راهنمای خرید بهترین ماشین های کنترلی مسابقه ای

راهنمای خرید بهترین ماشین های کنترلی مسابقه ای
مسابقات ماشین کنترلی بسیار متنوع هستند و برای شرکت در هر کدام از آنها نیازمند داشتن ماشین کنترلی مناسب آن مسابقه هستید. مثلا مسابقات ماشین کنترلی آفرودی نیازمند داشتن یک ماشین آرسی با شاسی بلند و قدرتمند هستند.

بهترین ماشین کنترلی مسابقه ای کدام است؟ سوالی پر تکرار که همه از ما می‌ پرسند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نمی‌ توان به طور قطع بهترین ماشین کنترلی مسابقه را معرفی کرد. چرا که مسابقات ماشین کنترلی در سطح و کلاس‌ های مختلفی برگزار می شوند. حتی مسابقات ماشین کنترلی آفرود با مسابقات آرسی آنرود کاملا متفاوت هستند. پس طبیعی است که هر شرکت در هر مسابقه نیازمتد ماشین کنترلی مخصوص است. پس طبیعی است که ماشین کنترلی مسابقه ای حرفه ای، باید پیشرفته، قوی، پر سرعت و عملکرد بالا باشد. مسابقه ماشین کنترلی سرعتی نیز با ماشین کنترلی آفرودی زمین تا آسمان فاصله دارد.

مسابقه دادن با آرسی‌ ها نه تنها سرگرم کننده است، بلکه می‌ تواند و به فرزندان شما بیاموزد که چگونه به عنوان یک تیم با هم کار کنند. چگونه برای برنده شدن استراتژی داشته باشند و به صورت سالم با دیگران رقابت کنند. در صورتی که خود و یا فرزندانتان به دنبال شرکت در مسابقات ماشین کنترلی هستید، باید یک سری دستور العمل‌ های لازم را رعایت کنید و حتی بهترین ماشین کنترلی مسابقه ای مناسب مسابقه ای که قرار است در آن شرکت کنید را انتخاب نمایید.

بهترین ماشین کنترلی مسابقه ای

تجربه کردن اولین مسابقات اتومبیل رانی RC در ابتدا می‌ تواند کمی سخت و دغدغه آفرین باشد. به احتمال زیاد خود را زیر سوال خواهید برد و استرس زیادی را متحمل می‌ شوید. سوالات و ابهامات زیادی در ذهنتان شکل می‌ گیرد؛ مثلا بهترین نوع موتور کدام است؟ به چه چیزهایی نیاز دارم و برای تامین قطعات لازم کجا باید بروم؟ تیم تخصصی کودک پلاس می‌ داند که هیچ چیز به اندازه هیجان مسابقه اول شما نیست، بنابراین ما این راهنمای مفید را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم در بهترین مسیر حرکت قرار بگیرید و بهترین ماشین کنترلی مسابقه ای را تهیه کنید.

مسابقات ماشین کنترلی دریفت یکی از بهترین ماشین های آرسی برای مسابقات آرسی دریفتی است
Caption

انتخاب ماشین RC مناسب برای داشتن بهترین عملکرد در پیست مسابقات، برای شما ضروری است. زیرا مدل‌ های مختلفی از ماشین کنترلی برای پیمایش سطوح مختلف وجود دارند. با این حال، اگر در حال خواندن این راهنما هستید، فرض می‌ کنیم که شما یک وسیله نقلیه ایده‌ آل برای آسفالت می‌ خواهید (مسابقات آنرود)، بنابراین تمرکز ما در اینجاست.

مسابقات پیست یا انواع مسابقه ماشین کنترلی سرعتی در میان علاقه مندان بسیار محبوب هستند. ماشین مخصوص مسابقات جاده‌ای باید در مسیر سبک، سریع و چابک باشد. برعکس اگرچه انتخاب یک ماشین کنترلی بزرگ و سنگین، بادوام‌ تر است؛ اما عملکرد را قربانی می‌ کنید. 

مسابقه ماشین کنترلی

اکنون که قصد دارید تا برای مسابقه دادن آماده شوید، زمان آن رسیده است که به فراهم کردن یک ماشین کنترلی مسابقه ای حرفه ای فکر کنید. در حالی که شانس مطمئناً در نتیجه یک مسابقه نقش دارد؛ اما مراحلی وجود دارد که می‌ توانید برای افزایش شانس پیروزی خود انجام دهید. قبل از آنکه درمورد موضوع اصلی صحبت کنیم، ابتدا توضیح کوتاهی درباره انواع مسابقات ماشین کنترلی داشته باشینم.

