با این اسباب بازی ها خشم کودکتان را کنترل کنید

با این اسباب بازی ها خشم کودکتان را کنترل کنید
کنترل خشم کودک یکی از مسائل پر اهمیت در روانشناسی کودکان است که نقش مهمی در شکل دهی شخصیت و آینده کودک دارد. یکی از راهکارهای کنترل خشم کودکان استفاده از اسباب بازی های ایمن و مناسب است.

خشم، یکی از احساسات طبیعی انسان است که به متعادل شدن هیجانات کمک می کند و بروز آن به شکل مناسب می تواند باعث متعادل شدن هیجانات شود. ما از دوره کودکی خشم را تجربه می کنیم و به همین دلیل پیشنهاد می شود والدین مهارت های کنترل خشم را از همان دوران کودکی به فرزندانشان آموزش بدهند. بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که برای کنترل خشم کودکان، آنها را به بازی کردن تشویق کنید. انواع گوناگونی از اسباب بازی در بازار موجود است که به کنترل خشم و پرخاشگری کمک بسزایی می کند. اگر می خواهید بدانید که با چه اسباب بازی هایی می توانید خشم کودکتان را کنترل کنید، با کودک پلاس همراه باشید.

 

خرید اسباب بازی برای کنترل خشم کودکان

کودکان از همین سنین پایین باید یاد بگیرند که خشم خود را به شکل صحیح مدیریت و کنترل کنند. آنها از کارهایی مثل پرت کردن و شکستن اشیاء، فریاد زدن، حمله کردن و به کار بردن کلمات زشت عصبانیت خود را نشان می دهند. اما از آنجا که بچه ها رابطه خوبی با اسباب بازی دارند، شما والدین عزیز می توانید از اسباب بازی برای کنترل خشم کودکتان استفاده کنید. در واقع، خرید اسباب بازی برای مدیریت خشم کودک یک راهکار آگانه و مؤثر خواهد بود.

پسربچه ای در حال فریاد زدن است

خردسالان زیر سه سال واکنش مثبتی به این راهکار نشان می دهند و خیلی زود رفتار درست را یاد می گیرند. اما می توانید به کودکان بالای سه سال توضیح بدهید که موقع عصبانی شدن با این اسباب بازی ها، احساس خود را با رفتاری مناسب تغییر دهد. یک بازی و اسباب بازی ایده آل می تواند ذهن کودک را از موضوع ناراحت کننده به مسئله ای خنثی یا هدفمند منحرف کرده و هیجانات منفی کودک را تخلیه کند.

 

در ادامه، برخی از اسباب بازی هایی که برای کنترل و مهار خشم کودکان کاربرد دارند را به شما معرفی می کنیم:

 

کنترل خشم کودک با عروسک های بادی

عروسک از قدیمی ترین نمونه اسباب بازی دخترانه محسوب می شود که بیشتر مخاطب آن را دختربچه ها تشکیل می دادند.عروسک ها دنیای گسترده ای دارند عروسک های بادی یکی از انواع عروسک است که معمولاً به شکل حیوانات مختلف تولید می شوند، در مقابل ضربه ها حالت ارتجاعی دارند و برای گروه سنی بالای دو سال مناسبند. کودک با ضربه زدن به عروسک بادی مقدار زیادی از انرژی منفی و عصبانیت خود را بیرون می ریزد و خشم او از بین می رود.

 

کنترل خشم کودک با حباب سازها

همه می دانیم که تمرینات تنفس به کاهش خشم کمک می کند، ولی آموزش این کار به بچه ها کار آسانی نیست.

کودکی مشغول بازی با حباب ساز است

بنابراین، می توانید از حباب سازها که قیمت ارزانی هم دارند استفاده کنید. حباب سازها با تمرکز بر تنفس و شمرده کردن آن، برای کنترل خشم کودکان مناسب هستند و به کودک اجازه می دهند تا هیجانات منفی خود را از بین ببرد.

 

کنترل خشم کودک با طبل و بلز

سازهای کوبه ای و ضربه ای همان چیزی هستند که خشم کودک را تخلیه می کند. بعضی کودکان علاقه دارند موقع عصبانیت سر و صدا راه انداخته و فریاد بزنند، در این زمان می توانید وسایلی مثل طبل، بلز یا سایر اسباب بازی های موزیکال را مقابل او بگذارید تا به این شکل خشم خود را بروز دهد.

کودکی روی طبل می نوازد

هرگز نباید احساس عصبانیت فرزندتان را سرکوب کنید، بلکه باید به او کمک کنید تا خشمش تبدیل به یک رفتار مناسب شود.

یکی از محصولات موجود در کودک پلاس که می توانید برای کنترل خشم کودکتان استفاده کنید طبل اسباب بازی هولی تویز مدل 6107،است.

