در هنگام خرید اسباب بازی برای کودکان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در هنگام خرید اسباب بازی برای کودکان به چه نکاتی باید توجه کرد؟
انتخاب اسباب بازی برای کودکان و نکاتی که باید به آن توجه کرد بسیار مهم است، چرا که انتخاب اسباب بازی متناسب با سن و توانایی های کودک نقش بسیاری در روند رشد ذهنی و جسمی کودک دارد.

بازی و اسباب بازی متناسب با سن کودک نقش اساسی در رشد کودک دارد و او را سرگرم می‌کند. کودکان از طریق اسباب بازی با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار می‌کنند و آن را می‌شناسند. از این‌رو، قبل از خرید باید بدانیم چه اسباب بازی‌هایی برای کودکان مناسب است.

با استفاده از راهنمای خرید اسباب بازی کودک قادر خواهیم بود براساس توانایی‌های مختلف کودک، مناسب‌ترین اسباب بازی را انتخاب کنیم. مهم‌ترین نکته در خرید اسباب بازی کودک توجه به سن و شرایط جسمی و روانی او است.

همانطور که می‌دانیم توانایی‌ها و هوش کودک در روند بازی‌های متفاوت رشد می‌کند. بنابراین در هنگام خرید باید بدانیم چه اسباب بازی‌هایی برای هدیه دادن مناسب هستند. در ادامه ما را همراهی نمایید تا به مواردی که در هنگام خرید اسباب بازی باید توجه کنیم، اشاره نماییم.

مهم‌ترین نکات در خرید اسباب بازی کودک

برای اینکه والدین بدانند چه اسباب‌ بازی‌هایی برای کودکان مناسب است، لازم است به سن و توانایی‌های آن‌ها توجه کنند. اما به طور کلی مهم‌ترین نکته در خرید اسباب بازی کودک این است که هر چه کودکان بیشتر از مغز و بدن خود در بازی استفاده کنند، مهارت و قدرت یادگیری در آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

در ادامه به نکات مهمی که کامل‌ترین راهنمای خرید اسباب بازی کودک هستند، اشاره می‌کنیم.

ماده‌ اولیه اسباب بازی

هنگام خرید اسباب بازی باید به این نکته توجه کرد که کودکان اشیاء مختلف را در دهان قرار می‌دهند. بنابراین مواد اولیه‌ای که در تولید اسباب بازی به کار رفته، اهمیت زیادی دارد. چرا که در صورت داشتن مواد شیمیایی مضر، سلامتی کودک به خطر می‌افتد.

ماده اولیه مناسب برای اسباب بازی

زیبایی اسباب بازی

با توجه به اینکه کودکان علاقه زیادی به رنگ‌ها و طرح‌های شاد و جذاب دارند، باید هنگام انتخاب اسباب بازی‌ به هماهنگی رنگ‌ها و طراحی زیبای آن دقت کرد. به این معنا که ظاهر اسباب بازی باید طوری باشد که کودک را جذب کند و او را به بازی ترغیب نماید.

قابلیت استفاده مجدد از اسباب بازی

لازم است اسباب بازی متناسب با سن کودک باشد و مانند لگوها این قابلیت را داشته باشد که کودک با کمک آن‌ها شکل‌های مختلفی بسازد. این بازی‌ها که برای رده‌های مختلف سنی طراحی شده‌اند، برای کودکان یک ساله شکل‌های ساده و برای کودکان بزرگتر شکل‌های پیچیده دارند.

 همه کودکان با اینگونه بازی‌های متنوع به راحتی سرگرم می‌شوند. به طوری‌که پس از ساختن اشکال گوناگون، اجزای آن‌ها را جدا کرده و دوباره مورداستفاده قرار می‌دهند.

توجه به علایق کودک

ممکن است والدینی در راهنمای خرید اسباب بازی برای هدیه به کودک تصمیم به خرید یک مدل اسباب بازی بگیرند، اما این اسباب بازی برای کودک جذاب نباشد و به آن علاقه‌ای نداشته باشد. بنابراین کودک با آن وسیله بازی نمی‌کند و یا از بازی با آن لذت نمی‌برد.

پس لازم است والدین در هنگام خرید اسباب بازی از کودک نظرخواهی کنند و یا آن وسیله را در اختیار کودک قرار دهند تا میزان علاقه کودک به اسباب بازی را متوجه شوند.

کودکانی که در 7 سال اول زندگی خود، وسایل و اسباب بازی هایی برای سرگرم شدن، کشف کردن و آموختن در اختیار دارند

و همچنین از والدینی همراه و کم مشغله بهره می برند، آینده بسیار درخشان تری خواهند داشت.

