لیست بهترین برند های ماشین کنترلی جهان

لیست بهترین برند های ماشین کنترلی جهان
در این مقاله به معرفی لیستی از بهترین برندهای تولید کننده ماشین کنترلی جهان پرداخته‌ایم. سپس هر کدام از آنها را نقد و بهترین و پرطرفدارترین محصولات هر برند را معرفی کرد‌ایم.

اگر به دنبال خرید بهترین برند ماشین کنترلی برای فرزندتان یا خودتان هستید؛ پس جای درستی آمدید. چرا که در این مقاله به نقد تخخصی بهترین برند های ماشین کنترلی موجود در بازار ایران و جهان پرداختیم. در اینجا اولین تولید کنندگان آرسی دنیا را معرفی کردیم. سپس بهترین ماشین کنترلی جهان را از نظر نوع سوخت، کارکرد و قابلیت‌ها نقد کردیم. 

در انتخاب این ماشین‌‌ ها علاوه بر قیمت و برند، باید عوامل دیگری را در نظر بگیرید. عواملی که می‌ توانند بر تجربه شما به عنوان یک علاقه‌مند به ماشین‌ های RC تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که ما لیستی از بهترین برند های ماشین کنترلی را گردآوری کرده‌ ایم. پس اگر قصد خرید بهترین ماشین کنترلی جهان را دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید زیرا به نقد و بررسی برندهای مشهور RC پرداخته‌ایم. 

معرفی بهترین برند ماشین کنترلی

ماشین های RC یا همان ماشین های کنترلی در چند دهه اخیر از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. آنها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. اما بازار خودروهای RC اخیراً اشباع شده است و هر ساله برندها و مدل‌ های جدیدی ظهور می‌ کنند. در نتیجه، تعیین اینکه کدام برند را انتخاب کنید، ممکن است چالش برانگیز باشد. به خصوص اگر طرفدار پر و پاقرص مسابقات اتومبیل رانی هستید. البته انتخاب برند ماشین کنترلی چیزی فراتر از نام برند و قیمت آن است. 

معیارهای تعیین بهترین ماشین کنترلی جهان

در اینجا لیست کاملی تهیه کردیم که حاوی بهترین مارک های ماشین کنترلی (ماشین RC) جهان است. در صورتی که اخیرا قصد خرید ماشین کنترلی را دارید و در میان برندهای مختلف گیج شده‌اید، نگران نباشید. زیرا در این مقاله به معرفی بهترین برندهای تولید کننده ماشین کنترلی جهان پرداخته‌ ایم و هر کدام را از نظر کیفیت، عملکرد و قابلیت‌ های مختلف بررسی کردیم. پس می‌ توانید آنها را بررسی کنید و ماشین کنترلی مورد علاقه خود را پیدا کنید. پس بهترین برند های ماشین کنترلی از نظر معیارهایی مانند قابلیت‌های ویژه، کارکرد، نوع سطحی که قرار است روی آن حرکت کنند، نوع و جنس شاسی و تایر، سرعت و توان حرکت روی سطوح ناهموار، مشخص می شوند.

لیست بهترین برند های ماشین کنترلی

طبق معیارهایی که در بالا ذکر کردیم، در ادامه به معرفی بهترین برند های ماشین کنترلی پرداختیم. این ماشین ها اغلب در کشورهایی مثل ژاپن، آمریکا و چین تولید می شوند. با این حال در سرتاسر دنیا درایورهای زیادی را به خود جذب کرده‌اند. در این مقاله سعی داشتیم تا به معرفی بهترین برند ماشین کنترلی در سال 2024 بپردازیم.

برند Tamiya

Tamiya یک شرکت سازنده ژاپنی انواع کیت، وسایل نقلیه و کشتی‌ های کنترل از راه دور است که شهرت بسیار خوبی برای مدل‌ های RC ممتاز خود به دست آورده است. این شرکت به درستی خود را با شعار «اولین کیفیت در سراسر جهان» به بازار معرفی می‌ کند. TAMIYA از اواخر دهه 1950 مدل‌ های پلاستیکی تولید کرد و 30‌مین سالگرد تولید خودروهای RC خود را در سال 2007 جشن گرفت. کامیون‌ ها و ماشین‌ های کنترل از راه دور این شرکت بیش از 2 دهه است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

ماشین های کنترلی برند تامیا جزو بهترین ماشین های آرسی جهان و تولید ژاپن هستند

TAMIYA Inc. ژاپن در سال 1946 تأسیس شد. مقر آن در Shizuoka است و دارای یک شبکه جهانی با 4 شرکت تابعه و بیش از 60 نمایندگی است. این شرکت طیف وسیعی از مناطق از جمله ایالات متحده آمریکا، هنگ کنگ و آلمان را پوشش می‌ دهد.

