از فاصله خیلی زیاد هدایت کند.

ماشین کنترلی سنسوری

ماشین کنترلی سنسور دار که به ماشین کنترلی هوشمند نیز مشهور است، نسل جدیدی از ماشین های دنیای آرسی است که اخیرا طرفرداران زیادی را به خود جذب کرده است. این ماشین ها معمولا دارای یک سری سنسور محیطی و حرکتی هستند.

برخی از ماشین های کنترلی هوشمند پیشرفته به کمک سنسورههای محیطی خود، اطلاعات را از محیط پیرامون خود گرفته، سپس حرکت‌ های بعدی ماشین به کمک آن اطلاعات صورت می‌گیرد. برخی از ماشین های کنترلی هوشمند قابلیت‌ های ویژه‌ای دارند. برای مثال می‌ توانید به شکل صوتی فرمانی به ماشین دهید و ماشین سریعا آن فرمان را اجرا کند. نسل جدید ماشین کنترلی سنسور دار این قابلیت را دارند که به کمک کنترل ساعت (مثلا به کمک سنسور جاذبه)، سنسور مچی و انگشتی و حتی به کمک کنترل حسی جسمی اشاره‌ ای، حرکت کنند.

برای مثال به طرفین حرکت کنند و حتی دریفت بزنند. به بیانی ساده‌تر، این ماشین‌ ها از طریق سنسورهای حرکتی، فقط با حرکت دست، هدایت می‌ شوند. بنابراین نیازی نیست که ریموت کنترل را در دست بگیرید و ماشین را هدایت کنید. یعنی سنسور ماشین فقط با حرکت دادن دستتان متوجه می‌ شود که به چه سمتی ماشین را هدایت کند.

اگر به دنبال بهترین ماشین کنترلی هوشمند هستید، ماشين بوگاتی کنترلی تبدیل شونده و سنسور دار را به شما پیشنهاد می‌ دهیم. این ماشین در دو رنگ جذاب قرمز و آبی تولید شده و مناسب گروه سنی بالای 6 سال است.

ماشین کنترلی وای فای

با روی کار آمدن تلفن‌های هوشمند، مثل موبایل و تبلت به تدریج قابلیت‌ های مختلف آنها برای بهبود عملکرد ماشین های آرسی، ادغام شدند. 

پس برخی از ماشین های کنترلی امروزی با موبایل و تبلت و به کمک سیستم وای فای هدایت می‌ شوند. به کمک این قابلیت‌ ها می‌‍‌ توان ماشین را راه دور کنترل کرد. ماشین‌ های کنترلی آفرودی‌ ای که در مناطق صعب العبور حرکت می‌ کنند و حتی ماشین های کنترلی مسابقه‌ ای را می‌ توان از طریق سیستم وای فای هدایت کرد.

از بهترین ماشین های آرسی وای فای است WIFI METAL CRAWLER

پس اگر به دنبال یک ماشین کنترلی آفرود هستید تا بتوانید مناطق دور افتاده را کاوش کنید، انواع ماشین کنترلی وای فای را به شما پیشنهاد می‌ دهیم. چرا که این ماشین‌ ها قابلیت‌ های مختلفی دارند؛ مثل:

  • ماشین های کنترلی وای فای معمولا برد بالایی دارند. این ماشین‌ ها را می‌ توان از فاصله بیشتری هدایت کرد. سیگنال‌ های وای فای برد بیشتری داشته و فواصل طولانی‌تری را ساپورت می‌ کنند.
  • امواج وای فای مطمن‌ تر از امواج رادیویی هستند. پس کنترل بیشتری را می‌ توان روی ماشین های وای فای اعمال کرد.
  • بسیار از درایورها به دنبال این هستند تا مسافتی را که ماشین آرسی طی کرده است را ببیند. خصوصا مسافت‌ هایی را که فرد نمی‌ تواند به صورت حضوری مشاهده کند. برخی از ماشین های کنترلی قابلیت نصب دوربین را دارند. به صورتی که می‌ توان به صورت زنده مشاهده کرد که ماشین از چه مناطقی عبور می‌ کند. همچنین می توان تصاویر را به صورت آنلاین از طریق گوشی موبایل ثبت کرد!
  • ماشین های کنترلی وای فای این قابلیت را دارند تا از طریق نصب یک برنامه در گوشی هدایت شوند. یعنی از طریق اتصال گوشی به اینترنت، می‌ توانید ماشین را از هر جایی که باشد کنترل کنید.

