راهنمای جامع اسباب بازی موزیکال

راهنمای جامع اسباب بازی موزیکال

یکی از پرطرفدارترین محصولات اسباب بازی، اسباب بازی های موزیکال هستند.اما برخی از والدین، نسبتا به ماهیت اسباب بازی های موزیکال، تصورات اشتباهی دارند. این محصولات صرفا به تلفن های اسباب بازی و عروسک ها، خلاصه نمی شوند. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از اسباب بازی های موزیکال داشته باشیم، می توانیم بگوییم اسباب بازی هایی که قابلیت پخش صدا و موسیقی دارند، موزیکال محسوب می شوند. با این تعریف باید گفت که پیانو و ارگ های موزیکال، عروسک ها، ماشین ها، لوازم خانگی اسباب بازی، تفنگ ها و ربات ها، می توانند همگی از جمله اسباب بازی های موزیکال باشند.

پیانو های جزو پر طرفدارترین اسباب بازی های موزیکال آموزشی هستند

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی کودک پلاس، قصد داریم تا شما والدین عزیز را، با اسباب بازی های موزیکال آشنا کرده، و هر آن چیزی که شما برای خرید باید بدانید را، در اختیارتان قرار دهیم. توجه به نکاتی که در ادامه بیان می شود، می تواند خرید اسباب بازی موزیکال را برای شما راحت تر کرده، و باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود. همچنین رعایت این موارد می تواند تجربه بسیار شیرینی را، برای فرزند شما رقم بزند.

انواع اسباب بازی های موزیکال

اسباب بازی های موزیکال را می توان از نظر کارکرد و قابلیت ها، به دو بخش کلی تقسیم بندی کرد:

اسباب بازی های موزیکال و چراغ دار

این گروه از اسباب بازی های موزیکال، مدل هایی هستند که تنها قابلیت پخش موزیک را داشته، و معمولا دارای چراغ های مختلف نیز هستند. قسمت زیادی از اسباب بازی های موزیکال چه پسرانه و چه دخترانه، موزیکال چراغ دار هستند. شرکت های سازنده اسباب بازی سعی میکنند با تعبیه چراغ و لامپ های پر نوز در درون اسباب بازی ها، توجه بچه ها را به آن اسباب بازی جلب کنند.

در ادامه بهترین اسباب بازی های موزیکال چراغ دار را برای شما آورده ایم:

معرفی 10 تا از بهترین اسباب بازی های موزیکال – چراغ دار

اسباب بازی های موزیکال و حرکتی

این دسته از محصولات، که تحت عنوان اسباب بازی های موزیکال و حرکتی شناخته می شوند، در حین پخش موسیقی و افکت های صوتی مختلف، توانایی حرکت کردن را نیز دارند. این محصول به دلیل حرکتی بودن، می توانند بسیار مورد توجه فرزند شما قرار گرفته، او را به حرکت کردن تشویق کنند. برخی از اسباب بازی های موزیکال هستند که علاوه بر موزیک و چراغ داشتن، متحرک نیز هستند و میتوانند به اطراف حرکت کنند. به طور مثال انواع حیوانات موزیکال یا ماشین های اسباب بازی موزیکال، همگی متحرک بوده و به اطراف حرکت می کنند. در ادامه چند تا از اسباب بازی های موزیکال متحرک با کیفیت و نشکن را برای شما آورده ایم که توجه شما را بدان جلب می کنیم:

انواع اسباب بازی های موزیکال-حرکتی برند وای جی تویز

چرا اسباب بازی موزیکال بخریم؟

اسباب بازی های موزیکال، همیشه جز سرگرم کننده ترین مدل های اسباب بازی، برای کودکان بوده اند. تولید صدا، اصلی ترین دلیل جذابیت این محصولات برای کودکان است. اسباب بازی های موزیکال، حس زنده تری را به فرزند شما منتقل کرده، و از این طریق توجه او را جلب می کنند. این اسباب بازی ها می توانند فرزند شما را با صدا های مختلف، مانند صدای حیوانات آشنا کرده، و تاثیر مثبتی بر شکل گیری ذهنت او داشته باشند.

موبایل های اسباب با موزیک های متنوع و جذاب

برخی دیگر از محصولات، مانند ارگ و پیانو های اسباب بازی، باعث رشد خلاقیت و تقویت ذهن موسیقایی فرزند شما می شوند. انتقال تجربه ای واقعی تر، یکی دیگر از دلایل پرطرفدار بودن اسباب بازی های موزیکال است. به عنوان مثال، یک ماشین موزیکال، به دلیل پخش افکت هایی مانند صدای بوق و اگزوز، حس واقعی تری را نسبت به یک مدل معمولی به فرزند شما منتقل می کند.