به ماشین های کنترلی اسباب بازی علاقه مند هستید؟

انواع ماشین کنترلی تامیا Tamiya

تامیا بدون شک یکی از شناخته شده‌ ترین تولید کنندگان ماشین RC است. تامیا شهرت خود را با تولید وسایل نقلیه رادیویی کلاسیکی مانند Tamiya Wild Willy و Tamiya Grasshopper به دست آورد. دوران شکوفایی این برند از اواسط دهه 1970 میلادی با تولید این ماشین‌ ها آغاز شد و هنوز هم جزو بهترین برند های ماشین کنترلی جهان محسوب می‌ شود. 

ماشین سنگین آمریکایی کنترلی تامیا مدل RC Grand Hauler:

این ماشین بدون شک جزو بهترین تولیدات تامیا است که در ایران نیز بسیار پرطرفدار و محبوب است. لازم به ذکر است که این ماشین در قالب کیت به خریدار داده می‌ شود. پس فرد می‌ تواند با توجه به راهنمای محصول و یا از طریق مراجعه به وب سایت، قطعات را سرهم کند.

برند ماشین کنترلی HPI

HPI یا Hobby Products International یکی از بزرگ‌ ترین تولیدکنندگان اتومبیل‌ های کنترل‌شده رادیویی (RC) و کامیون‌ های هیولا در جهان است. شرکت HPI فعالیت خود را از سال 1986 در کالیفرنیای جنوبی (در بزرگترین مرکز جهان در زمینه تولید ماشین‌ها و محصولات RC) راه اندازی کرد. محصولات اولیه HPI شامل لوازم جانبی خودرو مانند قطعات گرافیتی برای ماشین‌ های مسابقه‌ ای موجود، چرخ‌ هایی برای وسایل نقلیه و موتورهای خارج از جاده و جاده‌ ای بود. موتورهای Uno حتی در سال 1987 عنوان قهرمانی جهان را به دست آوردند. این موتورها ثابت کردند که این شرکت آنچه را که لازم است برای رقابت با شرکت‌ های برتر جهان دارد! این موفقیت اولیه به برند HPI اجازه داد تا محدوده محصولات را به سرعت افزایش دهد. پس در نهایت اولین کیت ماشین را تولید کند. 

محبوب ترین ماشین های کنترلی HPI

طرح‌ های خودروی HPI به‌عنوان پایه‌ ای برای برند خودروهای مسابقه‌ ای خالص HB مورد استفاده قرار گرفت. این موضوع منجر به اولین قهرمانی ماشین های کنترلی مسابقه ای این برند در مسابقات جهانی در سال 2006 در رده مسابقات جاده‌ ای ISTC شد. در مسابقات آفرود، کالسکه D8 اولین قهرمانی جهانی خود را در سال 2008 به دست آورد. بعد از آن با تعهد بیشتر به توسعه مسابقات، شاهد پیروزی های بیشتر در مسابقات قهرمانی خارج از جاده در سراسر جهان بود. از جمله چندین برد ملی ایالات متحده و 2 پیروزی در مسابقات قهرمانی جهان باگی دیگر. محبوب‌ ترین محصولات HPI که تقاضای بالایی در ایران دارد عبارت‌اند از: 

  • ماشین کنترلی Strada RX:

اگر به دنبال ماشین کنترلی‌ ای هستید، که علاوه بر سرگرمی و تفریح، بتوانید با آن در مسابقات ماشین کنترلی شرکت کنید، پیشنهاد ما به شما ماشین کنترلی HPI مدل Strada RX mv12619 است. ماشین مذکور بدون شک جزو پرطرفدار ترین ماشین های RC این شرکت می ‎‌‌باشد.

