راهنمای خرید و معرفی ماشین های کنترلی الکتریکی

راهنمای خرید و معرفی ماشین های کنترلی الکتریکی
ماشین های کنترلی الکتریکی از نظر نوع موتور به دو نوع براش و براشلس تقسیم می شوند. موتورهای براشلس، فرسایش کمتر و قدرت بیشتری دارند. محرک ماشین های کنترلی، باتری است که باتری های مورد استفاده در آنها نیز به چند دسته تقسیم می شود.

اگر نگران خطرات احتمالی ماشین های کنترلی سوختی هستید، ماشین های برقی مثل ماشین کنترلی شارژی لامبورگینیرا به شما پیشنهاد می دهیم. زیرا انواع ماشین کنترلی باطری خور با ریموت کنترل پیشرفته خود، تجربه‌ای هیجان‌ انگیز از رانندگی را به شما هدیه می‌ دهند. ماشین و موتور کنترلی اسباب بازی با باتری قابل شارژ قدرتمند خود، قادر به حرکت چهار جهته است و با درب‌ های خفاشی جذاب، حس واقعی یک لامبورگینی را به شما منتقل می‌ کند. بدنه این ماشین ها از پلاستیک مقاوم ساخته شده که در برابر ضربات و سایش مقاوم است. طراحی واقعی و جزئیات دقیق این مدل ها، همراه با سرعت بالا، تجربه‌ای بی‌نظیر از رانندگی را برای شما به ارمغان می‌ آورد. در این مقاله قرار است درباره ماشین های کنترلی باطری خور صحبت کنیم. سپس بهترین ماشین کنترلی الکتریکی بازار را معرفی خواهیم کرد.

ماشین کنترلی باطری خور یا الکتریکی چیست؟

خب همانطور که از نام این ماشین‌ها مشخص است، موتور آنها الکتریکی است. به عبارتی ساده‌تر، موتورهای الکتریکی RC با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی کار می کنند که برای چرخش روتور موتور استفاده می شود. اصل اساسی کار بر اساس تعامل بین میدان های مغناطیسی است که توسط جریان الکتریکی از طریق سیم های موتور ایجاد می شود.

یک موتور الکتریکی RC معمولاً از یک روتور، یک استاتور و مجموعه ای از آهنرباها تشکیل شده است. استاتور قسمت ثابت موتور است و شامل یک سری سیم پیچ های مسی است که به دور یک هسته مرکزی پیچیده شده اند. روتور قسمت دوار موتور است و از یک شفت و یک سری آهنرباهای دائمی تشکیل شده است.

انواع موتور ماشین های کنترلی الکتریکی

موتورهای الکتریکی RC به دو دسته براش (برس دار) یا براشلس (بدون جاروبک) تقسیم می شوند. موتورهای براش از برس های کربنی برای انتقال جریان به روتور استفاده می کنند. در حالی که موتورهای براشلس از یک کنترل کننده الکترونیکی برای مدیریت جریان به استاتور استفاده می کنند. موتورهای براشلس معمولاً کارآمدتر و بادوام تر از موتورهای براش هستند و در صنعت سرگرمی های RC محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده اند.

بهترین ماشین کنترلی الکتریکی و باتری های آنها را بشناسیم

به طور کلی، موتورهای الکتریکی RC یک جزء کلیدی در عملکرد وسایل نقلیه کنترل از راه دور هستند و قدرت و سرعتی را ارائه می دهند که عملکرد این ماشین ها را تضمین می کند.

مزایا و معایب موتورهای براشلس در مقایسه با موتورهای براش در ماشین کنترلی باتری شارژی

مزایا:

  • موتورهای براشلس به طور قابل ملاحظه ای سریعتر از موتورهای براش هستند. به عنوان مثال، ماشین های کنترلی الکتریکی با موتور براش حداکثر سرعت 35-45 کیلومتر در ساعت دارند، در حالی که ماشین های کنترلی با موتور براشلس معمولاً بسته به مدلشان، حداکثر سرعت 60-100 کیلومتر در ساعت دارند.
  • موتورهای براشلس کارایی و عمر باتری بیشتری دارند.
  • موتورهای براشلس عمر بالاتری دارند.
  • اصطحکاک کمتر
  • موتورهای براشلس معمولا با باتری های LIPO کار می کنند. این باتری ها قدرت بیشتر و زمان بازی بیشتری را ارائه می دهند.