یکی از بهترین ماشین‌ های کنترلی بازار،ماشین کنترلی WIFI METAL CRAWLER است. این ماشین جزو آرسی‌های مناسب آفرود است و با باتری کار می‌کند و به صورت بی سیم و وای فای هدایت میشود.

به ماشین های کنترلی علاقه مندید؟

پیشرفت در انواع ماشین کنترلی هوشمند

امروزه پیشرفت تکتولوژی به حدی بوده است که حتی می‌توان کلیه مسیرهایی که ماشین طی می‌کند را با یک دوربین ثبت کرد. با نگاهی به آینده، تصور شما از نوآوری‌های آینده در زمینه تولید ماشین‌های کنترلی چگونه است؟ با پیشرفت تکنوژیکی‌ روز افزونی که در زمینه تولید ماشین های کنترلی شاهدیم، بدون شک در آینده‌ای نه چندان دور نیز شاهد پیشرفت‌های زیادی (در زمینه پیشرفت مکانیک، علم مواد، الکترونیک، طراحی و قابلیت‌های جدید.) خواهیم بود.

ماشین کنترلی بلوتوثی

ماشین کنترل از راه دور بلوتوثی که به (BT RC Car) نیز مشهور است. یک وسیله نقلیه کنترل از راه دور بی سیم است. این ماشین ها معمولا از طریق یک اپلیکیشن مخصوص که بر روی تلفن همراه نصب می‌ شوند، قابل کنترل و هدایت هستند.

ماشین های کنترلی بلوتوثی مزایای زیادی نسبت به دیگر ماشین‌ها دارند. زیرا دامنه وسیع‌ تری از کنترل و کارایی بیشتری را به ما می‌ دهند. همچنین این فرصت را به ما می‌ دهند که هر زمان که بخواهیم کنترل از راه دور را تغییر دهیم. به این معنی که می‌ توانیم از هر دستگاه اندرویدی از جمله تلفن، تبلت و رایانه برای هدایت ماشین خود استفاده کنیم. لازم به ذکر است که معمولا موانع فیزیکی مانند دیوارها، درها و غیره در کنترل این ماشین‌ ها تاثیری ندارد.

ماشین کنترلی شیائومی با قابلیت کنترل از طریق بلوتوث

خبر خوب به والدینی که به دنبال تربیت فرزندی مستقل، خلاق و باهوش هستند این که برخلاف اکثر ماشین‌ های کنترل از راه دور (RC) که می‌ توانید از فروشگاه‌های اسباب بازی خریداری کنید، برخی از ماشین‌ های RC بلوتوثی را می‌ توان از ابتدا ساخت. چرا که امروزه ماشین های کنترلی بلوتوثی از طریق خرید کیت ماشین کنترلی حرفه ای و اتصال قطعات مختلف روی آن به راحتی قابل ساخت هستند.

بدین صورت که از برنامه (اپلیکیشن‌های اندروید و آیفون) مخصوص ماشین کنترلی بلوتوثی برای ارسال سیگنال و دریافت سیگنال بین سخت افزار گوشی هوشمند و آردوینو استفاده می‌ شود. در اینجا آردوینو به عنوان کنترل کننده اصلی دستگاه عمل می‌ کند. بدین ترتیب که سیگنال یا دستورات را دریافت کرده و این دستورات را برای انجام یک کار خاص به موتورها و درایورهای موتور ارسال می‌ کند.

ماشین کنترلی شیائومی با قابلیت کنترل از طریق بلوتوث یکی از بهترین ماشین های کنترلی بلوتوثی بازار است. این ماشین با ظاهری جذاب و شیک، فروش بالایی را در ایران به خود اختصاص داده است. 

یکی دیگر از بهترین ماشین‌های کنترلی بلوتوثی، ريسينگ كنترلی بلوتوثی است که مناسب گروه سنی بالای سه سال می‌باشد.