ماشین کنترلی اچ پی آی مدل Strada جزو بهترین های دنیای آرسی است

منبع تامین انرژی این ماشین شارژ باتری است و موتور آن نیز براش است. لازم به ذکر است که ریموت کنترل این خودرو قابلیت هدایت تا برد 100 متر را دارد.

  • ماشین کنترلی Strada MT MV12615:

این مدل ماشین مخصوص افرادی است که به دنبال یک ماشین کنترلی قوی برای پیمایش سطوح ناهموار هستند. اجزا داخلی این مدل ماشین ضد آب هستند و موتور آن نیز براش است. با Strada MT MV12615 تجربه رانندگی در مسیرهای کوهستانی و ناهموار با سرعتی حدود 50 کیلومتر در ساعت را خواهید داشت!

  • ماشین کنترلی HPI مدل Strada SC mv12617:

این مدل ماشین آرسی نیز دارای سیستم تعلیق قوی و کمک فنرهای بسیار مقاوم است، موتور براش قدرتمند آن می‌ تواند سرعتی حدود 50 کیلومتر در ساعت را در مسیرهای ناهموار طی کند.

ماشین های کنترلی برند Traxxas

شعار اصلی شرکت ترکسس این است: Traxxas سریعترین ماشین کنترلی جهان است، این یک شعار نیست، یک ماموریت است!

شرکت ترکسس یک شرکت آمریکایی است که از سال 1986 اقدام به تولید و فروش مجموعه‌ای از کامیون‌ های برقی و کنترلی کرد. در سال 1989، اولین قایق رادیویی خود را به نام Villan IV روانه بازار کرد. بعد از آن نیز در سال 1992، اولین مدل نیترو RTR آن، نیترو هاوک، عرضه شد و چهار سال بعد یک قایق نیترو RTR به نام Nitro Vee توسط این شرکت عرضه شد.

وقتی صحبت از ساخت سریع ترین، سخت ترین و توانا ترین مدل های RC می‌ شود، ذهن همه به سمت برند Traxxas می‌ رود. هیچ برند دیگری به این اندازه نوآورانه و مهندسی محور نیست که مطمئن شود هر ماشین، کامیون و قایق حداکثر کارایی، سرگرمی و ارزش را ارائه می‌ دهد.

معروف ترین محصولات ترکسس:

در ادامه به معرفی ماشین های کنترلی پر فروش ترکسس پرداختیم.

  • ماشین کنترلی آفرود trx4: 

    Traxxas TRX-4 یک طراحی کاملاً جدید برند Traxxas است که مملو از نوآوری، تطبیق پذیری و قابلیت‌ های ویژه است. یک ماشین کنترلی قدرتمند برای پیمایش سطوح مختلف و سطوح ناهموار!

ترکسس بهترین برند ماشین کنترلی آمریکایی است

این ماشین بیشتر برای درایوینگ خارج از جاده ساخته شده است که شما را به مکان‌ های جدید و ماجراجویی‌ های جدید می‌ برد. 

  • ماشین کنترلی ترکسس مدل EREVO VXL Model 86086-4:

این مدل ماشین از شرکت ترکسس بدون شک جزو بهترین ماشین های کنترلی آفرودی بازار است. همچنین مناسب درایوینگ در مسیرهای ناهموار است. دارای بدنه بسیار مقاوم، تایرهای بزرگ و وکیوم شده و از همه مهمتر موتور قوی براشلس است. از آنجایی که این ماشین دارای تایرهای بزرگ و شاسی بلند است؛ پس می‌ توان آن را گزینه‌ ای عالی برای آفرود در نظر گرفت! لازم به ذکر است که ریموت کنترل آن برد رادیویی‌ای حدود 300 متر دارد.

ماشین های کنترلی برند ARRMA آرما

شرکت ARRMA در سال 2009 تاسیس شد و بخشی از Horizon Hobby است. ARRMA به یک برند معتبر در زمینه انواع ماشین‌ های RC تبدیل شده است. عمده‌ ترین تولیدات ARRMA شامل برخی از ماشین های کنترلی آفرود 1/10 و 1/8 می‌ باشد. از جمله برخی از ماشین های کنترلی پر سرعت یا "speed-bash" و همچنین غلتک های فول آپشن "EXB" ARRMA.

