برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر سراغ این بازی‌های فکری بروید!

برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر سراغ این بازی‌های فکری بروید!
یکی از اساسی‌ترین جنبه‌های تربیتی و آموزشی کودکان و نوجوانان، بهره‌گیری از انواع اسباب بازی‌های فکری و گروهی است. بازی‌های کارتی یکی از بهترین ابزار برای تقویت مهارت‌های اجتماعی و گروهی فرزندان شما محسوب می‌شوند.

به طور کلی بازی‌ کردن، به زندگی شادی می‌بخشد. اما به طور خاص بازی‌های فکری، مزایای منحصر‌به‌فردی برای سلامتی و بهبود زندگی به ارمغان می‌آورند. بازی‌های فکری فعالیتی نیستند که هر چند وقت یکبار وقتی حوصله‌تان سر می رود، سراغ آنها بروید، بلکه برای رسیدن به بهترین نتیجه باید یک فعالیت منظم باشند.

بازی های فکری نقش بسیاری در تقویت حافظه کودکان دارند

بردگیم‌ها عملکرد مغز را افزایش می‌دهند. از آنجایی که بازی‌های فکری نواحی‌ای از مغز را تحریک می‌کنند که مسئول فکر کردن و حافظه پیچیده برای کودکان و بزرگسالان هستند، به تمرین مهارت‌های شناختی ضروری‌ای مانند حل مسئله و تصمیم‌گیری نیز کمک می‌کنند. یکی از معضلات بزرگی که بشر در عصر جدید با آن دست و پنجه نرم می‌کند، مشکل فراموشی و آلزایمر است. تاکنون درمانی قطعی برای آلزایمر کشف نشده است. پس باید به کمک تغییر و اصلاح سبک زندگی از بروز این بیماری پیشگیری کنیم. در این مقاله به معرفی بهترین بازی فکری تقویت حافظه می‌پردازیم.

راهنمای جامع خرید اسباب بازی فکری، آموزشی و سرگرمی

بازی های فکری تقویت حافظه کدامند؟

 دورانی که بازی کردن امری کودکانه و وقت گیر تلقی می‌شد، گذشته است. مغز شما به اندازه بدنتان برای حفظ توانایی‌ها به ورزش نیاز دارد. بازی‌های فکری عملکرد شناختی شما را در حافظه، حل مسئله و استدلال منطقی بهبود می‌بخشند. این پیشرفت ها ذهن شما را تیز و تحریک خواهند کرد. مبحث حافظه یکی از مباحث پیچیده‌ای است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. مغر انسان به عنوان یک دستگاه ذخیره‌سازی ارگانیک اطلاعات، شباهت زیادی به درایوهای دیجیتال دارد. این حقیقت وجود دارد که مغز می‌تواند تا 2.5 پتابایت اطلاعات را در خود نگه دارد یعنی تقریباً برابر با سه میلیون ساعت تلویزیون. با این حال، توانایی بازیابی همه آن اطلاعات، موضوعی متفاوت است. برای کمک به این روند، ما فهرستی از بازی‌هایی را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانند به تقویت حافظه بلندمدت و کوتاه‌مدت شما کمک کنند.

معما و پازل سودوکو

معما و پازل سودوکو، یکی از بازی‌های موثر برای تقویت حافظه کوتاه مدت است. در بازی سودوکو، زمانی که نحوه قرار دادن اعداد در خانه‌های را خالی تمرین می‌کنید، حافظه کاری شما بهبود خواهد یافت. با سازماندهی اعداد، به مغز خود می‌آموزید که الگوهایی ایجاد کند و اعداد را به خاطر بیاورد. یک مطالعه چهار ماهه بر روی عملکرد حافظه بزرگسالانی که سودوکو بازی می‌کردند، بیانگر تغییرات مثبت قابل توجهی در مغز آنها بود.

جهت مشاهده و خرید پازل سودوکو وارد این لینک شوید

نشانه‌هایی از بهبود حافظه کوتاه مدت در تمام گروه‌های سنی اعم از جوان و پیر مشاهده شد به ویژه در عملکرد حروف و اعداد. پازل سودوکو یک بازی قوی برای بهبود حافظه است.

بازی فکری مونوپولی

یکی دیگر از بازی‌های فکری مناسب تقویت حافظه، بازی مونوپولی است. به طور کلی بازی‌های رومیزی و فکری نقشی مهم در تقویت حافظه ایفا می‌کنند. بردگیم‌ها به تمرین و ارتقا ذهن شما کمک می‌کنند. همچنین نقش موثری در کاهش ابتلا به مشکلات شناختی در افراد مسن به ویژه افرادی که مبتلا به زوال عقل هستند، ایفا خواهند کرد. مطالعات اخیر ثابت کرده‌اند که خطر ابتلا به زوال عقل در بین کسانی که به صورت مداوم با بردگیم‌ها سرگم می‌شوند، 15 درصد کمتر از دیگر افرد است. بازی مونوپولی یکی از بردگیم‌های مشهور برای تقویت حافظه است. این بازی به افراد کمک می‌کند تا بر اساس استراتژی‌های آموخته شده، تصمیمات پیچیده‌ای بگیرند.

 بازی فکری مونوپولی حافظه شما را بهبود می‌دهد جهت خرید وارد لینک شوید

بازی فکری مونوپولی طرح کلاسیک مناسب برای تمامی گروه‌های سنی است و به صورت دونفره و چهارنفره قابل اجراست.

