راهنمای خرید و معرفی ماشین های کنترلی احتراقی

راهنمای خرید و معرفی ماشین های کنترلی احتراقی
ماشین های کنترلی به سه دسته ماشین کنترلی الکتریکی (باطری خور)، ماشین کنترلی نیترو و ماشین کنترلی احتراقی (بنزینی و گازی) تقسیم می شوند. هر کدام از این ماشین ها سرعت، قدرت و استحکام متفاوتی دارند.

ماشین های کنترلی در طی چندین دهه گذشته، در صنعت سرگرمی، غوغا به پا کرده‌اند. ماشین کنترلی بنزینی نیز جزو محبوب ترین اسباب بازی های کنترل از راه دور محسوب می شود. به طور کلی ماشین های آرسی از نظر منبع تامین انرژی به دو دسته سوختی و برقی تقسیم می شوند. ماشین و موتور کنترلی اسباب بازی سوختی یا احتراقی نیز به سه نوع نیترو، بنزینی و گازی تقسیم می شوند. در این مقاله قصد داریم تا درباره انواع اسباب بازی ماشین کنترلی بنزینی و ماشین بنزینی کودکان و بزرگسالان صحبت کنیم. سپس به معرفی چند مورد ماشین کنترلی بنزینی آفرود بپردازیم. پس اگر به دنبال اطلاع از لیست بهترین ماشین کنترلی بنزینی جدید بازار هستید، با ما باشید.

معرفی ماشین کنترلی بنزینی

طبیعتا همانطور که از نام این ماشین ها مشخص است، موتور آنها، بنزینی است؛ یعنی با سوخت بنزین، حرکت می کند. برای افرادی که به دنبال ماشین های کنترلی با عملکرد و واقع گرایی بالا هستند، مدل های بنزینی در اولویت قرار دارد. خودروهای RC با موتور بنزینی معمولاً بزرگتر و سنگین تر از همتایان برقی یا نیترو خود هستند. به عبارتی ماشین کنترلی بنزینی آفرود و یا حتی مدل های آنرود، در مقایسه با همتایان برقی و نیترو خود، عملکرد بالاتری دارد.

ماشین کنترلی بنزینی از نظر دود و صدایی که تولید می کند، برای همه جذاب است
ماشین کنترلی بنزینی از نظر دود و صدایی که تولید می کند، برای همه جذاب است

در صورتی که تجربه کار با ماشین های کنترلی بنزینی را داشته باشید، متوجه خواهید شد که آنها از نظر سرعت بالا، رانندگی طولانی‌ تر و تجربه رانندگی نزدیک به واقعیت، در مقایسه با ماشین های کنترلی نیترو و برقی، دارای عملکردی بهتر هستند.

البته مزایای اسباب بازی ماشین کنترلی بنزینی، فراتر از سرعت و استقامت محض است. چرا که این ماشین ها از نظر ظاهری نیز شباهت زیادی به ماشین های واقعی دارند. آنها همچنین به دلیل اینکه صدایی شبیه موتور و اگزوز ماشین های واقعی تولید می کنند همچنین بوی بنزین و دودی که ایجاد می‌کنند، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. 

خصوصیات اصلی انواع ماشین کنترلی بنزینی جدید

در چند سال اخیر، دنیای ماشین بنزینی کودکان و بزرگسالان، پیشرفت زیادی را تجربه کرده است. به طوری که همه روزه شاهد ظهور انواع ماشین کنترلی بنزینی آفرود و آنرود در طرح‌ها و قابلیت‎‌های مختلف هستیم.

انواع اسباب بازی ماشین کنترلی بنزینی در مقایسه با مدل‌های نیترو و برقی، سیستم، عملکرد و خصوصیات متفاوتی دارند. 

