شناخت خصوصیات اسباب بازی های مناسب برای نوزاد شما

شناخت خصوصیات اسباب بازی های مناسب برای نوزاد شما
در این مقاله ابتدا به بیان خصوصیات اسباب بازی مناسب نوزادان پرداخته و در ادامه، به نکاتی که در هنگام خرید اسباب بازی والدین باید به آن توجه کنند خواهیم پرداخت .

بعضی از والدین این تصور را دارند که خرید اسباب‌بازی برای کودک، کار چندان مهمی نیست و هر وسیله‌ای که فقط بتواند او را سرگرم کند، می‌تواند اسباب ‌بازی مناسبی باشد، در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که دایره شناخت نوزاد از دنیای پیرامون، از همن وسایل بازی شروع می‌شود و به واسطه آنها می‌تواند با دنیای اطراف، ارتباط برقرار کرده و به شناخت آن بپردازد؛ بنابراین باید ویژگی بهترین اسباب ‌بازی‌ های نوزادی را بدانیم و بتوانیم تشخیص دهیم که کودک در 6 ماهه و یا 9 ماهه اول زندگی خود به کدام وسایل و اسباب بازی‌ها نیاز دارد و به این ترتیب سعی کنیم در راستای رشد هوش و استعداد کودک خود قدمی برداریم.

ارگ گاوی باعث شناخت صدای حیوانات می شود

در این محتوا قصد داریم اطلاعاتی در مورد بهترین اسباب ‌بازی مناسب نوزاد 6 ماهه به شما بدهیم و همچنین خصوصیات بهترین اسباب ‌بازی ‌های فکری و هوشی برای نوزاد شما را بیان کنیم.

ویژگی بهترین اسباب ‌بازی ‌های مناسب برای نوزاد ۶ ماهه تا 9 ماهه

همانطور که می‌دانید، شروع 6 ماهگی کودک، از جذاب‌ترین دوران زندگی او برای بزرگ‌ترها محسوب می‌شود؛ چراکه در این دوره کودک، شروع به خوردن غذا و مکمل‌های غذایی می‌کند، می‌تواند بنشیند و به شنیدن اسم خود، عکسل‌العمل نشان می‌دهد. با این وجود، در این دوره کودک به بعضی نشانه‌ها نیز عکس‌العمل ناخوشایند دارد، برای مثال با دیدن یک چهره جدید ممکن است بی‌تابی کند که در این گونه موارد نیاز به اسباب‌بازی‌هایی دارد که بتواند به خوبی او را سرگرم کند.

اسباب ‌بازی‌ های مناسب نوزاد 6 ماهه، دارای تنوع زیادی هستند که علاوه بر سرگرم کردن و آرام کردن کودک، می‌توانند به قدرت ادراک او نیز کمک کنند و سطح هوشیاری او را افزایش دهند. نکته مهمی که باید مد نظر داشته باشید این است که در این سن باید وسایلی برای کودک تهیه کنید که از هر لحاظ بی‌خطر باشند، چراکه کودکان علاقه دارند همه چیز را به دهان ببرند.

همچنین کودکان در این سن به رنگ‌ها و چهره‌ها نیز واکنش نشان می‌دهند و دوست دارند مدت زمان زیادی به چهره دیگران نگاه کنند؛ بنابراین از وسایل و اسباب بازی‌های رنگارنگ برایشان تهیه کنید که از بازی با آنها لذت ببرند.

کودکان زیر شش ماه به اسباب بازی های نورانی واکنش بیشتری نشان می دهند

ویژگی بهترین اسباب بازی مناسب نوزاد 9 ماهه

در سن 9 ماهگی، قوه ادراک کودکان افزایش می‌یابد و توجه آنها به محیط اطراف بیشتر می‌شود. کودکان در این سن تحرک زیادی دارند و دوست دارند که به همه اجسام دست بزنند و آنها را لمس کنند. در کل سرگرم کردن این کودکان به نسبت سنین پایین‌تر کمی سخت‌تر است، بنابراین باید بهترین اسباب بازی مناسب نوزاد 9 ماهه را برای آنها فراهم کنید که برایشان جذابیت زیادی داشته باشند و بتوانند مدت زیادی با آنها سرگرم شوند.

از خصوصیات بهترین اسباب ‌بازی ‌های فکری و آموزشی برای نوزاد شما در سن بین 6 تا 9 ماهگی این است که باعث تقویت هوش نوزاد می‌شوند و به رشد مغز او کمک شایانی می‌کنند. این اسباب‌بازی‌ها، می‌توانند یکی از بهترین مسیرها برای رشد تفکر و ادراک در کودکان شما باشند.