ماشين بوگاتی کنترلی تبدیل شونده و سنسور دار جزو ماشین های کنترلی هوشمند است
برخی از ماشین های سنسور دار با حرکت دست شما حرکت می کنند و یا تبدیل می شوند.

ماشین های کنترلی دوربین دار

کمتر درایوری را می‌ توان پیدا کرد که شیفته انواع ماشین های کنترلی دوربین دار نباشد. چرا که هر کسی مایل به مشاهده مناطق صعب العبوری است که ماشین کنترلی‌ اش آنجا را می‌ پیماید ولی خود شخص قادر به رفتن به آنجا نیست! البته در دنیای اسباب بازی‌ها و سرگرمی‌ های کنترل از راه دور، فقط ماشین‌ ها نیستند که دوربین دارند، بلکه برخی پهباد های کنترلی نیز مجهز به دوربین و تصویر برداری هستند. پس وسیله نقلیه آرسی شما چه در هوا، چه بر روی آب و چه در کوهستان باشد، قادر به ثبت تصاویر منحصر به فردی برای شما خواهد بود. 

در عصری که فناوری به طور مداوم مرزهای بازی و اکتشاف را گسترش می‌ دهد، اتومبیل‌ های RC (کنترل رادیویی) با دوربین، ما را به یک فصل جدید هیجان‌انگیز هدایت می‌ کنند. این وسایل نقلیه مهیج، مجهز به دوربین هستند که نمای اول شخص (FPV) را ارائه می‌ دهند و تجربه کنترل از راه دور را به یک سفر زنده و فراگیر تبدیل می‌ کنند. ادغام دوربین‌ ها در اتومبیل‌ های RC نه تنها هیجان تعقیب و گریز را افزایش م ی‌دهد، بلکه دامنه کاربرد آنها را نیز وسعت بخشیده است. به عبارتی نویدبخش ترکیبی از سرگرمی و کاربرد است. زیرا نصب دوربین بر روی وسایل نقلیه کنترلی کابردهای زیادی به جز سرگرمی دارد و حتی در بسیاری از موارد امداد و نجات می‌ توان از آن بهره برد.

درایورها می‌ توانند با اتصال یک دوربین به ماشین RC و اتصال آن به یک فرستنده ویدئویی، فیدهای ویدئویی زنده دریافت کنند. این کار به آنها این امکان را می‌ دهد تا خودرو را طوری حرکت دهند که گویی درست در داخل آن نشسته‌اند! این تنظیم معمولاً شامل یک گیرنده ویدیویی است که به صورت استراتژیک برای ضبط سیگنال‌های ارسالی قرار می‌ گیرد. سپس به مانیتور ارسال می‌ شود و ورودی بصری در زمان واقعی را از منظر خودرو ارائه می‌ دهد. البته لازم به ذکر است که برای درایورهای حرفه‌ ای و درایورهای مبتدی، تجهیزات لازم برای این تجربه بسته به منابع موجود کاربر متفاوت است. یعنی ماشین های کنترلی آفرودی دوربین دار حرفه ای ممکن است دارای قابلیت‌ هایی باشند که در حین عبور از موانع مختلف و شرایط آب و هوایی نامصاعد نیز قادر به ثبت تصویر باشند.

به خرید ماشین کنترلی برای هدیه فکر می کنید؟

مزایای ماشین کنترلی دوربین دار

همانطور که ذکر شد، ادغام دوربین‌ ها در اتومبیل‌ های RC با ارسال یک فید ویدیوی زنده مزیای منحصر به فردی را ارائه می‌د هد. به طوری که به کاربران اجازه می‌ دهد تا هیجان کاوش را از راه دور تجربه کنند. این ویژگی کنترل خودرو را فراتر از خط دید امکان پذیر می‌ کند. همچنین دامنه کاوش را به میزان قابل توجهی افزایش می‌ دهد. با یک خودروی RC مجهز به دوربین، می‌ توان ماشین کنترلی را تا فاصله 200 متری پیمایش کرد و با ارتقای مناسب، این محدوده را می توان حتی بیشتر نیز کرد. توانایی کنترل یک ماشین RC از راه دور نه تنها تجربه کاربر را افزایش می‌ دهد، بلکه امکان استفاده از این وسایل نقلیه را در برنامه‌ های مختلف افزایش خواهد داد. مانند بازرسی از راه دور یا ابزاری در آموزش رباتیک. فید ویدیوی زنده تجربه‌ای همه‌جانبه و فراموش نشدنی را برای کاربر ایجاد می‌ کند.