  • خودروهای بنزینی RC معمولاً با موتورهای 2 زمانه کار می کنند. همچنین با مخلوطی از روغن استاندارد بدون سرب و دو زمانه با کیفیت (معمولاً نسبت 25:1) حرکت می کنند.
  • اندازه موتورهای موجود در مدل های بنزینی معمولاً از 15 سی سی تا 30 سی سی یا بیشتر، متغیر است. موتورهای بزرگتر قدرت بیشتر و شتاب سریعتر را فراهم می کنند.
  • در مقایسه با خودروهای برقی RC، مدل‌ های بنزینی از نظر اندازه بزرگ‌ تر و به دلیل حجم بالای موتور و مخازن سوخت، وزن بیشتری دارند.
  • مدل‌ های بنزینی می‌ توانند به سرعت‌ های بسیار بالا برسند و با هر بار پر کردن مخزن سوخت، زمان‌ طولانی‌ تری را طی می‌ کنند.
  • شکل ظاهری، صدای اگزوز و بوی دود ناشی از احتراق بنزین، تجربه ای واقع گرایانه ایجاد می کند که با انواع دیگر مدل های RC کاملا متفاوت است.

چرا باید اسباب بازی ماشین کنترلی بنزینی را انتخاب کنیم؟

اگرچه که مدل های بنزینی به سرمایه گذاری اولیه بیشتری نسبت به ماشین های الکتریکی نیاز دارند؛ اما از مواد اولیه با کیفیت بالاتر و مهندسی پیشرفته‌ تری تولید شده‌اند که ارزش هزینه اولیه را دارند.

ماشین کنترلی بنزینی آفرود، محبوب ترین آرسی دنیاست

ماشین‌ های کنترل از راه دور بنزینی ماشین‌ هایی هستند که برای کنترل فشارها و ضربه های ناشی از سرعت بالا و رانندگی خارج از جاده ساخته شده‌اند. پس:

  1. بدنه آنها به دلیل سوختی بودن نوع موتورشان معمولا از فلزاتی مثل آلومینیوم است. یعنی از نظر استحام بدنه و شاسی، چند پله از ماشین های برقی، بالاتر هستند.
  2. تهیه بنزین برای سوخت این ماشین ها، معمولا کمی راحت تر از تهیه باتری های قابل شارژ یا تهیه سوخت نیترو است. به طوری که از طریق پمپ بنزین‌ هایی که سطح شهر هستند، می توانید ترکیب بنزین/روغن را تهیه کنید. همچنین هزینه سوخت آنها در مقایسه با سوخت نیترو، ارزان‌ تر است.
  3. بسیاری از مدل های بنزینی دارای سیستم تعلیق 4WD هستند تا در هنگام حرکت در زمین های ناهموار و شرایط مسابقه ای، کشش و کنترل بی نظیری را ارائه دهند.
  4. خودروهای بنزینی به شما زمان درایوینگ بیشتری نسبت به آرسی های الکتریکی مجهز به باتری های جایگزین ارائه می دهند. پس می توانید با پر کردن باک بنزنی ماشین خود، تا چند روز با آنها کار کنید. پر کردن باک سوخت ماشین نیز بسیار ساده و بی دردسر است.
  5. اگرچه که ماشین های کنترلی باطری خور را می توان در فضای باز استفاده کرد، اما کار با آنها همراه با مشکلات مختلفی است. زیرا آنها نمی توانند از یک گودال آب عبور کنند و حتی گاهی ممکن است برای عبور از تپه ها و گل و لای با مشکل مواجه شوند. خودروهای بنزینی قدرت بسیار بیشتری دارند و می توان از آنها در داخل و خارج از خانه استفاده کرد. آنها برای مسابقات آفرودی، بسیار عالی هستند.

نکات مهم در خرید ماشین بنزینی کودکان و بزرگسالان

خب از آنجایی که این اسباب بازی ها، کمی تخصصی هستند و کاربرد آنها نیز در مقایسه با سایر آرسی ها، حرفه ای تر است، پس قبل از خرید آنها می بایست به یک سری نکات توجه کنید.

به فکر خرید ماشین کنترلی اسباب بازی هستی؟

قبل از خرید ماشین کنترلی بنزینی جدید ابتدا باید به رده سنی مناسب برای استفاده از ماشین مورد نظر توجه کرد. چرا که برخی از انواع اسباب بازی ماشین کنترلی بنزینی، بسیار حرفه ای هستند و کار با آنها مناسب برای نوجوانان و بزرگسالان است. همانند انواع ماشین کنترلی بنزینی آفرود و مسابقه ای!

اسباب بازی ماشین کنترلی بنزینی، تجربه ای خاص از درایوینگ در روزهای بارانی و برفی را ارائه می دهد

هنگام خرید ماشین کنترلی، ابتدا هدف خود را مشخص کنید. مثلا اینکه از آرسی مورد نظر خود چه انتظاراتی دارید، به دنبال چه قابلیت و عملکردی هستید. سپس متناسب با انتظارات و بودجه خود، اقدام به خرید کنید.

