معرفی و راهنمای خرید ماشین های کنترلی دریفتی

معرفی و راهنمای خرید ماشین های کنترلی دریفتی
ماشین کنترلی دریفتی یک وسیله هیجان‌ انگیز برای علاقه‌ مندان به رانندگی نمایشی است. با کنترل دقیق و چرخ‌ های مخصوص، این ماشین‌ها امکان انجام حرکات دریفت و مانورهای پیچیده را فراهم می‌ کنند.

کسی را می‌ توان پیدا کرد که با دریفت زنی ماشین های مسابقه‌ای و حرکات نمایشی انواع ماشین کنترلی مخصوص دریفت، به وجد نیاید؟ در هر دریفت، یک داستان نوشته می‌ شود. داستانی از سرعت، کنترل و هیجان بی‌ حد و حصر! ماشین کنترلی دریفتی، نه فقط یک اسباب‌ بازی، بلکه ابزاری امن و بی خطر برای خلق لحظات ماندگار در زندگی فرد، صرف نظر از سن، جنسیت و سلیقه وی خواهد بود. چرا که در هر پیچ، یک چالش جدید و در هر دریفت، یک پیروزی شیرین در راه است. در دنیای ماشین کنترلی دریفت حرفه ای، سرعت دیوانه‌ وار و کنترل دقیق، دو روی یک سکه هستند. از طریق این ماشین ها می‌ توانید میل به دریفت زنی با ماشین را در فرزند خود، به شکلی امن و کم خطر (در قالب سرگرمی‌ های آرسی) ارضا نمایید. پس اگر به دنبال اطلاع از انواع ماشین و موتور کنترلی اسباب بازی دریفتی هستید، با ما باشید.

ماشین کنترلی مخصوص دریفت چیست؟

قبل از آنکه به معرفی ماشین کنترلی دریفتی بپردازیم، ابتدا توضیحی کوتاه درباره دریفت زدن داشته باشیم. 

دریفت زنی یا دریفتینگ، یک تکنیک رانندگی است که در آن راننده با استفاده از ترمز و گاز، خودرو را در حالتی کنترل شده به سمت چرخش می‌ برد. این تکنیک به گونه‌ ای است که چرخ‌ های عقب خودرو از مسیر اصلی منحرف می‌ شوند و خودرو به صورت جانبی حرکت می‌ کند. دریفت زنی نه تنها نیازمند مهارت و دقت بالاست، بلکه به راننده اجازه می‌ دهد تا کنترل کامل بر خودرو داشته باشد و در عین حال نمایشی زیبا و هیجان‌ انگیز از رانندگی ارائه دهد. این تکنیک بیشتر در مسابقات اتومبیل‌ رانی و نمایش‌ های رانندگی استفاده می‌ شود و به عنوان یکی از جذاب‌ ترین و پرطرفدارترین سبک‌ های رانندگی شناخته می‌ شود.

ماشین کنترلی دریفت به دو دسته ماشین کنترلی سوختی و الکتریکی تقسیم میشود
ماشین کنترلی دریفت به دو دسته ماشین کنترلی سوختی و الکتریکی تقسیم میشود

از آنجایی که دریفت زنی با ماشین های واقعی، ممکن است خطرآفرین و باعث بروز حوادث جبران ناپذیر شود، انواع ماشین کنترلی مخصوص دریفت زنی تولید و وارد بازار شده است. به طوری که در بازار ایران نیز ماشین های کنترلی مخصوص دریفت موجود می‌ باشد و حتی مسابقات ماشین کنترلی دریفتی نیز برگزار می‌ شود. 

دریفت زنی با ماشین کنترلی نیز، یک هنر و مهارت خاص است که در آن راننده با استفاده از کنترل‌ های دقیق، ماشین کنترلی را به حالت دریفت می‌ برد. در این تکنیک، ماشین کنترلی به صورت جانبی حرکت می‌ کند و چرخ‌ های عقب آن از مسیر اصلی منحرف می‌ شوند. دریفت زنی با ماشین کنترلی، یکی از جذاب‌ ترین و پرطرفدار ترین فعالیت‌های تفریحی و مسابقاتی است که علاقه‌ مندان به رانندگی و ماشین‌ های کنترلی را به خود جذب می‌ کند.