برند آرما تولید کننده انواع ماشین کنترلی آفرودی حرفه ای است

ARRMA برندی است که عملکرد فوق العاده بالا را با سرعت بالا تعریف می‌ کند. گستره تولیدات این برند شامل انواع ماشین RC با قابلیت‌ های متفاوت پیمایش کوهستان، شن و ماسه، گل، آب و آسفالت است.

  • ماشین کنترلی ARRMA ARA8606V5:

این مدل بدون شک از بهترین‌ های شرکت آرما است. جنس بدنه آن از پلاستیک مقاوم و عملکرد اصلی آن آفرود است. منبع تامین انرژی این ماشین نیز از طریق شارژ باتری است. لازم به ذکر است که اکثر ماشین‌ های آرسی آرما حدود 45 دقیقه شارژ می‌ شوند و تقریبا 15 دقیقه کار می‌ کنند.

برند ماشین کنترلی Axial

اولین وسایل نقلیه خزنده صخره‌ ای RC در اوایل دهه 1980 تولید شد. شرکت Axial در سال 2005 تأسیس گردید و در کالیفرنیا مستقر است. این شرکت اولین کراولرها را به جهان عرضه کرد. تولیدات این شرکت در دسته خزنده‌های کنترل رادیویی مطرح جهان محسوب می‌ شوند.

ماشین های آرسی برند اکسیال از آلمان و ترکیه به صورت مستقیم وارد ایران می‌ شوند. آنها جزو بهترین‌ های دنیای RC هستند.

برند ماشین کنترلی Team Associated

Team Associated از سال 1965 که فعالیت تخصصی خود را در زمینه تولید آرسی‌ ها شروع کرد. اکنوننیز همچنان پیشتاز در مسابقات اتومبیل رانی سرگرمی جهان است. از آغاز فعالیت خود را به صورت محدود با تولید چند قطعه اسلات ماشین شروع کرد. پیشرفت آن به حدی بود که تا امروز پیشرفت شگفت‌آوری در زمینه تولید آرسی داشته است. تیم Team Associated به طراحی و ارسال هزاران ماشین کنترل رادیویی و قطعات به فروشگاه‌ های سراسر جهان مشهور است.

برند Team Associated پیشرو صنعت خودروهای رقابتی در سطح مسابقه در اندازه‌ های مختلف است از مقیاس کوچک 1:18 گرفته تا ماشین‌ های نیترو حرفه ای در مقیاس 1:8. گسترده تنوع تولیدات این برند شامل ماشین های کنترلی جاده و خارج از جاده است. ماشین هایی که با موتورهای الکتریکی و موتورهای نیترو کار می‌ کنند. انواع ماشین کنترلی سوختی تیم اسوشیتد، باگی‌ ها و ماشین های کنترلی الکتریکی این شرکت جزو بهترین‌ های بازار آرسی هستند.

ماشین های کنترلی برند هوینا HUINA

خیلی‌ از درایورها، اعم از درایورهای مبتدی، حرفه‌ ای و حتی کودکان، شیفته انواع ماشین کنترلی سنگین و ماشین های کنترلی راهسازی و ساختمان سازی مثل لودر کنترلی، جرثقیل کنترلی و امثال آنها هستند. یکی از برندهای چینی مطرح آرسی که در زمینه تولید انواع ماشین های کنترلی راهسازی و ماشین کنترلی سنگین فعالیت دارد، برند هوینا است. Huina برخی از بهترین اسباب بازی‌های جهان را می‌ سازد.

هوینا از بهترین تولید کنندگان انواع ماشین کنترلی مدل راهسازی است

بسیاری از محصولات امضا شده آنها در سراسر جهان مشهور شده‌اند. از جمله کامیون های کمپرسی RC و مدل‌های لودر چرخ دار. خوشبختانه اکثر تولیدات شرکت هوینا با تنوع گسترده‌ای در ایران موجود هستند.