  • مسابقات Short course RC racing: در این نوع مسابقات رقبا برای تکمیل بیشترین دور در کمترین زمان به رقابت می‌ پردازند. برنده مسابقه با توجه به اینکه چه کسی بیشترین دور را در زمان تعیین شده تکمیل می‌ کند تعیین می‌ شود، نه اینکه چه کسی زودتر از خط پایان عبور کند.
  • مسابقات ماشین کنترلی آنرود: در این نوع مسابقات آن هدف این است که با بیشترین سرعت ممکن حرکت کنید. افرادی که به دنبال دستیابی به حداکثر سرعت بالا هستند، مسابقات آرسی آنرود را انتخاب می‌ کنند.
    ماشین‌ های مسابقه‌ ای RC آنرود می‌ توانند در یک مسیر نسبتا طولانی به سرعتی حدود 104 کیلومتر در ساعت برسند.
  • مسابقات ماشین کنترلی درگ drag: مسابقات درگ ریسینگ RC معمولا روی سطوحی برگزار می شوند که یک خیابان معمولی را شبیه سازی می‌ کند. به عبارتی مسابقه درگ دو لاین صورت می‌ گیرد و طول ثابتی دارد.
  • مسابقات ماشین کنترلی دریفت: در این مسابقات نیز بازیکنی که بهترین و دقیق‌ ترین دریفت‌ ها را بشکد برنده مسابقه می‌ شود. پس طبیعتا دریفت‌ های حرفه‌ای به ماشین کنترلی‌ ای نیاز دارند که بسیار قابل تنظیم باشد. آنها باید بتوانند سیستم تعلیق، فرمان و قدرت خود را تنظیم کنند تا ماشین خود را در مدارهای مختلفی تنظیم کنند.

برای شروع مسابقه RC، ابتدا باید یک کلاس مسابقه محبوب را انتخاب کنید. اینجاست که می توانید روی مهارتهای خود کار کنید و یاد بگیرید که چگونه باید به بهترین مسابقه دهنده تبدیل شوید.

ماشین کنترلی مناسب مسابقات Short course RC racing

پس از آن، شما باید بهترین ماشین کنترلی مسابقه ای را با بهترین ویژگی‌ها، از باتری گرفته تا سیستم تعلیق و تیونینگ و موتور انتخاب کنید.
همچنین، سعی کنید که فرمت روز پیست را بهتر بشناسید تا هنگام مسابقه از قوانین و مقررات آگاه شوید. در ضمن مطمئن شوید که قبل از برگزاری مسابقه، هزینه مسابقه و عضویت در باشگاه را به طور کامل پرداخت کرده باشید.

پیشنهاد مطالعه: 


برای شرکت در مسابقات، به فرستنده و تجهیزات رادیویی نیاز دارید زیرا به شما کمک می‌کنند زمان دور خود را ببینید. شما همچنین به ابزار، لاستیک و لوازم یدکی RC Racing نیاز دارید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام شروع مسابقات اتومبیلرانی RC خود به خاطر داشته باشید:

انتخاب ماشین کنترلی مسابقه ای حرفه ای از نظر موتور

کدام نوع موتور ماشین کنترلی برای شروع شرکت در مسابقات مناسب شماست؟ موتورهای الکتریکی و نیترو رایج‌ ترین انواع موتور هستند و تفاوت‌ های زیادی با هم دارند.

ماشین های کنترلی به دلیل سر و صدایی که شبیه ماشین‌ های واقعی دارند، تعقیب و گریز هیجان انگیز و دودی که تولید می‌ کنند، در بین علاقه مندان بسیار محبوب هستند. اما سوخت نیترو که این خودروها با آن کار می‌ کنند به سختی تهیه می‌ شود. خرید آن گران است و پسماندهایی در موتور باقی می‌ گذارد که پس از هر بار کار کردن نیاز به تمیز کردن کامل دارد. 

برای سفارش Xinlehong-9118، وارد لینک شوید
Caption

ماشین‌ های کنترلی الکتریکی توسط یک موتور باتری‌دار و یک ESC (کنترل کننده سرعت الکتریکی) تغذیه می‌ شوند. این موتورها از نظر طراحی ساده هستند و تنها شامل دو جزء اصلی و یک منبع انرژی هستند.

