راهنمای خرید و معرفی ماشین های کنترلی نیترو

راهنمای خرید و معرفی ماشین های کنترلی نیترو
در صورتی که به دنبال خرید ماشین کنترلی حرفه ای هستید و بین ماشین های کنترلی سوختی و برقی، مردد هستید، این مقاله مخصوص شماست! چرا که قرار است درباره بهترین ماشین کنترلی سوختی جهان، یعنی ماشین های کنترلی نیترو صحبت کنیم.

هیجان شرکت در مسابقات کنترلی، سرعت بالا، صدای اگزور و دود واقعی را با انتخاب یک ماشین کنترلی نیترو، تجربه خواهید کرد. ماشین های کنترلی نیترو که دارای موتور احتراقی هستند، با سوخت نیترو یا نیترومتان حرکت می کنند. به جرات می توان گفت که ماشین نیترو در بین طرفداران آرسی، از محبوبیت بالایی برخوردار است. اگر شما هم طرفدار دنیای مهیج ماشین و موتور کنترلی اسباب بازی هستید، تا پایان مقاله با ما باشید. چرا که در اینجا قرار است درباره انواع ماشین آرسی (RC) که با موتور احتراقی و سوخت نیترو متان کار می کنند را مورد بررسی قرار دهیم.

شاسی ماشین کنترلی نیترو، معمولا از جنس آلومینیوم است
شاسی ماشین کنترلی نیترو، معمولا از جنس آلومینیوم است

چرا که برای داشتن یک تجربه واقعی از رانندگی با ماشین های کنترلی، هیچ چیز بهتر از داشتن یک ماشین کنترلی RC با یک موتور واقعی پیستون سوز و سوخت سوز نیست.

در این مقاله به معرفی بهترینماشین های کنترلی نیتروخواهیم پرداخت. سپس راهنمای جامعی برایخرید ماشین کنترلی نیترو ارائه خواهیم کرد. در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات جامع و کامل درباره دنیای سرگرمی های آرسی هستید، راهنمای جامع خرید و استفاده از ماشین های کنترلی را مطالعه نمایید.

ماشین کنترلی نیترو چیست؟

ماشین های کنترلی نیترو Nitro RC از یک موتور احتراقی کوچک برای تامین انرژی خودرو استفاده می‌ کنند. با تنظیم صحیح، ماشین های کنترلی نیترو می‌ توانند به سرعتی بیش از 60 مایل در ساعت برسند. انواع ماشین کنترلی نیترو می‌ توانند در تمام روز کار کنند؛ فقط کافیست سوخت بیشتری به باک آنها اضافه کنید.

ماشین کنترلی نیترو به ماشین های واقعی شباهت بسیار زیادی دارند. پس اگر به دنبال کسب تجربه واقع گرایانه تری از درایوینگ ماشین های کنترلی باشید، خرید ماشین کنترلی نیترو و ماشین کنترلی بنزینی را به شما پیشنهاد می دهیم. چرا که این ماشین‌ ها همانند ماشین های واقعی، دود تولید می کنند و حتی صدای اگزوز آنها کاملا طبیعی و واقعی است. 

نقد و بررسی ماشین های کنترلی نیترو

سوخت ماشین نیترو، نیترومتان یا نیترو است. سوخت نیترو سوختی است که در خودروهای دارای موتور نیترو استفاده می شود. برخلاف سوخت معمولی که در خودروهای واقعی استفاده می شود، سوخت های نیترو حاوی مقداری (بین 10 تا 40 درصد) نیترومتان مخلوط با متانول هستند. سوخت نیترو مورد استفاده در وسایل نقلیه RC را Nitro RC Fuel می نامند.

سوخت نیترومتان، یک ترکیب شیمیایی است که در موتورهای کنترلی نیترو استفاده می‌شود. این سوخت از نیترومتان، متانول و روغن کرچک تشکیل شده است.
سوخت نیترومتان، یک ترکیب شیمیایی است که در موتورهای کنترلی نیترو استفاده می‌شود. این سوخت از نیترومتان، متانول و روغن کرچک تشکیل شده است.

سوخت نیترومتان، یک ترکیب شیمیایی است که در موتورهای کنترلی نیترو استفاده می‌ شود. این سوخت از نیترومتان، متانول و روغن کرچک تشکیل شده است. سوخت نیترومتان دارای قدرت و سرعت بالایی است. همچنین به میزان کمتری نسبت به سوخت‌های دیگر مصرف می‌ شود و برای ماشین‌ های مسابقه‌ ای نیز انتخابی مناسب است.

