انواع مختلف روبیک از مبتدی تا حرفه ای را بهتر بشناسید

انواع مختلف روبیک از مبتدی تا حرفه ای را بهتر بشناسید
روبیک های یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین اسباب بازی های فکری است که در دهه های اخیر به بازار عرضه شده است. این اسباب بازی در انواع مختلف از ساده ترین تا پیچیده ترین نوع آن در بازار موجود می باشد در این مطلب به معرفی انواع روبیک های موجود در بازار می پرد

روبیک؛ یکی ازبهترین و جالب ترین بازی های فکری آموزشی است که در چند دهه گذشته به بازار عرضه شده است. از آنجایی که این اسباب بازی تمام ذهن افراد را درگیرکرده و آنها را وارد چالش کند، مورد استقبال بسیاری واقع شده است. این بازی شگفت انگیر هم مورد توجه کودکان و هم بزرگسالان قرار گرفت ه است، زیرا با توجه به سنین مختلف از مبتدی تا حرفه ای به بازار عرضه می شود.

این محصول دارای چند وجه مختلف بوده و هر وجه هم چندین خانه مربعی یا مثلثی دارد. رنگ‌های هر وجه یکسان بوده بازیکنان باید بعد از برهم‌زدن، دوباره آن را به شکل اول خود در بیاورند. در واقع بعد از برهم‌زدن شکل اولیه این محصول، تنظیم کردن دوباره آن اندکی دشوار است.

روبیک از بهترین بازی های فکری و آموزشی است

همین عامل باعث شده تا حل آن نیازمند دقت و هوش بالایی باشد؛ به نحوی که اغلب افراد در نخستین‌بار، مجبورند تا ساعت‌ها ذهن خود را درگیر آن کنند. همین عامل باعث می‌شود تا چالش ذهنی مناسبی برای آنها ایجاد شود. این چالش می‌تواند در کودکان تأثیرات بسیار مثبتی به همراه داشته باشد.

در این مطلب به معرفی انواع روبیک از ساده ترین تا حرفه ای تریم نوع ان پرداخه و محبوبترین انواع روبیک موجود در فروشگاه اسباب بازی کودک پلاس را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با مبحث روبیک پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را بخوانید:

انواع روبیک و جامع ترین نکات آن

 

تاریخچه اختراع روبیک

مکعب روبیک اولین بار در سال 1947 توسط یک مجسمه ساز و استاد معماری مجارستانی به نام ارنو روبیک اختراع شد. در ابتدا این وسیله به نام مکعب جادویی  شناخته می شود، اما در سال 1980 به افتخار سازنده خود به مکعب روبیک تغییر نام داد و بدینوسیله جایزه بهترین پازل آلمان را دریافت کرد و امروزه گفته می شود که مکعب روبیک یکی از پرفروش ترین اسباب بازی های جهان است.

 

فواید مکعب روبیک

حل مکعب روبیک توسط کودکان موجب تقویت توانایی حل مسئله آنها، هوش ریاضی، درک اشکال هندسی، توانایی یافتن راه‌حل‌های گوناگون و موارد مشابه می‌شود. این موضوع در نوع خود به‌عنوان یکی از ایده‌آل‌ترین و البته بهترین قابلیت‌هایی قلمداد می‌شود که باعث شده تا بخش قابل‌توجهی از والدین، به دنبال خرید مکعب روبیک باشند. البته باید عنوان کنیم که تلاش‌های پی‌درپی برای حل این مکعب، باعث شده تا فرمول‌های مشخصی برای حل آن ایجاد شود.

افزایش قدرت یادگیری از فواید یازی با روبیک است

از دیگر فواید کار با مکعب روبیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرکز هوش و حواس
  • افزایش قدرت در یادگیری
  • تقویت قابلیت تجسم 3 بعدی
  • سلامتی مغز در سنین سالخوردگی
  • افزایش هماهنگی بین دست و چشم
  • افزایش حس اعتماد به نفس
  • استفاده از همزمان دو نیمکره مغز
  • بهتر شدن حافظه بلند مدت یا کوتاه مدت
  • بهبود قدرت تصمیم گیری سریع
  • بهبود هوش منطقی

 

معرفی انواع روبیک از مبتدی تا حرفه ای

محبوبیت مکعب‌های روبیک باعث شده تا در طی چند سال گذشته، انواع مختلفی از این محصولات ایجاد شود. هرکدام از آن‌ها هم ویژگی‌ها و البته ساختار مختص به خود را دارند که آنها را متمایز می‌کند. ما در ادامه سعی کردیم تا چند مدل از آنها را خدمت شما عزیزان شرح دهیم