بازی فکری اتللو و تقویت حافظه

بازی فکری اتتلو یا ریورسی یکی دیگر از بازی‌های فوق‌العاده برای بهبود حافظه و جلوگیری از آلزایمر است. زیرا این بازی ذهن شما را درگیر می‌کند و در طول بازی کارهای زیادی باید انجام دهید و حواستان به همه چیز باشد. شما باید بازی را درک کنید و همچنین استراتژی‌های خلاقانه ای را ایجاد کنید که به شما در برنده شدن کمک می‌کنند.

بازی فکری اتللو موثر در تقویت حافظه کودکان

در ضمن باید مراقب حریف خود باشید و همچنین هوشیار باشید به طوری که هر زمان که لازم بود و حریف شما اشتباه کرد با یک حرکت او را شکست دهید. شما باید چیزهای زیادی را به خاطر بسپارید؛ به همین دلیل است که نقش مهمی در افزایش حافظه ایفا می‌کند. بازی اتللو یا ریورسی لبخند مناسب برای گروه سنی بالای 7 سال و بزرگسالان است.

بازی پایاپای هوپا

از بازی‌هایی که نقش مهمی در تقویت حافظه افراد به ویژه کودکان دارند، بازی فکری پایاپای از برند محبوب هوپا است. نشر هوپا یکی از بزرگترین تولید کنندگان بازی‌های کارتی و رومیزی در سطح کشور است.

 بازی پایاپای هوپا نقش مهمی تقویت حافظه دارند

بدون شک پرفروش‌ترین بازی‌های فکری به برند هوپا اختصاص دارد. کلیه محصولات این برند طبق اصول روانشناسی رشد کودکان و نوجوانان طراحی و تولید شده‌اند. ماهیت اصلی این بازی بر اساس حافظه و ذهن خوانی است. بازی پایاپای هوپا مخصوص تمام گروه سنی‌هاست و به صورت گروهی اجرا می‌شود.

بازی فکری حافظه بازیتا

اگر به دنبال اسباب بازی فکری برای تقویت حافظه کودکان زیر 10 سال هستید، بازی فکری حافظه بازیتا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این محصول به صورت تخصصی برای بهبود و تقویت حافظه کودکان زیر 10 سال طراحی شده است. این بازی به صورت یک نفره یا گروهی قابل اجراست.

بازی حافظه بازیتا در تقویت حافظه دیداری موثر است

بازی بدین شکل است که کودک باید محل قرارگیری هر کدام از کارتهای تصاویر را به خاطر بسپارد، طبیعتا بازیکنی که زودتر از بقیه تصاویر مشترک را به صورت دو به دو پیدا کند، برنده بازی خواهد شد. این بازی علاوه‌بر تقویت حافظه دیداری، به بهبود سرعت عمل نیز کمک شایانی خواهد کرد.

بازی فکری نیکیماک هوپا

اگر به دنبال تقویت مهارت‌های مختلف ذهنی در خود و فرزندانتان هستید، بازی فکری نیکیماک برند هوپا را از دست ندهید! مهارت‌های اصلی برای برنده شدن در این بازی، ذهن خوانی و ریسک است. پیروزی در بازی فکری نیکیماک، نیازمند حضور ذهن بالاست؛ زیرا باید تصاویر را به خاطر سپرد.

بازی نیکیماک نقش مهمی در تقویت حافظه کوتاه مدت و حافظه دیداری دارد

پس این بازی نقش مهمی در تقویت حافظه کوتاه مدت و حافظه دیداری ایفا می‌کند. نیکیماک مخصوص گروه سنی بالای 5 سال است و به صورت دو نفره و گروهی قابل اجراست.

بازی رومیزی راز جنگل

نوبت به بازی راز جنگل می‌رسد. کمتر کسی است که تجربه بازی با راز جنگل را نداشته باشد. بردگیم راز جنگل بدون شک خاطره‌ انگیزترین و جذاب‌ترین سرگرمی‌های گروهی است که از جنبه‌های مختلف آموزشی مورد توجه است. بازی بدین شکل است که در زیر هر یک از درختان تصویر یک گنج نهفته است و در قصر هم یک دسته کارت وجود دارد که یکی از آنها نشاندهده تصویر یکی از گنج‌هاست. بازیکنان باید زیر همه درختان را ببینند و تصاویر را به خاطر بسپارند و به قصر رفته و درختی که تصویر روی کارت مورد نظر را داشت را رو کنند و امتیاز کسب کنند.

خرید راز جنگل فکرآوران از طریق این لینک امکان پذیر است

همه مدل‌های راز جنگل در وب سایت کودک پلاس موجود هستند. از جمله راز جنگل پارچه‌ای فان اسپرت که به دلیل سایز کوچک و صفحه پارچه‌ای که دارد، گزینه‌ای عالی برای مسافرت و پیک نیک است.

خرید بهترین بازی فکری تقویت حافظه

طبیعتا یکی از دغدغه‌های والدین برای خرید اسباب بازی فرزندانشان، رفتن به فروشگاه است. زیرا ابتدا به قصد خرید یک اسباب بازی فکری وارد فروشگاه می‌شوند؛ ولی فرزند آنها با خیل عظیمی از اسباب بازی‌های مختلف رو‌به‌رو می‌شود و با گریه و اصرار از والدین می‌خواهد که بازی‌های بیشتری را برای آنها خریداری کنند. قطعا این موضوع برای هیچ پدر و مادری خوشایند نیست. خوشبختانه به لطف پیشرفت تکنولوژی و ظهور انواع وب‌سایت‌های فروشگاهی، والدین می‌توانند بازی‌های مورد نظر فرزندان خود را به راحتی از طریق وب سایت خریداری و در سریع‌ترین زمان ممکن آن را دریافت نمایند. وب سایت کودک پلاس یکی از وب‌سایت‌های معتبر در زمینه انواع اسباب بازی از قبیل بازی‌های فکری، چوبی و کمک آموزشی است.

 

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)