ماشین های برقی RC سریع و بی صدا هستند و نیاز به تعمیر و تمیزکاری کمتری دارند. آرسی‌ های الکتریکی برای افرادی که تازه وارد دنیای آرسی شده‌اند، بسیار ایده آل هستند. ولی عمر باتری آنها محدود و تعویض پرهزینه باتری، اصلی‌ ترین ایراد این ماشین‌ ها است.

مقیاس (اسکیل) ماشین کنترلی

مقیاس یا اسکیل scale یکی از اصطلاحات متداول مسابقات ماشین کنترلی است.

مقیاس مدل شما به این معنی است که در مقایسه با یک نمونه واقعی چقدر کوچکتر است. رایج‌ ترین اندازه برای مسابقه 1:10 یا 1:8 است. اگرجه 1:8 بزرگتر از 1:10 است، اما به یاد داشته باشید، اندازه لزوما به معنای عملکرد بهتر نیست. به بیانی ساده‌ تر، مقیاس تعیین می‌ کند که ماشین RC شما در مقایسه با یک نمونه واقعی چند برابر کوچکتر است. برای مثال، یک ماشین تور در مقیاس 1/10 10 برابر کوچکتر از یک ماشین در دنیای واقعی است. بنابراین، مقیاس 1/8 بزرگتر از 1/10 خواهد بود.

 Xinlehong-9119 را از این لینک با قیمت قدیم سفارش دهید

شما به ماشین آرسی‌‌ ای نیاز دارید که در حین مسابقه براحتی بتوانند حرکت کند، از بین دیگر ماشین‌ها سبقت بگیرد!

هزینه شرکت در مسابقات ماشین کنترلی

یکی از سوالاتی که حتما برای شما هم پیش آمده این سوال است که آیا شرکت در مسابقات اتومبیلرانی RC گران است؟ پاسخ کوتاه و ساده این است که بستگی به شما و تعهد شما به وسیله نقلیه‌تان دارد.

اگر به مسابقه دادن ادامه دهید؛ پس همیشه باید تایرهای نو بخرید. هرچه ماشین بزرگتر باشد، هزینه‌ ها بیشتر هستند. ماشین‌ های کنترلی بزرگتر معمولاً از نظر تعویض قطعات یدکی و لاستیک گرانتر هستند. خرید خودروهای کوچک ارزان‌ تر است و قطعات نیز اغلب ارزان‌ تر هستند. طبیعتا قیمت لاستیک‌ های باگی 1/10 با لاستیک های 1/5 هزینه متفاوت است.

ماشین مسابقه ای کنترلی سرعتی Xinlehong-9118 یکی از بهترین پیشنهادات ما به شما، برای شرکت در مسابقات ماشین کنترلی در ایران است.

اگر در مسابقات ماشین کنترلی بیشتر شرکت کنید، به مرور زمان تایرهای زیادی مصرف خواهید کرد. نوع سطح پیستی که برای مسابقه انتخاب می‌ کنید نیز می‌ تواند بر میزان سایش لاستیک تأثیر بگذارد.

هنگامی که برای اولین بار این سرگرمی را شروع می‌ کنید، احتمال شکستن قطعات و تعویض آنها نیز بیشتر است، اما با بهبود مهارت‌ های شما، این هزینه‌ها کاهش می‌ یابند. همچنین شایان ذکر است که حق عضویت و هزینه‌ های مسابقات را نیز باید در نظر بگیرید.

مسابقات ماشین کنترلی درگ drag در کل دنیا مشهور هستند

در مورد انتخاب ماشین کنترلی نیز این نکته لازم به ذکر است که مسابقه با ماشین کنترلی بنزینی و نیترو هزینه بیشتری دارد. زیرا ماشین‌ های نیترو برای راه اندازی، نگهداری و تمیز کردن گران‌ تر هستند، بنابراین هنگام انتخاب وسیله نقلیه آرسی خود به این موضوع توجه کنید. پس اگر به دنبال ماشین کنترلی مسابقه ای ارزان هستید، بهتر است آرسی‌ های الکتریکی را انتخاب نمایید.