توجه داشته باشید که ماشین کنترلی بنزینی در مقایسه با ماشین کنترلی نیترو و برقی، نیازمند تعمیر و نگهداری بیشتری است. مانند تمیز کردن فیلترهای هوا و تعویض شمع ها، اما این مراقبت عملی، بخشی از تجربه سرگرمی مفیدی است که علاقه مندان آن را دوست دارند و حس خوبی به آنها منتقل می‌ کند.

قبل از خرید می بایست به ملاحضات ایمنی نیز توجه نمایید. کاملاً واضح است که هنگام برخورد با شعله باز و سوخت قابل احتراق، اقدامات احتیاطی عقل سلیم توصیه می شود. با این حال، با پیروی از دستورالعمل های شرکت سازنده خودرو و مراقبت در هنگام سوخت گیری، هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. چرا که رعایت اقدامات احتیاطی، از بروز حوادث مختلف جلوگیری می کند.

لازم به ذکر است که مدل های بنزینی همانند مدل های نیترو، مناسب برای درایوینگ در فضای باز هستند. چرا استنشاق سوخت و دود آنها در فضای بسته ممکن است خطرناک باشد.

معرفی بهترین ماشین کنترلی بنزینی آفرود و آنرود

قبل از آنکه به معرفی بهترین ماشین های کنترلی بنزینی آفرود و آنرود بپردازیم، ابتدا توضیحی مختصر درباره ماشین کنترلی بنزینی آفرود که جزو محبوب ترین آرسی ها در سطح دنیاست، داشته باشیم. ماشین کنترلی بنزینی آفرود یک انتخاب بی‌نظیر برای علاقه‌ مندان به دنیای آفرود و Rc کارها ست. این ماشین با موتور قدرتمند خود، توانایی عبور از مسیرهای سخت و ناهموار را دارد. شاسی مقاوم و سیستم تعلیق پیشرفته آن، تجربه‌ای بی‌نظیر از رانندگی در شرایط مختلف را فراهم می‌ کند. تایرهای بزرگ و مقاوم، به همراه گیربکس دقیق، کنترل کامل بر روی مسیر را تضمین می‌ کنند. همچنین، فیلترهای با کیفیت و روغن مناسب، عملکرد بهینه موتور را تضمین خواهند کرد و عمر مفید ماشین را افزایش می‌ دهند. این ماشین کنترلی بنزینی آفرود، ترکیبی از قدرت، دقت و دوام است که هر علاقه‌مند به Rc را مجذوب خود می‌ کند.

در اینجا به محبوب ترین آرسی های بنزینی موجود بازار ایران می پردازیم. 

ماشین کنترلی بنزینی HPI BAJA 5R، یکی از پرفروش ترین های آرسی در کل دنیاست. این ماشین دارای سیستم تعلیق پایین است، پس بهترین انتخاب برای درایوینگ داخل جاده محسوب می شود. برند اچ پی آی ساخت آمریکاست. بدنه ماشین از فلز است. حجم باک آن 700 سی سی است و با هر بار پر کردن باک، می توانید حدود 45 دقیقه با ماشین کار کنید!

ماشین کنترلی بنزینی BAJA 5SC SS

ماشین کنترلی بنزینی BAJA 5SC SS، مناسب برای تمام رده های سنی است. برد کنترل آن تا 200 متر است. با سرعتی حدود 90 کیلومتر در ساعت حرکت می کند! این ماشین نیز ساخت آمریکاست.