 ماشین آفرود کنترلی دوربین دار  LH-C050C-1
در ماشین های دوربین دار می توانید به صورت زنده و از روی موبایل خود مسیر را مشاهده کنید.

در صورتی که به دنبال یک ماشین کنترلی وای فای و دوربین دار هستید، ما به شما ماشین آفرود کنترلی دوربین دار مدل LH-C050C-1 را پیشنهاد می‌ دهیم. این ماشین با رنگ شیک خود، بدون شک جزو بهترین‌ های ماشین کنترلی آفرودی است که برای گروه سنی کودکان بالای 8 سال، نوجوانان و بزرگسالان مناسب است.

با اتصال ماشین کنترلی دوربین دار LH-CO50C-1 به وای فای می‌ توان تصاویر و ویدئوها را به موبایل انتقال داد. جنس ماشین نیز از پلاستیک و فلز مقاوم و محکم است و در برابر ضربه از مقاومت خوبی برخوردار است. 

اگر هنوز هم مشتاق به آشنایی با جدیدترین تکنولوژی‌های بکار رفته در ماشین‌ های آرسی هستید، با ما همراه باشید؛ چرا که در ادامه به معرفی جدیدترین ماشین های کنترلی با تکنولوژی پیشرفته پرداختیم.

ماشین های کنترلی موتوری غول پیکر

این نوع کامیون‌های RC، با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و باورنکردنی خود، جهان را فراگرفتند. این ماشین‌ ها قدرت و عملکرد بسیار بالایی دارند و منبع تغذیه آنها نیترو یا برق است. این ماشین‌ های بزرگ را می‌ توان به‌عنوان آماده اجرا (RTR) خریداری کرد، البته اکثر کاربران حرفه‌ای ترجیح می‌ دهند خودشان آنها را بسازند و آرسی خود را سفارشی‌ سازی کنند.

ماشین های کنترلی موتوری غول پیکر از محبوبترین های دنیای آرسی هستند

در چند سال اخیر کامیون‌های غول پیکر آرسی به دلیل سادگی به یک ترند تبدیل شده‌اند. سازندگان در ابتدا قصد داشتند به دلیل وزن زیاد، تنها 12 تا 13 موتور را در کامیون بکار ببرند. با این حال، استفاده از بیش از 13 موتور، اندازه و پیچیدگی مدل را کاهش می‌ دهد.

ماشین های کنترلی با سرعت فوق العاده

خودروهای آرسی با عملکردی بالا در طول دهه 1980 در ایالات متحده تولید شدند، جایی که تولید کنندگان بر روی یک عنصر از اسباب بازی‌های کنترل از راه دور تمرکز کردند: یعنی عنصر سرعت! خودروهای درجه بالا RC از اسکلت درجه یک هواپیما ساخته شدند (یعنی از آلیاژ آلومینیوم).

آنها در مقابل سطوحی پر از گرد و غبار و سطوح لغزنده مقاومت بالایی از خود نشان می‌ دادند. در عین حال نیز سرعت خود را حفظ می‌ کردند. تا قبل از دهه هشتاد میلادی، خودروهای جدید RC تولید شده به سرعت 40 مایل در ساعت رسیده بودند و تا به امروز، هیچ‌ کس سریع‌ ترین ماشین کنترلی جهان، که خودروی «Bullet» است را شکست نداده است. زیرا سرعت بی نهایت بالایی دارد که می‌ تواند تا 304 کیلومتر در ساعت برسد.

ماشین های کنترلی با سرعت فوق العاده از بدنه مقاومی برخوردارند

بیشتر اجزا ماشین‌های کنترلی پر سرعت از قاب‌ها، لاستیک‌ ها و بدنه‌ های سفارشی ساخته شده‌اند و پیشرانه‌ های الکتریکی آنها از کمیاب‌ ترین مواد اولیه تولید می‌ شوند. 