معرفی بهترین اسباب بازی های موزیکال؛ بلز

بلز ها جزو اولین ساز های موسیقایی هستند که بچه ها با آنها آشنا می شوند و وسیله ای مناسب برای شناخت استعداد موسیقایی کودکان هستند. در بالا مقاله ای تحت عنوان بهترین بلز های اسباب بازی را آورده ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

تعاملی بودن اسباب بازی های موزیکال، دلیل بعدی است. مثلا تلفن و موبایل های موزیکال، با فشردن هر دکمه، یک صدای مختلف را پخش می کنند. یا ربات های اسباب بازی، نسبت به فرمان هایی که به واسطه ریموت کنترل یا سنسور ها، از فرزند شما دریافت می کنند، واکنش نشان می دهند. همین مسئله می تواند فرزند شما را برای ساعت ها به خود سرگرم کند.

ما در فروشگاه کودک پلاس چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری نمونه ای مختلفی از موبایل و تلفن های موزیکال برای بچه ها داریم. موبایل های موزیکال جزو انتخاب های هوشمندانه در بین اسباب بازی ها هستند که میتوانند تا حدودی جایگزین موبایل های واقعی والدین برای جلب توجه کودکان شوند.

اسباب بازی های موزیکال برای کدام سنین مناسب هستند؟

می توان گفت که شما والدین عزیز می توانید اسباب بازی های موزیکال را، تقریبا از بدو تولد برای فرزند خود تهیه کنید. وسایلی مانند جغجغه، که یکی از معروف ترین اسباب بازی موزیکال مناسب نوزاد است، از همان ماه های ابتدایی، برای آرام کردن نوزاد، مورد استفاده والدین قرار می گیرند. البته باید این موضوع را در نظر بگیرید، که با افزایش سن فرزند شما، نیاز ها و توانایی های او نیز متفاوت خواهند شد، و شما باید با در نظر گرفتن این مسئله، اقدام به خرید اسباب بازی کنید. به همین دلیل در ادامه، بازه های سنی مناسب برای خرید اسباب بازی موزیکال را عنوان خواهیم کرد، و برای هر کدام، اسباب بازی های مناسب را معرفی می کنیم.

اسباب بازی های موزیکال مناسب نوزاد (0 تا 1 سال)

استفاده از اسباب بازی های موزیکال در این سن، می تواند تاثیرات مثبت زیادی بر رشد ذهنی فرزند شما داشته باشد. قدرت شنوایی فرزند شما، با شنیدن صدا های مختلف این محصولات، تقویت خواهد شد. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که در این سن، مغز فرزند شما نمی تواند بسیاری از صدا ها را از هم تفکیک کند، و به همین دلیل استفاده از اسباب بازی هایی که صدا ها و موسیقی های بسیار پیچیده ای دارند، می تواند باعث کلافگی فرزند شما شود.

بهترین اسباب بازی های موزیکال مناسب نوزادان 0 تا 24 ماه کدامند؟

آویز های موزیکال، یکی از معروف ترین اسباب بازی ها برای این سنین هستند. شما می توانید این آویز ها را به تخت، کالسکه و یا گهواره نوزاد خود متصل کنید. صدا های مختلف این آویز ها، در کنار شکل و فرم فانتزی آن ها، می تواند برای نوزاد شما بسیار سرگرم کننده باشد.

تشک بادی و یا پارک بازی نوزاد، یکی دیگر از محصولات شناخته شده در سیسمونی های نوزادان است. این محصولات می توانند محیطی جذاب، و اختصاصی را برای سرگرم شدن نوزاد شما فراهم کنند. دوام بالا و بهداشتی بودن این محصولات، یکی از اصلی ترین نکاتی است، که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید.

آویز های گهواره باعث جلب توجه و آرامش نوزادان

تقریبا از 6 ماهگی به بعد، می توانید لوازمی مانند جغجغه، پیانو های فانتزی و اسباب بازی های چراغ دار و حرکتی را در دسترس فرزند خود قرار دهید. یکی از اصلی ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید، بهداشتی بودن اسباب بازی موزیکال است. در این بازه سنی، یکی از راه های شناخت محیط اطراف توسط نوزاد، قرار دادن اشیاء مختلف در دهان می باشد. به همین دلیل محصولی که برای او تهیه می کنید، باید با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و کاملا بهداشتی ساخته شده باشد. همچنین شما والدین عزیز باید اسباب بازی های موزیکال فرزند خود را، همیشه تمیز نگه دارید.