دریفت زنی با ماشین کنترلی دریفت حرفه ای، جزو مهیج ترین سرگرمی‌هاست

پس به طور کلی، ماشین کنترلی مخصوص دریفت، به طور خاص برای دریفت طراحی شده است. این ماشین‌ها در مقیاس‌ها و اندازه‌های مختلفی در دسترس هستند. آنها همچنین با پیکربندی های مختلف پیشرانه، تنظیمات سیستم تعلیق و طراحی بدنه متنوعی عرضه می شوند.

تاریخچه دریفت زنی

دریفت زنی در اوایل دهه 1980 توسط یک راننده ژاپنی ماشین‌ های مسابقه‌ای به نام کیچی تسوچیا آغاز شد. آقای Tsuchiya، که در دهه 20 زندگی خود بود، شروع به آزمایش دریفت کرد و آن را در جاده‌ های پر پیچ و خم در کوه‌ های نزدیک زادگاهش تمرین کرد. او می‌ گوید که در حال تکمیل توانایی‌ اش برای عدم چرخش در منحنی‌ ها در مسابقات اتومبیل‌ رانی بوده است. با پیدایش ماشین های کنترلی RC، دریفت زنی با این ماشین‌ ها نیز رایج شد و انواع ماشین کنترلی مسابقه ای مخصوص دریفت زنی نیز وارد بازار شد.

انواع ماشین کنترلی دریفتی

وقتی صحبت از ماشین های دریفت RC می شود، گزینه های متنوعی برای معرفی و بررسی وجود دارد، از انواع ماشین کنترلی دریفت حرفه ای گرفته تا ماشین کنترلی دریفت ارزان. در این بخش، انواع مختلف این ماشین های هیجان انگیز را بررسی خواهیم کرد. لازم به ذکر است هر کدام از این دسته بندی ها، ویژگی ها و خصوصیات مخصوص به خود را دارند. 

ماشین کنترلی دریفت الکتریک

زمانی که صحبت از ماشین‌ های دریفت RC به میان می‌ آید، ماشین کنترلی دریفت الکتریک انتخابی محبوب برای اکثر علاقه‌مندان و طرفداران آرسی است. این خودروها مزایای متعددی نسبت به سایر انواع خودروهای دریفت RC دارند.

  1. ماشین کنترلی دریفت الکتریک با موتورهای الکتریکی کار می کند که شتاب فوری و کنترل سرعت عالی را ارائه می دهند. این قابلیت، امکان مانورهای دقیق دریفت و انتقال صاف را فراهم می کند.
  2. برخلاف خودروهای دریفت نیترو RC، خودروهای برقی RC دریفت نیازی به سوخت ندارند، بنابراین فرایند سوخت‌ گیری سخت یا مشکلات مربوط به دود و اگزوز در این ماشین ها وجود ندارد. در نمونه های برقی، به راحتی می توانید باتری را شارژ کنید و آماده برای یک درایوینگ باشید.
  3. علاوه بر این، ماشین‌ های برقی RC دریفت عملکردی بی‌صدا دارندو به شما این امکان را می‌ دهند تا از دریفت کردن خود بدون برهم زدن آرامش همسایگان لذت ببرید. این قابلیت، ماشین کنترلی دریفت الکتریک را به گزینه ای عالی برای استفاده در داخل خانه یا مکان هایی که محدودیت های نویز در آنها وجود دارد تبدیل می کند.
  4. ماشین‌ های کنترلی برقی دریفتی، قطعات متحرک کمتری در مقایسه با مدل‌های نیترو دارند که نگهداری آنها را آسان‌تر می‌ کند. بنابراین کمتر مستعد بروز مشکلات مکانیکی هستند. به علاوه، نیازی به تمیز کردن یا تعویض فیلترهای هوای کثیف نیز در ماشین های الکتریکی نیست.

مدل‌های ماشین دریفت برقی RC زیادی وجود دارد که با سطوح مهارت و بودجه‌های مختلف سازگار است. چه مبتدی باشید و چه یک درایور باتجربه، می توانید یک ماشین کنترلی دریفت برقی متناسب با نیاز خود پیدا کنید.

ماشین کنترلی نیترو دریفت

ماشین های کنترلی نیترو دریفتی به دلیل سرعت و عملکردشان انتخابی محبوب در بین علاقه‌مندان به دنیای RC هستند.