محبوب ترین ماشین های کنترلی راهسازی هوینا

از محبوب‌‌ ترین ماشین‌ های آرسی تولید شده توسط کمپانی هوینا می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع بیل مکانیکی کنترلی هوینا مثل (بیل مکانیکی کنترلی هوینا 1593)
  • دامپ تراک کنترلی
  • تاور کرین کنترلی هوینا
  • ماشین میکسر کنترلی 
  • لیفتراک کنترلی هوینا
  • ماشین آتشنشانی کنترلی هوینا

ماشین های کنترلی برند ee یا DOUBLE E 

دبل ای یکی دیگر از شرکت‌ های تولید کننده انواع ماشین آرسی است که تخصص بالایی در زمینه تولید ماشین‌ های کنترلی، مخصوصا ماشین‌ های آرسی خدمات شهری دارد. فعالیت برند دبل ای تحت لیسانس انگلستان است و در ایران نیز بسیار محبوب است.

محبوب ترین ماشین های کنترلی برند دبل ای

از محبوب‌ ترین ماشین‌ های آرسی برند ee می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کامیون کنترلی دبل ای
  • ماشین کنترلی مدل کامیون حمل ماشین
  • انواع تریلی کنترلی
  • کامیون میکسر کنترلی
  • اتوبوس کنترلی
  • جرثقیل کنترلی

یکی از مزیت‌ های ماشین های کنترلی تولید شده توسط دبل ای در مقایسه با سایر برندها، قیمت مناسب آنهاست. به طوری که اکثر افراد توان خرید این ماشین های کنترلی اسباب بازی را دارند.

ماشین کنترلی برند ام زد

MZ Model یک شرکت چینی است که در سال 2011 تأسیس شد. یک تولید کننده مشهور خودروهای RC است که طراحی، تحقیق و توسعه حرفه‌ای (R&D)، تولید و فروش را با هم بر عهده دارد.

 فعالیت اصلی تیم ام زد، تولید انواع ماشین کنترلی حرفه ای و ماشین کنترلی مبتدی (اسباب بازی) است

فعالیت اصلی تیم ام زد، تولید انواع ماشین کنترلی حرفه ای و ماشین کنترلی مبتدی (اسباب بازی) است. اتفاقا تولیدات ام زد در سطح جهان بسیار محبوب هستند و با سایر برندهای مشهور آمریکایی قابل رقابت‌ اند.

پرفروش ترین ماشین کنترلی های ام زد

محصولات برند ام زد در ایران فروش بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. از میان اسباب بازی‌های کنترلی ام زد، ماشین‌ های کنترلی زیر از شهرت بسیار زیادی برخوردار هستند.

  • ماشین کنترلی لامبورگینی mz
  • ماشین کنترلی ام زد مسابقه ای
  • ماشین کنترلی mz 2838: این مدل از ماشین آرسی ام زد جزو ماشین‌ های آرسی حرفه‌ ای الکتریکی آفرود است. ماشین کنترلی mz 2838 قابلیت صخره نوردی و پیمایش سطوح ناهموار را دارد. از مهمترین خصوصیات آن، می‌ توان به پرش از ارتفاع اشاره نمود.
  • ماشین کنترلی mz 2837: این مدل از ماشین کنترلی ام زد نیز در دسته ماشین‌ های آفرودی قرار دارد. همانند مدل قبلی امکان پرش از ارتفاع را نیز دارد. لازم به ذکر است که سیستم این ماشین در برابر آب و پاشش آب و گل مقاوم است. پس با خیال راحت می‌ توانید در روزهای بارانی نیز یک درایوینگ مهیج را تجربه کنید.

ماشین کنترلی دبلیو ال تویز wl toys

wl toys یکی دیگر از تولید کنندگان مطرح انواع خودرو آرسی در دنیاست. 

این برند در سطح جهان به دلیل ارائه خودروهای RC سطح پایه با کیفیت بالا و با قیمت‌ های مقرون به صرفه مشهور است. به عنوان مثال می توان به WLToys 124017، WLToys 124016، WLToys 124007 اشاره کرد.

ماشین کنترلی دبلیو ال تویز مدل 12428 شباهت زیادی با نمونه واقعی دارد

لازم به ذکر است که محصولات برند WL-Toys در سال‌های 2021-2022 مورد توجه یوتیوبرهای مشهور RC قرار گرفت و تا به امروز همچنان بازخوردهای شگفت‌ انگیزی دریافت می‌ کند.