اسباب بازی های موزیکال مناسب خردسالان (1 تا 3 سال)

در این بازه سنی، نقش فرزند شما برای انتخاب اسباب بازی موزیکال، پر رنگ تر می شود. در سنین نوزادی علاوه بر اینکه اسباب بازی های زیادی قابل استفاده نیستند، نوزاد نیز قدرت انتخاب خاصی ندارد. اما از 1 سالگی به بعد، کودک خردسال شما، علاقه زیادی دارد تا اسباب بازی هایش را خودش انتخاب کند. یکی از اصلی ترین مواردی که باعث تمایز اسباب بازی های موزیکال مناسب خردسال، با نمونه های مناسب نوزاد می شود، تعاملی تر بودن این محصولات است.

اسباب بازی های موزیکال استاندارد باید موزیک ملایم داشته باشند

در این سن شما می توانید اسباب بازی های موزیکالی مانند ماشین های پلاستیکی، تلفن های موزیکال، کلبه های هوش و جایگذاری و برخی ربات های موزیکال را برای فرزند خود تهیه کنید. تعامل خردسال با اسباب بازی ها، می تواند علاوه بر تقویت دست و انگشتان، باعث تقویت تمرکز، رشد خلاقیت و همچنین آشنایی هر چه بیشتر او با اشیاء مختلف شود. همچنین استفاده از محصولاتی مانند کفپوش های عددی، برج های آموزشی و ساختنی ها، می تواند ذهن فرزند شما را تقویت کرده، و او را برای آموزش هایی که در سنین بالاتر باید ببیند، آماده کند.

اسباب بازی های موزیکال مناسب کودکان (3 تا 5 سال)

در این سن، کودکان به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول کودکانی هستند، که هنوز نسبت به اسباب بازی های موزیکال، کنجکاو بوده، و دوست دارند تا با آن ها بازی کنند. گروه دوم از کودکان اما دیگر علاقه ای نسبت به اسباب بازی های موزیکال، از خود نشان نمی دهند.

اگر بخواهیم تعدادی از محبوب ترین اسباب بازی ها موزیکال، برای کودکان بزرگ تر از 3 سال را معرفی کنیم، می توانیم به ماهیگیری های اسباب بازی، ربات های کنترلی و ماشین های کنترلی اشاره کنیم. همچنین یکی از محبوب ترین اسباب بازی های موزیکال دخترانه، عروسک های واکنشی و آوازخوان هستند. کودک شما دوست دارد در این سن، با محصولات موزیکال پیچیده تری بازی کرده، و مهارت های خود را به چالش بکشد.

از سن 3 سالگی به بعد، یکی از تغییرات ذهنی کودک شما، فعال تر شدن قدرت تخیل او است. همچنین از این سن به بعد، کودکان شروع به تقلید از والدین خود کرده، و دوست دارند کار هایی که افراد بزرگسال انجام می دهند را، تجربه کنند. به همین دلیل، صندوق های فروشگاهی اسباب بازی، میکروفون و موبایل های اسباب بازی، در این بین کودکان بسیار پرطرفدار هستند.

تفنگ های موزیکال یک اسباب بازی بی خطر

در این بازه سنی، معمولا پسر بچه ها به تفنگ های اسباب بازی نیز علاقه مند می شوند. اما از آن جا که سن کم آن ها، امکان استفاده از مدل های تیر پرتابی را فراهم نمی کند، تفنگ ها یکی از پر فروش ترین اسباب بازی های موزیکال پسرانه هستند. این محصولات به وسیله باتری تغذیه می شوند، و علاوه بر پخش موسیقی و افکت های صوتی، امکاناتی مانند چراغ و لرزش را نیز دارند، که باعث انتقال احساسی واقعی تر به فرزند شما می شوند.

یک اسباب بازی موزیکال خوب چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه ما شاهد تنوع بسیار بالایی، در اسباب بازی های موجود در بازار هستیم. محصولات بسیار متنوعی توسط برند های مختلف، تولید و عرضه می شوند، که همین مسئله باعث سردرگمی والدین، و سخت شدن تشخیص یک محصول خوب، از یک نمونه بی کیفیت شده است. مانند هر مدل اسباب بازی دیگر، اسباب بازی های موزیکال نیز، باید دارای ویژگی های مشخصی باشند، تا بتوان آن ها را یک محصول استاندارد و با کیفیت در نظر گرفت. در این بخش به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