چه اسباب بازی‌هایی برای هدیه دادن مناسب هستند؟

در این بخش به راهنمای خرید اسباب بازی برای هدیه به کودک اشاره می‌کنیم تا والدین یا نزدیکان کودک بتوانند بهترین و مناسب‌ترین اسباب بازی را برای او تهیه کنند. بنابراین اسباب بازی‌هایی که برای هدیه دادن تهیه می‌شوند، باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

اسباب بازی متناسب با سن کودک

به منظور خرید اسباب بازی متناسب با سن کودک، لازم است والدین نسبت به خصوصیات و ویژگی‌های روحی و جسمی سن کودک خود شناخت داشته باشند و با توجه به آن خرید کنند. در صورتی که بازی‌های سنین بالاتر برای کودک خریداری شود، او قادر به انجام صحیح آن نیست و دیگر تمایلی به این بازی نشان نمی‌دهد.

ایمنی اسباب بازی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اسباب بازی، ایمن بودن آن است. نوزادان و کودکان زیر سه سال می‌توانند قطعات کوچک اسباب بازی‌ها را داخل دهان خود قرار دهند و ممکن است دچار خفگی شوند. بنابراین اینگونه وسایل را باید از دسترس کودکان زیر سه سال دور نگهداشت.

همچنین اسباب بازی کودک نباید هیچ لبه تیز و برنده‌ای داشته باشد، از رنگ‌های غیرمجاز و غیربهداشتی در آن استفاده نشده باشد و از مواد اولیه بهداشتی و سالم تهیه شوند.

اهمیت ایمنی و کیفیت اسباب بازی

کیفیت اسباب بازی

برای اینکه بدانیم چه اسباب بازی‌هایی برای هدیه دادن مناسب هستند، باید به رنگ، مواد اولیه، لبه های محصول و دوام آن‌ها توجه کنیم. کیفیت یک موضوع مهم و کلیدی برای انتخاب و خرید اسباب بازی به شمار می‌رود. بطور مثال اسباب بازی های چوبی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، ایمنی و دوام‌بیشتری نیز دارند.

قیمت اسباب بازی

یکی از مواردی که در هنگام خرید اسباب بازی باید توجه کنیم، کاربردی بودن آن در کنار قیمت مناسب است. گرانقیمت بودن اسباب بازی باعث تذکر والدین به کودک می‌شود و او را برای بازی با این وسیله دچار محدودیت می‌کند و از بازی با آن لذت نمی‌برد. بنابراین کاربردی بودن، مهم‌تر از گران و تجملاتی بودن است.

نحوه انتخاب بهترین اسباب بازی برای کودکان

والدین هوشیار برای خرید اسباب بازی توجه می‌کنند که چه اسباب بازی‌هایی برای کودکان مناسب است. در این مبحث به نکاتی که کارشناسان بیان کرده‌اند، می‌پردازیم.

·         اسباب بازی‌ تهیه شود که کودک به وسیله آن به جهان متصل شود.

·         اسباب بازی‌ انتخاب شود که کودک بتواند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارد.

·         اسباب بازی‌ خریداری شود که فعالیت و مهارت کودک را در سن بالای 5 سالگی ارتقا ببخشد.

·         اسباب بازی باید بتواند حواس کودک را تحریک ‌کند.

·         خرید اسباب بازی گاهی می‌تواند مطابق با جنسیت کودک نباشد.

·         کودک باید به وسیله اسباب بازی فعالیت‌های بدنی خود را افزایش دهد تا انرژی او تخلیه شود.

·         در خرید اسباب بازی باید تنوع داشت تا کودک امکان بازی با هر نوع وسیله‌ای را داشته باشد.

  • اسباب بازی خریداری شده باید کودک را به تعامل با دوستان خود وادار کند.

جمع‌بندی

در این مبحث تلاش کردیم کامل‌ترین راهنمای خرید اسباب بازی کودک را ارائه کنیم. به این ترتیب در خرید اسباب بازی باید به نکاتی مهم دقت کرد. این نکات عبارتند از: ماده اولیه مناسب در ساخت اسباب بازی، زیبایی اسباب بازی، قابلیت استفاده مجدد از اسباب بازی و توجه به سلیقه و علایق کودک.

همچنین افرادی که قصد دارند برای کودکان خود یا نزدیکان هدایایی تهیه کنند، باید به این نکات توجه کنید که هدیه متناسب با سن کودک باشد. در طراحی و تولید وسیله ایمنی کافی رعایت شده باشد. همچنین اسباب بازی از کیفیت بالایی برخوردار باشد و قیمت اسباب بازی باید مناسب باشد. کودک پلاس فروشگاه آنلاین خرید اسباب بازی های فکری، هوشی و سرگرمی برای همه رده های سنی کودکان می باشد. هدف همیشگی همکاران ما در این فروشگاه راهنمای صحیح برای خرید اسباب بازی مناسب با توجه به سن و تولنایی های کودک است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)