محبوب ترین ماشین های کنترلی دبلیو ال تویز:

در ادامه به معرفی محبوب‌ترین ماشین‌های آرسی حرفه‌ای و اسباب بازی WLToys پرداخته‌ایم:

  • ماشین کنترلی دبلیو ال تویز مدل 12428: یک ماشین آفرودی جذاب، مناسب برای گروه سنی بالای 14 سال با بدنه پلاستیکی و بر اساس نمونه واقعی.
  • ماشین کنترلی wltoys 12628: یک ماشین آفرودی پرقدرت، برای صخره نوردی و پیمایش مسیرهای صعب العبور! این ماشین در دو رنگ شیک آبی و سبز در بازار موجود است. همچنین دارای 6 چرخ بزرگ، مقاوم و مستحکم است.

ماشین کنترلی برند mytoys

برند مای تویز mytoys که در بازار به MT هم مشهور است. یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع اسباب بازی، وسایل نقلیه کنترلی و انواع پهباد در اروپاست. محصولات این شرکت از تنوع بالایی برخوردار هستند. آنها در سرتاسر جهان فروش بالایی را به خود اختصاص داده‌ اند. دنیای آرسی های برند مای تویز بسیار جذاب است و تنوع بالایی دارد. از ماشین های کنترلی حرفه ای (ماشین های آرسی آفرودی) گرفته تا انواع ماشین کنترلی اسباب بازی و حتی ربات های نگهبان. شرکت mytoys در تولید محصولات خود از بهترین اقلام مواد اولیه استاندارد استفاده کرده است.

معرفی برخی از محصولات مای تویز

خوشبختانه انواع محصولات این برند در ایران نیز در دسترس است که در ادامه به معرفی آنها پرداختیم:

  • ماشین کنترلی مای تویز طرح ربات نگهبان: این ماشین بدون شک جزو بهترین‌ های مای تویز است که در ایران نیز فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. از قابلیت‌ های برجسته ربات نگهبان مای تویز می‌ توان به دقت هدف‌گیری بالا، تیر اندازی با بمب آبی، لیزر مادون قرمز و قابلیت کنترل دوگانه از راه دور اشاره کرد.
  • ماشین کنترلی دریفت مای تویز: ماشین کنترلی دریفت مای تویز مدل sg-1603 ظاهری شیک و حرفه‌ ای دارد.

این ماشین کنترلی شارژی با سرعتی حدود 45 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌ کند.

 ماشین کنترلی شارژی مای تویز با سرعتی حدود 45 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند

این ماشین قابلیت پیمایش سطوحی مثل آسفالت، شن و ماسه، ساحل و جنگل را دارد.

ماشین کنترلی برند Xinlehong

Xinlehong نیز از برندهای مطرح سرگرمی و اسباب بازی در دنیاست که در زمینه تولید وسایل نقلیه آرسی نیز از تخصص بالایی برخوردار است. ماشین های آرسی تولید شده توسط این برند جزو لیست بهترین ماشین های کنترلی دنیا محسوب می‌ شوند. 

ماشین کنترلی آفرود xinlehong 9136 جزو تولیدات محبوب Xinlehong است. منبع تامین انرژی این ماشین باتری شارژی است. این ماشین کنترلی آفرودی قابلیت پیمایش سطوح ناهموار را دارد. همچنین به دلیل دارا بودن چراغ ال ای دی کم مصرف و پر نور می‌ توانید تجربه درایوینگ شب را نیز داشته باشید.

ماشین کنترلی برند Exceed RC

کمپانی Exceed RC یکی دیگر از تولید کنندگان بنام بازار ماشین های کنترلی جهان است. این برند محصولات متنوعی از قبیل انواع هواپیما و هلی کوپتر کنترلی، قایق و ماشین کنترلی را تولید می‌ کند. ماشین های کنترلی حرفه ای و مبتدی برند Exceed RC در ایران نیز موجود هستند. این ماشین ها جزو بهترین های آرسی در ایران محسوب می‌ شوند.