  اسباب بازی های موزیکال با کیفیت و دارای استاندارد انتخاب کنید

  • دوام و طول عمر بالا: یکی از اساسی ترین ویژگی هایی که اسباب بازی های موزیکال باید داشته باشند، مقاومت آن ها در برابر ضربه و فشار است. از آن جایی که اسباب بازی های موزیکال، بیشتر مورد استفاده نوزادان و خردسالان قرار می گیرند، داشتن دوام بالا الزامی است. از جمله بهترین تولید کننده ها در این زمینه، می توانیم از هولی تویز نام ببریم، که به دلیل مقاومت بالایی محصولاتش، به اسباب بازی نشکن نیز معروف است.
  • سبک وزنی: یک اسباب بازی موزیکال استاندارد، باید وزن کمی داشته، و بسیار خوش دست باشد، تا فرزند شما بتواند به راحتی آن را در دست گرفته، و برای ساعت ها با آن بازی کند. همچنین وزن کم باعث می شود تا در صورت ضربه، آسیبی به فرزند شما وارد نشود.
  • تولید استاندارد و ایمنی: اسباب بازی های موزیکال باید با رعایت استاندارد های مختلف طراحی شده باشند. قالب ریزی غیر صحیح، باعث می شود تا لبه های تیز و برنده در اسباب بازی ایجاد شده، و خطرات مختلفی برای فرزند شما ایجاد شود. همچنین مواد اولیه استفاده شده در پروسه تولید، باید غیر سمی و کاملا بهداشتی باشند، تا سلامت فرزند شما از هر نظر تامین باشد.
  • رنگ های شاد و سر زنده: وجود رنگ های شاد و موسیقی های سر زنده، می تواند به سرگرم شدن فرزند شما کمک کرده، و تجربه شیرینی را برای او رقم بزند. البته باید در نظر داشته باشید که این رنگ ها، باید بهداشتی و غیر سمی باشند.

اسباب بازی های موزیکال را متناسب با سن کودک خود انتخاب کنید

  • عدم وجود قطعات کوچک و جدا شونده: اگر فرزند شما بتواند قطعات کوچک اسباب بازی موزیکال خود را از هم جدا کند، خطر بلعیدن آن ها وجود دارد، به خصوص اگر قرار است این محصول را در دسترس نوزادان قرار دهید. شما پدر و مادر های گرامی، باید محصولی را تهیه کنید که بخش های مختلف آن، اتصالات محکمی داشته باشند، تا فرزند شما نتواند آن ها را از هم جدا کند.
  • قابلیت شست و شو: همانطور که پیش از این نیز گفته شد، اسباب بازی های موزیکال بیشتر مورد استفاده نوزادان و خردسالان قرار می گیرند، که یکی از اصلی ترین روش های شناخت آن ها، قرار دادن اجسام مختلف در دهان است. به همین دلیل محصولی که خریداری می کنید، باید قابلیت شست و شو، و امکان تمیز کردن بخش های مختلف را به شما بدهد.

مواردی که در بالا گفته شد، باید در هنگام خرید اسباب بازی های موزیکال، مورد توجه شما والدین عزیز قرار بگیرد. یک اسباب بازی که تمام ویژگی های ذکر شده در لیست بالا را داشته باشد، می تواند برای سال ها مورد استفاده فرزند شما قرار گرفته، و تجربه شیرینی را از بازی برای او رقم بزند. همچنین توجه به این ویژگی ها، می تواند از خرید های چند باره شما، به دلیل خرابی اسباب بازی موزیکال جلوگیری کرده، و باعث صرفه جویی مبالغ بسیار زیادی شود.

قیمت اسباب بازی های موزیکال

عوامل بسیار زیادی در تعیین قیمت اسباب بازی های موزیکال، تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال، محصولات خارجی به خصوص نمونه هایی که دارای استاندارد های اروپایی (مانند نشان CE) هستند، همیشه قیمت بالاتری نسبت به نمونه های ایرانی دارند. امکانات اسباب بازی موزیکال نیز بسیار تعیین کننده است. به عنوان مثال، یک ماشین کوچک که از جنس پلاستیک ساخته شده، قطعا قیمت پایین تری نسبت به یک مدل کنترلی خواهد داشت.