هزینه مسابقه: اکثر باشگاه‌ ها برای پوشش اجاره و هزینه‌ های زمین‌ هایی که باشگاه اتومبیلرانی در آن است، از شرکت کنندگان هزینه مسابقه را دریافت می‌ کنند. هزینه کامپیوتر و نرم افزار مسابقه، برق و سایر امکانات باشگاه از طریق هزینه مسابقه پرداخت می‌ شود. این هزینه‌ ها از باشگاهی به باشگاه دیگر متفاوت هستند، بنابراین قبل از هر چیز درباره هزینه ثبت نام در مسابقه، اطلاعات لازم را کسب کنید.

اگر به دنبال شرکت در مسابقه ماشین کنترلی سرعتی هستید، پیشنهاد ما به شما ماشین مسابقه ای کنترلی سرعتی Xinlehong-9119 است. این ماشین در دو رنگ نارنجی و آبی تولید شده است، برد ریموت کنترل آن حدود 80 متر و سرعت آن نیز 28 کیلومتر بر ساعت است.

تجهیز ماشین برای مسابقه ماشین کنترلی سرعتی

برای حضور در مسابقات ماشین کنترلی، جدای از داشتن یک ماشین کنترلی مسابقه ای حرفه ای، نیازمند فراهم کردن چیزهای دیگری نیز خواهید شد. پس اگر قصد شرکت در یک مسابقه آرسی حرفه ای را دارید، بهتر است از انتحاب ماشین کنترلی مسابقه ای ارزان چشم پوشی کنید. بهتر است قبل از حضور در پیست مسابقه، از داشتن این اقلام اطمینان حاصل کنید.

  1. قطعات یدکی
  2. تایرها: تایر یدکی مناسب برای سطحی که قرار است روی آن مسابقه دهید.
  3. سوخت 
  4. پک باتری‌ها: در حالت ایده آل دو یا چند بسته باتری
  5. یک ترانسپوندر (برای زمان بندی)
  6. راهی مناسب برای شارژ باتری

لاستیک‌ها همانند موتور ماشین، جزو قسمت‌های مهم ماشین کنترلی هستند که تاثیر مستقیمی در میزان موفقیت شما در مسابقه خواهند داشت. بهتر است لاستیک‌های نرم را انتخاب کنید. 

باتری نیز یکی از مهمترین قسمت‌های ماشین آرسی و به عبارتی قلب تپنده آن است. قدرت حرکت ماشین‌های کنترلی الکتریکی RC توسط باتری‌ها تامین می‌شود. هنگامی که به درستی از آنها مراقبت شود، حداکثر قدرت را تولید می‌کنند و زمان کار طولانی‌تری دارند.

بهتر است که باتری‌های خود را شب قبل از مسابقه شارژ کنید. اگر در حال مسابقه دادن با یک وسیله نقلیه الکتریکی هستید، یک باتری اضافی شارژ کنید تا زمانی که به پیست رسیدید، پس از ثبت نام، آماده انجام چند حرکت تمرینی باشید.

قطعات ماشین آرسی خود را در صورت لزوم به درستی روغن کاری کنید و از روان بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله متوجه شدیم که معرفی بهترین ماشین کنترلی مسابقه ای بستگی به نوع مسابقه ای دارد که قرار است در آن شرکت کنید. طبیعتا برای شرکت در یک مسابقه ماشین کنترلی سرعتی به ماشین های کنترلی بزرگ و آفرودی نیازی ندارید. بلکه باید ماشین کنترلی مسابقه ای حرفه ای سرعتی را انتخاب کنید. همچنین در صورتی که آماتور و تازه کار هستید، بهتر است قبل از آنکه در زمینه مسابقات آرسی، حرفه ای شوید، انواع ماشین کنترلی مسابقه ای ارزان را خریداری کنید.

سوالات متداول ماشین کنترلی مخصوص مسابقات
انواع مسابقات ماشین کنترلی
Short course RC racing مسابقات ماشین کنترلی آنرود مسابقات ماشین کنترلی درگ drag مسابقات ماشین کنترلی دریفت
در این نوع مسابقات آن هدف این است که با بیشترین سرعت ممکن حرکت کنید. افرادی که به دنبال دستیابی به حداکثر سرعت بالا هستند، مسابقات آرسی آنرود را انتخاب می‌کنند.
در این مسابقات نیز بازیکنی که بهترین و دقیق‌ترین دریفت‌ها را بشکد برنده مسابقه می‌شود. پس طبیعتا دریفت‌های حرفه‌ای به ماشین کنترلی‌ای نیاز دارند که بسیار قابل تنظیم باشد.
ماشین مسابقه ای کنترلی سرعتی Xinlehong-9119

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)