کدام اسباب بازی آموزشی برای فرزند من مناسب تر است؟

کدام اسباب بازی آموزشی برای فرزند من مناسب تر است؟
اسباب بازی های آموزشی یکی از اسباب بازی هایی است که بسیار مورد استقبال والدین قرا رگرفته است این اسباب بازی ها به واسطه به چالش کشیدن ذهن کودکان شرایط رشد ذهنی و فکری کودکان را محیا کرده و در طولانی مدت موجب افزایش تمرکز می شود

بسیاری از والدین دغدغه تقویت مهارت های فرزند خود را دارند. این والدین علاقه دارند تا از طریق روش های مختلف، توانایی های ذهنی، فیزیکی و اجتماعی فرزند خود را افزایش دهند. استفاده از اسباب بازی، یکی از بهترین روش های موجود است. بسیاری از کودکان به دلیل فضای خشک و خسته کننده، از کلاس های آموزشی فراری هستند. به کار گرفتن اسباب بازی ها به هدف آموزش کودک، می تواند راه حل بسیار ایده آلی برای این مسئله باشد.

ما در کودک پلاس به عنوان یک فروشگاه اسباب بازی، محصولات آموزشی بسیار زیادی را عرضه می کنیم. در این مطلب قصد داریم تا برخی از اسباب بازی های آموزشی، که بهترین تجربه را برای فرزند شما رقم خواهند زد را معرفی کنیم. اگر به دنبال خرید اسباب بازی های آموزشی هستید، این مطلب می تواند به شما در داشتن انتخابی راحت تر کمک کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسباب بازی های فکری و آموزشی مقاله ای با عنوان " راهنمای جامع و کاربردی اسباب بازی فکری و آموزشی" تهیه کردیم که می توانید مطالعه کنید

ساز های موسیقی اسباب بازی

استفاده از ساز های موسیقی بچه گانه، می تواند علاوه بر سرگرم کردن فرزند شما، باعث رشد خلاقیت او شود. تلاش فرزند شما برای نواختن ساز خود، باعث آشنایی او با صداهای مختلف شده، و همین مسئله ذهن موسیقیایی فرزند شما را تقویت خواهد کرد. فرزند شما آلات موسیقی مختلف را در مکان های مختلف مشاهده می کند، و همین مسئله باعث تمایل او به داشتن یک ساز برای خودش می شود.

نواختن سازهای موسیقی موجب خلاقیت بیشتر کودک می گردد

از سوی دیگر فرزند شما در هنگام نواختن ساز های موسیقی اسباب بازی، خود را در جایگاه یک موزیسین تصور کرده، که بر روی صحنه در حال اجرا است. همین امر می تواند قدرت تخیل او را تقویت کرده، و همچنین او را برای روابط اجتماعی آینده آماده تر کند. یکی دیگر از مزیت های بازی با آلات موسیقی بچه گانه، افزایش هماهنگی بین دو نیم کره مغز می باشد. شنیدن صدای نت های مختلف، تلاش برای هماهنگ کردن چشم و دست و نواختن هر چه سریع تر ساز، همه و همه باعث بهبود ارتباط بین دو نیم کره مغز می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع اسباب بازی های موزیکال به مقاله"راهنمای جامع اسباب بازی موزیکال" مراجعه کنید

ساز های موسیقی بچه گانه که به عنوان اسباب بازی های موزیکال نیز شناخته می شوند، از حدود 6 ماهگی به بعد قابل تهیه برای کودک هستند. هر چند برای استفاده از بسیاری از این محصولات، فرزند شما باید حداقل 3 سال سن داشته باشد.

 

برد گیم های فکری

یکی دیگر از اسباب بازی های آموزشی که می تواند گزینه ایده آلی برای خرید باشد، برد گیم ها هستند. این محصولات در مدل های بسیار متنوعی تولید و عرضه می شوند. همه برد گیم ها بازی های گروهی هستند، و برای اجرای آن ها به حداقل 2 بازیکن نیاز دارید. همین امر باعث می شود تا اصلی ترین مزیت بازی های برد گیم، تقویت مهارت های اجتماعی در فرزند شما باشد.

برد گیم ها جزو بازی های فکری هستند که به صورت گروهی انجام می شود

اگر به دنبال خرید یک اسباب بازی گروهی هستید، تا بتوانید با فرزند خود در هنگام بازی همراه شوید، برد گیم ها بهترین گزینه برای شما هستند. از دیگر مزیت های برد گیم ها، می توان به افزایش توانایی حل مسئله، و تفکر استراتژیک اشاره کرد. برد گیم صرفا حرکت مهره بر روی صفحه بازی نیست. برای پیروزی در بسیاری از این بازی ها، به استراتژی نیاز دارید، و باید بدانید که در هر موقعیت، بهترین حرکت ممکن کدام است.

 

اسباب بازی های جایگذاری

اسباب بازی های جایگذاری که با نام مونته سوری نیز شناخته می شوند، یکی دیگر از اسباب بازی های آموزشی محبوب و بسیار کاربردی هستند. در هنگام بازی با مونته سوری، فرزند شما باید اشکال مختلف را بر روی چند ستون جایگذاری کند. تلاش کودک برای انتخاب محل مناسب اشکال، و همچنین یافتن الگو های چینش مختلف، علاوه بر بالا بردن سطح تمرکز او، می تواند ذهن فضایی او را نیز تقویت کند.