روبیک استاندارد یا عادی

اولین چیزی که با شنیدن روبیک به ذهن متبادر می شود روبیک های ساده و مکعب شکل 2*2 یا 3*3 هستند که در واقع اولین نوع روبیک هایی هستند که به بازار عرضه شدند. این روبیک ها مخصوص افراد مبتدی و کودکان می باشد که می خواهند یادگیری و کار با مکعب روبیک را آغاز کنند

در ادامه به معرفی 2 مدل از روبیک های استاندارد خواهیم پرداخت:

روبیک 2×2 برند شنگ شو جم استیکرلس ShengShou 2×2×2 GEM

روبیک 2×2 برند شنگ شو جم استیکرلس ShengShou 2×2×2 GEM؛ روبیک 2 در 2 شنگ شو، برای کیوبر های مبتدی و متوسط مناسب است و از سرگرمی های مورد علاقه بزرگسالان نیز می باشد. فضای داخلی مکعب روبیک دو در دو، از پلاستیک و رنگ مشکی و رویه آن از پلاستیک براق ناهموار ساخته شده است که باعث می شود در دستان شما سر نخورد و به راحتی قابل کنترل باشد.

روبیک 2×2 برند شنگ شو با حرکت روان

همچنین به خاطر رنگ ثابت بودن آن، نگرانی از بابت پاک شدن رنگ ها نخواهید داشت. این محصول همراه با دفترچه راهنما عرضه می شود.

ابعاد این مکعب شنگ شو جم 50*50*50 میلیمتر، ابعاد جعبه محصول 55*55*55 میلیمتر و وزن آن 80 گرم است. این مکعب روبیک ساخت کشور چین است و از پلاستیک مقاوم و مواد نو تشکیل شده است.

مکعب روبیک دو در دو برند شنگ شو جم؛ مناسب خردسالان و بزرگسالان است و علاوه بر افزایش تمرکز و سرعت عمل، باعث هماهنگی چشم و دست نیز می شود

 

روبیک 3×3 مویو میلانگ استیکرلس MoYo Meilong cube 3×3×3

روبیک 3×3 مویو میلانگ استیکرلس MoYo Meilong cube 3×3×3؛ یک روبیک سرعتی و مسابقه‌ای هست. این روبیک 3 در 3 رنگ ثابت (استیکرلس) است و برای کیوبرهای مبتدی مناسب هست.

سطح بیرونی این روبیک 3 در 3 مویو میلانگ، تا حدودی صاف و صیقلی ساخته‌شده و دارای رنگ‌های براق هست. مکعب روبیک یک محصول فکری آموزشی موردعلاقه بزرگسالان نیز هست که علاوه بر جنبه سرگرمی، در آموزش و رشد خلاقیت مؤثر است.

روبیک 3×3 مویو میلانگ با رنگ ثابت

روبیک مویو رنگ ثابت (استیکرلس)، روان و بسیار باکیفیت است. مکعب روبیک مویو، علاوه بر افزایش اعتمادبه‌نفس و خلاقیت، باعث تقویت مهارت حل مسئله می‌گردد.

ابعاد روبیک 3 در 3 مویو  5/55*5/55*5/55 میلی‌متر ابعاد جعبه محصول 59*59*59 میلی‌متر و وزن آن 65 گرم است. این روبیک 3×3 مویو میلانگ ساخت کشور چین است و از پلاستیک مقاوم و مواد نو تشکیل‌شده است.

 

روبیک ماری

روبیک ماری را می‌توان از انواع روبیک‌های جدیدی دانست که برخلاف نمونه‌های سنتی، تنها یک ساختار مکعبی ندارند؛ بلکه می‌توانند اشکال مختلفی به خود بگیرند. در این دسته از مکعب‌ها، تعداد قطعات متغیر بوده و غالباً ساختار قطعات به‌صورت مکعب مثلث‌های مختلفی است که بایستی آنها را در کنار همدیگر قرار داده و به این ترتیب ساختار یکدستی را خلق کنید.

با این حال باید بدانید که قیمت این دسته از مکعب‌های روبیک متغیر بوده و تحت‌تأثیر فاکتورهای گوناگونی تغییر می‌کند؛ اما در هر حال ایده‌آل بودن این مدل و نمونه‌های سه وجهی باعث شده تا بخش زیادی از افراد به دنبال خرید روبیک ماری در سایز های مختلف باشند.