ماشین های قابل کنترل با هوش مصنوعی

امروزه شرکت‌های مشهور دنیا پیشگام در زمینه تولید ماشین‌ ها و اسباب بازی‌ های کنترلی‌ ای هستند که با هوش مصنوعی هدایت می‌ شوند. 

ماشین کنترلی هوشمند نیز جزو همین ماشین هاست. زیرا فناوری مورد استفاده برای ماشین‌های RC از اهداف عمیق‌ تری الهام گرفته شده است که می‌ تواند به بشریت در حل مشکلات کمک کند. برخلاف اسباب‌ بازی‌ های الکترونیکی دهه 1990 مانند تاماگوچی و سایر اسباب‌ بازی‌ های مشابه، نسل جدید اسباب‌بازی‌های هوش مصنوعی امروزی دارای شخصیت‌ هایی بر اساس شرایط متغیر هستند. یعنی نحوه هدایت و مدیریت اسباب بازی توسط هوش مصنوعی و با توجه به اطلاعاتی که از شرایط و موقعیت‌ های مختلف دریافت می‌ کند، صورت می‌ گیرد.

ماشین‌های کنترلی‌ای که با موبایل هدایت می‌شوند

نسل جدیدی از تلفن‌ های همراه که این روزها عرضه می‌ شوند، دارای ویژگی‌ ها و ارتقاءهای جدید هستند. این ارتقا در زمینه‌ های مختلفی مثل صفحه نمایش کامل، لنزهای دوربین سه‌گانه، فضای ذخیره‌سازی جادار یا طراحی فوق‌ العاده ظریف است. با این اوصاف، شکی نیست که خودروهای کنترلی نیز در آینده نزدیک جایگزین خودروهای کنترل شده با موبایل خواهند شد.

برای مثال فناوری شتاب‌ سنج اپل برای کنترل راحت اسباب‌ بازی‌ های RC با استفاده از آی‌ پاد، آی‌ پد یا آیفون گنجانده شده است. این اسباب‌ بازی‌ ها دارای حسگرهای IR داخلی هستند که به حرکات دست حساس هستند. پس می‌توان آن‌ها را به سادگی با چرخاندن دستگاه تلفن همراه خود در جهات مختلف کنترل کرد. یعنی می‌ توان از آن برای حرکت آسان در مکان‌ های مختلف و غلبه بر موانع استفاده کرد.

یکی دیگر از ماشین های کنترل از راه دور اپل حتی از مدل قبلی نیز پیچیده‌ تر و حرفه‌ای‌ تر است و با اتصال یک دانگل به دستگاه اپل خود به همراه یک اپلیکیشن مخصوص، می‌ توانید از بازی با ماشین با موتورهای بهبود یافته پرسرعت بیشترین لذت را ببرید.

سیستم‌های رادیویی چند کاناله 

برای کنترل دقیق‌تر و انجام حرکات مختلف در نسل جدید ماشین‌های کنترلی، این ماشین‌ ها به سیستم رادیویی چند کاناله مجهز شده‌اند. این سیستم برای نظارت بر فرکانس‌ های رادیویی در حداکثر هشت کانال به طور همزمان، ضبط سیگنال‌های دیجیتالی بر روی یک هارد دیسک برای بازیابی بعدی و انجام تصمیمات خودکار بر اساس سیگنال‌های دریافتی طراحی شده است. پس کاربر قادر به کنترل بهتر و دقیق‌ تری بروی آرسی خود خواهد بود و حتی می‌ تواند حرکات متنوعی را با آرسی خود اجرا کند.

ظهور باتری‌های باتری‌های لیتیوم پلیمر در دنیای آرسی

باتری‌های LiPo (مخفف لیتیوم پلیمر) نوعی باتری قابل شارژ هستند که دنیای RC الکتریکی دگرگون کرده‌اند.

باطری‌های  RC LiPo  ظرفیت شارژ بالایی دارند

باتری‌ های RC LiPo چهار ویژگی اصلی دارند که آنها را به گزینه‌ای عالی برای RC‍ها تبدیل کرده است.