در اینجا چند نکته کلیدی در مورد خودروهای دریفت نیترو RC وجود دارد که به آنها اشاره کردیم.

  • ماشین کنترلی نیترو دریفت از موتورهای نیترو استفاده می کنند. این موتورها سرعت و شتاب بالایی را ارائه می دهند. آرسی های نیترو می توانند به سرعت های چشمگیری دست یابند. به طوری که برخی از مدل های آن می توانند به سرعت 60 مایل در ساعت دست یابند. عملکرد قدرتمند یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه خودروهای دریفت نیترو RC است.
  • یکی دیگر از ویژگی های برجسته ماشین های دریفت نیترو RC صدای واقعی موتور و دود اگزوز آنها است. این ویژگی به تجربه مسابقه ای همه جانبه خواهد افزود.
  • ماشین کنترلی دریفتی نیترو با مخلوطی از سوخت نیترو کار می کنند که معمولاً ترکیبی از نیترو، متانول و روغن است. این سوخت همان چیزی است که به این خودروها قدرت و عملکرد مورد نیاز برای دریفت زنی و مسابقه را می دهد.
  • عملکرد صحیح موتور ماشین کنترلی دریفتی نیترو به تنظیم و نگهداری منظم آن وابسته است. این فرایند شامل کارهایی مانند تنظیم کاربراتور، تمیز کردن فیلتر هوا و تعویض قطعات فرسوده است.
  • تسلط بر رانندگی با ماشین های کنترلی دریفت نیترو نیاز به مهارت و تمرین دارد. چرا که ترکیبی از سرعت، قدرت و دریفت کردن، کنترل ماشین را در مقایسه با خودروهای دریفت الکتریکی چالش برانگیزتر خواهد کرد.

ماشین کنترلی مخصوص دریفت با موتور براش لس

ماشین های کنترلی دریفت با موتور براش لس دارای سرعت و شتابی استثنایی هستند. به لطف فناوری موتور براش لس، این خودروها می توانند به دور در دقیقه بالاتر و توان خروجی بیشتری دست یابند و در نتیجه عملکرد چشمگیری در پیست داشته باشند. بر خلاف موتورهای براش، موتورهای براشلس برس هایی ندارند که به مرور زمان فرسوده شوند. این موضوع باعث می شود که آنها بادوام تر و قابل اعتمادتر باشند و به نگهداری کمتری نیاز داشته باشند و طول عمر بیشتری را برای خودرو تضمین کنند.

ماشین‌ های کنترلی دریفتی که با موتور براش لس کار می کنند، به دلیل کنترل‌ کننده‌ های سرعت الکترونیکی پیشرفته‌ شان، کنترل نرم‌تر و دقیق‌ تری را ارائه می‌ کنند. این پیشرفت امکان پاسخ دقیق تر دریچه گاز و هندلینگ بهتر در حین مانورهای دریفت را فراهم می کند. 

وب سایت کودک پلاس، ارائه دهنده انواع ماشین کنترلی دریفت ارزان

در ضمن، موتورهای براشلس از نظر انرژی کارآمدتر هستند، به این معنی که می توانند زمان کارکرد طولانی تری را در مقایسه با موتورهای براش ارائه کنند. این امکان را برای جلسات طولانی دریفت بدون نیاز به تعویض مکرر باتری یا شارژ مجدد فراهم می کند. ماشین های دریفت RC براشلس قابلیت ارتقا و تغیر بالایی دارند و به علاقه مندان امکان ارتقاء اجزای مختلف مانند موتورها، ESC ها و باتری ها را می دهند. این خصوصیت، امکان را برای تنظیم دقیق عملکرد خودرو برای مطابقت با ترجیحات فردی و شرایط پیست باز می کند.

انتخاب و خرید ماشین کنترلی دریفت حرفه ای

در صورتی که به دنبال خرید ماشین کنترلی دریفتی هستید، قبل از خرید باید به یک سری نکات توجه کنید. در بازار آرسی های دریفتی، دو دسته ماشین وجود دارد. ماشین کنترلی دریفت حرفه ای و ماشین کنترلی دریفت ارزان. در صورتی که به دنبال یک ماشین آرسی ساده، در حد مبتدی برای فرزند خود هستید، بهتر است برای شروع، مدل های ارزان تر را انتخاب نمایید. اما اگر به دنبال یک ماشین کنترلی حرفه ای برای شرکت در مسابقات آرسی و اجرای حرکات نمایشی از جمله دریفت زدن هستید، طبیعتا باید انواع ماشین کنترلی دریفت حرفه ای را انتخاب نمایید. 