 

کنترل خشم کودک با خمیربازی

یکی دیگر از وسایل کاربردی برای کنترل خشم کودکان، خمیرهای بازی است. این خمیرهای رنگارنگ انعطاف پذیری خوبی دارند و به راحتی شکل می گیرند. علاوه بر این، بازی با خمیر کاملاً امن و بدون خطر است و کودک با فشار دادن آنها می تواند عصبانیت خود را آرام کند.

دختربچه خشمگینی فریاد می زند

توصیه می شود در این بازی از قالب ‌های آماده استفاده نکنید تا کودک هیجاناتش را به راحتی ابراز کند. خمیربازی برای سنین 3 تا 10 سال مناسب است و به کاهش پرخاشگری کودکان کمک می ‌کند.

 

کنترل خشم کودک با تفنگ های ژله ای و آب پاش

شاید فکر کنید که بازی با تفنگ خشونت را به فرزندانتان آموزش می دهد، اما باید بدانید که این روزها مدل های ایمن و بی خطر تفنگ مثل تفنگ هایی که تیر ژله ای و فومی دارند، و یا تفنگ های آب پاش به وفور در بازار موجود هستند.

پسربچه ای یک تفنگ اسباب بازی به دست دارد

تفنگ های ژله ای و آب پاش به کودک اجازه می دهد هیجانات خود را تخلیه کرده و تحرک بیشتری هم داشته باشد. یکی از انواع تفنگ هایی که می توانید به این منظور خریداری کنید، تفنگ تیر اسفنجی موزیکال لیزردار است که در فروشگاه کودک پلاس موجود است. 

 

کنترل خشم کودک با قصر عروسکی

قصرهای عروسکی، مدل های کوچک از خانه های بازی هستند که عروسک های کوچک و وسایل خانه را در خود جای می دهند. این خانه های بازی کودک را در موقعیت نقش آفرینی قرار داده و او را به حرف زدن وادار می کنند. در صورتی که به مکالمه های کودکتان در هنگام انجام این بازی دقت کنید، دغدغه ها و درونیات او را متوجه می شوید و می توانید راهکار مناسبی برای کنترل عصبانیت او پیدا کنید.

 

کنترل خشم کودک با عروسک

یکی دیگر از اسباب بازی هایی که پدر و مادرها می توانند برای کنترل خشم کودک از آنها استفاده کنند، انواع عروسک های پولیشی و پارچه ای است. بچه ها به ویژه دختربچه ها علاقمندند این عروسک ها را بغل کنند و از این راه هیجانات منفی از جمله خشم را تخلیه کنند. به علاوه، پرت کردن این عروسک های نرم خطری برای کودک ندارد.

پسربچه ای اخم کرده است

پس به یاد داشته باشید که بازی با عروسک ها می ‌تواند در مدیریت احساسات کودکان کمک کننده باشد. از این لینک می توانید مقاله معرفی انواع عروسک های پولیشی و پارچه ای را مطالعه کنید. 

 

نقش والدین در کنترل خشم کودکان

موضوع مهمی که در زمینه کنترل خشم کودکان باید به آن توجه کنید این است که کودک قادر نیست این توانایی را به تنهایی یاد بگیرد و باید این کار را با کمک پدر و مادرش انجام بدهد. به همین دلیل، والدینی که از روش‌ های تربیتی آگاه نباشند و نتوانند یا نخواهند برای آموزش این مهارت ‌ها به کودک خود وقت بگذارند، نمی‌ توانند بعدها انتظار رفتار منطقی و معقول از او داشته باشند.

 

جمع بندی

کنترل خشم کودک یکی از مسائل پر اهمیت در روانشناسی کودکان است که نقش مهمی در شکل دهی شخصیت و آینده کودک دارد. پس کارشناسان کودک توصیه می کنند والدین از سنین پایین مدیریت و کنترل خشم را به پسربچه ها و دختربچه های خود یاد بدهند. یکی از راهکارهای کنترل خشم کودکان استفاده از اسباب بازی های ایمن و مناسب است که در این مقاله آنها را به شما معرفی کردیم.

بازی با هر یک از این اسباب بازی ها به کودک کمک می کند هیجانات منفی خود را به شکل مناسب تخلیه کرده و آرام شود. اگر کنترل خشم را به خوبی به کودک آموزش بدهیم، در آینده هم می تواند خشم خود را مدیریت کرده و در موقعیت های حساس واکنش شایسته ای از خود نشان بدهد.

 

آیا می توان از اسباب بازی برای کنترل خشم کودکان استفاده کرد؟

بله،اسباب بازی ایده آل می تواند ذهن کودک را از موضوع ناراحت کننده به مسئله ای خنثی یا هدفمند منحرف کرده و هیجانات منفی کودک را تخلیه کند.

از چه اسباب بازی هایی می توان در جهت کنترل خشم کودک استفاده کرد؟

اسباب بازی هایی مانند عروسک بادی، خمیر اسباب بازی، تفنگ های تیرژله ای و اسفنجی،اسباب بازی های موزیکال مانند طبل از جمله اسباب بازی هایی هستند که میتوان با هدف کنترل خشم کودک خرید داری کرد

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)