معرفی انواع اسباب‌ بازی مناسب کودک 6 ماهه تا 9 ماهه

برای اینکه بتوانید کودک 6 ماهه خود را سرگرم کنید می‌توانید از اسباب‌بازی‌های زیر برای او خریداری کنید:

·        لثه‌گیر و دندان‌گیرهای رنگارنگ

لثه کودکان در سن 6 ماهگی دردناک می‌شود، زیرا در این سن دندان‌های آنها رشد می‌کند و به همین علت دوست دارند مدام وسیله‌ای را با لثه خود بگیرند تا تسکین دردشان شود. بنابراین تهیه انواع دندان‌گیر و لثه‌گیر رنگارنگ علاوه کمک به تسکین درد لثه می‌تواند به‌خاطر جذابیت رنگ‌هایش نوزاد را سرگرم کند.

لثه کش هم باعث سرگرمی و هم باعث کاهش درد لثه کودک می گردد

    

        آویز مارپیچ

این وسیله‌ جذابیت بسیار خاصی برای نوزاد دارد و با آویز کردن آن بر روی کالسکه، کریر یا تخت نوزاد می‌توانید اسباب سرگرمی کودک را مهیا کنید

         اسباب ‌بازی ‌های صدادار

اسباب‌ بازی‌ هایی که صدا ایجاد می‌کنند؛ مثل انواع جغجغه‌ها، بعضی از آلات موسیقی، تلفن‌ و گوشی موبایل موزیکال، مکعب‌های صدادار و موارد زیادی از این قبیل می‌توانند بهترین اسباب بازی مناسب نوزاد 6 ماهه تا 9 ماهه باشند.

    عروسک‌های پولیشی

شاید توجه کرده باشید که نوزادان زیر یک سال معمولا یک عروسک پارچه‌ای را در کنار خود نگه می‌دارند. تهیه یک عروسک پولیشی و پارچه ای برای کودکانی در این سن می‌تواند باعث شود که روابط عاطفی و احساسی کودک را تقویت و رشد دهد. توجه داشته باشید که بهتر است عروسک‌های پارچه‌ای که برای کودک تهیه می‌کنید در مقابل آتش مقاوم باشند.

       اسباب ‌بازی ‌های هل دادنی

کودکان در سن 6 ماهگی، تحرک زیادی دارند و می‌توانند به اطراف حرکت کنند، بنابراین علاقه زیادی به هل دادن و به حرکت درآوردن اجسام دارند. در این سن می‌توانید برای کودک خود، انواع واکر، روروک و ماشین‌ها و حیوانات چرخ‌دار تهیه کنید.

کاکتوس موزیکال باعث تقویت قدرت تکلم کودک می گردد

·         اسباب ‌بازی ‌های ساختنی

یکی از بهترین اسباب ‌بازی مناسب نوزاد 9 ماهه، پازل و اسباب ‌بازی‌ های ساختنی است. بازی با بلوک‌ها و ساختن انواع معماری‌های مختلف، از سرگرمی‌های فوق‌العاده برای کودکان محسوب می‌شود که می‌تواند علاوه بر سرگرم کردن آنها، حس خلاقیت را در آنها شکوفا کند.

·         عروسک حیوانات

یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌ها برای کودکان 9 ماهه بازی با عروسک حیوانات است. می‌توانید از این وسیله‌ها برای کودک خود تهیه کنید که هم قیمت بسیار خوبی دارند، هم سرگرمی بسیار خوبی هستند و هم راه و رسم رفتار مناسب با حیوانات را به کودکان شما یاد می‌دهند.

بهترین اسباب ‌بازی ‌های فکری و هوشی برای نوزاد 6 ماهه تا 9 ماهه را از کجا تهیه کنیم؟

زمانی که برای خرید اسباب‌بازی به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنید، معمولا نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام وسیله را برای کودک خود خریداری کنید؛ همچنین حضور کودکان در این فروشگاه‌ها و شلوغی‌های زیاد می‌تواند تا حدود زیادی حوصله شما و کودکتان را سر ببرد.

بنابراین بهتر است این کار سخت و مهم را به صورت اینترنتی انجام دهید و به این ترتیب، علاوه بر خرید ارزان‌ترین اسباب‌ بازی ‌های نوزادی، بهترین و باکیفیت‌ترین وسایل را برای کودک خود، در کمترین زمان ممکن خریداری کنید.

در همین راستا، ما به شما مجموعه اینترنتی کودک پلاس را معرفی می‌کنیم که در حقیقت بزرگترین مرکز فروش اسباب‌ بازی ‌های نوزادی به‌شمار می‌رود و شما می‌توانید بهترین اسباب ‌بازی ‌ها را با ارزان‌ترین قیمت از این فروشگاه به صورت آنلاین تهیه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)