معایب:

  • ماشین های مجهز به موتور براشلس به طور قابل توجهی گرانتر از وسایل نقلیه برقی برس دار هستند. اگرچه قیمت بالای آنها به دلیل فناوری براشلس نیست. زیرا وسایل نقلیه براشلس معمولاً با باتری های LIPO (که دوام بیشتری دارد) و برخی از اجزای ارتقا یافته دیگر عرضه می شوند.
  • ماشین های مجهز به موتور براشلس ممکن است برای رانندگان جوان (مثلاً 10 سال یا کمتر) خیلی سریع باشند و معمولاً یک ماشین کنترلی مجهز به موتور براش برای رانندگان جوان‌تر مناسب‌تر است.

باتری ماشین کنترلی

باتری ماشین کنترلی، قلب و روح ماشین RC شما است که انرژی الکتریکی لازم را برای تغذیه موتور و کنترل حرکات آن فراهم می کند. این به عنوان منبع اصلی قدرتی عمل می کند که ماشین RC شما را به جلو می راند و به شما امکان می دهد مسابقه دهید، دریفت کنید یا به راحتی سطوح ناهموار و چالش برانگیز را فتح کنید.

وقتی صحبت از خودروهای RC به میان می آید، توجه به قدرت باتری یک امر بدیهی است. با این حال، نوع خاصی از باتری مورد نیاز به مدل و استفاده مورد نظر خودرو بستگی دارد، زیرا مدل‌های مختلف سطوح مختلفی از قابلیت‌های عملکردی را ارائه می‌دهند. در اینجا متداول ترین باتری های به کار رفته در ماشین های آرسی را به شما معرفی می کنیم.

انواع باتری در ماشین های کنترلی

انواع مختلفی از باتری های ماشین RC موجود است که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های عملکردی خاص خود را دارند. رایج ترین انواع آن عبارتند از باتری های قلیایی، LiPo (لیتیوم پلیمر) و نیکل کادمیوم.

  1. باتری های قلیایی: باتری های قلیایی همان باتری های قلمی معمولی ای هستند که در اکثر وسایل روزمره از آنها استفاده می کنیم. این باتری ها در اندازه های کوچک، یافت می شوند و قابل شارژ نیستند! یکی از ویژگی‌های قابل توجه باتری‌های قلیایی، توانایی آن‌ها در ارائه قدرت طولانی‌مدت است. آنها همچنین دارای ولتاژ خروجی بالاتری نسبت به انواع دیگر باتری ها هستند که آنها را برای تامین انرژی دستگاه هایی با نیاز انرژی بالا ایده آل می کند.
  2. باتری های لیتیوم پلیمر LiPo: باتری لیتیوم یون پلیمر (LiPo) یک باتری قابل شارژ با چگالی انرژی بالاتر نسبت به سایر باتری هاست. باتری‌های LiPoطول عمر کمتری نسبت به باتری‌های NiMH (نیکل) دارند و برای اطمینان از شارژ صحیح، به شارژر هوشمند نیاز دارند.
  3. باتری نیکل کادمیوم (NiCd): نوعی باتری قابل شارژ است که از نیکل و کادمیوم به عنوان اجزای اصلی آن استفاده می کند. باتری‌های NiCd به خاطر چگالی انرژی بسیار بالا، عمر چرخه طولانی و نرخ خود تخلیه پایین معروف هستند. متأسفانه، آنها یک گزینه سازگار با محیط زیست نیستند. همچنین اگر قبل از شارژ مجدد به طور کامل تخلیه نشوند، به مرور زمان ظرفیت خود را از دست می دهند.

این سه نوع باطری، جزو پر استفاده ترین باطری ها در انواع ماشین کنترلی باطری خور هستند. که می بایست شناختی نسبی از هر کدام از آنها کسب کنید.

انواع ماشین کنترلی باطری خور

خب طبیعتا این ماشین ها از نظر سطح تخصص کاربر نسبت به آرسی ها به دو دسته اصلی ماشین کنترلی الکتریکی حرفه ای و ماشین کنترلی الکتریکی اسباب بازی تقسیم می شوند. بهترین ماشین کنترلی الکتریکی حرفه ای شامل ماشین های کنترلی آنرود و ماشین کنترلی شارژی آفرود می شوند. ماشین های کنترلی الکتریکی اسباب بازی نیز شامل انواع ماشین کنترلی باتری شارژی و ماشین کنترلی باطری خور می شوند.