ماشین های کنترلی نیترو، با طراحی‌ پیچیده و اجزای متعددی که دارند شباهت زیادی با ماشین‌ های واقعی دارند. اجزا اصلی ماشین های نیترو عبارت‌ اند از:

  1. موتور: قلب ماشین کنترلی نیترو، موتور نیترو با حجم مشخصی است که سوخت را به انرژی تبدیل می‌ کند.
  2. شاسی: بدنه ماشین که از متریال‌ های مقاوم مختلفی مانند آلومینیوم ساخته شده است.
  3. سیستم تعلیق: اجزایی که تعلیق ماشین را تشکیل می‌ دهند و در تسهیل حرکت و تغییر مسیر نقش دارند.
  4. گیربکس: سیستم انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ ها.
  5. رینگ و لاستیک: برای تماس با سطح جاده و کنترل حرکت.
  6. سیستم فرمان: برای تغییر جهت حرکت ماشین.
  7. رادیو کنترل: دستگاهی که توسط کنترل کننده ماشین استفاده می‌ شود تا دستورات به ماشین منتقل شوند.

این اجزا با هم تعامل کرده و ماشین کنترلی نیترو را به یک وسیله پرسرعت و هیجان‌ انگیز تبدیل می‌ کنند. 

آیا سوخت نیترومتان و سوخت ماشین های کنترلی بنزینی خطرناک است؟

ماشین‌ های کنترلی بنزینی، با سوخت قابل اشتعال و صدای موتور بنزینی، معمولاً برای کودکان زیر 14 سال توصیه نمی‌ شوند. از طرف دیگر، ماشین‌ های کنترلی نیترو، با سرعت بالا و قدرت قوی، نیاز به مهارت بیشتر در کنترل دارند و برای نوجوانان و بزرگسالان مناسب‌ تر هستند. همچنین، هر دو نوع ماشین کنترلی نیاز به مراقبت و تعمیر دارند، اما ماشین‌ های کنترلی بنزینی ممکن است نیاز به تنظیمات و تعمیرات مکانیکی بیشتری داشته باشند. در نهایت، انتخاب بین ماشین کنترلی بنزینی و نیترو باید با توجه به سلیقه شما و نیازهای خودتان انجام شود.

برای حفظ سلامتی خود و فرزندتان، ماشین های کنترلی نیترو را در فضای بسته روشن نکنید

نیترومتان به عنوان یک سوخت قابل اشتعال شناخته می‌ شود. این سوخت حاوی متانول است؛ پس باید این سوخت را از دسترس کودکان دور کنید. نیترومتان در صورت مخلوط شدن با هوا، سمی است. پس از استنشاق دود حاصل از سوخت نیترو به صورت مستقیم خودداری کنید. همچنین بهتر است ماشین نیترو را در فضای بسته و مسقف روشن نکنید. ماشین های کنترلی نیترو نیاز به تنظیمات، تعمیرات و نگهداری مکانیکی بیشتری دارند. به طور کلی، استفاده از سوخت نیترومتان باید با دقت و آگاهی صورت گیرد.

نکات مهم برای خرید ماشین نیترو

ماشین‌ کنترلی نیترو با استفاده از سوخت نیترومتان و موتور احتراقی حرکت می کند. ماشین های کنترلی نیترو تجربه‌ای هیجان‌ انگیز از مسابقات کنترلی را برای تمام رده های سنی فراهم می‌ کنند. این ماشین‌ ها دارای شاسی آلومینیومی سبک و مقاوم هستند، به طوری که عملکرد بهتری در سرعت و مانور دارند. تنظیم موتور دقیق و استفاده از سوخت نیترو، قدرت و شتاب بیشتری به ماشین نیترو می‌بخشد و آن‌ را به انتخابی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به مسابقات کنترلی تبدیل می‌کند.

ماشین های کنترلی نیترو انتخابی عالی برای شرکت در مسابقات ماشین کنترلی هستند
ماشین های کنترلی نیترو انتخابی عالی برای شرکت در مسابقات ماشین کنترلی هستند

برای خرید ماشین کنترلی یا ماشین کنترلی بنزینی می‌ توانید، به نکاتی که در ادامه ذکر کردیم توجه کنید تا بتوانید از میان ماشین های کنترلی نیترو، بهترین ماشین آرسی را انتخاب نمایید.