نکات برای خرید ماشین کنترلی بنزینی جدید

  • اگرچه قیمت این ماشین ها در مقایسه با همتایان برقی و نیترو خود بالاتر است، اما زمان کار این خودروها نیز نسبت به سایرین برتر است. به طوری که بین 40 تا 50 دقیقه روی باک سوخت دوام می آورند. این ماشین ها در مقایسه با ماشین های کنترلی نیترو نیازمند آماده سازی و تعمیر کمتری دارند. برای مثال کنسول رادیویی و باتری های ماشین قبل از راه اندازی نیاز به شارژ دارند و باید باک سوخت را پر کنید. تنها آماده سازی دیگری که برای این خودروها لازم است، آماده سازی موتور قبل از استفاده است، که نسبت به خودروهای نیترو پیچیدگی کمتری دارد.
  • اگرچه به دلیل روغن موتور نیاز به کمی تمیز کاری دارند. اما انواع اسباب بازی ماشین کنترلی بنزینی، نسبت به اسباب بازی های کنترلی نیترو، تعمیر و نگهداری بسیار کمتری دارند. لازم به ذکر است که اگرچه خودروهای کنترلی بنزینی گزینه مقرون به صرفه تری هستند (زیرا از سوختی استفاده می کنند که می توان آن را از هر پمپ بنزینی با قیمت های معمولی تهیه کرد.)، اما موتور این ماشین ها نسبت به موتورهای نیترو مصرف سوخت بیشتری دارند.
  • در مقایسه با نسخه های نیترو، آنها کندتر هستند و قدرت کمتری دارند. البته این موضوع طبیعتا به دلیل اندازه بزرگتر نسخه های بنزینی است. اما اگر سریعتر حرکت کنند، ممکن است خطرآفرین شوند.
  • علیرغم اندازه نسبی آنها، آنها نسبت به سایر خودروها سنگین تر هستند و این وزن مانند موتورهای نیترو به یک اندازه پخش نمی شود. بنابراین، مدیریت آنها به دلیل توزیع ناهموار وزن ممکن است چالش برانگیزتر از سایر آرسی ها باشد.
  • ماشین های کنترلی بنزینی معمولا گرانتر هستند. این موضوع نیز به دلیل سایز بزرگ آنها برای جا دادن موتور بنزینی است.

برای یافتن بهترین ماشین کنترلی مورد نظرتان، لازم است که زمان بگذارید و تحقیق کنید و مطمئن شوید که مدلی را انتخاب می‌کنید که برای سال‌ های متمادی، بهترین عملکرد را ارائه دهد. همچنین شما نیز عاشق ساختن، سرهم‌کردن، سرویس و نگهداری آن باشید.

بهترین وب سایت برای اطلاع رسانی از جدیدترین اخبار دنیای آرسی
rcdriver بهترین وب سایت برای اطلاع رسانی از جدیدترین اخبار دنیای آرسی

برای حرفه ای شدن در دنیای آرسی ها می توانید، وب سایت rcdriver را به شما پیشنهاد می دهیم. چرا که وب سایت RC Driver منبعی عالی برای علاقه‌مندان به ماشین‌های کنترلی (RC) است. این سایت اخبار، بررسی‌ها و اطلاعات متنوعی درباره ماشین‌ های کنترلی، کامیون‌ ها، قایق‌ ها و موارد دیگر ارائه می‌ دهد. همچنین، ویدیوهای بررسی محصولات جدید و راهنمایی‌های فنی نیز در این سایت موجود است.

کودک پلاس، ارائه دهنده انواع اسباب بازی ماشین کنترلی بنزینی

اگر سؤالی دارید، لطفاً با تیم و کارشناسان ما تماس بگیرید، چرا که خوشحال می شوند به شما کمک کنند! 

از طرف دیگر، سرگرمی خود را با تیم ما و دیگر علاقه مندان به RC، از طریق پیج اینستگرام کودک پلاس و بخش تماس با ما، وب سایت، به اشتراک بگذارید.

نتیجه گیری

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که اگر به دنبال یک ماشین آرسی با سرعت بالا، شتاب سریع، دود اگزوز و صدای موتور واقعی هستید، ماشین کنترلی بنزینی که با سوخت بنزین کار می کند را انتخاب نمایید. چرا که با انواع اسباب بازی ماشین کنترلی بنزینی و ماشین کنترلی بنزینی آفرود و آنرود، تجربه یک رانندگی واقعی را خواهید داشت. این ماشین ها حتی دودی شبیه به ماشین های واقعی ایجاد می کنند. پس بهترین انتخاب برای RCکارهای حرفه ای خواهند بود. برای کسب اطلاعات می توانید به فروشگاه ماشین کنترلی و اسباب بازی کودک پلاس مراجعه نمایید.

منابع:

www.absolutehobbyz.com
www.carson-modelsport.com
www.align-trex.co.uk
www.rchobbiesoutlet.com

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)