باتری های لیتیوم پلیمر یکی از بهترین باتری های مورد استفاده در آرسی ها هستند
باتری های لیتیوم پلیمر یکی از بهترین باتری های مورد استفاده در آرسی ها هستند

یکی از بهترین ماشین های کنترلی برقی، ماشین کنترلی شارژی لامبورگینی است که در دو سطح مبتدی و حرفه ای تولید شده است.

جهت سفارش بهترین ماشین کنترلی الکتریکی، وارد سایت شوید

یکی از انواع ماشین کنترلی شارژی آفرود موجود در بازار ایران، ماشین کنترلی شارژی طرح آفرود برند شینلیهونگ است. این ماشین قادر به طی کردن مسافتی با سرعت 36 کیلومتر بر ساعت است، مناسب برای گروه سنی بالای 8 سال می باشد و با هر بار شارژ باتری می توانید حدود 20 دقیقه با ماشین رانندگی کنید.

ماشین کنترلی شارژی آفرود، از پرطرفدار ترین ماشین های کنترلی الکتریکی محسوب می شوند

یکی از محبوب ترین ماشین کنترلی باتری شارژی بازار، وانت کنترلی شارژی بزرگ طرح بلیزر است. این ماشین 6 چرخ جذاب، مناسب گروه سنی بالای 8 سال است. با ریموت کنترل تفنگی، هدایت می شود و قادر به طی کردن مسیرهای ناهموار نیز می باشد.

عمر باتری های ماشین کنترلی چقدر است؟

یکی از سوالات پرتکراری که مشتریان از ما می پرسند این است که عمر مفید باتری موجود در ماشین های کنترلی چقدر است؟ اگرچه کارشناسان فروشگاه کودک پلاس می توانند مدت زمان عمر مفید تخمینی را بر اساس مشخصات مدل ظرفیت باتری ماشین ارائه دهند، اما معمولا عمر باتری به نوع باتری و مدل آرسی (مشخصات) و هم به سبک رانندگی کاربر وابسته است. پس نمی توان یک به طور قطع گفت عمر مفید باتری چقدر است. پیشنهاد می‌ کنیم برای مشاهده داده‌ های خاص مدل مد نظر خود، وب‌ سایت سازنده آن را بررسی کنید.

شارژ باتری چقدر طول می کشد؟

در پاسخ به این سوال نیز باید گفت که مدت زمان شارژ باتری نیز متغیر است. زیرا به مشخصات باتری و شارژر بستگی دارد. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طول عمر باتری، نحوه شارژ و مدت زمان شارژ باتری، به مستندات سازنده آن مراجعه کنید. زمان شارژ را می توان با تقسیم ظرفیت باتری بر نرخ شارژ محاسبه کرد. 

چرا ماشین کنترلی باطری خور را انتخاب کنیم؟

درست است. اولین ماشین RC شما باید شارژی یا باطری خور باشد.

برخی از خودروها و کامیون‌های RC از موتورهای احتراق داخلی مینیاتوری استفاده می‌ کنند که سوخت آن از ترکیب خاصی از نیترومتان، متانول و روغن تامین می‌ شود. نمی توان انکار کرد که این خودروهای RC تا چه میزان واقعی هستند. اما آنها پر سر و صدا هستند، دود تولید می‌کنند، هزینه بر هستند و در ضمن نیازمند تعمیر و نگهداری بیشتری هستند.

وب سایت کودک پلاس، ارائه دهنده جدیدترین ماشین های کنترلی برقی
وب سایت کودک پلاس، ارائه دهنده جدیدترین ماشین های کنترلی برقی

در مقام مقایسه، کار با یک ماشین کنترلی شارژی بسیار راحت است. فقط باتری را شارژ کنید، آن را وصل کنید و سوئیچ را بزنید. فناوری باتری و موتور الکتریکی در سال‌ های اخیر به قدری پیشرفت کرده است که خودروهای برقی RC می‌ توانند حتی سریع‌ تر از خودروهای نیترو حرکت کنند و تقریباً به همان اندازه زمان کار بدون وقفه دارند. اگر در زمینه کار با آرسی ها مبتدی هستید، ماشین های کنترلی که با موتورهای براش کار می کنند را انتخاب کنید. اما اگر تجربه کار با آرسی ها را دارید، بهتر است ماشین های کنترلی مجهز به موتور براشلس را انتخاب کنید. زیرا موتورهای براشلس کارآمدتر، قدرتمندتر و قابل اعتمادتر هستند.