به ماشین های کنترلی اسباب بازی علاقه مندید؟

هنگام انتخاب بهترین ماشین نیترو RC، چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • نوع خودرو:به طور کلی دو نوع ماشین کنترلی نیترو در بازار موجود است. ماشین کنترلی نیترو آفرود و ماشین کنترلی نیترو آنرود. پس تصمیم باید بگیرید که آیا مدل آفرود می خواهید یا آنرود.
  • مقیاس یا اندازه:مقیاس ماشین کنترلی بر اساس اندازه ماشین های سواری تعیین می‌ شود. پس باید مقیاس یا ابعاد ماشین را در نظر بگیرید. مقیاس مناسب (به عنوان مثال، 1/10، 1/8) را بر اساس ترجیحات و فضای موجود خود انتخاب کنید. در صورتی که به دنبال ماشین کنترلی نیترو مقیاس 1:8 هستید، ماشین کنترلی نیترو KYOSHO را به شما پیشنهاد می‌ دهیم. سرعت این آرسی به 90 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برد ریموت کنترل آن نیز، 100 متر است.
  • 2WD در مقابل 4WD:به ماشین‌های کنترلی‌ای که نیرو به دو چرخ عقب یا دو چرخ جلو منتقل می‌شود، (2WD) و به ماشین‌های کنترلی‌ای که نیرو به چهار چرخ وارد می‌شود، (4WD) گفته می‌شود. بین دو چرخ متحرک (2WD) و چهار چرخ متحرک (4WD) انتخاب کنید.
  • در دسترس بودن قطعات یدکی: بررسی کنید که آیا قطعات یدکی به راحتی در بازار قابل دسترسی هستند یا نه.
  • شهرت برند: در مورد شهرت برندهای مختلف تحقیق کنید، نقاط قوت و ضعف هر کدام را بررسی و از بین آنها بهترین را انتخاب نمایید.
  • نوع موتور:ماشین های کنترلی نیترواز موتورهای احتراق داخلی استفاده می کنند که با مخلوط سوخت نیترو متان کار می کنند. این موتورها صدا و عملکرد واقعی را ارائه می دهند.
  • سرعت:خودروهای نیترو به سرعت بالا معروف هستند. پس اگر به دنبال شرکت در مسابقات و سرعت بالا هستید، ماشین‌های کنترلی نیترو و بنزینی، انتخابی مناسب برای شما هستند. بهتر است به دنبال مدل هایی با موتورهای قدرتمند و شتاب خوب باشید.
  • دوام:مدل های آفرود باید ساختار محکمی داشته باشند تا بتوانند سطوح ناهموار را طی کنند. مدل های جاده ای آنرود، به هندلینگ دقیق و پایداری بیشتری نیاز دارند.
  • تنظیم و نگهداری:موتورهای نیترو نیاز به تنظیم و نگهداری بیشتری نیاز دارند. 

به یاد داشته باشید، سطح مهارت، بودجه، زمین، دوام، سرعت و الزامات نگهداری شما نیز در انتخاب ماشین های کنترلی نیترو نقش دارد. چه مبتدی باشید و چه یک حرفه ای با تجربه، ماشین کنترلی مناسب خود را می توانید تهیه کنید.

در صورتی که ساکن ایالت تنسی امریکا هستید، می توانید در مسابقات Hard ROCCK 2024 شرکت کنید. این مسابقات در تاریخ 2 تا 3 آگوست در در ناکسویل برگزار می شوند.

بهترین برندهای ماشین نیترو

برند ترکسس از مشهورترین برندهای آمریکایی در زمینه تولید انواع آرسی است. ماشین کنترلی Traxxas JATO 3.3 یکی از ماشین های کنترلی نیترو قدرتمند مسابقه‌ای است. این ماشین توسط کمپانی Traxxas طراحی و تولید شده است و مجهز به موتور نیترو 3.3 سی سی است که می‌تواند بالغ بر 110 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. ماشین کنترلی JATO 3.3 دارای سیستم گیربکس دو دنده‌ای و اسکیل 1:10 است. پس مناسب برای رانندگان حرفه‌ای است.

اگر به دنبال خرید ماشین کنترلی نیترو، هستید،  Traxxas JATO 3.3 را به شما پیشنهاد می دهیم

برند Exceed RC نیز از تولید کنندگان مطرح انواع آرسی در سطح دنیاست. ماشین کنترلی باگی برند Exceed RCنیز از بهترین ماشین های کنترلی نیترو در  مقیاس 1:16 است. جنس بدنه ماشین از آلومینویم است و سرعت آن نیز به 20 مایل بر ساعت می‌ رسد.