نوع منبع تامین انرژی نیز از معیارهای مهم برای انتخاب آرسی هاست. چرا که هر کدام از این ماشین ها، دارای خصوصیات خاصی هستند که برای انتخاب هر کدام، باید به شرایط و موقعیت خود نیز توجه نمایید. طبیعتا ماشین کنترلی دریفت الکتریک کم صداتر، کم دردسرتر و کار با آن نیز بسیار آسان است. انواع ماشین کنترلی دریفتی نیترو معمولا حرفه ای تر هستند و در مقایسه با مدل‌ های برقی، شباهت بیشتری با ماشین های واقعی دارند.

ماشین کنترلی سرعتی 28 کیلومتر یکی از بهترین آرسی های موجود برای دریفت زنی است. این ماشین که توسط کمپانی Xinlehong تولید شده است، به وسیله باتری حرکت می کند، مناسب گروه سنی بالای 8 سال می باشد و جنس بدنه آن نیز پلاستیک ABS است. 

ماشین کنترلی دریفتی  Xinlehong ، در چند رنگ متنوع د بازار موجود است
ماشین کنترلی دریفتی Xinlehong ، در چند رنگ متنوع د بازار موجود است

ماشين سرعتی دریفت زنی برند مای تویز نیز بدون شک جزو بهترین ماشین ها برای دریفت زدن است.

ماشين سرعتی دریفت زنی برند مای تویز

این محصول مناسب گروه سنی بالای 14 سال است، بسیار سبک و قابل حمل است و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

اسکوتر دریفتی

اسکوتر دریفتی یک وسیله نقلیه هیجان‌ انگیز و جذاب است که تجربه‌ ای متفاوت از رانندگی را به شما ارائه می‌ دهد. این اسکوترها با طراحی خاص و چرخ‌ های منحصر به فردی که دارند، امکان دریفت کردن و انجام حرکات نمایشی را فراهم می‌ کنند. اسکوتر دریفتی برای افرادی که به دنبال هیجان و ماجراجویی هستند، انتخابی عالی است. با این وسیله می‌ توانید در مسیرهای مختلف و با سرعت‌ های متفاوت، حرکات نمایشی انجام دهید و لذت ببرید. 

این اسکوترها معمولاً دارای موتورهای قدرتمند و باتری‌ های با دوام هستند که امکان استفاده طولانی مدت را فراهم می‌ کنند. همچنین، طراحی ارگونومیک و راحتی در استفاده از دیگر ویژگی‌ های برجسته این اسکوترهاست.

 اسکوتر برقی بلوتوث دار مدل دریفت

در صورتی که به دنبال انواع اسکوتر دریفتی هستید، اسکوتر برقی بلوتوث دار مدل دریفت را به شما پیشنهاد می دهیم. این اسکوتر شارژی و مناسب گروه سنی بالای 5 سال است، همچنین دارای شاسی ای فلزی و محکم است، به طوری که قابلیت تحمل وزن تا 70 کیلوگرم را نیز دارد.

اسکوتر شارژی بلوتوث دار دریفت

اسکوتر شارژی بلوتوث دار دریفت سایز متوسط نیز یکی از بهترین اسکوترهای دریفتی بازار است. این محصول مناسب گروه سنی بالای 5 سال می باشد. این اسکوتر سه چرخ با باتری شارژی دارای قابلیت به چرخش 360 درجه است.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی داشتیم تا توضیحی مختصر و موثر برای ماشین کنترلی مخصوص دریفت ارائه دهیم. انواع ماشین کنترلی دریفت حرفه ای از نظر سوخت را معرفی کردیم. ماشین کنترلی دریفت الکتریک و نیترو را نقد کردیم. سپس به معرفی چند مدل معروف از ماشین کنترلی دریفتی موجود در بازار ایران پرداختیم. در صورتی که به دنبال خرید و اطلاع از جدیدترین مدل های ماشین کنترلی دریفت ارزان هستید، با مشاوران کودک پلاس در تماس باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)