  1. باتری های RC LiPo وزن کمی دارند و تقریباً در هر شکل و اندازه‌ای ساخته می شوند.
  2. باتری‌ های RC LiPo ظرفیت‌ زیادی دارند، به این معنی که انرژی زیادی را در یک بسته کوچک نگه می‌ دارند.
  3. باتری‌ های RC LiPo دارای نرخ تخلیه بالایی هستند تا انرژی مورد نیاز موتورهای الکتریکی را تامین کنند.

سیستم‌های تعلیق پیشرفته

سیستم تعلیق یکی از اجزا حیاتی ماشین‌ های کنترلی است. سیستم تعلیق خودرو rc یک جزء حیاتی در عملکرد و جابجایی خودروهای کنترل از راه دور است. این مجموعه پیچیده امکان جذب ضربه‌ها را فراهم می‌ کند و باعث ثبات ماشین در سطوح مختلف می‌ شود. 

نسل جدید سیستم تعلیق ماشین کنترلی نه تنها هندلینگ خودرو را بهبود می‌بخشد

نسل جدید سیستم‌ های تعلیقی که در ماشین‌ های آرسی به کار می‌ روند از مواد مختلفی تولید می‌ شوند. مواد مورد استفاده در این قطعات باید در برابر فشارهای مکرر و ضربه‌های متغیر مقاومت کنند. معمولاً از موادی مانند آلومینیوم با عیار بالا یا پلاستیک‌ های تقویت شده و فشرده به دلیل دوام و وزن سبک استفاده می‌ شود.

نسل جدید سیستم تعلیق ماشین کنترلی نه تنها هندلینگ خودرو را بهبود می‌ بخشد، بلکه از آن در برابر آسیب‌ های ناشی از برخورد و سقوط محافظت خواهد کرد. ارتقاء کمک فنرهای ماشین کنترلی عملکرد محور می تواند تجربه رانندگی را تغییر دهد و تعادلی بین راحتی و پاسخگویی ایجاد کند.

سایر تکنولوژی‌های جدید بکار رفته در ماشین‌های 

در ادامه برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب، فقط به موارد جدید تکنولوژی‌ های جدید پرداختیم:

  • برای دوام و مقاومت بیشتر ماشین‌های آرسی جدید، از چرخ‌ دنده‌ های فلزی در تولید آنها استفاده می‌ شود.
  • لاستیک‌ ها و تایرهای باکیفیت در واقع هندلینگ ماشین کنترلی را در سرعت‌ های بالای جاده‌ای یا در شرایط بد بهبود می‌ بخشند. این تایرها به افزایش چسبندگی و کنترل بیشتر ماشین کمک شایانی می‌ کنند.
  • امروزه سیستم‌های GPS جدید و پیشرفته‌ ای برای ردیابی و مسیریابی موفق ماشین‌ های کنترلی به کار می‌ روند.
  • سیستم‌ های ترمز خودرکار جهت بهبود ایمنی روی ماشین‌ های آرسی جدید قرار گرفته‌اند.
  • در چند سال اخیر از سنسورهای جیروسکوپ برای حفظ کنترل و ایجاد هماهنگی بیشتر ماشین کنترلی استفاده شده است.
  • برخی از ماشین‌ های کنترلی مدل جدید، جهت پیمایش در مسیرهایی با شرایط نوری مختلف، مجهز به سیستم‌ های روشنایی LED به روز، هستند.
  • انواع ماشین کنترلی ضد آب در این سالها وارد بازار شده است، تکنولوژی ضد آب این ماشین‌ها باعث شده تا قابلیت درایوینگ در آب و سطوح گلی نیز فراهم شود. 

ماشین اسباب بازی کنترلی سرعتی آفرود motivator ضد آب است و جزو بهترین‌ آفرودی‌های بازار محسوب می‌شود.

ماشین اسباب بازی کنترلی سرعتی آفرود motivator ضد آب است و جزو بهترین‌ آفرودی‌ های بازار محسوب می‌ شود.