ار جمله محبوب ترین روبیک های ماری به موارد زیر می توان اشاره کرد:

روبیک ماری 36 قطعه برند کای وای QiYi Magic snak Stickerless

روبیک ماری 36 قطعه برند کای وای QiYi Magic snak Stickerless؛یکی از روبیک های بسیار راحت و در عین حال پرطرفدار و سرگرم کننده روبیکی است که در ایران به روبیک ماری معروف می باشد. روبیک ماری برند کای وای؛ استیکرلس (رنگ ثابت) است و از 36 قطعه تشکیل شده است که می تواند حالت های بسیار مختلفی را به خود بگیرد. روبیک ماری 36 قطعه کای وای محصول شرکت معروف و با سابقه کای وای است و در چهار رنگ مختلف ارائه می شود

روبیک ماری با قابلیت تغیر شکل هندسی

این روبیک دارای دفترچه راهنمای تصویری است که به شما در ساختن مدل های متفاوت و حل کردن آن کمک می کند. این روبیک بی نهایت شکل و حالت مختلف به خود می گیرد و بچه ها و بزرگسالان می توانند حتی بدون آموزش و با استفاده از دفترچه راهنما، ساعت ها با آن سرگرم شوند و مدل های مختلفی از آن را بسازند.

 

روبیک ماری 24 قطعه کای وای QiYi Magic snak Stickerless

روبیک ماری 24 قطعه کای وای QiYi Magic snak Stickerless؛ استیکرلس (رنگ ثابت) است و از 24 قطعه تشکیل شده است که می تواند حالت های بسیار مختلفی را به خود بگیرد. این روبیک محصول شرکت معروف و با سابقه کای وای است و در چهار رنگ مختلف ارائه می شود. فروشگاه اینترنتی کودک پلاس انواع متنوعی از روبیک را ارائه می دهد. روبیک ماری 24 قطعه کای وای محصول فکری آموزشی در خلاقیت و رشد ذهنی نقش قابل توجهی دارند.

روبیک ماری 24 قطعه کای وای ساخته شده از پلاستیک مواد نو

روبیک ماری 24 قطعه، دارای دفترچه راهنمای تصویری است که به شما در ساختن مدل های متفاوت و حل کردن آن کمک می کند. این روبیک بی نهایت شکل و حالت مختلف به خود می گیرد و بچه ها و بزرگسالان می توانند حتی بدون آموزش و با استفاده از دفترچه راهنما، ساعت ها با آن سرگرم شوند و مدل های مختلفی از آن را بسازند.

 

روبیک هرمی 

این دسته از روبیک‌ها نیز گروه تازه‌ای از پازل‌های مکانیکی هستند که حدود یک دهه بعد از مکعب‌های روبیک اصلی وارد بازار شدند. شکل نهایی این روبیک هرمی بوده و همین عامل باعث شده تا حل آن نسبت به نمونه عادی متفاوت باشد. این روبیک ها به اسم روبیک های هرمی یا مثلثی شناخته می شوند.

در اینجا به معرفی 2 تا از بهترین روبیک های هرمی فروشگاه کودک پلاس اشاره خواهیم کرد:

روبیک 3×3 هرمی وای جی گوانلانگ استیکرلس YJ Guanlong Pyramid Rubic

روبیک 3×3 هرمی وای جی گوانلانگ استیکرلس YJ Guanlong Pyramid Rubic؛روبیک ها در دو مدل برچسبی و رنگ ثابت (stickerless) تولید می شود. این روبیک هرمی وای جی گوانلانگ، استیکرلس (رنگ ثابت) است و از سری محصولات اقتصادی با کیفیت و روان می باشد.

روبیک هرمی متشکل از اجزای مثلثی

روبیک گوانلانگ هرمی، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس و تقویت حرکات ظریف انگشتان دست، توانایی حل مساله را نیز تقویت می کند.

از مزیت این روبیک هرمی وای جی گوانلانگ می توان به سبک بودن وزن آن اشاره داشت. روبیک هرم وای جی، به افزایش هوش و حافظه کمک می کند و علاوه بر جنبه سرگرمی، در پرورش ذهن و خلاقیت نیز موثر است. این محصول همراه با دفترچه راهنما ارائه می شود.

ابعاد جعبه محصول 85*110*135 میلیمتر، ابعاد روبیک هرمی گوانلانگ 80*80*80 میلیمتر و وزن آن 100 گرم است. این روبیک هرمی ساخت کشور چین است و از پلاستیک مقاوم و مواد نو تشکیل شده است.

 

روبیک 3×3 مسترمورفیکس کای وای استیکرلس rubik QiYi Mastermorphix

روبیک 3×3 مسترمورفیکس کای وای استیکرلس rubik QiYi Mastermorphix؛هرمی شکل و استیکرلس (رنگ ثابت) می باشد. روبیک ها، مورد علاقه بزرگسالان نیز می باشند. فروشگاه اینترنتی کودک پلاس انواع متنوعی از روبیک را ارائه می دهد. این محصولات فکری آموزشی در خلاقیت و رشد ذهنی نقش قابل توجهی دارند.