دلیل محبوبیت بالای ماشین کنترلی شارژی لامبورگینی چیست؟

ماشین کنترلی شارژی لامبورگینی یکی از آرسی های محبوبی است که طرفداران زیادی را از تمام رده های سنی به خود اختصاص داده است. بدون شک بهترین ماشین کنترلی الکتریکی محسوب می شود.زیرا ماشین کنترلی شارژی لامبورگینی با موتور براشلس و باتری لیتیوم پلیمر، یکی از بهترین انتخاب‌ ها برای علاقه‌ مندان به سرعت بالا و طراحی مقاوم است. این ماشین کنترلی باطری خور با ریموت کنترلی پیشرفته، تجربه‌ ای بی‌ نظیر از کنترل و هیجان را به شما هدیه می‌ دهد. طراحی مقاوم و دقیق این ماشین، همراه با موتور براشلس قدرتمند، امکان دستیابی به سرعت‌ های بالا را فراهم می‌ کند. همچنین باتری لیتیوم پلیمر آن، مدت زمان بازی طولانی‌ تری را برای شما تضمین می‌ کند. این ماشین کنترلی، ترکیبی از فناوری پیشرفته و طراحی زیباست که هر علاقه‌ مندی را مجذوب خود می‌ کند. به طور کلی ماشین های کنترلی باطری خور، به دلیل سرعت بالایی که دارند، انتخابی عالی برای شرکت در مسابقات ماشین کنترلی هستند. 

ماشين كنترلی و باتری خور طرح لامبورگینی مدل 13-622؛ برای بعد از 6 سالگی مناسب است. 
ماشين كنترلی و باتری خور طرح لامبورگینی مدل 13-622؛ برای بعد از 6 سالگی مناسب است. 

ماشين كنترلی و باتری خور طرح لامبورگینی بهترین ماشین کنترلی الکتریکی بازار ایران است. این ماشین بسیار سبک، مقاوم و باکیفیت است.

در صورتی که طرفدار مسابقات ماشین کنترلی جهانی هستید، می توانید وب سایت rcsignup.com را پیگیری نمایید. زیرا این وب سایت رویدادهای آتی مسابقات ماشین کنترلی را فهرست می کند و به شما امکان می دهد برای مسابقات ثبت نام کنید.

نکات مهم در خرید ماشین کنترلی الکتریکی

حتی هنگام خرید یک ماشین کنترلی RTR نیز، الزامات آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیزهایی که نیاز دارید در پکیج ماشین کنترلی مورد نظر شما، گنجانده شده است. برخی با باتری و شارژر عرضه می شوند، اما برخی نه. در صورتی که ماشین کنترلی مورد نظر شما، بدون باتری عرضه شده باشد، در قسمت توضیحات کاتالوگ آن، معمولا مشخصات باتری خاصی که باید از آن استفاده کنید، ذکر شده است.

ممکن است در ابتدای کار از باتری های نیکل-فلز هیدرید (NiMH) که اقتصادی تر هستند، استفاده کنید. اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که باتری‌های گران‌ تر لیتیوم پلیمری (LiPo) در بین علاقه‌مندان باتجربه RC محبوبیت بیشتری دارند. اگرچه قیمت آنها از بسته های NiMH بیشتر است، اما می توانند انرژی بیشتری را در اندازه های کوچکتر و سبک تر نگه دارند.

نتیجه گیری

این مقاله راهنمایی بود برای افرادی که به دنبال تهیه بهترین ماشین کنترلی الکتریکی هستند. چرا که درباره سیستم اصلی ماشین کنترلی باطری خور صحبت کردیم. توضیح دادیم که سیستم شارژ سریع و موتور الکتریکی براش لس، ماشین های کنترلی برقی را به بهترین گزینه برای شرکت در مسابقات تبدیل کرده اند. سپس مدل های مختلف ماشین کنترلی باطری خور از جمله ماشین کنترلی شارژی لامبورگینی را معرفی کردیم. ماشین کنترلی شارژی لامبورگینی یک ماشین اسپرت ریموت کنترل با طراحی واقعی است که معمولا از پلاستیک مقاوم تولید می شود. این ماشین برای تمام رده های سنی مناسب است. در صورتی که به دنبال سفارش ماشین های کنترلی الکتریکی هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با کارشناسان فروشگاه کودک پلاس درارتباط باشید.

منابع:

www.instructables.com
www.rcgeeks.co.uk
www.nitrotek.co.uk
www.rcplanet.com
www.towerhobbies.com

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)