  • در مسابقات ماشین کنترلی الکتریکی طبیعتا نیاز به شارژ و تعویض باتری دشارژ شده است. به همین دلیل سیستم‌ های شارژ سریع برای کاهش زمان انتظار بین استفاده‌ها، روی کار آمده‌اند.
  • پیشرفت فناوری باعث شده تا انواع ماشین کنترلی تبدیل شونده روی کار بیایند.
  • مسابقات ماشین کنترلی دریفت، بدون شک یکی از سرگرمی‌ های محبوب آرسی در سال‌ های اخیر است. به همین دلیل سیستم‌ های دریفت برای اجرای حرکات نمایشی و لغزش بر روی سطوح روی کار آمده‌اند.
  • سیستم‌ های کنترل سرعت الکترونیکی (ESC) برای تنظیم دقیق سرعت و شتاب ماشین کنترلی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. ESC‌ها و موتورهای براش گاهی اوقات برای خزنده‌ های RC استفاده می‌ شوند تا حداکثر گشتاور خروجی را در انتهای پایین بدون افزایش دور در دقیقه انجام دهند.
  • ماشین های کنترلی جدید مجهز به سیستم‌های ارتباطی دو طرفه هستند. بدین صورت که شما دقیقاً می‌ دانید که در ماشین کنترلی شما چه میگذرد. یعنی بین ماشین rc، ریموت کنترل و درایور یک ارتباط دو طرفه قوی برقرار است و دو طرف برای هم بازخورد می‌ فرستند.

نتیجه گیری

ماشین‌ های کنترل از راه دور (RC) برای دهه های متمادی قلب پیر و جوان را تسخیر کرده‌اند. این وسایل نقلیه مینیاتوری با ترکیبی از فناوری، مهارت و هیجان محض، تجربه‌ ای بی نظیر را ارائه می‌ دهند. از مسابقات ماشین در حیاط خلوت گرفته تا مسابقات حرفه ای، کاوش در دل طبیعت و پیمایش و کشف مکان‌های صعب العبور. همه این سرگرمی‌ ها توسط انواع ماشین کنترلی قابل اجراست. دنیای اتومبیل های RC به تکامل خود ادامه می‌ دهد و علاقه مندان را در سراسر جهان مجذوب خود می‌ کند. در این مقاله، ما به قلمرو ماشین‌ های RC پرداختیم و آخرین پیشرفت‌ ها و تکنولوژی‌ های دنیای ماشین های کنترلی را ذکر کردیم.

با پیشرفت تکنولوژیکی که اکنون شاهد آن هستیم، دیری نمی گذرد که شاهد ظهور ماشین کنترلی هوشمند فوق حرفه ای و ظهور ماشین های کنترلی ای باشیم که توسط AI کنترل می شوند. همانگونه که 15 سال پیش کسی تصور نمی کرد ماشین کنترلی وای فای، ماشین کنترلی بلوتوثی و ماشین کنترلی سنسور دار (ماشین کنترلی سنسوری) وارد بازار شوند و قابلیت هایی را عرضه کنند که دنیای آرسی دگرگون شود!

مهمترین سوالات درباره ویژگی‌های تکنولوژیک جدید ماشین های کنترلی
مزیت اصلی ماشین های کنترلی وای فای
ماشین های کنترلی وای فای معمولا برد بالایی دارند، این ماشین‌ها را می‌توان از فاصله بیشتری هدایت کرد.
این ماشین ها معمولا از طریق یک اپلیکیشن مخصوص که بر روی تلفن همراه نصب می‌شوند، قابل کنترل و هدایت هستند.
برخی از ماشین های کنترلی هوشمند پیشرفته به کمک سنسورههای محیطی خود، اطلاعات را از محیط پیرامون خود گرفته، سپس حرکت‌های بعدی ماشین به کمک آن اطلاعات صورت می‌گیرد
ماشین آفرود کنترلی دوربین دار مدل LH-C050C-1
نحوه هدایت و مدیریت اسباب بازی توسط هوش مصنوعی و با توجه به اطلاعاتی که از شرایط و موقعیت‌های مختلف دریافت می‌کند، صورت می‌گیرد.
ماشین اسباب بازی کنترلی سرعتی آفرود motivator

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)