ماشین کنترلی برند Kyosho

کمپانی کیوشو که در اکتبر 1963 تاسیس شد. اولین خودرو مدل رادیو کنترلی با علامت تجاری خود را در سال 1970 تولید کرد. این شرکت یکی از قدیمی‌ ترین سازندگان RC در ژاپن است. همچنین محصولات متنوعی از جمله اتومبیل، هواپیما، هلیکوپتر و قایق آرسی را تولید می‌ کند. برترین برند دنیای RC امروز KYOSHO است که با تولید اولین خودروی RC در ژاپن به شهرت رسید و اکنون چهل سال از فعالیت این برند می‌ گذرد.


ماشین کنترلی سوختی نیترو kyosho crusher شتاب و سرعت بالایی دارد

اکثر درایورهای حرفه‌ای برند کیوشو را به خاطر ماشین های سوختی و نیترویی که تولید کرده است می‌ شناسند. چرا که تخصص و تمرکز اصلی این برند در تولید ماشین های سوختی است. ماشین‌هایی مثل:

  • ماشین کنترلی سوختی نیترو kyosho crusher:

این ماشین بدنه و ظاهری شیک و جذاب دارد، گیربکس قوی آن باعث شده تا شتاب و سرعت ماشین عالی باشد. لازم به ذکر است که شاسی و فنر بندی ماشین کنترلی سوختی نیترو kyosho crusher فلزی است. پس این موضوع باعث مقاومت و کیفیت بالای آن شده است. سرعت ماشین حدود 110 کیلومتر است و با آن می‌ توان درایوینگ در آفرود و حتی جاده را تجربه کرد.

  • ماشین کنترلی کیوشو مدل USA-1 GP .25 Engine MT 33155:

این ماشین نیز یک آرسی آفرودی جذاب و شاسی بلند است که با ظاهر جذاب خود فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. منبع تامین انرژی نیز سوخت نیترو است.

سایر برندهای تولید کننده ماشین کنترلی

برندهای دیگری نیز در زمینه تولید لوازم نقلیه RC فعالیت دارند. برندهای مشهوری مثل BT، BSD، Rovan Sport و یا برندهای مثل FS Racing و Gas RC Cars که ماشین های کنترلی‌ ای با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار درایورهای حرفه‌ ای دنیا قرار داده‌ اند. همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر کردیم روز به روز بر تعداد تولید کنندگان ماشین های آرسی افزوده می‌ شود. پس طبیعی است که در انتخاب ماشین مورد نظر خود سردرگم شوید.

نتیجه گیری

برای اینکه از اتلاف وقت و هزینه خود جلوگیری کنید، ابتدا باید لیستی از انتظاراتی که از یک ماشین آرسی دارید را تهیه کنید. مثلا اینکه آیا با خرید ماشین مورد نظر خود قصد درایوینگ خارج از جاده را دارید یا درایوینگ جاده‌ ای؟ یا اصلا به دنبال یک ماشین کنترلی اسباب بازی مبتدی هستید. بعد از تهیه لیست به بررسی برندهای معتبر رفته و آنها را مطابق با لیست انتظارات خود بررسی نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. به یاد داشته باشید که هنگام بررسی ماشین های کنترلی مورد نظر خود باید به جنس بدنه، نوع سوخت و منبع تامین انرژی ماشین، حداکثر برد رادیویی ریموت کنترل، کاربری ماشین (آفرود، آنرود، مبتدی) و دیگر موارد توجه کنید. 

در این مقاله سعی کردیم با بررسی وب سایت های خارجی و داخلی مشهور و اتکا به مقالات جدید پیرامون معرفی بهترین برند ماشین کنترلی (تا سال 2024)، لیستی از بهترین برند های ماشین کنترلی تهیه کنیم. سپس تاریخچه تولید کنندگان بهترین ماشین کنترلی جهان را ذکر کردیم. پس با خیال راحت می‌توانید ماشین آرسی دلخواه فرزندتان را تهیه کنید. 

سوالات مهم پیرامون برندهای ماشین کنترلی
برند Tamiyaساخت کجاست؟
ژاپن
آمریکا
Traxxas TRX-4
ماشین کنترلی ARRMA ARA8606V5:
انواع ماشین کنترلی راهسازی و ساختمان سازی

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)