برای خرید سوخت نیترومتان، می توانید به فروشگاه ماشین کنترلی مراحعه نمایید
سوخت نیترومتان را می توانید از فروشگاه ماشین کنترلی شهر خود، تهیه کنید

ماشین کنترلی نیترو SAVAGE X 4.6 نیز یکی از بهترین ماشین های کنترلی نیترو جهان است. ماشین کنترلی HPI Racing Savage X 4.6 یک مدل مونستر تراک با ویژگی‌های قدرتمند است. این ماشین دارای مشخصات زیر است:
مقیاس: ۱/۸
نوع سوخت: نیترو سوز
حجم موتور: ۴٫۶ سی سی
نحوه روشن شدن: استارتی
گیربکس: دو دنده
دیفرانسیل: ۴ چرخ ۴WD
این ماشین دارای موتور F4.6 با توان ۲٫۹ اسب‌بخار است. همچنین دارای ترمز‌های دیسکی فیبر قرمز برای توقف سریع و جعبه‌های دیفرانسیل آلیاژی برای مقاومت در برابر قدرت بالا است. این ماشین کنترلی مناسب برای آفرود و استفاده در مسابقات مونستر تراک است.

آنچه که قبل از خرید ماشین کنترلی نیترو باید بدانید

در اینجا اطلاعاتی را ذکر کردیم که به شما کمک می کنند تا بتوانید بهترین ماشین کنترلی ای را که مد نظر دارید بخرید. چرا که ممکن است تصوری کلی نسبت به ماشین های کنترلی نیترو داشته باشید و با کسب اطلاعات تخصصی تر نسبت به این خودروها بتوانید آرسی ای متناسب با شرایط و موقعیت خود را خریداری نمایید.

آماده سازی وسایل نقلیه آرسی با موتور نیترو به زمان بیشتری نیاز دارد

باید سوخت را به خودرو اضافه کنید. از سلامت سروو و گیرنده اطمینان حاصل کنید. فیلتر هوا و شمع برق و لاستیک های خود را چک کنید. به طور کلی مراقبت و نگهداری به نیترو RC خود نسبت به RC های الکتریکی، نیازمند صرف زمان بیشتری است. پس این موضوع را قبل از خرید، باید در نظر گرفت.

رانندگی با ماشین های کنترلی نیترو در هر مکانی مناسب نیست

سوخت نیترومتانول بسیار قابل اشتعال و سمی است. آنها ممکن است در مناطق شلوغ خطرناک باشند. پس برای درایوینگ در جاهای شلوغ و پرطردد بهتر است ماشین های کنترلی برقی یا شارژی را انتخاب کنید.

ماشین های کنترلی نیترو نیازمند تعمیر و نگهداری بیشتریهستند
ماشین های کنترلی نیترو نیازمند تعمیر و نگهداری بیشتری هستند

دود ناشی از سوخت نیترو، سرعت این ماشین ها و صدای موتور نیترو، فقط مناسب استفاده در فضای باز است. سر و صدا ممکن است برای کسانی که در همسایگی شما زندگی می کنند، آزاردهنده باشد. دود حاصله نیز در فضای مسقف، خطرناک خواهد بود.

نتیجه گیری

خرید ماشین کنترلی نیترو قطعا تجربه‌ای هیجان‌ انگیز و پر از آدرنالین برای شما خواهد بود. با توجه به قیمت ماشین کنترلی نیترو که بسته به مدل و برند آن متفاوت است، انتخاب بهترین گزینه نیازمند تحقیق و بررسی دقیق می باشد. فروشگاه‌ های ماشین کنترلی معتبر معمولاً مجموعه‌ای گسترده از مدل‌ های ماشین نیترو را ارائه می‌ دهند که هر کدام ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های خاص خود را دارند. مطالعه نقد و بررسی ماشین نیترو به شما در انتخاب بهتر کمک می‌ کند و اطلاعات مفیدی درباره عملکرد و کیفیت هر مدل ارائه می دهد. همچنین، دسترسی به قطعات یدکی ماشین نیترو از اهمیت بالایی برخوردار است تا در صورت نیاز به تعمیر یا ارتقاء، مشکلی نداشته باشید. پس حین خرید ماشین کنترلی مد نظر خود، به امکان دسترسی به قطعات یدکی لازم، توجه کنید. در صورتی که به دنبال مدل خاصی از ماشین آرسی (RC) هستید یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، با کارشناسان کودک پلاس در تماس باشید.

این مطلب ادامه دارد....

منابع:

www.towerhobbies.com
www.nitrotek.co.uk
www.absolutehobbyz.com
www.adrenalinercracing.com
www.fundemoniumtoys.com
www.horizonhobby.com

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)