پیانوهای هولی تویز ضد ضربه و نشکن هستند

برند تولید کننده و کیفیت مواد اولیه استفاده شده، از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت هستند. طبیعتا هر چه مواد اولیه با کیفیت تری در ساخت اسباب بازی موزیکال استفاده شده باشد، محصول نهایی دوام بالاتری خواهد داشت، و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

خرید اسباب بازی موزیکال ارزان

در فروشگاه اینترنتی کودک پلاس، شما والدین عزیز، به طیف گسترده ای از اسباب بازی ها موزیکال دسترسی دارید. ما همواره در تلاش هستیم تا بهترین و متنوع ترین محصولات را، با مناسب ترین قیمت عرضه کنیم. اما باید در نظر داشته باشید که خرید یک اسباب بازی موزیکال ارزان، نباید به معنی خرید یک محصول بی کیفیت و غیر استاندارد باشد. اسباب بازی های موزیکالی که طرح حیوانات هستند بسیار محبوب بوده و تنوع زیادی در فروشگاههای اسباب بازی دارند. اکثر اسباب بازی های موزیکال طرح حیوانات قیمت های مناسبی داشته و جزو ارزان ترین اسباب بازی های موزیکال دسته بندی می شوند. همچنین اکثر این محصولات متحرک بوده و برای حرکت کردن به سطحی صاف و سیقلی دارد.

اسباب بازی های موزیکال؛ طرح حیوانات

همانطور که در بخش قبل نیز گفته شد، از آنجایی که اسباب بازی های موزیکال، بیشتر در سنین کم مورد استفاده قرار می گیرند، نقش خرید یک محصول با کیفیت پر رنگ تر نیز می شود. یک خرید ارزان و مقرون به صرفه، همیشه جذاب است، اما باید در نظر داشته باشید که یک محصول بی کیفیت نیز می تواند تاثیرات بدی بر سلامت فرزند شما بگذارد.

بهترین اسباب بازی های موزیکال پسرانه و دخترانه

هر کودک با توجه به جنسیت خود، سلایق و نیاز های متفاوتی دارد، که باید در هنگام خرید اسباب بازی به آن ها توجه شود. اسباب بازی های موزیکال نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برخی از اسباب بازی های موزیکال، مورد توجه پسر بچه ها قرار می گیرند، و برخی در بین دختر بچه ها محبوب هستند. هر چند در سنین نوزادی، معمولا این تفکیک جنسیتی خیلی مورد توجه نیست، چرا که به صورت کلی انتخاب های محدودی وجود دارد. در جدول پایین، برخی از بهترین اسباب بازی های موزیکال را، در بین پسر ها و دختر ها آمده است.

اسباب بازی های موزیکال دخترانه

  • عروسک های موزیکال و آوازخوان
  • ماهیگیری اسباب بازی
  • پیانو های طرح حیوانات
  • تلفن های اسباب بازی
  • ربات های طرح حیوانات حرکتی
  • وسایل خانه داری و ست های پزشکی
  • فیگور ها و شخصیت های کارتونی

بهترین های اسباب بازی موزیکال دخترانه را بشناسید

اسباب بازی های موزیکال پسرانه

  • ماشین و موتور های موزیکال
  • پیانو های فانتزی
  • ربات های حرکتی و کنترلی
  • قطار
  • موبایل و تلفن
  • تفنگ های موزیکال
  • اکشن فیگور های ابرقهرمانی

اسباب بازی های موزیکال پسرانه را بیشتر بشناسید

هر کدام از اسباب بازی های موزیکال جدول بالا، ویژگی های خاص خود را داشته، و هر کدام تاثیر متفاوتی بر ذهن و جسم فرزند شما خواهند داشت. به عنوان مثال، بازی با پیانو های موزیکال، می تواند علاوه بر تقویت ذهن موسیقایی فرزند شما، باعث تقویت دست و انگشتان او شود.

آشپزخانه ایستاده از پلاستیک مواد نو ساخته شده اند

بازی با وسایل خانه داری توسط دختر بچه ها، می تواند آن ها را با کارکرد هر کدام از این وسایل آشنا کند. اسباب بازی های حرکتی و کنترلی، مانند ماشین های موزیکال نیز، می توانند باعث تقویت تمرکز، و افزایش هوش هیجانی فرزند شما شوند.

جمع بندی

در این مقاله مهم ترین نکاتی را که در هنگام خرید اسباب بازی های موزیکال، باید به آن ها توجه داشته باشید، مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدا با معرفی اسباب بازی های موزیکال شروع کردیم، و پس از آن از اهمیت و مزیت های بازی با این محصولات صحبت شد. در ادامه برای هر بازه سنی، نکات مهمی ذکر شد، که حتما باید به آن ها توجه کرد. در انتها نیز ویژگی هایی که یک اسباب بازی موزیکال خوب باید داشته باشد را عنوان کردیم، و سپس این محصولات بر اساس جنسیت فرزند شما، دسته بندی شدند.

ما در کودک پلاس همواره در تلاش هستیم تا با هر سلیقه و بودجه ای، بهترین محصولات را در اختیار شما والدین عزیز قرار دهید. اگر همچنان برای خرید و ثبت سفارش به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید، می توانید از طریق شماره های تماس، و یا چت آنلاین، با ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)