روبیک 3×3 مسترمورفیکس کای وای باعث تقویت تفکر منطقی می گردد

روبیک 3 در 3 مسترمورفیکس، روان و بسیار با کیفیت است. به همراه این محصول، دفترچه راهنما ارائه می گردد. روبیک هرمی کای وای، دارای گوشه های گرد و هلالی می باشد که چرخش محصول را راحت تر و سریع تر می کند.

روبیک هرمی مسترمورفیکس که می توان گفت جزء روبیک های جدید و فانتزی شرکت کای وای می باشد، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت، باعث تقویت مهارت حل مساله می گردد.

 

روبیک استاد

این دسته از مکعب‌ها دارای چهاز، پنج یا حتی بیشتر، وجه مختلف بوده و در هر وجه هم تعدادی از خانه‌ها با رنگ یکسان وجود دارد. نحوه عملکرد این دسته از مکعب نیز با نمونه‌های اولیه آن یکسان است. اما بالا بودن تعداد خانه‌ها باعث شده تا نیازمندی زمان و انرژی بیشتری باشد.

در اینجا به معرفی 2 مدل از مکعب های استاد موجود در فروشگاه کودک پلاس خواهیم پرداخت:

روبیک 4×4 مویو میلانگ استیکرلس MoYo Meilong cube 4×4×4

روبیک 4×4 مویو میلانگ استیکرلس MoYo Meilong cube 4×4×4؛ یک روبیک سرعتی و مسابقه ای می باشد. این روبیک 4 دسطح بیرونی این روبیک 4 در 4، تا حدودی صاف و صیقلی ساخته شده و دارای رنگ های براق می باشد. مکعب روبیک یک محصول فکری آموزشی مورد علاقه بزگسالان نیز می باشد که علاوه بر جنبه سرگرمی، در آموزش و رشد خلاقیت موثر است.

رنگ روبیک 4×4 مویو میلانگ برچسب نیست

در 4 رنگ ثابت (استیکرلس) است و برای کیوبرهای مبتدی مناسب می باشد. روبیک مویو رنگ ثابت، روان و بسیار با کیفیت است. به همراه این محصول، پایه نگهدارنده مشکی رنگ ارائه می گردد. مکعب روبیک مویو، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت، باعث تقویت مهارت حل مساله می گردد.

روبیک 7×7 مویو میلانگ استیکرلس MoYo Meilong cube 7×7×7

روبیک 7×7 مویو میلانگ استیکرلس MoYo Meilong cube 7×7×7؛ یک روبیک سرعتی و مسابقه ای می باشد. این روبیک 7 در 7 رنگ ثابت (استیکرلس) است و برای کیوبرهای مبتدی، متوسط و حرفه ای مناسب می باشد. سطح بیرونی این روبیک 7 در 7، تا حدودی صاف و صیقلی ساخته شده و دارای رنگ های براق می باشد. مکعب روبیک مویو میلانگ یک محصول فکری آموزشی مورد علاقه بزگسالان نیز می باشد که علاوه بر جنبه سرگرمی، در آموزش و رشد خلاقیت موثر است.

حل روبیک 7×7 مویو میلانگ باعث توسعه مهارت های منطقی می گردد

روبیک مویو رنگ ثابت، روان و بسیار با کیفیت است. به همراه این محصول، پایه نگهدارنده مشکی رنگ ارائه می گردد.مکعب روبیک مویو، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت، باعث تقویت مهارت حل مساله می گردد.

 

خرید آنلاین مکعب روبیک

همان گونه که تا به این لحظه اشاره کردیم، مکعب روبیک به‌عنوان یکی از بهترین ابزارها جهت سرگرم شدن و البته افزایش توانایی‌های ذهنی قلمداد می‌شود. این وسیله ساده می‌تواند در بهترین حالت ممکن، ذهن شما را به چالش کشیده و موجب تقویت آن شود.

این روزها انواع مختلفی از روبیک‌ها در بازار عرضه شده که موجب سردرگمی افراد در حین خرید می‌شوند. مازاد بر این، افراد حرفه‌ای هم سعی می‌کنند تا از نمونه‌های عادی فاصله گرفته و به سمت خرید روبیک ‌های خاص بروند. عموم این افراد به دنبال خرید روبیک هرمی، خرید روبیک 3 در 3 و روبیک ماری و… هستند. بدیهی است که پوشش دادن این حجم از تقاضا، نیازمند برخورداری از تنوع بالایی است. به همین جهت، بخش قابل‌توجهی از این متقاضیان، به دنبال یک فروشگاه آنلاین روبیک حرفه‌ ای و مسابقه ‌ای خاص هستند.ما در فروشگاه کودک پلاس (https://koodakplus.com/)سعی کرده‌ایم تا دقیقاً این نیاز را هدف بگیریم. به همین جهت تنوع بالایی از انواع مکعب‌های روبیک را با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار متقاضیان عزیز قرار داده‌ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)