بازی با مهره های رنگی موجب شناخت بهتر رنگها می گردد

یکی دیگر از کاربرد های اسباب بازی های جایگذاری، آموزش ریاضی و شمارش اعداد به کودکان است. شما می توانید از طریق این محصولات، اعمال ریاضیاتی پایه مانند جمع و تفریق را به فرزند خود آموزش دهید. همین یادگیری های ساده، می تواند در آینده کودک شما بسیار موثر باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسباب بازی های جایگذاری اشکال و نقش آن در تقویت ذهن کودک  شما را به مقاله ای با همین عنوان ارجاع می دهیم، جهت مطالعه اینجا کلیک کنید 

خانه سازی های اسباب بازی

یکی از خاطره انگیز ترین اسباب بازی ها در بین نسل های مختلف، خانه سازی است. این محصولات که معمولا به صورت سطلی عرضه می شوند، شامل قطعات مختلفی هستند که فرزند شما می تواند با اتصال آن ها به یکدیگر، سازه های مختلفی را برای خود بسازد. اصلی ترین مزیت بازی با خانه سازی، می تواند تقویت قدرت تخیل و تمرکز فرزند شما باشد. کودک شما ابتدا سازه های مختلفی را در ذهن خود تصور می کند، و سپس تلاش خواهد کرد تا با قطعاتی که در اختیار دارد، سازه مد نظر خود را بسازد.

خانه سازی دارای مدل های و سایزهای مختلف است

خانه سازی ها معمولا برای سنین بعد از 2 سال مناسب می باشند. بلوک های خانه سازی از جمله اسباب بازی های آموزشی هستند، که معمولا قیمت پایینی داشته و به سادگی قابل تهیه هستند. این محصولات گاهی با نام های لگو خانه سازی، و یا آجر خانه سازی نیز شناخته می شوند. مهم ترین مسئله در رابطه با خانه سازی ها، دوام قطعات و بهداشتی بودن آن ها است.

 

شطرنج

شاید بتوان شطرنج را شناخته شده ترین اسباب بازی آموزشی در نظر گرفت. به طور کلی از حدود سن هفت سالگی به بعد، فرزند شما می تواند به خوبی قواعد این بازی جذاب را فرا گرفته، و مهارت های ذهنی خود را به چالش بکشد.

شطرنج بازی فکری و آموزشی

فواید بسیاری درباره بازی شطرنج وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها، می توان به تقویت تمرکز، افزایش توانایی حل مسئله، تقویت پیاده سازی استراتژی های مختلف و همچنین افزایش توانایی تصمیم گیری اشاره کرد. اگر به دنبال تقویت مهارت های ذهنی فرزند خود از طریق اسباب بازی هستید، خرید شطرنج می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد.

 

ابزار های اسباب بازی

اگر قصد تربیت کودکی همه فن حریف را دارید، ابزار های اسباب بازی می توانند انتخاب مناسبی برای خرید باشند. این اسباب بازی ها که عموما مورد استفاده پسر بچه ها قرار می گیرند، نمونه هایی بچه گانه از ابزار آلات واقعی هستند. از جمله موارد موجود در این محصولات می توان به دریل های باطری خور، آچار، انبر دست، اره و پیچ گوشتی اشاره کرد. پسر بچه شما از طریق ابزار های اسباب بازی، می تواند با کارکرد نمونه های واقعی آشنا شده، و خود را برای آینده آماده کند.

ست های اسباب بازی ابزار باعث می شود کودک با ابزار بیشتر آشنا گردد

در بسیاری از نمونه های موجود، علاوه بر ابزار های اصلی، قطعاتی مانند پیچ، مهره و تخته های مختلف نیز قرار دارند، که فرزند شما می تواند با سر هم کردن آن ها، اشیاء مختلفی را بسازد. ابزار های اسباب بازی به طور کلی برای کودکان 3 سال و یا بزرگ تر مناسب هستند. تقویت تمرکز، افزایش هماهنگی بین چشم و دست و تقویت دست و انگشتان، از جمله مزیت های بازی با این محصولات هستند.

به عنوان یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار، می توانیم ست ابزار اسباب بازی مدل 31-778 را به شما معرفی کنیم. در بسته بندی این محصول یک دریل، عینک ایمنی، چکش، آچار فرانسه، پیچ گوشتی، انبر دست، متر و چندین ابزار دیگر قرار دارد. این محصول یکی از مدل های سری جنرال تولز می باشد، که توسط برند Hong Chuan Sheng تولید می شوند.

 

روبیک

روبیک ها نوع دیگری از اسباب بازی هایی هستند که در تقویت و رشد ذهنی کودکان نقش بسزایی دارند. والدین میتواننند از مبتدی ترین انواع روبیک شروع کرده و همزمان با افزایش توانایی کودکان روبیک های حرفه ای تری را تهیه کنند.

روبیک یک بازی فکری جهانی است

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع روبیک مقاله ای با عنوان" معرفی 10 مدل روبیک حرفه ای موجود در بازار" تهیه کردیم که می اتوانید مطالعه کنید

این بازی اسباب بازی فکری ساده تمام ذهن کودکان را درگیر کرده و آنها را باچالش های مختلفی اشنا می کند.روبیک ها موجب تقویت توانایی حل مساله، درک هندسی و هوش ریاضی و منطقی می شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)